بازدید 7123
یک عضو حزب اعتماد ملی در گفت و گو‌ با «تابناک»:

اصلاح‌طلبان فقط با ائتلاف در انتخابات مجلس یازدهم پیروز می‌شوند/ باید در جریان اصلاحات کمی واقع‌بین باشیم/ این‌بار جلب نظر مردم خیلی سخت است

اخیرا «بهزاد نبوی» از چهره شاخص جریان اصلاح طلب ابراز عقیده کرده که پس از انتخابات ۸۸ آرایش سیاسی کشور تغییر کرده است، درباره انتخابات مجلس یازدهم می‌گوید که مانند انتخابات گذشته، اصلاح طلبان باید برای کنار زدن تندروها با چهره‌های اعتدالی اصولگرا ائتلاف کنند. او از عملکرد فراکسیون امید هم انتقاد می کند و می گوید تلاش های زیادی کرده که دو فراکسیون امید و مستقلین یک فراکسیون واحد و متحد شوند...
کد خبر: ۹۱۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷ 11 August 2019

اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات مجلس هنوز تصمیم نگرفته اند که چه ساز و کاری در پیش بگیرند. بخشی از این جریان اعتقاد دارد که نتیجه دلخواه از ائتلاف های سیاسی اخیر جریان اصلاحات با دیگر جریانات سیاسی یعنی اعتدالیون و بخشی از اصولگرایان معتدل به دست نیامده و نارضایتی بدنه اصلاح طلب از عملکرد این جریان هم به همین مساله بر می گردد؛ چرا که آنها نتوانسته اند شعار انتخاباتی خود را عملی سازند.

به گزارش «تابناک»، بر خلاف بخش اول که معتقدند از ائتلاف های انتخاباتی اخیر این جریان نتیجه دلخواه به دست نیامده و برای نیل به روند اصلاحی آنها نیاز دارند که تنها با آرام و مارک اصلاح طلبی و بدون هیچگونه ائتلاف سیاسی در انتخابات شرکت کنند؛ بخش دیگری هستند که اعتقاد دارند نتیجه 100 درصدی از ائتلاف های سیاسی به دست نیامده، اما آنچه تاکنون حاصل شده هم نامطلوب نبوده است.

بر همین اساس مخالفان ائتلاف سیاسی در اردوگاه اصلاح طلبی بر حضور مستقلانه این جریان در انتخابات اسفند ماه مجلس تاکید دارند و بر این عقیده اند که آنها توان لازم برای کسب نتیجه در انتخابات اسفندماه را دارند و می توانند تنها با تمسک به لیست کاملا اصلاح طلبانه موفقیت هایی به دست آورده و شرایط را برای حضور یک کاندیدای تمام اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری 1400 فراهم سازند.

بر خلاف این عده، دسته دوم معتقدند که اصلاح طلبان نه تنها نباید پیوند ائتلاف سیاسی خود با معتدلان و بخش اعتدالگرای جریان اصولگرایی را بگسلند، بکله برای تقویت آن در انتخابات مجلس یازدهم نیز باید بکوشند، چراکه با توجه به عملکرد فراکسیون امید در مجلس دهم خیلی نمی توان امیدوار بود که اصلاح طلبان بتوانند به موفقیتی در این انتخابات برسند.

اخیرا «بهزاد نبوی» از چهره شاخص جریان اصلاح طلب ابراز عقیده کرده که پس از انتخابات ۸۸ آرایش سیاسی کشور تغییر کرده است، درباره انتخابات مجلس یازدهم می‌گوید که مانند انتخابات گذشته، اصلاح طلبان باید برای کنار زدن تندروها با چهره‌های اعتدالی اصولگرا ائتلاف کنند. او از عملکرد فراکسیون امید هم انتقاد می کند و می گوید تلاش های زیادی کرده که دو فراکسیون امید و مستقلین یک فراکسیون واحد و متحد شوند.

حالا یک عضو حزب اعتماد ملی در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» اظهار کرد: جریانات سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا برای پیروزی در انتخابات نیازمند ائتلاف با سایر گروه‌ها هستند.

«محمدرضا خباز» درباره اظهارات بهزاد نبود چهره سیاسی اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان برای پیروزی در انتخابات باید به فکر ائتلاف با سایر جریانات باشند گفت: هر جریان سیاسی که در داخل کشور فعالیت می‌کند طبیعتا باید در جریان انتخابات‌های مختلف حضور داشته باشد و با حضور خودش بتواند برنامه‌ها، پیشنهادات و نظرهای خود را به اطلاع مردم عزیز کشورمان برساند.

وی افزود: طبیعی است که در انتخابات مجلس چون قوه‌مقننه شکل می‌گیرد طبیعتا باید هر دو جریان سیاسی کشور که از اصالت ۴۰ ساله برخوردارند بتوانند در جریان انتخابات حضور داشته باشند و نقش‌آفرینی کنند.

عضو حزب اعتماد ملی تصریح کرد: چون ۱۰ دور از عمر مجلس سپری شده طبیعتا ما یکسری تجربیاتی داریم که این تجربیات مجانی به دست نیامده و حاصل تلاش‌ها، هزینه‌ها و فعالیت‌های بسیار سنگینی است.

خباز خاطرنشان کرد: تجربه به ما ثابت کرده ما اگر قوه‌مقننه قوی داشته باشیم می‌شود امیدوار بود که همه کشور به تبع آن اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه امام فرمود مجلس در راس امور است تاکید کرد: اگر مجلس ضعیفی با نمایندگان ضعیفی تبیین شود طبیعتا نمی‌شود از آن مجلس کار قوی و بزرگ انتظار داشت و ممکنه خدای ناکرده دست خوش ناملایماتی شود.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر مجلسی قوی و توانمند داشته باشیم بدون شک این مجلس توانمند خواهد توانست در این شرایط بسیار حساس کشور در رفع مشکلات کشور قدم‌های موثری بردارد.

خباز اظهار کرد: ما معتقدیم کار اصلی مجلس ریل‌گذاری است و ریل اصلاح امور کشور را مجلس تعیین می‌کند و قطار اجرا به وسیله قوه‌مجریه عملی می‌شود و قطار قوه‌قضائیه برای اجرای عدالت از رو این ریل عبور خواهد کرد از این رو اگر این ریل‌گذاری محکم و قوی باشد شرایط کشور بهتر می‌شود.

وی افزود: هریک از جریاتات سیاسی چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا نباید به این فکر باشد که مجلسی یکدست در اختیار داشته باشد چرا کمیت مهم نیست و این کیفیت است که ادامه یک مسیر موفق را تعیین می‌کند.

عضو حزب اعتماد ملی تصریح کرد: به نظر من هم لیست اصلاح‌طلبان می‌تواند تعدادی اصولگری قوی و چهره‌های جدید داشته باشد و این رویه در بین اصولگرایان نیز می‌تواند وجود داشته باشد.

خباز  با بیان اینکه اصلاح‌طلبان و اصولگرها هیچ دشمنی باهم ندارند خاطرنشان کرد: رویکردهای این جریانات تنها بازی سیاسی و الان زمان این است که دو جریان سیاسی حتی در صورت داشتن قدرت به فکر تک‌روی نباشند.

وی تاکید کرد: اینکه جریانات سیاسی یک لیست را معرفی کنند و به مجلس بفرستند و هیچ ائتلافی نکنند قابل قبول نیست.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اینکه برای انتخابات چهره‌های شاخص وارد مجلس شوند نیازمتد ائتلاف است و اصلاح‌طلبان نیز باید به دنبال استفاده اژ ظرفیت سایر گروها باشند تا به اهداف مدنظر خود از جمله پیروزی در انتخابات دست پیدا کنند چراکه بدون ائتلاف حضور در انتخابات و جلب نظر مردم بسیار دشوار خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۳
وضعیت مملکت نشانگر ناتوانی این آقایان در طی شش سال گذشته برای اداره امور بوده..
چه دل خجسته ای دارند ایشون! با ائتلاف هم پیروز نمی شوند ... دیگر نه اصلاح طلب نه اصولگرا ...
اینقدر از اعتماد ما سو استفاده کردید که دیگه حناتون رنگشو باخته. متاسفم براتون و بیشتر از اون برا خودم که به لیست ها رای دادم
ائتلاف بزرگترین اشتباه است که تجربه آن شکست خورده
حضرات اصولگرا ، اصلاح طلب، تکنوکرات، وسط طلب ، پایداری، ناپایداری، اینوری و اونوری....خودتان را به زحمت نیندازید....خبری از رای نیست....بنده فقط به لیستی رای می دهم که مستقیماً توسط رهبری مشخص شده باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
ببخشید اشتباه مثبت دادم
به همین خیال باشید ، رای بی رای ، همه شما از بالا تا پایین از چپ و راست از کندرو و تندرو از اصلاحی و اصولی از پایداری و موتلفه و از معمم و غیر معمم همه و همه امتحان خودتون رو پس دادید و در نظر مردم به کل مردود هستید
حتما این ضرب المثل را شنیده اید که :
خونه عروس بزن بکوبه ،خونه دوماد خبری نیست.
سیاسیون دو جناح گیوه را ور کشیده اند که هر کدام زودتر از دیگری بتوانند از کول مردم بالا رفته به کرسی قدرت دست پیدا کنند در حالی که بعید است مردم میدانی به این دو جناح بدهند مگر همان 7،8،10 میلیون نفر همیشگی خودشان .
برای همتون متاسفم

من رای نمی دم
انتخاب من ، انتخاب همه

رای بی رای
همه جای دنیا 4 سال تلاش میکنن که دور بعد رای بیارن اینجا 4 ماه قبل انتخابات بفکر جلب نظر مردم میفتن؟
ائتلاف کنندوپیروزشوندکه چه؟مجددایک مجلس فشل ناکارامد وبی اثر تشکیل بدهندووقت وبودجه رانابودکنندوبه هدربدهند
حزب و باند بازی را کنار بگذارید کمی هم به فکر مردم باشید مردم از احزاب خیری ندیده اند
این همه ناکارامدی کردید باز سودای انتخابات دارید عجب رویی
ﭼﻘﺪﺭ اﻳﻨﻬﺎ ﺷﺎﺩﮔﻞ ﻫﺴﺘﻨﺪ.ﻫﻨﻮﺯ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻧﺸﺪﻩ اﻧﺪ ﻣﺸﻜﻞ ﻣﻦ و ﻣﻴﻠﻴﻮﻧﻬﺎ ﻣﺜﻞ ﻣﻦ ﺑﺎ ﺟﺮﻳﺎﻥ ﺑﻪ اﺻﻂﻼﺡ اﺻﻼﺡ ﻃﻠﺒﻲ ﻛﻪ ﺳﺎﻟﻬﺎ ﺑﻪ اﻧﻬﺎ ﺭاﻱ ﻣﻴﺪاﺩﻳﻢ ﭼﻴﺴﺖ!!
ﻣﺎ ﻓﻘﻄ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺷﺪﻩ اﻳﻢ ﺑﻪ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻣﺸﺮﻭﻋﻴﺖ ﺯاﻳﻲ ﺑﺪﻭﻥ ﺫﺭﻩ اﻱ ﻧﺘﻴﺠﻪ.
ﺑﻪ اﻣﻴﺪ اﻳﺠﺎﺩ ﺗﻐﻴﻴﺮاﺕ ﻣﺴﺎﻟﻤﺖ اﻣﻴﺰ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﻴﻠﻴﻮﻧﻲ ﺭاﻱ ﻣﻴﺪﻫﻴﻢ ﺑﻌﺪ ﻋﺪﻩ اﻱﺭاﻩ ﻗﺒﻠﻲ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭا ﻣﻴﺮﻭﻧﺪ و ﺑﺎ ﭘﺰ ﺩاﺩﻥ ﺑﺎ ﺭاﻱ ﻣﻴﻠﻴﻮﻧﻲ ﻣﺎ, ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﻣﺮﺩﻡ اﻳﺮاﻥ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ اﻧﺘﺨﺎﺏ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻃﻮﺭ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻛﻨﻨﺪ!!
ﺣﺪاﻗﻞ ﻛﺎﺭﻱ ﻛﻪ ﻣﻴﺘﻮاﻧﻴﻢ ﺑﻜﻨﻴﻢ ﻫﻤﻴﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺟﻠﻮﻱ ﭘﺰ ﺩاﺩﻥ ﺑﺎ ﺭاﻳﻤﺎﻥ ﺭا ﺑﮕﻴﺮﻳﻢ ﻛﻪ ﺣﺘﻤﺎ اﻳﻨﻜﺎﺭ ﺭا ﺧﻮاﻫﻴﻢ ﻛﺮﺩ.
#ﺭاﻱ_ﺑﻲ_ﺭاﻱ
منفورترین واژه ی سیاسی ایران : اصلاحطلبان
انتخابات !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چه واژه خنده داری .
اصلاحطلبان نفس های آخرشان را بکشند . بزودی به جمع اصولگراها در آرشیو تاریخ خواهید پیوست.
واقعا از مردم دوریدها
دلتون رو با این اسامی خوش کنید تا ببینیم چی میشه
اصلاح طلبان خودتون رو خسته نکنید.
با ائتلاف یا بدون ائتلاف ، شما دیگه امتحانتون رو پس دادین.
پیروز شوند چیکار کنند، الان که کل هم اجمعین هستند چه گلی زدند بر سر ملت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل