بازدید 3162

رشد بهتر از انتظار اقتصاد ژاپن

کد خبر: ۹۱۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰ 11 August 2019

سومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه دوم امسال بهتر از انتظارات ظاهر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسوشیتد پرس، دولت ژاپن با انتشار ‌امار جدید از عملکرد این کشئر در سه ماهه منتهی به ژوئن اعلام کرد که رشد اقتصادی ژاپن در سه ماهه دوم امسال ۱.۸ درصد برآورد شده است. این رشد که بیشتر تحت تاثیر افزایش مخارج مصرف کنندگان ژاپنی و سرمایه‌گذاری‌های سرمایه ای بوده است، حدود ۰.۳ درصد بیش‌تر از نرخ رشد قبلی پیش‌بینی شده است.

دولت ژاپن در گزارش خود اعلام کرده است که تقاضای بخش خصوصی در کنار سرمایه‌گذاری‌های دولت، نقش اصلی را در ثبت این رشد خوب داشته‌اند. با این حال خبر بد برای ژاپن این است که صادرات این کشور تحت منازعات اخیر با کره جنوبی و کاهش تقاضای چین برای واردات محصولات ساخت ژاپن با افت محسوسی مواجه شده است.

جنگ تجاری بین چین و آمریکا از مدت‌ها پیش روند صادرات ژاپن را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است و دولت آمریکا خواهان بازنگری در برخی از مفاد پیمان تجارت خود با ژاپن شده است. هر چند که اختلافات بین امریکا و ژاپن هنوز به مانند مساله چین به جنگ تعرفه‌ای کشیده نشده است اما باقی ماندن اختلافات می‌تواند فشار زیادی به رشد اقتصادی ژاپن بیاورد.

هیداکی ماتسومورا، کارشناس مسائل اقتصادی در مرکز تحقیقات ژاپن گفت: با کاهش رشد اقتصادی چین، تقاضا برای وارد کالاهای ژاپنی کاهش یافته است و بخش تولید با توجه به کاهش رشد اقتصادی جهان با مشکلات زیادی مواجه شده است.

ایزومی داویلیر، کارشناس ارشد اقتصادی ژاپن در بانک "مریل لینچ" گفت: اقتصاد ژاپن با چالش‌های زیادی مواجه است. برای هر اقتصاد مبتنی بر صادراتی نظیر ژاپن، اختلال در روند صادرات می تواند به عواقب وخیمی منجر شود. سوال اصلی برای ژاپن این خواهد بود که منازعات تجاری کنونی تا کجا و تا چه زمانی ادامه خواهند یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار