بازدید 4900
۱
سوژه

شانس در قرعه‌کشی لیگ با استقلال بود یا پرسپولیس؟

پرسپولیس در شش هفته نخست باید با چهار تیم مدعی بازی کند و این خودش تکلیف خیلی چیزها را مشخص می کند و خطر برکناری سرمربی در صورت نتایج ضعیف را جدی می کند اما استقلال در هیچ مقطع از فصل چنین شرایطی را تجربه نمی‌کند و بازی‌هایش با تیم‌های مدعی در طول فصل پخش شده‌اند
کد خبر: ۹۱۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 10 August 2019

با قرعه‌کشی لیگ مشخص شد که پرسپولیس در ابتدا میزبانی بیشتری نسبت به استقلال تجربه می‌کند و در نیم فصل دوم لیگ نوزدهم آبی ها در خانه بازی های بیشتری دارند که می تواند تعین کننده باشد.

به گزارش تابناک ورزشی، با برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر، تکلیف تیم‌ها تا حدودی مشخص شد. یکی از داغ‌ترین بحث‌ها در مورد برنامه لیگ، سخت بودن قرعه استقلال و پرسپولیس است. در ادامه بررسی می‌کنیم که قرعه کدام تیم سخت‌تر است.

پرسپولیس در شروع لیگ میزبانی بیشتری نسبت به استقلال تجربه می‌کند، ولی شروع سخت‌تری در انتظارش است و در شش هفته نخست، باید با چهار تیم مدعی بازی کند که کار را سخت می کند. همچنین قرمزها در هفته های پایانی لیگ به مصاف تیمهایی می روند که احتمالا برای بقا می جنگند که این نیز می تواند روی دیگر سکه باشد.

در سوی مقابل گرمای تابستان به ضرر استقلال است و پرسپولیس می‌تواند در هفته پایانی در صورت کسب نتایج لازم و حضور در کورس قهرمانی، در ورزشگاه آزادی جام را بالای سر ببرد. 

شانس در قرعه‌کشی لیگ با استقلال بود یا پرسپولیس؟

میزبانی های بیشتر استقلال به نیم فصل دوم افتاد

استقلال و پرسپولیس باید تا پایان لیگ، تعداد میزبانی برابری در ورزشگاه آزادی داشته باشند اما با قرعه‌کشی لیگ مشخص شد که پرسپولیس در ابتدا میزبانی بیشتری نسبت به استقلال تجربه می‌کند و در نیم‌فصل دوم، تعداد بازی‌های استقلال در ورزشگاه آزادی بیشتر می‌شود که این یک امتیاز خوب برای آبی ها محسوب می شود.

پرسپولیس تا پیش از هفته ششم، فقط یک‌بار در ورزشگاهی غیر از آزادی بازی برگزار می‌کند و چهار مسابقه دیگرش در ورزشگاه آزادی است. دلیل این اتفاق هم این است که پرسپولیس در هفته چهارم روی کاغذ مهمانِ دربی محسوب می‌شود اما زمین برگزاری بازی همان آزادی است. همچنین این تیم در هفته یازدهم و دوازدهم هم دو میزبانی متوالی را در ورزشگاه آزادی تجربه می‌کند و ازآنجایی‌که هفته پایانی هم مهمان سایپاست، در ۵ هفته پایانی نیم‌فصل اول فقط یک‌مرتبه برای انجام مسابقه نیاز به سفر دارد.

شروع بسیار سخت پرسپولیس

پرسپولیس در شش هفته نخست باید با چهار تیم مدعی بازی کند و این خودش تکلیف خیلی چیزها را مشخص می کند و خطر برکناری سرمربی در صورت نتایج ضعیف را جدی می کند. هفته دوم کالدرون مهمانِ مصطفی دنیزلی است. هفته چهارم دربی برگزار می‌شود که اوج هیجان و حس رقابت است و شکست در آن مربی را به گوشه رینگ می برد. هفته پنجم پرسپولیس با سپاهان بازی می‌کند که فصل گذشته تا دقایق آخر در جدال با آنها برای فتح جام بود و نهایتا برای هفته ششم و بازی با پدیده هم باید به مشهد سفر کند تا مقابل ستاره های یحیی به میدان برود.

استقلال در بوشهر قهرمان می‌شود، پرسپولیس در تهران

اگر تعیین قهرمان لیگ به هفته پایانی بکشد، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان سایپاست و استقلال کار سخت‌تری دارد تا در بوشهر با شاهین بازی کند. کاری که فصل گذشته پرسپولیس انجام داد و در بوشهر جام گرفت! حالا بار دیگر این احتمال وجود دارد که شهر جم بوشهر مکان برگزاری جشن قهرمانی و اهدای جام باشد.

استقلال با شیب ملایم

همان‌طور که گفته شد شروع سختی در انتظار پرسپولیس است و در شش هفته نخست باید با چهار تیم مدعی بازی کند. اما استقلال در هیچ مقطع از فصل چنین شرایطی را تجربه نمی‌کند و بازی‌هایش با تیم‌های مدعی در طول فصل پخش شده‌اند که امتیاز خوبی است.

گرما به ضرر استقلال

اگر فرض را بر این بگذاریم که لیگ از اواخر مردادماه شروع می‌شود، پرسپولیس در فصل گرما احتمالاً به هیچ استان گرمسیری سفر نخواهد کرد. اما استقلال در هفته سوم که احتمالاً شهریورماه برگزار می‌شود باید برای بازی با نفت مسجدسلیمان به خوزستان سفر کند. این تنها عاملی است که به چشم می آید. از سوی دیگر آبی ها در فصل ملایم به تبریز خواهند رفت و با ماشین سازی در هفته اول بازی می کنند. این خودش یعنی مجبور به بازی در برف نیستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تابناک لنگو قایم کن از جیبت نزنه بیرون سایر تیما چی فقط پرس پولی س
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان