بازدید 4144

۳ پیشنهاد برای طبیعت‌گردی و تاریخی‌گردی در تهران

کد خبر: ۹۱۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ 11 August 2019

تهران دنیای جاذبه‌هایی است که شما از آن‌ها خسته نمی‌شوید. در این گشت و گذارها، شما انتخاب‌های متفاوتی پیش رو دارید. اگر به‌دنبال فراموش نشدنی‌ترین خاطرات از تورهای تهرانگردی هستید، ما به شما دو انتخاب معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید با تور یک روزه همراه شوید و به طبیعت گردی بپردازید. تورهای طبیعت گردی تهران، مقصدهای مختلفی دارند. اما از میان آن‌ها تور دره زمان و تور میشینه مرگ ، از بهترین انتخاب‌هایی هستند که می‌توانید داشته باشید.

به گزارش «تابناک»، اما اگر اهل طبیعت‌گردی نیستید و می‌خواهید انتخابی شهری داشته باشید. ما به شما تور تاریخی گردی در تهران را معرفی می‌کنیم. هیجان‌انگیزترین تور یک روزه تهران ، تور عودلاجان است. در این تور، شما را به دل یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران قدیم می‌بریم و به جستجوی تاریخ می‌پردازید.

تور میشینه مرگ؛ سفر به دنیای ناشناخته‌ها

در مرز میان تهران و مازندران، تنگه‌ای قرار دارد که میشینه مرگ نامیده می‌شود. میشینه مرگ مکانی زیبا، جذاب و هیجان‌انگیز است که برای یک سفر دسته جمعی فوق‌العاده مناسب است.

فکرش را بکنید ریه‌هایتان از هوای پاک و اکسیژن سالم پر می‌شود. چشم اندازی که در سفر با تور میشینه مرگ پیش رویتان نقش می‌بندد، ترکیبی است از مسیر سنگلاخی و هیجان‌انگیز، دشتی سبز و پر از طراوت و تازگی و در نهایت دریاچه‌ای که در انتهای مسیر تنگه به آن خواهید رسید.

یکی از جذابیت‌های این منطقه، علاوه‌بر زیبایی و مناظر دیدنی، نام آن است. میشینه به معنای میش است و به دلیل اینکه در این منطقه مجسمه‌های میش پنهان بوده، معروف شده. علت نام‌گذاری آن با ترکیب مرگ نیز جالب توجه است. بخش دوم نام این منطقه را به دلیل وجود چشمه‌ای در آنجا انتخاب کرده‌اند که آشامیدن از آن برای پرندگان مرگ‌آور بوده است.

تور دره زمان ، هیجان در دل رودخانه‌ای خروشان

تور دره زمان تجربه‌ای فوق‌العاده از گشت و گذار در طبیعت است. طبیعتی که در تابستان‌ها بهترین مقصد پیشنهادی برای تفریح و کسب انرژی است. برای رسیدن به دره زمان شما راهی روستای پلورمی‌شوید، با عبور از پل سنگی، ماجراجویی سفرتان آغاز می‌شود. پس از این مسیر، شما با آب رود گره می‌خورید و خنکای آن شما را به هیجان می‌آورد. دره زمان نسبت به سایر مکان‌های این‌چنینی( تنگه واشی) فضایی خلوت‌تر دارد.

آرامش منطقه، صدای جریان آب، خنکای سایه‌ی صخره‌ها و حرکت کردن خلاف جهت آب، همگی سفری لذت‌‍‌بخش را برای شما می‌سازند. در هنگام عبور از آب حواستان را جمع کنید، چرا که عمق آب در تمام نقاط یکسان نیست و در بعضی جاها به یک و نیم متر می‌رسد.  اما وسوسه‌ی آبتنی در این‌جا آنقدر زیاد است که نمی‌توانید از آن بگذرید.

تور عودلاجان (اودلاجان) قدم به قدم با طهران

پیاده گردی در تهران لذتی است که مسافران و مردم ساکن شهر باید آن را تجربه کنند. گذر کردن از کوچه پس کوچه و کشف جاذبه‌هایی که شاید تنها نامی از آن‌ها شنیده باشید هیجان تور عودلاجان را دو چندان می‌کند. تهران شهری هزار رنگ است و برای هر رنگ خود قصه‌ای پر از نقش و نگار است. حالا اگر در این پیاده گردی به سراغ محله‌ای قدیمی همچون عودلاجان بروید برای همیشه خاطره‌ی آن در ذهن‌تان ثبت می‌شود. پس از بازدید از این محله‌ی قدیمی که قلب حوادث مهم تاریخی در روزگارهای پیش است و همچنان زیبایی خود را حفظ کرده است،  هزاران داستان در ذهن‌تان نقش می‌بندد که فراموش نشدنی است. پس راه را پیش بگیرید به گذر شیشه‌های رنگی، انتخاب‌های سیاسی، هیاهوی بازارها و خانه‌های عیانی قدم بگذارید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار