بازدید 4866
۱
آخرین تیم ایرانی هم از لیگ قهرمانان کنار رفت

شکست پرگل و حذف ذوب‌آهن از آسیا مقابل سعودی‌ها

گرچه ذوب آهن این دیدار را با اشتباه عجیب و ناشیانه دروازه بانش محمدباقر صادقی در دقیقه ۵۵ از دست داد اما همین دروازه بان در نیمه اول به تنهایی چندین بار ناجی چارچوب دروازه تیمش شد و در چند مصاف تک به تک دروازه ذوبی ها را نجات داد.
کد خبر: ۹۱۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۲ 13 August 2019

تیم فوتبال الاتحاد عربستان با شکست ذوب‌آهن ایران در مجموع دو بازی رفت و برگشت به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم‌های ذوب‌آهن ایران و الاتحاد عربستان از ساعت ۲۳:۳۰ روز دوشنبه، در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و در ورزشگاه حمدالکبیر شهر دوحه قطر به مصاف هم رفتند که این دیدار پرگل با برتری ۴ بر ۳ نماینده عربستان خاتمه یافت.

ترکیب ذوب آهن ایران: محمدباقر صادقی، وحید محمدزاده (از دقیقه ۶۷ میلاد فخرالدینی)، هادی محمدی، حمید ملکی، دانیال اسماعیلی فر، قاسم حدادی فر، حمید بوحمدان، مهدی مهدی‌پور، مانوئل کریستانتوس، احسان پهلوان (دقیقه ۴۸ محمدرضا عباسی) و ارسلان مطهری (از دقیقه ۵۲ علیرضا چراغعلی)

سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب الاتحاد: فواز القرنی، حمدان الشمرانی، زیاد المولد، عبدالمحسن فلاته، سعود عبدالحمید، لوییس خیمنیز، کارلوس ویلانویوا (عبدالرحمن العبود از دقیقه ۷۸)، امیلیانو فیچو (البیشی از دقیقه ۷۹)، عبدالله المالکی (منصور الحربی از دقیقه ۹۰)، خالد السمیری، رومارینیو.

گرچه ذوب آهن این دیدار را با اشتباه عجیب و ناشیانه دروازه بانش محمدباقر صادقی در دقیقه ۵۵ از دست داد اما همین دروازه بان در نیمه اول به تنهایی چندین بار ناجی چارچوب دروازه تیمش شد و در چند مصاف تک به تک دروازه ذوبی ها را نجات داد. وی که بعد از جدایی رشید مظاهری ، شماره یک ذوبی ها شده است ، برخلاف درخشش نیمه نخست، در ابتدای نیمه دوم با اشتباهی عجیب و زدن سایه توپ در لحظه دور کردن توپ با پا، باعث شد دروازه شاگردان منصوریان برای دومین بار فرو بریزد و مسابقه ای که تازه به تساوی رسیده بود و امید زیادی برای کامبک تیم ایرانی وجود داشت از هم بپاشد.

علیرضا منصوریان هم که با استقلال سابقه باخت ۶ بر یک مقابل العین را داشت یک بار دیگر یک باخت سنگین آسیایی را در کارنامه مربیگری اش ثبت کرد! دومین شکست سنگین و افتضاح آسیایی در کارنامه منصوریان به ثبت رسید. ذوب آهن در این مسابقه نیز در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۶ بر ۴ بازنده شد.

ابتدا امیلیانو وچیو در دقیقه ۱+۴۵ برای الاتحاد گلزنی کرد تا تیمش پیروز به رختکن برود. در اوایل نیمه دوم و در دقیقه ۵۳، ذوب‌آهن با گل به خودی لوییس خیمنس بازی را به تساوی کشاند. یک دقیقه بعد، اما محمدباقر صادقی اشتباه فاحشی مرتکب شد و دروازه خود را به اشتباه باز کرد تا راه‌راه‌پوشان الاتحاد دوباره از شاگردان علیرضا منصوریان پیش بیفتند. پس از این اشتباه، رومارینیو در دقایق ۶۴ و ۷۰، دو گل برای الاتحاد به ثمر رساند. گل‌های هادی محمدی در دقیقه ۷۲ و کریسانتوس در دقیقه ۸۳ هم فقط اختلاف را برای تنها نماینده باقیمانده ایران در لیگ قهرمانان آسیا کاهش داد و ثمری در پی نداشت.ادهم محمد مخادمه داور اردنی این مسابقه به هادی محمدی از ذوب‌آهن و عبدالله المالکی از الاتحاد کارت زرد نشان داد.

با این نتیجه و با توجه به برتری ۲ بر یک الاتحاد در بازی رفت، این تیم در مجموع دو مسابقه به برتری ۶ بر ۴ دست یافت و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کرد. شاگردان سیرا در این مرحله به مصاف پیروز دیدار الاهلی - الهلال عربستان می‌روند که احتمال بسیار زیاد این تیم الهلال خواهد بود که شاگردان برانکو را در بازی رفت چهارتایی کرد.  

لحظات حساس

دقیقه 14: ضربه ماکالی کریسانتوس در شلوغی محوطه جریمه بعد از برخورد به مدافع الاتحاد آرام در اختیار القرنی قرار گرفت.

دقیقه 20: ضربه رومارینیو در داخل محوطه جریمه با واکنش بسیار خوب صادقی همراه شد تا دروازه ذوب آهن هنوز بسته باشد.

دقیقه 27: شوت لوئیز خیمنز در حال ورود به دروازه ذوب آهن بود که در لحظه آخر محمدزاده توپ را بیرون کشید.

دقیقه 32: نفوذ سعود به داخل محوطه جریمه ذوب آهن و پاس عرضی خطرناک او که در بین توسط صادقی قطع شد.

دقیقه 39: پاس زیبای ویلانووا در پشت دفاع ذوب آهن به لوئیز خیمنز رسید و باز هم صادقی با یک خروج عالی و واکنش خوب مانع از باز شدن دروازه ذوب آهن شد.

دقیقه 42: پاس زیبای لوئیز خیمنز در فضای پشت مدافعان ذوب آهن بار دیگر به رومارینیو رسید و شوت محکم این مهاجم به تیرک افقی دروازه ذوب آهن برخورد کرد.

ذوب آهن اصفهان-الاتحاد عربستان-لیگ قهرمانان آسیا-Al-Ittihad-Zob Ahan SC

دقیقه 45: ضربه پای چپ وچیو به گوشه دروازه ذوب آهن رفت، تا الاتحاد به گل اول دست پیدا کند.

دقیقه 53: ارسال بازیکن ذوب آهن در میانه راه به لوئیس خیمنز برخورد کرد و اشتباهی وارد دروازه الاتحاد شد.

دقیقه 54: روی اشتباه بسیار عجیب محمد باقر صادقی دروازه ذوب آهن برای بار دوم باز شد.

دقیقه 64: فرار خوب الشمرانی و پاس عرضی او در منطقه شش قدم به رومارینیو رسید و او هم با اشتباه مدافعان ذوب آهن، گل سوم الاتحاد را به ثمر رساند.

دقیقه 70: پاس خوب لوئیز خیمنز در بین مدافعان ذوب آهن و ضربه بغل پای خیمنز، الاتحاد را به گل چهارم رساند.

دقیقه 72: ارسال قاسم حدادی فر و ضربه سر هادی محمدی اختلاف را کم‌تر کرد.

دقیقه 83: شوت چراغ‌علی با دفع دروازه‌بان الاتحاد همراه شد، اما در ریباند کریسانتوس گل سوم را به ثمر رساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قطعا سعودیها برتر نبودند و نیستند اما در همه میادین ورزشی با نفوذی که در مجامع ورزشی آسیا دارند ما را ناکام میگذارند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل