بازدید 8496
۸
بازتاب

وزیرورزش:فیفافقط‌خواهان‌حضورِزنان‌دربازی‌های‌ملی‌است

هیچ تهدیدی برای ورود بانوان در ارتباط با دیدار‌های لیگ برتر وجود ندارد و ان‌شاءلله مشکل خاصی نداریم.رییس فیفا درخواست کرده شرایط خاصی فراهم شود تا با رعایت ملاحظات فرهنگی اخلاقی و حدود شرعی، بانوان بتوانند وارد ورزشگاه شوند و از نزدیک دیدار‌های ملی را ببینند!
کد خبر: ۹۱۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵ 11 August 2019

درحالی که بحث و نظر درباره دلیل تعویق در آغاز لیگ نوزدهم فوتبال ایران بالا گرفته، هفته هاست که کارشناسان دلیل اصلی این تاخیر را نه در امکانات ورزشگاه ها که در نامه مهم فیفا مبنی بر لزوم حضور زنان در استادیوم ها می بینند. با اینحال هنوز هم مسوولان ورزش ایران معتقدند چنین اجباری نیست و اگر هست تنها برای بازی های ملی است!

به گزارش تابناک ورزشی، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در تازه‌ترین اظهاراتش در مورد لزوم صدور مجوز برای حضور بانوان در رقابت‌های لیگ برتر در فصل جاری فوتبال تصریح کرد که هیچ تهدیدی برای ورود بانوان در ارتباط با دیدار‌های لیگ برتر وجود ندارد و ان‌شاءلله مشکل خاصی نداریم.

سلطانی فر هم‌چنین خاطرنشان کرد: کشور ما ملاحظات شرعی و فرهنگی خود را با رییس فدراسیون بین المللی فوتبال مطرح کرده است که برای وی نیز کاملا قابل درک بود، هرچند درخواست شده شرایط خاصی فراهم شود تا با رعایت ملاحظات فرهنگی اخلاقی و حدود شرعی، بانوان بتوانند وارد ورزشگاه شوند و از نزدیک دیدار‌های ملی را ببینند. وزیر ورزش چندی پیش نیز با اشاره به هم نظر بودن وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون فوتبال به منظور تعویق زمانی رقابت‌های لیگ برتر تا آماده شدن زیرساخت‌های لازم تأکید کرد که به صورت صددرصدی با استانداردسازی ورزشگاه‌ها موافق است و باید الزامات بین‌المللی در این رابطه مدنظر قرار گیرد.

نکته قابل تامل، اما بخش دوم اظهارات وزیر بود. بخشی که عنوان کرد: «همه کشور‌های دنیا قوانین داخلی خود را دارند و علاوه بر این نهاد‌های بین‌المللی به قوانین و ملاحضات فرهنگی داخلی کشور‌ها نیز توجه می‌کنند.»

با این واکنش جدید وزیر ورزش باید حدس زد که ایران در حال رایزنی را نهادهای بین المللی فوتبال برای رفع نگرانی از محرومیت ها و تعلیق احتمالی است. هنوز زمان آغاز رقابت‌های لیگ برتر مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید که آیا همزمان با الزام باشگاه‌های لیگ برتری در رعایت سه شرط تعیین شده از سوی سازمان لیگ به منظور تجهیز ورزشگاه ها، پای بانوان به تماشای رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با رعایت ملاحظات شرعی و فرهنگی باز خواهد شد یا صرفا صحبت‌های مطرح شده در مورد ورود بانوان به ورزشگاه‌ها صرفا در خصوص رقابت‌های ملی است و مسابقات باشگاهی جایی در این پازل ندارند؟

وزیرورزش:فیفاخواهان حضورِزنان دربازی‌های ملی است

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
کدوم ملاحظات شرعی و فرهنگی..این ملاحظات مال چند درصد مردم ایرانه؟؟
کشور دگم عقب مانده ای هستیم
رييس فيفا گفته حدود شرعي رعايت بشه!!!!!!!!!!!!!!
ایران باید زور بالا کله اش باشه و الا پدر مردم را در میارن.
آخه دیدن مسابقات فوتبال به عنوان پرطرفدارترین ورزش ملاحظات فرهنگی و شرعی لازم دارین؟ توروخدا با زمان جلو بیاین. چرا توی هزار لای تاریخ گیر کردین؟
فیفا غلط کرد میخان فرهنگ خودشون به ما قالب کنن از همینجا شروع میکنن
چه ملاحظات شرعي؟
خاک بر سر ما کنن که همیشه خارجی ها باید خواسته های بحق مارا بزور از مسئولانمون مطالبه کنن.....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان