بازدید 21795
آخرین تحولات خاورمیانه؛

گزارش نیویورک تایمز از جاسوسان دستگیر شده در ایران/واکنش وزیر خارجه فرانسه به توئیت ترامپ درباره مذاکره با ایران /گفت‌وگوی بولتون و سخنگوی اردوغان درباره ایجاد منطقه امن/ پیشروی‌های چشمگیر ارتش سوریه در شمال غرب سوریه

گزارش نیویورک تایمز از جاسوسان دستگیر شده در ایران، پیشروی‌های چشمگیر ارتش سوریه در شمال غرب این کشور، هشدار روسیه درباره رویداد‌های خلیج فارس و واکنش وزیر خارجه فرانسه به توئیت ترامپ درباره مذاکره با ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به گفت‌وگوی بولتون و سخنگوی اردوغان درباره ایجاد منطقه امن در سوریه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۱۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 10 August 2019

گزارش نیویورک تایمز از جاسوسان دستگیر شده در ایران، پیشروی‌های چشمگیر ارتش سوریه در شمال غرب این کشور، هشدار روسیه درباره رویداد‌های خلیج فارس و واکنش وزیر خارجه فرانسه به توئیت ترامپ درباره مذاکره با ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به گفت‌وگوی بولتون و سخنگوی اردوغان درباره ایجاد منطقه امن در سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ روز جمعه «ابراهیم کالن»، سخنگوی ریاست جمهور ترکیه و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

به گزارش تی‌آر‌تی، کالن و بولتون در این گفت‌وگو تلفنی درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه گفت‌وگو کردند.

کالن گفت: ایجاد منطقه امن در شمال سوریه سبب خواهد شد تا گذرگاه تروریست‌ها به گذرگاه صلح تبدیل شده و این موضوع بازگشت مناسب و امن آوارگان سوری را تضمین خواهد کرد.

روز چهارشنبه وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد در خصوص تشکیل منطقه امن در شمال سوریه با آمریکا به توافق رسیده است.

رسانه‌های ترکیه قبلاً گزارش داده‌اند آنکارا خواستار ایجاد یک منطقه امن ۳۲ کیلومتری در شمال سوریه است و اصرار دارد که «یگان‌های مدافع خلق» (YPG) از این مناطق پاکسازی شوند.

گزارش نیویورک تایمز از جاسوسان دستگیر شده در ایران/واکنش وزیر خارجه فرانسه به توئیت ترامپ درباره مذاکره با ایران /گفت‌وگوی بولتون و سخنگوی اردوغان درباره ایجاد منطقه امن/ پیشروی های چشمگیر ارتش سوریه در شمال غرب سوریه

ترکیه و آمریکا پس از شکست گروه‌های تروریستی تحت حمایت خود، برای حفظ برگه‌های خود در سوریه طرح «منطقه امن» را مطرح کردند؛ طرحی که قرار بود در شمال و شمال شرق سوریه اجرایی شود، ولی دمشق بارها، ضمن مخالفت، آن را در راستای مداخلات آنکارا و واشنگتن قلمداد کرده است.

گزارش نیویورک تایمز از جاسوسان دستگیر شده در ایران

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز فاش کرد افرادی که اخیرا در ایران به جرم جاسوسی برای سیا بازداشت شده اند، تلاش داشته اند اطلاعاتی در مورد فروش و صادرات نفت ایران جمع آورری کنند. این در حالی است، از زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فروش نفت ایران را تحریم کرد، اطلاعات مربوط به فروش نفت به سلاح ژئوپلیتیک تبدیل شده که مورد طمع آژانس های اطلاعاتی غربی است.

بر اساس این گزارش، ایران ماه گذشته اعلام کرد یک شبکه جاسوسی را متلاشی و 17 تن را به اتهام جاسوسی برای سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) دستگیر کرده است که برخی از آنان محکوم به اعدام شدند.

دولت ایران درباره هدف این جاسوسی توضیحی نداد، اما اکنون مشخص شده این جاسوسی مربوط به تلاش های مخفی واشنگتن برای جمع‌آوری اطلاعات فروش نفت ایران بوده است.

ترامپ ادعای جاسوسی این افراد برای سیا را رد کرد؛ این در حالی است که مقام های آمریکایی در گفت وگو با این روزنامه تایید کرده‌اند که صنعت نفت ایران از موضوع های مورد علاقه آمریکا و نهادهای اطلاعاتی آن است.

تاجران نفت ایران گفته‌اند افراد مختلفی از اروپای شرقی گرفته تا ارمنستان، همه نوع مشوقی را در ازای فروش اطلاعات مربوط به نفت ایران به آن ها پیشنهاد داده اند.

برخی از این تاجران گفته‌اند که افراد خارجی (وابسته به سیا) از 100 هزار تا یک میلیون دلار را به آن ها پیشنهاد داده‌اند که یکی از شماره حساب های وزارت نفت ایران را افشا کنند. حتی به برخی از این تاجران ویزای آمریکا نیز پیشنهاد شده است.

الیزابت روزنبرگ مقام پیشین وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت که واشنگتن اطلاعات مربوط به فروش نفت ایران را می‌خواهد تا میزان درآمد این کشور از نفت را بداند. آن‌ها می‌خواهند بدانند چه مقدار باید به ایران فشار بیاورند.

وی اذعان کرد، از آنجایی که ایرانی‌ها تنها بر اساس «اعتماد شخصی» کار می‌کنند، هدف دشواری برای نهادهای اطلاعاتی هستند. به گفته روزنبرگ، ایرانی‌ها از تله خبرچین‌ها و سازوکارهای تجارت بین المللی نفت اجتناب و با احتیاط بسیار زیاد عمل می‌کنند.

پیشروی های چشمگیر ارتش سوریه در شمال غرب سوریه

ارتش سوریه به پیشروی های خود در شمال غرب سوریه ادامه می دهد و گام به گام تروریست ها را به عقب می راند تا ضربه نهایی را به آنها وارد کند.

بر اساس این گزارش؛ ارتش سوریه پس از آنکه به علت نقض مکرر آتش بس در شمال غرب سوریه، عملیات خود را از سر گرفت، موفق به کسب دستاوردهای چشمگیری شده است.

نیروهای سوری با حمایت هوایی و توپخانه ای موفق به تسلط بر مناطق جدیدی از جمله الجیسات، تله الصخر و روستای الصخر شده اند.

همزمان با آن مناطق کفرزیتا، اللطامنه، الصیاد، لطمین، مورک و السرماینه که تحت کنترل تروریستها قرار دارند، زیر آتش سنگین موشک اندازها و توپخانه ارتش سوریه قرار دارد.

تاکنون مناطق تل ملح، الجبین، حصرایا، ابورعیده، الزکاة، الارعین، الصخر به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمده است.

اهمیت تسلط بر شهرک الصخر از آن جهت است که بر شهرک الهبیط در حومه جنوبی ادلب مشرف است و زمینه پیشروی در جنوب ادلب فراهم می کند.

هشدار روسیه درباره رویدادهای خلیج فارس

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در ژنو روز جمعه درباره روندهای هشدارآمیز در خلیج فارس هشدار داد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «شاهد روندهای بسیار هشدار آمیز در خلیج فارس هستیم: «تشدید اختلافات میان برخی کشورها، عدم تمایل آنها برای گفت‌وگو با یکدیگر، افزایش حضور نظامی خارجی و تمامی اینها تهدید جدی برای افزایش تنش‌ها است. این منطقه نیازمند دستورالعمل مثبتی است.»

اولیانوف در ادامه افزود: «به همین دلیل است که روسیه کمتر از یک ماه پیش مفهوم ارتقا یافته امنیت جمعی در خلیج فارس را اعلام کرد که شامل پیشنهادهای جدی درباره چگونگی فائق آمدن بر گرایش‌های منفی از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی به جای گفتارهای خصمانه و اقدامات نظامی است.»

هشدار روسیه درباره روندهای هشدار آمیز در خلیج فارس در حالی مطرح می‌شود که واشنگتن چند روز پیش، از بیش از ۶۰ کشور برای شرکت در یک ائتلاف دریایی با هدف ادعایی محافظت از تردد کشتی‌ها در خلیج فارس دعوت کرده است.

انگلیس یکی از معدود کشورهایی است که روز دوشنبه گذشته از تشکیل ائتلافی مشترک با آمریکا با هدف ادعایی تأمین امنیت عبور و مرور کشتی‌ها در خلیج فارس حمایت کرده است.

چند روز پیش نیز سند مفهوم امنیت جمعی در خلیج فارس که توسط روسیه مطرح شده بود در سازمان ملل منتشر شد.

بر اساس گزارش‌ها، اصول اصلی این مفهوم بر این موارد تأکید دارد: «رویکرد گام به گام، چند جانبه گرایی و رعایت دقیق قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و قعطنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل.»

واکنش وزیر خارجه فرانسه به توئیت ترامپ درباره مذاکره با ایران

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه در واکنش به توئیت اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد کشورش در مورد مسأله ایران و تلاش برای کاهش تنش‌ها در منطقه هیچ نیازی به اجازه هیچ‌کس ندارد.

گزارش نیویورک تایمز از جاسوسان دستگیر شده در ایران/واکنش وزیر خارجه فرانسه به توئیت ترامپ درباره مذاکره با ایران /گفت‌وگوی بولتون و سخنگوی اردوغان درباره ایجاد منطقه امن/ پیشروی های چشمگیر ارتش سوریه در شمال غرب سوریه

وزیر امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرانسه در مورد ایران با حاکمیت تمام موضع‌گیری می کند و قویاً به صلح و امنیت منطقه متعهد است. این کشور متعهد است که تنش‌زدایی از بحران‌ها را میسر کند و برای این امر نیازی به هیچ مجوزی ندارد.»

ژان ایو لودریان در ادامه این بیانیه درباره رویکرد فعلی کشورش به برجام اظهار داشت: « فرانسه به برجام که مانع اشاعه هسته ای است، وفادار است. این کشور مانند دیگر طرف‌ها به جز ایالات متحده به امضای خود (پای برجام) احترام می‌گذارد و از ایران قویاً درخواست می‌کند به اجرای تعهداتش بازگردد.»

وی در ادامه افزود: «با توجه به افزایش تنش‌ها باید برای نیل به شرایط لازم برای یک گفت‌وگو ابتکاراتی انجام شود. این همان کاری است که رئیس جمهور ماکرون با شفافیت تمام به همراه شرکای ما، که در وهله اول امضاکنندگان اروپایی برجام هستند، در حال انجام آن است.»

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد: «ماکرون مسلماً مقامات آمریکا را در جریان امور می‌گذارد. همه تلاش‌ها باید دست به دست هم دهند تا شرایط بحرانی کنونی به یک رویارویی خطرناک تبدیل نشود.»

دونالد ترامپ شامگاه پنج‌شنبه در پیامی توئیتری با نام بردن از «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرده بود: «هیچ‌کس به جز آمریکا نمی‌تواند از طرف آمریکا [با ایران] صحبت کند. ما به هیچ وجه، شکل یا شیوه‌ای به کسی اجازه نداده‌ایم که نماینده ما باشد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۷
اروپایی ها اگه یه سیاستمداریشون واقعا راجع به حق ایران از برجام صحبت به میون بیاره، مجبور به استعفا میشه، مث نامزد آلمانی اینستکس. بقیه حرفاشون همه بازیشونه. بین اروپایی ها، آلمانی ها دوست دارن با ما ارتباط داشته باشن ولی قدرتی ندارن. آلمانی ها بازندگان جنگ جهانی هستن و تا ابد استقلالی ندارن. قوانین بین المللی، قانون جنگله. توی این شرایط قوی نباشی نابود میشی.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
با ادعا وحرف که قوی نمیشی!
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
این اروپایی همان اروپایی هایی هستند که باوجود پیمان بستن با فتحعلی شاه او را مقابل جنگ با روسیه تنها گذاشتن چون روسیه از جنس خودشان بود، چاره ای نیست کار کردن سخت است دلخوش کردن به این آن راحت است ولی چاره ای نیست باید کار کرد و روی پای خود ایستاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
ما در اداره 4نفره خودمان اینطوری تقسیم کار منطقی و حساب شده نداریم که این روسای جمهوری امریکا و فرانسه دارند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
پس از اتمام جنگ جهانی دوم که اروپا و چین و ژاپن و کشورهای خاور دور کاملا نابود شده بودند
آمریکا با طرحی بنام مارشال ، هزینه بازسازی کل اروپا و ژاپن و کره و چین و روسیه را با وام پرداخت
و در کلیه بانکها و شرکتها و کارخانه های آنها دارای سهام حداقل ۵۱ درصد شد
و در حال حاضر کلیه سهام آنها در وال استریت نیویورک و تحت نظارت و کنترل دولت آمریکا عرضه و مدیریت می گردد
لذا حرف اول در تسلط بر دنیا را اقتصاد جهانی و ابر قدرتی اقتصادی فرهنگی آمریکا میزند و بس
و هر کسی نداند و یا نخواهد بداند فقط کشور و مردمش را با درد سر روبرو خواهد کرد
پخس اعترافات جاسوسان و قاتلان دانشمندان هسته ای از رسانه های خارجی بطور کلی واژه ی جاسوسان و دستگیری آنها را زیر سوال برده

وزیر اطلاعات باید پاسخ دهد
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
یک سند بگو که بی بی سی به نفع جمهوری اسلامی ایران برنامه ای یا حتی یک عکس نشان داده باشد،
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
کلا با تسلط کامل و مالکیت تکنولوژی فوق برتر مخابراتی و دارا بودن کلیه ماهواره های جاسوسی که کلیه مکالمات و کدهای مخابراتی و نظامی و تجاری و تراکنش ها ی بانکی را در اختیار کشورهای قدرتمند و در راس آنها آمریکا قرار دارد
دیگر نفوذ و اعزام و بکار گیری جاسوسان به آن شکل و مدلی که در قرون گذشته استفاده می شده است
و در فیلمهای سینمایی تماشا می کردیم
اصلا خنده دار و غیر قابل باور و مضحک است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
همه شبکه ها ی دوست و دشمن پخش کردند
بی بی سی کیلو چنده ؟

وزیر اطلاعات و وزارت اطلاعات باید پاسخگو باشند
چرا این افراد آزاد شده اند ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
شما با مدرک و استناد ثابت کن که دروغ گفته . برای هر حرفی اثبات شود مدرک نیاز هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
سوال
یک سند بگو که بی بی سی به نفع جمهوری اسلامی ایران برنامه ای یا حتی یک عکس نشان داده باشد،
جواب
در قضیه 88 بی بی سی نقش کارناوال عاشورا را بعهده گرفت
تا ترامپ نتانیاهو هست منطقه ارام نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
تا وقتی که در مورد مسائل منطقه با هم ننشینیم و صحبت نکنیم آرامشی در کار نخواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
پرچم آلمان،ایران سالهاست پیشنهاد داده اما عربستان میگه به شما ربطی نداره!
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
ناشناس 17:33 تا وقتی صادرات انقلاب و اندیشه های نابودی اسرائیل هست اون ها هم دست از سر ایران بر نمیدارن شما وقتی میگی ما باید اسرائیل رو نابود کنیم و اون هم در سازمان ملل باید انتظار همین وضعیت رو هم داشته باشی.پس یا باید بجنگی یا تسلیم بشی.
جان بولتون مثل ماری آهسته آهسته و بی صدا به همه جاهایی که ایران است نفوذ کرده می کند و فتنه علیه ایران اسلامی به پا می کند و حالا در ترکیه برای اینکه منطقه امن (البته به قول خودشان) علیه ایران با ترکیه در سوریه دست و پا می زند، مقامات ما باید یک خط و نشان مشخص و کاربر در برابر ترکیه که خودرا در ظاهر دوست ایران نشان می دهد وی در حقیقت تنها به خالی کردن جیب ملت ایران و به نفع خود عمل می کند انجام داد،
در حالی که امریکا جاسوسانی را در اکثر کشورها گسیل کرده است در رسانه های مدعی ایجاد آرامش در دنیاست و به این بهانه در کشورها نفوذ می کند و منافع خود ار طلب می کند . اما واقعیت این است که امریکا هدفش ایجاد اقتشاش در کشورهاست تا بدینوسیله امکان حضور نیروهای خود را فراهم کند .
البته بدتر از اقدام امریکا همنوایی برخی مردم و مسئولینی است که این عمل امریکا را توجیح می کنند و حتی به استقبال آن می روند و .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
اغتشاش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
"توجیه" نه "توجیح"
در این شرایط لازمه که ارتش و سپاه همزمان باهم در خلیج فارس رزمایش انجام بدن.
عقب نشینی در چنین شرایطی خودکشی هست.
منم موافق تشدید تنش نیستم،اما کار به جایی رسیده که عقب نشینی بسیار خطرناک شده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
یک کشتی دیگر موشک بخورد تمام دول عربی و شرقی در خلیج فارس هجوم میاورند و جدیدا استرالیا هم به اعزام کشتی جنگی انهم در کنار سولحل یمن پهلو خواهد گرفت . یعنی ارام ارام چندین کشور را به خلیج فارس میکسانند و هر کشور یک کشور دیگر را مهار میکنند . مثلا امریکا عربستان و بحرین و قطر را کنترل میکند و انگلیس کویت و عمان را . استرالیا یمن و و زاپن و کره جنوبی خود ایران را کنترل خواهند کرد و چین هم عراق را . اسراییل هم ایران را از نطر دفاعی کنترل دریایی میکند یعنی تقسیم جهت حفاطت از کشتی های خود و کنترل خطوط کشتی رانی ایران
جان بولتون خیلی علاقه به تجزیه کشور سوریه دارد و تعریف یک منطقه امن چیزی جز جدا کردن یک منطقه از سوریه و سپردن آن به آمریکا و ترکیه نیست. اما او این آرزوی دیرینه را نیز به گور خواهد برد.
به کوری چشم اردوغان و التصره و داعش سوریه در حال حرمت به جلو
خدا لعنت كند بولتون و دار ودسته اش را
یک چیز ترامپ برای دنیا ثابت کرد اینکه اروپایی ها بدون امریکا هیچ اعتباری ندارند.
تابناک ترکبه اردوغانی خود حامی درجه یک داعش است انوقت شما می گویید ترکیه در مبارره با داعش ......
تشکر از نظرات همه دوستان صاحب نظر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی