بازدید 14097
پیمانه اقتصادی؛

چرا دلار افت کرد؟ / معامله‌گران سکه در موقعیت فروش قرار گرفتند/ جهش ۱۰۰ دلاری طلا در یک هفته/ ترامپ: بانک مرکزی دستمان را بسته است!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تعرفه‌های آمریکا رشد اقتصادی چین را کاهش می‌دهد، سبزپوشی بورس در اولین روز هفته، صادرات ۴ میلیارد دلاری توسط هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی، زلزله در بانک مرکزی ترکیه، رشد نرخ تورم تولید گاوداری‌های صنعتی در بهار ۹۸، صادرات نفت عربستان افزایش نمی‌یابد و بودجه سال آینده متفاوت از گذشته را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 11 August 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تعرفه‌های آمریکا رشد اقتصادی چین را کاهش می‌دهد، سبزپوشی بورس در اولین روز هفته، صادرات ۴ میلیارد دلاری توسط هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی، زلزله در بانک مرکزی ترکیه، رشد نرخ تورم تولید گاوداری‌های صنعتی در بهار ۹۸، صادرات نفت عربستان افزایش نمی‌یابد و بودجه سال آینده متفاوت از گذشته را در بر دارد.

صندوق بین‌المللی پول: تعرفه‌های آمریکا رشد اقتصادی چین را کاهش می دهد

صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش خود اعلام کرد: تعرفه واردات بر کالاهای چینی که توسط کاخ سفید اعمال شده است، رشد اقتصادی پکن را طی سال جاری نسبی کاهش خواهد داد. در گزارش این صندوق آمده است: پیش‌بینی‌ها از رشد 6.2 درصدی اقتصادی چین در سال 2019 حکایت دارد، چون دولت چین با اجرای برخی سیاست‌های محرک اقتصادی در تلاش است تا از تاثیر منفی اعمال تعرفه بر واردات 200 میلیارد دلار کالا از چین به آمریکا توسط کاخ سفید بکاهد.  صندوق بین‌المللی پول از چین خواسته است تا در قالب یک توافق تجاری جامع و در راستای جلوگیری از آسیب دیدن نظام بین‌المللی، اختلافات تجاری خود با واشنگتن را حل کند. این صندوق معتقد است در شرایط کنونی، اقتصاد چین با موانع خارجی در زمینه رشد و شرایط غیرمطمئن روبه‌رو است صندوق بین‌المللی پول همچنین اعلام کرده است: افزایش قیمت مواد غذایی به افزایش تورم در چین منجر خواهد شد.

سبزپوشی بورس در اولین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با افزایش ۱۴۳ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد به رقم ۲۵۵ هزار و ۳۰۶ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۸ واحدی به رقم ۶۸ هزار و ۹۹۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۵۵۵ واحدی معادل ۰.۸۵ درصد، عدد ۶۵ هزار و ۸۸۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۷۲ واحدی معادل ۰.۸۵ درصد به رقم ۴۴ هزار و ۱۶۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۸۴ واحد افزایش معادل ۰.۰۶ درصد را رقم زد و به سطح ۲۸۹ هزار و ۱۲۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۵۹ واحد کاهش معادل ۰.۱۹ درصد به رقم ۱۸۵ هزار و ۵۵۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۵۲ واحد افزایش معادل ۰.۴۶ درصد همراه بود و عدد ۵۱۹ هزار و ۱۸۷ واحد را به نمایش گذاشت.

چرا دلار افت کرد؟/ معامله‌گران سکه در موقعیت فروش قرار گرفتند/ جهش 100 دلاری طلا در یک هفته/ ترامپ: بانک مرکزی دستمان را بسته است!

صادرات ۴ میلیارد دلاری توسط هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به فعالیت هزار و ۱۰۰ واحد در بخش صادرات گفت: براساس آخرین آمار در سال گذشته سهم صادرات آن‌ها ۴ میلیارد دلار بوده است، همچنین ۱۷ هزار شغل با سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در شهرک‌های نواحی صنعتی فراهم شده است.

زلزله در بانک مرکزی ترکیه

در تازه ترین دور از تغییر سیاست‌های بانک مرکزی ترکیه و شیوه تفکر رئیس قبلی این بانک، شمار زیادی از مدیران ارشد بانک مرکزی به همراه هاکان کارا، مشاور ارشد اقتصادی این بانک توسط رئیس جدید از سمت خود برکنار شدند. این اتفاق نگرانی زیادی در بین فعالان مالی ترکیه ایجاد کرده است. طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، این تصمیم پس از جلسات داخلی و در راستای کارایی بیشتر بانک مرکزی اتخاذ شده است. این اتفاق تنها کمی پس از آن صورت می‌گیرد که رجب طیب اردوغان - رئیس‌جمهور ترکیه - در سخنانی از لزوم بازسازی در ساختار بانک مرکزی این کشور سخن گفته بود.

چرا دلار افت کرد؟

بازار ارز اولین روز هفته با روند کاهشی قیمت‌ها آغاز کرد. به نقل از اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۷۵۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۱۸۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد که این نرخ نسبت به روز پنجشنبه، ۵۰ تومان کاهش داشت. این در حالی است که در زمان تنظیم این گزارش، بهای دلار در بازار آزاد، کمتر از نرخ صرافی بانکی بود و به قیمت ۱۱۷۰۰ تومان فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۳۲۵۰ تومان خریداری شد و به قیمت ۱۳۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این نرخ نسبت به روز پنجشنبه، ۵۰ تومان ارزان‌تر بود. 

دنیای اقتصاد در این باره نوشت: به گفته فعالان، یکی از مهم‌ترین عواملی که زمینه‌ساز افزایش شیب کاهشی بازار ارز در روز ابتدایی هفته شد، تعطیلی بازارهای همسایه بود. براساس صحبت‌های فعالان، در اولین روز هفته بازار معاملات حواله درهم جدیت روزهای سابق را نداشت و حجم معاملات پایین آمده بود. در این شرایط، برخی کانال‌های اطلاع‌رسانی عنوان می‌کردند که قیمت درهم تا حدود ۳ هزار و ۲۴۰ تومان پایین رفته است. علت افت حواله درهم نیز به نزدیک بودن به عید قربان و کاهش فعالیت بازیگران بزرگ بازار نسبت داده شد. از آن سو، بازار معاملات هرات افغانستان نیز یک هفته به مناسبت عید قربان تعطیل اعلام شد. به باور شماری از بازیگران ارزی، به‌دلیل کاهش تحرکات بازارهای همسایه، حجم معاملات در بازار داخلی نیز پایین آمده بود. از طرف دیگر فعالان بازار عنوان می‌کنند، در روزهای اخیر کمتر کسی برای خرید دلار و سکه به میدان فردوسی و سبزه‌میدان مراجعه می‌کند؛ زمانی که تقاضای نقدی در بازار حضور ندارد، قیمت تنها از کانال حواله می‌تواند تحریک می‌شود که به‌ دلیل تعطیلی نسبی بازار درهم، حجم این گونه معاملات نیز افت پیدا می‌کند.

رشد نرخ تورم تولید گاوداری‌های صنعتی در بهار ۹۸

مرکز آمار اعلام کرد: نرخ تورم تولید محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در بهار امسال به رقم ۵۰۲.۴ رسید که نسبت به زمستان گذشته رشد ۴.۴درصدی داشت. براساس اعلام مرکز آمار در بهار امسال شاخص کود با رقم ۱۱ درصد بیشترین رشد و گاو شیری با ۰.۰۴ درصد کمترین کاهش را نسبت به فصل زمستان (۱۳۹۷) داشته است. همچنین بررسی نرخ تورم تولید محصولات گاوداری‌های صنعتی نشان می‌دهد که بیشترین افزایش نرخ تورم در مدت زمان بررسی مربوط به استان خوزستان با ۲۷.۹ درصد و بیشترین کاهش نیز در استان سمنان با ۱.۳ درصد کاهش است. بر اساس این گزارش نرخ تورم تولید گاو تلیسه در بهار امسال نسبت به زمستان سال گذشته ۴.۲ درصد رشد و تولید گاو شیری۰.۰۴ درصد کاهش، تولید گاو نر ١.٢٩ درصد افزایش، گوساله پرواری ۴.۶درصد افزایش داشته است. همچنین نرخ تورم تولید گاو حذفی شیری ۲.۲۵ درصد رشد، گوساله نر زیر چهار ماه هشت درصد رشد، شیر ۷۹.۵ درصد افزایش یافته است.

معامله‌گران سکه در موقعیت فروش قرار گرفتند

در پایان معاملات دیروز، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۴ میلیون و ۹۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۴۰ هزار تومانی نسبت به روز پنجشنبه، ۴ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی نیز، ۹۶۰ هزار تومان می‌باشد. هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۱۲ هزار تومان معامله شد. این در حالی است که در ابتدای صبح، ۴۲۰ هزار تومان بود. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید و نسبت به ابتدای معاملات، ۳۰ هزار تومان کاهش داشته است. حباب سکه امامی نیز در اولین روز هفته، به ۱۰۰ هزار تومان رسید. روند بازار دیروز، به گونه ای بود که با توجه به کاهش قیمت دلار و یورو، معامله‌گران  بیشتر در موقعیت فروش قرار گرفتند.

صادرات نفت عربستان افزایش نمی‌یابد

یک مسئول عربستانی اعلام کردريال این کشور قصد دارد در ماه‌های اوت و سپتامبر امسال، با وجود تقاضای بالای مشتریان خود، صادرات نفت را کمتر از ۷ میلیون بشکه در روز نگه دارد تا به کاهش ذخیره‌سازی نفت جهان و بازگرداندن توازن به بازار نفت کمک کند. این مسئول اعلام کرد درخواست برای خرید نفت از شرکت آرامکو عربستان در ماه سپتامبر امسال بالا بوده که نشان‌دهنده شرایط مطلوب تقاضای جهانی نفت است. با این حال، عربستان تولید نفت خود را کمتر از ۱۰ میلیون بشکه در روز و صادراتش را کمتر از ۷ میلیون بشکه در روز نگه می‌دارد.

رشد اقتصادی انگلیس منفی شد

رشد اقتصادی انگلیس در سه ماهه دوم سال جاری برای نخستین بار از سال 2012 تاکنون نسبت به سه ماهه قبل منفی شد.  بر اساس آمار منتشرشده رشد اقتصادی انگلیس در سه ماهه منتهی به ماه جولای منفی 0.2 درصد نسبت به سه ماهه نخست بوده است که حتی نتوانست انتظار کارشناسان را نیز برآورده کند. کارشناسان اقتصادی در نظرسنجی قبلی رویترز رشد اقتصادی انگلیس در سه ماهه دوم را صفر درصد پیش بینی کرده بودند. 

بودجه سال آینده متفاوت از گذشته

محمدباقر نوبخت در حاشیه نخستین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1399 گفت: بر اساس اصلاح ساختاری که به صورت یک طرح تهیه شده باید بودجه سال آینده را متفاوت از سال‌های گذشته طراحی کنیم. وی افزود: در اصلاح ساختار بودجه چهار حوزه نسبت به گذشته اصلاح و تغییر پیدا کرد که یکی از آنها اصلاح درآمدهاست با توجه به اینکه رویکرد اصلاح ساختار بودجه کاهش وابستگی به نفت است اما تا الان تحقق پیدا نکرده است. نوبخت گفت: بنابراین باید بودجه سال آینده به گونه ای تهیه شود که منابع نفتی را بر اساس این ابلاغیه و اجرای طرح اصلاح ساختار به حداقل برسانیم. رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: با توجه به اینکه می خواهیم از نفت جدا شویم و وابستگی آن را در بودجه به حداقل برسانیم باید منابع جایگزینی داشته باشیم بنابراین یک بخش کاهش منابع را از طریق جایگزین کردن منابع دیگر باید جبران کنیم و بخش دیگر را باید از طریق کاهش هزینه و کارا کردن هزینه ها تحقق ببخشیم. /خبرگزاری صدا و سیما

جهش 100 دلاری طلا در یک هفته

قیمت طلا روز جمعه، آخرین روز کاری جهانی را با نوسان در اطراف 1500 دلار به پایان برد و به علت عملکرد ملایم بانک‌های مرکزی در جهان و تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین بهترین عملکرد هفتگی در سه سال گذشته را ثبت کرد.  هر اونس طلا در بازارهای جهانی با  کاهش دلار 1496.95 فروخته شد. قیمت طلا در اوایل هفته گذشته از 1500 دلار نیز گذشته بود که نخستین بار از آوریل 2013 به شمار می‌رود. بانک‌های مرکزی نیوزیلند، تایلند و هند با یکسری کاهش نرخ بهره‌ها، بازار را حیرت‌زده کردند. بانک مرکزی آمریکا نیز هفته گذشته برای نخستین بار از سال 2008 تاکنون نرخ بهره بانکی خود را کاهش داد. جیگار تریودی، تحلیلگر بازار گفت: «درگیری‌های تجاری بازار را گیج کرده است. ما تصحیح فنی قیمت‌ها را غیرمحتمل نمی‌دانیم اما 1500 دلار اکنون یک رقم عادی جدید است مگر اینکه روابط تجاری به مسیر درست بازگردد.» طلا طی هفته گذشته 4.4 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش از آوریل 2016 به شمار می‌رود و حدود 17 درصد از ابتدای سال افزایش ارزش داشته است. این فلز گرانبها طی هفته گذشته بیش از 100 دلار گران شده است.

جریمه هنگفت برای شرکت مادر مرسدس‌بنز

نشریه آلمانی اشپیگل خبر داده است که دادستان‌های این کشور در آستانه اعمال جریمه ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد یورویی ( ۸۹۷ میلیون تا ۱۲/ ۱ میلیارد دلار) برای دایملر، شرکت مادر مرسدس‌بنز هستند. اتهام دایملر نقض مقررات مربوط به کاهش آلایندگی در خودروهای خود است. به نقل از دنیای اقتصاد؛ بنابراین، برای نخستین‌بار نهاد موتورسازی آلمان پی برده بود که نرم‌افزاری را در خودروهای مرسدس کلاس سی نصب کرده‌اند که می‌تواند با کمتر نشان دادن آلاینده‌های تولیدی این خودروها، مقررات مربوطه را دور بزند. این نهاد در ادامه مرسدس‌بنز را وادار ساخت تا ۲۸۰ هزار دستگاه از خودروهای دارای نرم‌افزار مزبور را فراخوان دهد. گفته می‌شود که برای هرخودرو تا پنج هزار یورو جریمه در نظر گرفته شده است. با این حال یک سخنگوی دفتر دادستانی آلمان تاکید کرده است که روند تحقیقات ادامه دارد و تا پیش از پایان سال‌جاری میلادی به اتمام نمی‌رسد. پیش‌تر شرکت‌های دیگری نیز نظیر فولکس‌واگن، آئودی و پورشه به اتهام مشابهی جریمه شده‌اند.

ترامپ: بانک مرکزی دستمان را بسته است!

رئیس جمهور آمریکا با بیان این‌که برای رسیدن به توافق با چین آماده نیست، آینده مذاکرات تجاری را در هاله‌ای از ابهام قرار داد. به نظر می رسد که جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان به این زودی‌ها تمام نخواهد شد. ترامپ که در جمع خبرنگاران در شهر نیویورک حاضر شده بود گفت: داریم با چینی‌ها مذاکره می‌کنیم اما برای توافق آماده نیستیم. خواهیم دید چه می‌شود. بخش دیگر سخنان ترامپ در خصوص فدرال رزرو بود و بار دیگر نوک تیز انتقادات رئیس جمهور جمهوری‌خواه آمریکا، نرخ بهره و سیاست‌های فدرال رزرو را نشانه گرفت. وی با بیان این‌که دست اقتصاد آمریکا توسط فدرال رزرو بسته شده است، خواهان کاهش یک درصدی نرخ بهره شد. این برای نخستین بار است که ترامپ خواهان کاهش نرخ مشخصی شده است، با این حال هنوز مشخص نیست که وی چگونه می خواهد مدیران بانک‌مرکزی را برای چنین کاری متقاعد کند. وی افزود که دلار بیش از حد نیرومند به تولیدکنندگان آمریکا خسارات زیادی زده و لازم است چرخه کاهش نرخ بهره که ماه گذشته آغاز شد با جدیت ادامه یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
این هم از ویژگیهای مملکت ماست. به جای اینکه سئوال شود چرا دلار بالا رفت، سئوال این است که چرا افت کرد...!
انگار بالا رفتن نرخ دلار وحی منزل شده و پایین آمدنش امری غیر عادی
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
سلام
از این عجایب در مملکت ایران زیاد داریم بجای اینکه یک سایت
تحلیل کند چرا پایین نمی امده است تحلیل میکند که چرا پایین امده و جالب این است که تحلیل تگان این معنی را میدهد که هوشیارباشید قیمت دوباره بالا میرود . بهرحال دو تا مشکل بیشتر نیست .یک قیمت را در کشور دولت دارد کنترل میکند . و یا اینکه نرخ واقعی دلار همین قدر است ولی واقعیت را نمی پذیریم و یک عده سود میکنند و یک عده ضرر ولی اگر قیمت واقعی باشد حتی با قیت بالا مردم خود را با ان مطابقت میدهند و دیگر حبابی نخواهد بود وقیمت واقعی است . د
علی رضا
| Germany |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
دقیقا
سوال درست این هست که بر چه مبنای قیمت دلار بالا رفت؟ قیمت دلار باید طبق تورم سالانه افزایش یابد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
بالا رفتن دلار به خاطر این است که خرج و برج کشور بالاتر از درآمدها است و مسبب آن دولت است که به بهانه های شو و ظاهر سازی انواع پروژه هایی تعریف میکند که نه امکان سنجی می شود و نه خروجی مثبتی دارد و البته قیمت فعلی دلار در حد 6 الی 7 هزار تومان است و چنین قیمتی به خاطر هجوم مردم برای خرید دلار و سیاست های غلط دولت است
خبری از ارزانی ها نیست
بازار کسب و کار و اصناف خرابه
دست دولته. میبره بالا و میاره پایین. بعضی ها هم فکر می کنن خیلی زرنگن به خیال خودشون از تحولات جهانی و تصمیمات ترامپ و فلان به قول خودشون پیش بینی قیمت آینده دلار می کنن.
هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۱۲ هزار تومان معامله شد...
قیمت ابتدای پارسال چقدر بود امسال چند است انسان احساس می کند به خواب کهف رفتیم و الان 100 سال زمان گذشته است و بیدار شدیم ...
به طراحی و خلق ساز و کارهای سیستماتیک اختلاس های تو در توی از طریق حذف مرجع ارزش ریال، چاپ اسکناس های بدون پشتوانه، محدویت در عرضه ارز و خلق بازارهای گوناگون ارزی با نرخ های متفاوت ارز (تخصیص رانت های طبقاتی) برای همیشه خاتمه بدهید.
ریال ایران را با مرجع ارزشمندی همچون طلا ٢٤ عیار ارزش گذاری کنید تا احدی نتواند اسکناس بدون پشتوانه چاپ کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
اتفاقا قانونی که درسال 51 وضع شد و ارزش ریال را به طلا تعریف کرد هنوز پا برجاست...
بچه ۵ ساله هم میدونه که نرخ دلار وشاخص بورس درست مثل نرخ تورم وبیکاری ورشداقتصادی غیرواقعی و حاصل دستکاری هست
الان تمام بازارها در ضرر است و این یعنی ورشکستگی تمام‌اصناف.
ملت خریدهای مسکن خود را انجام‌دادند و پولها ازکف بازار رفت سمت خرید مسکن منتهی بازارهای دیگر چه شد؟
تمام مشاغل ناراضی از رکود وحشتناک جدید که از بعد از ماه رمضان گرفتار ان شده اند و اجناسشان‌را گران خریده اند و حالا درد اینکه مشتری ندارد باید مججدا به ضرر بفروشند.
پارسال این وقت یک جور مجبور شدند گران بخرند و امسال چون رییس بانک مرکزی اراده کرده به هر طریقی وضع بازار را و فقط دلار را بیاورد پایین رکود ایجاد نموده!!!!!!
مجلس چرا کاری نمی کند؟؟؟؟؟
تمام ششغلها در ضرر محض هستند و کسی دیگر رغبتی میکند در بازاری که یک روز گران‌ و روز بعد ناگهان ارزان میشود کار کند؟؟؟؟
برنج و حبوبات و مرغ و مواد مصرفی مردم چرا ارزان نمیشود؟؟؟؟
اقای نوبخت هم که فرمودند دولت حق دارد در اقتصاد مداخله کند و واقعا تاسف انگیز است این صحبت ایشان اقتصاد پایان جنگ را بررسی کنند و ببنند چگونه تمام صنایع به دلیل مداخلات دولت ورشکسته شده بودند در ان زمان و بعد مجبور شد دولت سازندگی میلیارد ها دلار وام بگیرند تا صنایع احیا شود .
تمام صنایع که مربوط به دولت است در حال گران فروشی و بعد که فروششان تمام میشود میروند بازار خودشان‌را که گران داده اند به مشتری دستوری می اورند پایین.
پراید که گران شد کی می اید روی ۲۵ میلیون ؟؟؟؟؟؟
جو فریز اقتصادی الان دقیقا مشابه اردیبهشت تا تیر ۹۷ است که اقای جهانگیری از ارز ۴۲۰۰ رونمایی کردند.
بورس فقط بووووووورسسسسسسس ماشالله باااااالا بالاااااا
بورس این قدر مثبت پس چرا رشد اقتصادی را میگویند منفی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دلار 3600 تومن شده بود 12000 تا جند روز پیش و الان شده 11800 تومن.
اگر هر 100 تومن رو یک پله حساب کنین میشه 84 پله سیر صعودی برای دلار و 2 پله نزولی! بعلارت دیگر 82 پله بسمت بالللللا
حالا چرا تیتر میزنین که علت کاهش نرخ دلار رو پیگیر بشین خدا داند.
حتما انتظار دارید با این قیمت دلار خوشحال باشیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
ما که خوشحالیم آقای دلال !!!
درشرایطی که صدورنفت ازنزدیک به ۳ میلیون بشکه در روز به حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزاربشکه سقوط کرده و به تبع ان درامدارزی کشور بشدت کاهش یافته و هرروزشاهد یک تحریم وتنش جدیدهستیم و نرخ تورم و قیمت اجناس بخصوص موادغذایی روزبه روزدرحال افزایش است ثابت ماندن یاکاهش قیمت ارز معنی جزدستکاری ندارد
شاخص بورس رابادستکاری بالا میبرند نرخ دلار راپایین می اورند ولی تاابدوضعیت اینچنین نخواهدماندباهر صرافی صحبت میکنم همگی بااطمینان میگویند دلار تا قبل ازاتمام تابستان به قیمت واقعی خودکه البته بالاتراز ۱۴ هزارتومان است خواهدرسید
دلار ارزان شده چون طلای جهانی گران شده و معکوس ارز را اورده اند پایین تا طلا در داخل ارزشش ثابت بماند.
دلار که جای خود دارد حتی لبنیات هم بطور غیر منطقی بالا است مثلا یک لیتر شیر که از آن کلی خامه و کره گرفته می شود لیتری 2500 تومان از دامداری خریده می شود ولی وقتی تبدیل به پنیر و ماست و دوغ تبدیل می شود قیمت 3 الی چهار برابری می گیرد؟ یعنی هیچ چیزی در این کشور حساب و کتاب ندارد و افراط و تفریط حاکم است.
بنظرم خوب کار کردن تا حالا . فقط نظارتا باید بیشتر و دقیق تر بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
ساده ای ها داداش!!
دولت باید به طور جد با سوداگری در تمام بخش‌ها مبارزه کند و با قاطعیت از تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی حمایت کند کاری که همه کشورهای موفق انجام دادند یعنی بازار دلالی مسکن و خودرو و ارز و محصولات کشاورزی و جلوگیری از فرار مالیات بعضی از مشاغل و فکری به حال این کارتهای بازرگانی و این پایانه های باربری برون شهری و صدور بارنامه کند و کنترلی بر تراکنشها و حسابهای بانکی داشته باشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان