بازدید 2161
حمله مجدد ترامپ به فدرال رزرو:

بانک مرکزی آمریکا دستمان را بسته است!

کد خبر: ۹۱۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵ 11 August 2019

دونالد ترامپ بار دیگر انتقادات شدیدی را متوجه مدیران ارشد بانک مرکزی آمریکا ساخت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، رئیس جمهور آمریکا با بیان این‌که برای رسیدن به توافق با چین آماده نیست، آینده مذاکرات تجاری را در هاله‌ای از ابهام قرار داد. به نظر می رسد که جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان به این زودی‌ها تمام نخواهد شد. ترامپ که در جمع خبرنگاران در شهر نیویورک حاضر شده بود گفت: داریم با چینی‌ها مذاکره می‌کنیم اما برای توافق آماده نیستیم. خواهیم دید چه می‌شود.

بخش دیگر سخنان ترامپ در خصوص فدرال رزرو بود و بار دیگر نوک تیز انتقادات رئیس جمهور جمهوری‌خواه آمریکا، نرخ بهره و سیاست‌های فدرال رزرو را نشانه گرفت. وی با بیان این‌که دست اقتصاد آمریکا توسط فدرال رزرو بسته شده است، خواهان کاهش یک درصدی نرخ بهره شد.

این برای نخستین بار است که ترامپ خواهان کاهش نرخ مشخصی شده است، با این حال هنوز مشخص نیست که وی چگونه می خواهد مدیران بانک‌مرکزی را برای چنین کاری متقاعد کند. وی افزود که دلار بیش از حد نیرومند به تولیدکنندگان آمریکا خسارات زیادی زده است و لازم است چرخه کاهش نرخ بهره که ماه گذشته آغاز شد با جدیت ادامه یابد.

روز گذشته نیز ترامپ گفته بود: فدرال رزرو باید نرخ بهره را سریع‌تر و بیشتر کاهش دهد. مشکل ما این است که مدیران بانک مرکزی ما مغرورتر از آن هستند که بگویند اشتباه کرده‌اند! باید همین حالا سیاست بی‌معنای انقباضی خود را خاتمه دهند!

با این حال به نظر می‌رسد کاهش یک درصدی نرخ بهره برای اقتصاد آمریکا یک رویداد دراماتیک باشد. با وجود ریسک‌های متعدد بر سر اقتصاد این کشور به نظر می‌رسد شانس انجام چنین کاری توسط فدرال رزرو تقریبا صفر است. این بانک ماه گذشته و پس از ۱۰ سال نرخ بهره را با ۰.۲۵ درصد کاهش به دو درصد رساند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان