بازدید 10039
پیمانه اقتصادی؛

تمدید مهلت پزشکان برای ثبت نام کارتخوان/ آلمانیِ قاچاق، ارزان‌تر از کالای ایرانی/ ثروتمندترین خانواده‌های جهان/ دلار آزاد ارزان‌تر از صرافی بانکی/ دام زنده برای عید قربان کیلویی چند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سکه باز هم ارزان شد، تقویت ۵۶۹ واحدی شاخص کل بورس، خروج ارز برای واردات ۱۲ تن عینک آفتابی به کشور، نیاز به واردات گندم حاصل سوء مدیریت است، تورم چین در بالاترین سطح یک سال و نیم سال اخیر، انگلیس و ایتالیا، جایگزین آمریکا در صنعت نفت عراق، پیش بینی افزایشی قیمت طلا و کاهش تولید هوندا در آمریکا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 12 August 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

 

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سکه بازهم ارزان شد، تقویت ۵۶۹ واحدی شاخص کل بورس، خروج ارز برای واردات ۱۲ تن عینک آفتابی به کشور، نیاز به واردات گندم حاصل سوء مدیریت است، تورم چین در بالاترین سطح ۱.۵ سال اخیر، انگلیس و ایتالیا، جایگزین آمریکا در صنعت نفت عراق، پیش بینی افزایشی قیمت طلا و کاهش تولید هوندا در آمریکا را در بر دارد.

تمدید مهلت پزشکان برای ثبت نام کارتخوان

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری سازمان امور مالیاتی گفت: با توجه به تقاضای برخی صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی به منظور نام نویسی در سامانه فروش و استفاده از پایانه فروش، مهلت ثبت نام تا ۳۱ مرداد تمدید شد.

سکه باز هم ارزان شد

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز یکشنبه در بازار آزاد تهران با کاهش حدود ۵۰ هزار تومانی به قیمت چهار میلیون و ۱۴۵ هزار تومان فروخته شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز به قیمت چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش رسید. نیم سکه نیز ۲ میلیون و ۱۹۰ هزارتومان، ربع سکه یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان داد و ستد شد. همچنین در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۰۹ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز یک میلیون و ۷۷۲ هزار تومان به فروش رسید.

پیش بینی افزایشی قیمت طلا

نظرات نسبت به طلا همچنان خوش‌بینانه است، چون تحلیلگران احتمال پایین آمدن قیمت‌ها را بعید می‌دانند. دارین نیوسام رئیس شرکت تحلیلی دارین نیوسام می‌گوید:" شما نمی‌توانید در این بازار فروشنده باشید، خود من هم با این قیمت‌ها خرید نخواهم کرد، چرا که بازار آشکارا در وضعیت اشباع خرید قرار دارد، اما با این حساب اولین کسی هم نخواهم بود که برای فروش اقدام خواهد کرد. شانزده فعال حرفه‌ای بازار در نظرسنجی این هفته وال استریت شرکت کردند. از این تعداد ۱۲ رأی دهنده یعنی ۷۵ درصد شرکت‌کنندگان به روند افزایشی قیمت طلا در هفته آینده رأی موافق دادند. از ۴ نفر باقی‌مانده ۲ نفر یعنی ۱۳ درصد رای به روند نزولی قیمت طلا و دو نفر دیگر یعنی حدودا ۱۳ درصد باقی‌مانده رأی به روند خنثی در بازار طلا دادند. در این حین، ۹۱۰ شرکت‌کننده نیز در نظرسنجی آنلاین مین استریت (صاحبان مشاغل خرد) شرکت کردند که این میزان از مشارکت در نظرسنجی‌های هفتگی کیتکو در طول یکسال گذشته بی‌سابقه بوده‌ است. از این مجموع ۵۹۹ رای‌دهنده یعنی، ۶۵ درصد آرا به روند صعودی طلا رای موافق دادند. ۱۸۷ نفر یعنی، ۲۱ درصد رای‌دهندگان به روند نزولی طلا رای موافق داده و ۱۲۴ نفر باقی‌مانده یعنی ۱۴ درصد رای‌دهندگان هم به روند خنثی در بازار رأی دادند.

تقویت ۵۶۹ واحدی شاخص کل بورس

روز گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۶۹ واحد رشد کرد و به رقم ۲۵۵ هزار و ۸۷۶ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز امروز با ۵۵۶ واحد افزایش رقم ۶۶ هزار و ۴۴۶ واحدی را تجربه کرد. آزاد شناور نیز با ۷۷۵ واحد افزایش تا رقم ۲۸۹ هزار و ۸۹۷ واحدی بالا رفت و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۱۸ و ۲۹۲۰ واحد رشد کردند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گلگهر، بانک پارسیان و پالایش نفت بندرعباس به ترتیب ۲۲۴، ۱۹۴، ۷۵ و ۴۹ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند، اما در طرف مقابل سرمایه‌ گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، شرکت ارتباطات سیار ایران، پالایش نفت تهران و گروه مدیریت سرمایه‌ گذاری امید هر یک به ترتیب ۱۹۹، ۱۷۵، ۱۳۱ و ۶۰ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

آلمانیِ قاچاق ارزان‌تر از کالای ایرانی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به حضور چشمگیر لوازم خانگی قاچاق در بازار اظهار کرد: متأسفانه امروز در بازار شاهد آن هستیم که اجناس و لوازم خانگی قاچاق، به وفور یافت می‌شود و افزایش لوازم خانگی قاچاق در بازار باعث شده تا قیمت این کالاها کاهش چشمگیری داشته باشد. مرتضی میری افزود:‌ به عنوان مثال قیمت یک ماشین لباسشویی آلمانی که 5 ماه پیش با قیمتی در حدود 15 میلیون تومان فروخته می‌شد، امروز به 5 تا 9 میلیون تومان رسیده است؛ حتی در شرایطی که لوازم خانگی بخصوص لوازم خانگی خارجی تنها نقدی فروخته می‌شد، امروز شاهد فروش اقساطی این لوازم خانگی قاچاق با چک یک‌ماهه هم هستیم.

وی ادامه داد: شما نگاه کنید قیمت یک ماشین ظرفشویی در دبی حدود 500 دلار است که با احتساب قیمت حدود 12 هزار تومانی دلار، قیمت خرید آن حدود 6 میلیون تومان تمام می‌شود؛ حالا اگر هزینه 300 تا 400 هزار تومانی واردات قاچاق این ماشین ظرفشویی را در نظر بگیریم، قیمت تمام شده آن می‌شود 6 میلیون و 500 هزار تومان و فروشنده نیز هرچه بالاتر از این قیمت بفروشد، می‌شود سودخالص. میری با بیان اینکه بعضاً از نظر قیمتی، خرید جنس خارجی قاچاق برای مشتریان این بازار به صرفه‌تر از کالای داخلی است گفت: متأسفانه به رغم کاهش قیمت ارز در بازار، قیمت لوازم خانگی تولید داخل کاهش نیافته و تولیدکنندگان به دلیل اینکه مدعی هستند ارز تخصیصی به آن‌ها ارز نیمایی است و نرخ ارز در سامانه نیما، کاهش نیافته، هیچ برنامه‌ای برای کاهش قیمت‌های خود ندارند. /تسنیم

خروج ارز برای واردات ۱۲ تن عینک آفتابی به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۱۲ تن عینک آفتابی از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. واردات این حجم عینک آفتابی به کشور یک میلیون و ۷۱۹ هزار و ۷۴۹ دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر ۷ میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۷۰۴ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. براساس این گزارش عینک آفتابی از کشور‌های اتریش، اسپانیا، آلمان، امارات متحده عربی، انگلستان، ایتالیا، برزیل و چند کشور دیگر وارد ایران شده است. به نقل از میزان؛ بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک بیشترین واردات عینک آفتابی از کشور ایتالیا به حجم بیش از ۵ تن و به ارزش ۶۶۱ هزار و ۶۹۶ دلار بوده است.

نیاز به واردات گندم حاصل سوء مدیریت است

علی محمد شاعری عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان خرید گندم توسط دولت از کشاورزان، گفت: در مقایسه با سال زراعی گذشته خرید گندم کاهش چشمگیری داشته و با ادامه این روند 2 تا 3 میلیون تن میزان فروش گندم به دولت کاهش پیدا می‌کند و مجبور به واردات این میزان از گندم در شرایط تحریم می‌شویم. وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی اقتصادی عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت نوعی خود زنی و خود تحریمی بود، ادامه داد: به دلیل قیمت گذاری ناصحیح و عدم رعایت قانون در زمینه خرید گندم ناموفق عمل شد، دولت ملکف بود متناسب با میزان نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی قیمت این محصول را افزایش دهد. 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حالی که میزان تورم در کشور حدود 40 درصد است قیمت گندم افزایش 30 درصدی را داشت، ادامه داد: این نیاز وجود داشت تا گندم با قیمت 2 هزار تومان خریداری می‌شد تا شاهد کاهش فروش این محصول استراتژیک به دولت نمی‌شدیم. وی با تأکید بر اینکه تصمیم شورای اقتصاد در زمینه تعیین قیمت گندم اشتباه بود، عنوان کرد: عدم تعیین قیمت مناسب به منظور خرید تضمینی گندم موجب کم انگیزه شدن کشاورزان گندم کار شد و بخشی از محصول تولیدی خود را یا در انبارها نگهداری می‌کنند و یا با قیمت بالاتری به دلالان در بازار فروخته‌اند. عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: نیاز کشور به واردات گندم به رغم دستیابی به خودکفایی، نتیجه سوء مدیریت در زمینه قیمت گذاری گندم است./ خانه ملت

تورم چین در بالاترین سطح ۱.۵ سال اخیر

با تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین اکنون نرخ تورم در دومین اقتصاد بزرگ دنیا با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۲.۸ درصد رسیده است. در بین بخش های مختلف، نرخ تورم مواد غذایی با توجه به افزایش قیمت گوشت به بالاترین سطح خود در ۷.۵ سال اخیر رسیده است. بر مبنای ماهانه نرخ تورم چین ۰.۴ درصد اندازه‌گیری شده است که بالاترین نرخ تورم ماهانه این کشور از ماه فوریه تاکنون بوده است. در بین بخش‌های مختلف، نرخ تورم مواد غذای با ثبت رقم ۹.۱ درصد بیشترین تورم خود را از سال ۲۰۱۲ تاکنون تجربه کرد. این نرخ که ۰.۸ درصد بیشتر از تورم ماه ژوئن است بیش از همه تحت تاثیر افزایش ۳۹.۱ درصدی قیمت میوه، ۲۷ درصدی قیمت گوشت خوک و ۵.۲ درصدی سبزیجات تازه بوده است. بدون در نظر گرفتن تغییر قیمت مواد غذایی، تورم چین در ماه ژوئیه ۱.۴ درصد بوده است که ۰.۱ درصد بیشتر از تورم ماه ژوئن است. تورم در نرخ سوخت ۱.۵ درصد، آموزشی ۲.۳ درصد و خدمات ۳.۴ درصد اندازه گیری شده است.

ثروتمندترین خانواده‌های جهان

در شرایطی که هر کارگر والمارت در آمریکا ساعتی ۱۱ دلار دستمزد دریافت می‌کند، ثروت خانواده والتون‌ها که مالک این فروشگاه زنجیره ای مشهور هستند در هر ساعت ۴ میلیون دلار افزایش پیدا می‌کند. آن‌ها به طور متوسط در هر دقیقه ۷۰ هزار دلار و در هر روز ۱۰۰ میلیون دلار درآمد دارند. از ژوئن ۲۰۱۸ ثروت خانواده والتون با سرعت سرسام آوری رو به افزایش است و آن ها اکنون با ۱۹۱ میلیارد دلار ثروت، بالاتر از دیگر خانواده‌های آمریکایی  به عنوان ثروتمندترین خانواده جهان معرفی می‌شوند. رقیبان نزدیک آن ها خانواده مارس با ۱۲۷ میلیارد دلار ثروت و خانواده کخ با ۱۲۵ میلیارد دلار ثروت هستند.

دلار آزاد ارزان‌تر از صرافی بانکی

روز گذشته باز هم شاهد کاهش بهای ارز در بازار بودیم، به گونه ای که نرخ دلار در صرافی های بانکی برای خرید از مردم 11650 تومان و برای فروش به متقاضی دریافت دلار آمریکا 11700 تومان تعیین گردید که نسبت به روز قبل، 100 تومان کاهش داشته است. این در حالی است که دلار در بازار آزاد، در محدوده 11650 تا 11690 تومان نوسان داشت و نشان داد بازار با کاهش تقاضا مواجه شده است و در شرایط کنونی فروشنده ارز بسیار بیشتر از خریدار می باشد. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی های بانکی و مجاز کشور، به نرخ 13150 تومان خریداری شد و به قیمت 13200 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این نرخ نسبت به روز شنبه، 100 تومان ارزان تر شده است.

انگلیس و ایتالیا، جایگزین آمریکا در صنعت نفت عراق

پنج مسئول ارشد نفتی عراق اعلام کردند که این کشور نزدیک به دستیابی به توافقی با شرکت‌های بی‌پی و انی برای یک پروژه خط لوله صادرات نفت است که پیشتر قرار بود بخشی از یک توافق بزرگ با شرکت آمریکایی اکسون موبیل باشد. طبق توافق ۴۰۰ میلیون دلاری پیشنهادی، شرکت‌های بی‌پی و انی روی طرحی برای ساخت دو خط لوله زیردریایی برای صادرات نفت جنوب عراق از مسیر خلیج فارس کار می‌کنند. قرار بود ساخت این خط لوله بخشی از قرارداد ۵۳ میلیارد دلاری با شرکت اکسون موبیل آمریکا باشد که به نظر می‌رسید در سال جاری میلادی انجام شود، اما پیچیدگی‌های قراردادی و نگرانی‌های امنیتی، جلو این توافق را گرفت. پیش از این نیز مسئولان عراقی اعلام کرده بودند شرکت هیوندای کره جنوبی برای ساخت پروژه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری تأسیسات تزریق آب دریا (به چاه‌های نفتی) انتخاب شده است. قرارداد یادشده نیز قرار بود بخشی از توافق با اکسون باشد. شرکت‌های اکسون موبیل، انی و بی پی از اظهارنظر  در این باره خودداری کردند.

دام زنده برای عید قربان کیلویی چند؟

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با بیان اینکه تمام تمهیدات در رابطه با ذبح دام در روز عید قربان انجام شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت هر کیلوگرم دام زنده در روز عید قربان ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان باشد و گوشت دام‌های ذبح شده این روز با برچسب مخصوص برای خرید از سوی افراد در سطح شهر توزیع خواهد شد. 

کاهش تولید هوندا در آمریکا

به‌ نظر می‌رسد، هوندا تولید برخی محصولات خود نظیر «آکورد»، «سی آر وی» و همچنین «آکورا تی‌ال‌ایکس» را کاهش خواهد داد. تغییرات خط مونتاژ این برند از قرار معلوم شامل حذف یکی از شیفت‌های تولید آکورد در کارخانه‌ی اوهایو خواهد بود. به نقل از دنیای اقتصاد؛ تصمیم هوندا برای کاهش تولید چنین خودروهایی به افت تقاضا مربوط می‌شود. نگاهی به آمار فروش خودروها تا جولای سال‌جاری میلادی نشان می‌دهد فروش آکورد با کاهش ۹/ ۵ درصدی به ۱۵۳ هزار و ۵۷۹ دستگاه رسیده است. فروش سی‌آر‌‌وی نیز با ثبت افت ۹/ ۰ درصدی به ۲۱۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه رسید. تی‌ال‌ایکس نیز افت فروش ۱/ ۲۱ درصدی را تجربه کرد و فروش این خودرو  به ۱۴ هزار و ۹۹۳ محدود شده است. حتی با افت فروش ناچیز هم سی‌آر‌وی پرفروش‌ترین محصول کنونی هوندا در آمریکا است. سیویک هم با فروش ۱۹۸ هزار و ۳۲۰ دستگاهی دومین خودروی پرطرفدار هوندا در این کشور محسوب می‌شود؛ اگرچه فروش آن افت ۱/ ۲ درصدی داشته است. آکورد نیز سومین هوندای محبوب در آمریکاست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
تولیدکننده گان داخلی سه مشکل اساسی دارند:1-سو مدیریت سنگین -طوریکه توان مدیریت هزینه را ندارند2-سواستفاده از آشفتگی بازار-که تمایل دارنداجناس خودرا به قیمت هرچه بالاتربفروشند.3- عدم توانایی در پیش بینی تبعات ناشی از تصمیم منفعت طلبانه خود-قیمت را نزدیک به کالای با کیفیت می فروشند درحالیکه مشتری هیچ تمایلی به خریداین محصولات داخلی نداردوبا اکراه به آنها نگاه میکند.قاچاقچیان متوجه نیازجدیدبازارمی شوندوخلاراپرمیکنند
محصولات ایرانی اگراستانداردباشدنبایدبالاتراز60 درصدمشابه خارجی آن قیمت داشته باشددرغیراینصورت موردتوجه قرارنمیگیرد.
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
!!!و اصلا مشکل کیفیت ندارن
فرار مالیاتی پزشکان کار منفور و منزجر کننده ای است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
باید تعداد و ظرفیت دانشکده های پزشکی زیاد شود واگر نه باید از بنگلادش پزشک بیاوریم و وابسته میشویم ،عده ای میخواهند مانع این کار شوند، مسئولین نباید به حرفشان توجه کنند. افراد مومن و خداشناس پس از فراغت از تحصیل پزشکی، در مناطق محروم خدمت میکنند و این به نفع کشور است
کاش هیچوقت کسی بیمار نشود تا پزشکان را سرجایشان بنشانند .
ماشین لباسشویی که پارسال یک میلیون بوده رو تولید کننده داخلی چهارمیلیون و خورده ای میفروشه
حمایت از تولید داخل در صورتی معنی داره که کارخونه دار علاوه بر سود خودش به فکر هموطنش هم باشه
در غیر اینصورت بهتر هست که پول به جیب تولید کننده بقیه کشورها بره
بادرود،همین ماه گذشته بنده به مطب آقای دکتر(پزشک قلب وعروق)مراجعه نمودم بابت ویزیت واکومبلغ سیصدوهفتادهزارتومان رامنشی گفت یانقدپرداخت کن من پول نقدنداشتم گفت به کارت خودمنشی ریختم وبدین صورت پزشکان نیزاززیربارمالیاتی فرارمیکنند.
پزشک جزو قشر الیت و ممتاز جامعه هست. به جای اینکه امتیازات ویژه به ما پزشکان بدید تا به مقام علم ارج داده بشه مرتب از سر حسادت میخایید فشار وارد کنید

به جای این کارا برید پزشکی بخونید البته اگر می تونید. جز عده اندکی عوام توانایی تحمل سنگینی دروس پزشکی رو ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
پزشکی الان یعنی تجارت
علی
| United States of America |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
سهمیه ها رو بردارن و محدودیت رو بردارن تعداد زیادی از جوانان با استعداد پزشکی خواهند خواند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
چرا پزشكا خوشونو تافته جدا بافته ميدونن ، وقتي كسي با رتبه پنج يا شش رقمي و با سهميه ميتونه پزشك بشه پس خيلياي ديگه هم ميتونن فقط فرصت ورود ندارن به دليل انحصار
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
شما که معلوم نیست با چه سهمیه ای قبول شدی ،اگر یه بدبختی مجبور باشه برای زنده موندن کار کنه و نتونه درس بخونه تکلیف اون چیه نا جوانمرد؟
01
| Czechia |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
شما هم برو برنامه نویسی بخون مغزت سوت بکشه
ناشناس
| France |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
جناب مثلا پزشک عمومی من خودم کارشناسی ارشد رشته مهندسی هستم ولی درسمو خیلی خوب خوندم و کار برام نیست . کاش شما غیر از یک مدرک الکی واقعا سوادش رو هم داشتین . خودم دیدم پزشک متخصص 10 نفر داشجوی طب انترنشو تو بیمارستان آورده بود بالای سر بیمار هر سئوالی که مطرح میکرد یکیشون نمیتونست جواب بده . بعد از یکساعت وقت تلف کردن خود متخصصه فهمید چه ضایع بازاریه برشون داشت بردشون . تجارت با پول و بازی با جون مردم تو ویزیت های یک دقیقه ای و درمانهای اشتباه اسمش میشه پزشکی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
اینو معلومه یه پزشک ننوشته توروخدا انقد ساده باور نکنید هر کامنتی رو
با ممنوعیت ورود لوازم خانگی خارجی ارزان آزادی ما سلب شده است
کالای قاچاق می خریم
بااین روندی که پیش میریم فردا خارجی هاروی مسیله حجاب بانوان متمرکزخواهندشدوشرط خواهندکردکه اگرحجاب اختیاری نشودایران راازفلان چیزمحروم خواهیم کرد همانطورکه امروز فیفا عدم تعلیق ایران را منوط به ورود بانوان به ورزشگاهها کرده !!!
هروقت همه اصناف ازجمله وکلا و دفاترفنی ومهندسی ملزم به استفاده از دستگاه پوزشپند ماهم اینکارراخواهیم کرد
پاسخ ها
حسن محسنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
با احترام به شما پژشک ارجمند که علی القاعده بخش نخبه جامعه هستید، این پاسخ شما خواننده را ناامید می کند. پرداختن مالیات نشانه شخصیت شماست. چرا خویش را با آموزگاران مقایسه نمی کنید؟ مگر می توان قانون گریزی را با مثال آوردن از افراد قانون گریز توجیه نمود. من که درمانده ام شما را باید بخش فرهیخته جامعه به شمار آورم یا قانون گریزی که خود را با قانون گریزان دیگر توجیه می نماید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
اشتباهی مثبت دادم
وای بر کالای تولید ملی که گرانتر از آلمانی است.
چرا فقط زجر این ملت را میخواهید.
پراید ۴۰ میلیونی.
پزشکان عزیز
چههه خبرررتونههه ..چه خبرررررتوننه
خدایش چه حرمتی دارن این دکترها توی ایران فکر کردن اونور اب همین خبره فقط فکر دوشیدن ملتن
درشرایطی که صدورنفت ازنزدیک به ۳ میلیون بشکه در روز به حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزاربشکه سقوط کرده و به تبع ان درامدارزی کشور بشدت کاهش یافته و هرروزشاهد یک تحریم وتنش جدیدهستیم و نرخ تورم و قیمت اجناس بخصوص موادغذایی روزبه روزدرحال افزایش است ثابت ماندن یاکاهش قیمت ارز معنی جزدستکاری ندارد
شاخص بورس رابادستکاری بالا میبرند نرخ دلار راپایین می اورند ولی تاابدوضعیت اینچنین نخواهدماندباهر صرافی صحبت میکنم همگی بااطمینان میگویند دلار تا قبل ازاتمام تابستان به قیمت واقعی خودکه البته بالاتراز ۱۴ هزارتومان است خواهدرسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
چرا کاهش قیمت دلار ، برای من که دلار ندارم فشار روحی و روانی ایجاد نمی کنه !!!!!!!!!!!!!!!!؟
معلوم شده كه بسياري از پزشكان كارت خوان نداشتن كه فرصت گرفتن كارت خوان تمديد شده
یک نفر نیست به ما مردم شیعه و پیرو پیامبر آخر الزمان بگوید چرا در کشورهای کقرستان نرخ تورم 2 یا 3 می باشد چرا کشورهای جنگ زده مثل افغانستان و سوریه و عراق پول ملیشان مثل طلاست و اینجا پول ملی مثل دستمال کاغذی
تا تو. را هم چو خود گدا نکنم دست خویش ز دامنت جدا نکنم . ای مردم بزرگوار شما فکر کنید تمام درآمد پزشکان را هم ازشون بگیرن و آنها هم دچار فقر مالی بشن آیا مشکل مردم ایران حل میشود .نه مشکل جای دیگر و مسئله چیز دیگریست سعی کنید حق خود را مردانه طلب کنید نه اینکه حق دیگران را هم ضایع کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
مردم ماکلا با بدبختی همدیگه بیشتر اروم میشن
اما اون موقع که کیفیت اموزش پزشکی از اینی که هست هم کم تر بشه ظرفیت ها الکی زیاد بشه به جای این که سهمیه ها رو بردارن
و وقتی خروجیش بشه یه عده ادم کم سواد اون موقع تازه میفهمن چی شده
اما مهم نیس میدنین چرا ؟ چون فقط مهمه که بدبختی یه قشر دیگه رو هم ببینیم و دلمون خنک شه
مردمی داریم که براشون مهم نیس یه عده با رتبه هایی که نباید مجاز به انتخاب رشته تخصص بشن میرن تخصص پزشکی میخونن ولی خیلی براشون مهمه از افزایش ظرفیت یکشبه دانشکده هایی که تو همینشم موندن حمایت کنن تا اقازاده فلانی که پشت کنکوره بتونه بالاخره امسال پزشکی قبول شه ن
زورتان به پزشکان نمیرسه ، خودتون رو خسته نکنید .
همه ابزارها برای فشار به مردم در حال تلاش هستند!... تولیدکننده داخلی با قیمت بالا و کیفیت پایین!.. تحریم ها...! مسئولین هم هزینه های سوء مدیریت خود را به مردم تحمیل می کنند!.. فشارهای اجتماعی هم که جای خود...
کسی به موضوع گندم که از همه مهم تره اشاره نکرد اکثرا به ماشین لباسشویی و این چیزها توجه می کنند. این نون شبه مردمه. امنیت غذایی ماست . اصلا اگر ماشین ظرفشویی نباشه، مگه می میریم با دست لباسمون رو می شوریم ولی گندم کالای استراتژیکه.
از کشاورز گندم رو با قیمت مناسب نمی خرند که تولید نشه اون وقت با قیمت بیشتری از اونچه که از کشاورز نمی خرند، از خارج می خرند. این درسته؟ این سیاست در راستای نابودی کشاورزی نیست؟
سلام
تذکر چند نکته:
1-عزیزان می دانند که اگر تقاضاهای کاذب از رده خارج شود قیمت ارز کمتر از 6000 تومان است.
2- همه تلاش می کنند قیمت ارز بالا نگه داشته شود نه پایین.والا چرا باید قیمت صرافیهای بانکی بیشتر از بازار آزاد باشد.؟
3- قیمت واقعی ارز که براساس قدرت خرید توسط سازمان ملل تعیین می شود ودرگزارش توسعه انسانی سازمان ملل
Human development report
در تعیین درآمد سرانه کشورها مبنا قرار می گیرد زیر دوهزار تومان است.
4-در مورد پزشکان هم اشکال کاردرگزینش دانشجو ودیدگاه مردم است تا وقتی گفته شود بروید پزشکی چون پول درپزشکی است ویا هرکس رتبه بالاتری آورد در پزشکی پذیرفته شود یک عده افراد تاجر مسلک وپول پرست وارد می شوند وآبروی پزشکان شریف را هم می برند.
5- خودم دکترای اقتصادرااز انگلستان دریافت کرده ام واز نزدیک شاهد بوده ام که هرکسی برای ورود به دانشگاه باید یک نامه توجیهی برای انتخاب رشته اش بنویسد وتوضیح دهد چرا می خواهم پزشکی یا مهندسی بخوانم که به آن
Private statement می گویند.باید متقاضی پزشکی بیان کند که هدف من خدمت به مریضان است واینرا در مصاحبه اثبات کند.اگر این ادعارا بکند می پرسند تا حالا چه خدمتی به مریضها کرده ای؟ تجربه کاری داری؟ لذا هرمتقاضی پزشکی قبل از تقاضا چند ماه مجانی در بیمارستانها کار می کند تا نشان دهد که من انسان دوست هستم و....
6-دراروپا غیر از پزشکان خاص که تعدادشان در مقایسه باکل پزشکان زیاد نیست درآمد پزشکان خیلی بالانیست. واینقدر پول پرستی حاکم نیست.
تمدید مهلت پزشکان برای ثبت نام کارتخوان: برای چی تمدید، یعنی اینها قشر روشن فکر جامعه هستند. حاضر نسیتند به دلیل درآمدهای نجومی مالیات بدهند (کجا از ایران بهتر) چند سال است که استفاده از کارت خوان عرف شده؟ سبزی فروش، نانوایی، سروسیهای بهداشتی عمومی، دست فروشان خیابان هم دستگاه کارت خوان دارند. یعنی چه پزشکان حاضر نیستند به قانون تمکین کنند. تقربیاً تمامی صنف پزشکی دستگاه کارت خوان دارند فقط میگویند خراب است یا قطع است. یکی از مضرترین آفات اقتصادی کشور همین درآمد نجومی پزشکان است که به هیچ مقامی پاسخگو نیستند. دلیل اینکه پزشکان حاضر نیستند به خارج ایران مهاجرت کنند؟
1- هر پزشکی با هر سابق و سوادی که دارد در صورت مهاجرت به خارج، چنانچه مدرکش تایید کشور مقصد برسد باید دو سال دیگر در کشورهای غربی درس بخواند.
2- در کشورهای غربی مراکز درمانی وجود دارد، مثل ایران هر پزشکی نمیتواند برای خودش مطب برقرار کند. یعنی پزشکان حقوق بگیرند. شما بندرت مطب خصوصی میبینید.
3- در هیچ جای دنیای این پزشکان نمیتوانند درآمدی که در ایران دارند را داشته باشند، تحت هیچ شرایطی. اگر هم بتوانند (بر فرض مثال) چنان مالیاتی از گُرده شان میکشند، که طرف پشیمان میشود.
4- در ایران مثل نقل و نبات مدرک دکتر، متخصص، فوق تخصص ... میدهند در خارج بدین گونه نیست. ضمنا بیمار تا معرفی پزشک عمومی را نداشته باشد، هیچ متخصص به او نوبت نمیدهد، یعنی بعد از معرف پزشک عمومی اگر اورژانسی نباشد معمولا باید بیش از دو ماه در نوبت باشد و اگر نیاز باشد که بیمار باید مرتب به متخصص مراجعه کند، باید (باید) سه ماه به سه ماه از پزشک عمومی معرفی نامه را به روز کند در غیر این صورت او پذیرش نمیشود.
5- رسم بر این است که بیماری که در سالن انتظار نشسته، پزشک عمومی شخصاً به سالن بیاید و بیماری که نوبتش است را به اتاق معاینه دعوت کند (در ایران هیچ دکتری حاضر نیسته که چنین خفیف شود).
6- دکتر برای هر بیمار وقت میگذارد و مثل ایران نیست که اگر بیماری کمی کارش را طول بکشد، منشی (با هماهنگی قبلی با پزشک) نفر بعد را به اتاق بفرستد یعنی وقت شما تمام است. یا دو بیمار همزمان در اتاق باشند
7- دکترها باید (باید) اطلاعات بیمار را در سیستم رایانه شان وارد کنند. در ایران دکترها نه برای زاین کار وقت میگذارند و خیلی از آنها نمیتوانند با رایانه کار کنند. باید پزشک تزریق را انجام دهد و اگر خودش این کار را انجام ندهد باید زمان تزریق حضور داشته باشد.
8- تازه های اینها در صورتی در خارج از ایران قابل تحقق است که پزشک به زبان آن کشور آشنایی داشته باشد.
9- خیالتان راحت باشد که 99% درصد از پزشکان صاحب درآمد در ایران حاضر نیستند یا شرایط کار در خارج را ندارند (یعنی نمیتوانند در آنجا کار کنند). تازه اینهای بخشی از موارد تخصصی است. پزشکان در خارج اصلا جایگاه فاخر دکتر ایرانی را ندارند و فخرشان خریدار ندارد، یعنی قابل احترامند ولی فخر فروشی ممنوع.
سلام
تذکر چند نکته:
1-عزیزان می دانند که اگر تقاضاهای کاذب از رده خارج شود قیمت ارز کمتر از 6000 تومان است.
2- همه تلاش می کنند قیمت ارز بالا نگه داشته شود نه پایین.والا چرا باید قیمت صرافیهای بانکی بیشتر از بازار آزاد باشد.
3- نرخ واقعی ارز همانن قیمت براساس شاخص برابری قدرت خرید است که توسط سازمان ملل وبانک جهانی محاسبه شده ودر مقایسه اقتصاد کشورها مورد استفاده قرار می گیرد.ودرگزارش توسعه انسانیسازنان ملل هم برای محاسبه درامد سرانه از آن استفاده می شود وهم اکنون زیر دوهزار تومان است.
4-بحث پزشکی هم از یک سو به جوحاکم بر جامعه بستگی دارد که گفته میشود برو پزشکی بخوان چون توش پوله واز دیگر سو به سیستم آموزشی که بدون توجه به باورهای دانش آموز صرفا به دلبل رتبه بالا در پزشکی پذیرفته میشود در حالیکه در بعضی از کشورهای پیشرفته مانند انگلستان دانشجوی متقاضی علاوه بر سطح علمی باید دلیل قابل قبولی برای انتخاب این رشتا بیاورد متقاضی باید private state ment بنویسد ودر آنجا دلیل خودرا بیاورد.برای رشته پزشکی باید طرف ثابت کند که انگیزه اش انسانی است دبرای خدمت به بیناران این رشته رابرگزیده است. وباید گذشته ا ش این مطلب رانشان دهد.مثلا باید چند ماه داوطلبانه ددر یک بیمارستات کار کرده باشد. واگر مصاحبه کننده ها به این نتیجه برسند که هدفش مادی است حتی اگر بالا ترین رتبه راهم داشته باشداورا نمی پذیرند. چراکه شغل شریف پزشکی یک کاسبی وتجارت نیست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر