بازدید 3567

زنگ خطر­ها در حالی به صدا در می‌­آیند که وال استریت و مین استریت هنوز به طلا خوش­بین هستند          

بازار همچنان مصرانه به طلا خوش‌بین است. اما به گفته تحلیل‌گران، با نیم‌نگاهی به سرتیترهای خبری اخیر می‌بینیم این فلز زرد دچار اشباع در خرید شده‌است.
کد خبر: ۹۱۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶ 11 August 2019
زنگ خطر­ها در حالی به صدا در می‌­آیند که وال استریت و مین استریت هنوز به طلا خوش­بین هستند          بازار همچنان مصرانه به طلا خوش‌بین است. اما به گفته تحلیل‌گران، با نیم‌نگاهی به سرتیترهای خبری اخیر می‌بینیم این فلز زرد دچار اشباع در خرید شده‌است.
 
به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از کیتکو؛ بازار طلا در طی هفته‌ جاری بیشترین سود هفتگی خود را در طول بیش از سه سال گذشته در حالی به جیب می‌گذارد که به بالاترین سطح از قیمت در طی شش سال گذشته رسیده‌است. اگرچه ناپایداری وضعیت اقتصادی و سیاست‌های جغرافیایی همچنان بر بازار طلا حکم‌رانی می‌کنند، برخی از تحلیل‌گران براین باورند که بازار ممکن است در آینده‌ی نزدیک به اوج رسیده و وارد فاز خنثی شود.
 
به هر حال نظرات نسب به طلا همچنان خوش‌بینانه است چرا که تحلیل‌گران احتمال پایین آمدن قیمت‌ها را بعید می‌دانند.
دارین نیوسام رئیس شرکت تحلیلی دارین نیوسام می‌گوید:" شما نمی‌توانید در این بازار فروشنده باشید، خود من هم با این قیمت‌ها خرید نخواهم کرد، چرا که بازار آشکارا در وضعیت اشباع خرید قرار دارد، اما با این حساب اولین کسی هم نخواهم بود که برای فروش اقدام خواهدکرد. "
 
۱۶ فعال حرفه‌ای بازار در نظرسنجی این هفته وال استریت شرکت کردند. از این تعداد ۱۲ رای دهنده یعنی ۷۵ درصد شرکت‌کنندگان به روند افزایشی قیمت طلا در طی هفته آینده رای موافق دادند. از ۴ نفر باقی‌مانده ۲ نفر یعنی ۱۳ درصد رای به روند نزولی قیمت طلا و دو نفر دیگر یعنی حدودا ۱۳ درصد باقی‌مانده رای به روند خنثی در بازار طلا دادند.
 
در این حین، ۹۱۰ شرکت‌کننده نیز در نظرسنجی آنلاین مین استریت (صاحبان مشاغل خرد) شرکت کردند که این میزان از مشارکت در نظرسنجی‌های هفتگی کیتکو در طول یکسال گذشته بی‌سابقه بوده‌است. از این مجموع ۵۹۹ رای‌دهنده یعنی، ۶۵ درصد آرا به روند صعودی طلا رای موافق دادند. ۱۸۷ نفر یعنی، ۲۱ درصد رای‌دهندگان به روند نزولی طلا رای موافق داده و ۱۲۴ نفر باقی‌مانده یعنی ۱۴ درصد رای‌دهندگان هم به روند خنثی در بازار رای دادند.
 
در آخرین نظرسنجی به‌عمل آمده، اعضا وال استریت (صاحبان سرمایه کلان) و اعضا مین استریت (صاحبان مشاغل خرد) به طور قابل ملاحضه‌ای نسبت به روند صعودی قیمت طلا خوش‌بین بودند و حالا دیگر خیالشان راحت شده‌است چرا که هر انس طلا در بازار معاملات آتی کامکس به قیمت ۱۴۵۸ دلار با ۲.۷ درصد افزایش مبادله شده¬است.
 
قیمت هر اونس طلا، پس از آنکه دولت چین برای نخستین بار در طول بیش از یک دهه اخیر، نرخ برابری دلار به یوان را تا ۷ بالا برد، به شدت در حال افزایش است؛ و همین موضوع آغاز گر ترس‌هایی تازه مبنی برآن است که، مبادا جنگ تجاری چین و آمریکا منجر به یک جنگ ارزی شود.
 
آدریان دی، رئیس شرکت سرمایه‌گذاری آدریان دی می‌گوید، اگرچه دیگر برای اصلاح بازار طلا دیر شده‌است، اما نظرات سرمایه‌گذاران در سراسر بازار‌های مالی جهان تغییر کرده‌است. وی در ادامه میگوید:" اگر میخواهید برای جلوگیری از وارد آمدن ضرر بیشتر بر دارایی خود کمی طلا بخرید نباید خیلی نسبت به قیمت‌ها حساسیت به خرج دهید. اما تمام این معاملات کوچک در بازاری به کوچکی بازار طلا، فشار خرید را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد؛ بنابراین با ادامه‌ی این روند میتوان انتظار تداوم روند صعودی در بازار طلا را داشت. "
 
مارک لیبوویت، سردبیر خبرنامه VR Metals/Resource Letter می‌گوید، از آنجا که عوامل فصلی به روند افزایشی طلا کمک می‌کنند، وی نیز به روند افزایشی طلا خوش‌بین است. اما به سرمایه‌گذاران این هشدار را می‌دهد که باید خود را برای روند اصلاحی بازار آماده سازند.
 
افشین نبوی، سرپرست تیم معاملاتی MKS نیز می‌گوید، روند نزولی در قیمت طلا میتواند نشان دهنده سلامت بازار باشد. وی همچنین می‌افزاید سرعت نوسانات افزایشی قیمت طلا حاکی از افزایشی بودن قیمت‌ها در آینده نزدیک است. صحبت هایش را اینگونه تائید می‌کند که بدلیل سرعت نواسانات افزایشی طلا هر گونه اصلاحی در روند قیمت‌ها می‌تواند فرصتی برای خرید باشد.
 
کولینز سیزینسکی راهبرد شناس ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA به همراه دارین نیوسام دو نفری هستند که در آخرین نظرسنجی به‌عمل آمده رای به روند خنثی در بازار داده‌بودند. وی می‌گوید، اگرچه هنوز فضا برای روند افزایشی طلا در آینده‌ی نزدیک مهیاست، اما از شدت سرعت نوسانات افزایشی طلا کاسته شده‌است.
 
وی همچنین می‌گوید:" قیمت طلا در چند ماه گذشته وضعیت افزایشی قابل‌توجهی داشته است و به نظر می‌رسد که در این روند با مقاومت‌هایی روبرو شده‌است و احتمال دارد قیمت‌ها از سطوح فعلی پایین‌تر بیایند. فکر نمی‌کنم روند افزایشی سرسام‌آور طلا به پایان رسیده‌باشد، اما به نظر می‌رسد بازار طلا می‌خواهد کمی به خود استراحت دهد و سود‌های اخیرش را هضم کند. "
 
شان لاسک، مدیر شرکت Walsh Trading، یکی از دو نفری است که در نظرسنجی این هفته رای به روند کاهشی قیمت‌ها داده‌بود. وی با اشاره به اینکه از شدت نوسانات افزایشی طلا کاسته شده‌است می‌گوید، این امر برخی از خریداران را به تثبیت سود ترغیب می‌کند. اگرچه می‌افزاید خودش علاقه‌ای به خرید در بازار فعلی ندارد چرا که انتظار افزایش قیمت‌ها پس از خرید را ندارد. وی همچنین می‌گوید:" بازار به شدت حساس است و نظرات خوش‌بینانه به‌سرعت جان می‌گیرند. به نظر من خریداران باید برای پیش‌بینی قیمت طلا در آینده نزدیک نوسانات بازار‌های سهام را به دقت زیر نظر بگیرند. "
 
لاسک می‌گوید انتظار دارد موج افزایشی و کاهشی مبادلات، قیمت طلا را تا ۱۴۸۰ -۱۴۹۵ دلار پایین بیاورد. وی می‌افزاید ممکن است قیمت طلا تا ۱۴۳۰ دلار هم پایین بیاید و تا آن زمان جایی برای نگرانی خریداران خوش‌بین بازار وجود ندارد.
 

مترجم: نجمه نظری

 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس