بازدید 5280

احداث منازل مناطق سیل‌زده پلدختر تا پایان امسال

کد خبر: ۹۱۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶ 08 August 2019
وزیر راه و شهرسازی گفت: منازل مسکونی که در مناطق سیل‌زده پلدختر و معمولان در جریان سیل تخریب و در حال احداث بوده، تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس از پلدختر، محمد اسلامی امشب در حاشیه بازدید از سایت ۱۰ هکتاری احداث منازل سیل‌زدگان معمولان اظهار داشت: منازل مسکونی و ساخت و ساز‌هایی که با استفاده از ساخت و ساز سنتی در بستر و حریم رودخانه مستقرشده برای جلوگیری از مخاطرات جانی و مالی مردم، ضرورت دارد جابجا شوند.

وی افزود: تعدادی از منازل مسکونی سیل‌زدگان در پلدختر و معمولان که در حریم رودخانه بوده و در جریان وقوع سیل تخریب شده‌اند با مشخص کردن سایت جابجا و در حال ساخت و ساز هستند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای احداث منازل مسکونی سیل‌زدگان با همکاری بنیاد مسکن و راه و شهرسازی، زمین خریداری شده در اختیار مردم سیل‌زده قرار گرفته و بر اساس ضوابط و برخورداری آنان از سرانه‌های لازم شهری با نظارت نظام مهندسی و با مجوز شهرداری در حال احداث هستند.

وی با بیان این که تامین زمین برای جابجایی منازل سیل‌زدگان شهرستان پلدختر اهتمام راه و شهرسازی بود، افزود: احداث منازل مسکونی سیل‌زدگان تا پایان سال جاری تکمیل و کار تعمیر آنان تا قبل از پایان فصل تابستان به اتمام می‌رسد.

اسلامی یادآور شد: برای جانمایی درست جابجایی منازل مسکونی سیل‌زدگان با پیوست شهری اقدام به تامین زمین شد و هر جا زمین دولتی در دسترس نبود از مردم منطقه زمین مناسب خریداری و در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بنیاد مسکن با استفاده از تجربه، تسلط بر ساخت و ساز و مدیریت جهادی عملیات بازسازی و احداث منازل در مناطق سیل زده پلدختر را آغاز کرده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کار تعمیرات در شهرستان پلدختر به خوبی پیش رفته و تحقق یافته و در حال اتمام است، اما گرچه ممکن است بر اساس زمان بندی برخی منازل جلوتر و یا عقب‌تر کار آن‌ها تمام شود هدف اصلی پایان کار تعمیرات تا قبل از فصل پاییز است.

اسلامی یادآور شد: از سوی بنیاد مسکن با تشکیل پرونده کمک بلاعوض به درجاسازی‌ها در شهرستان پلدختر پرداخت شده و سیل زدگان در حال احداث منازل خود هستند که هر جا مالکان قویتر پای کار باشند در کار آن‌ها تسریع می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل