بازدید 7250

وعده جهانگیری به بانوان مشتاق حضور در استادیوم‌ها

کد خبر: ۹۱۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 07 August 2019

معاون اول رئیس جمهور برای بانوانی که به دنبال اجازه ورود به ورزشگاه‌ها هستند سورپرایز ویژه‌ای دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، ماجرای رفع ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات فوتبال یکی از سوژه‌های پر بحث چند سال اخیر فوتبال ما بوده است و هربار با نگرش خاصی به این موضوع ورود شده است و البته اقداماتی انجام شده که هیچکدام به نتیجه نرسیده‌اند.

در برخی مقاطع نفرات گزینش شده‌ای به ورزشگاه‌ها راه پیدا کردند تا از خطر محرومیت‌های احتمالی جلوگیری شود ولی این مسائل کارگشا نبوده و نتیجه دنباله‌داری در بر نداشته است.

مطالبه عمومی جامعه از یک سو و فشار نهادهای بین‌المللی مرتبط با فوتبال از سوی دیگر باعث شده این ماجرا رفته رفته به یک معزل جدی تبدیل شود و در شرایط حال حاضر که به نظر می‌رسد فیفا جدی‌تر از همیشه این موضوع را پیگیری می‌کند، دستگاه‌های مختلفی درگیر این ماجرا شده و هریک به فراخور موضع خودشان در این مورد فعالیت می‌کنند.

فدراسیون فوتبال که متولی اصلی این ماجرا است همیشه حمایت لسانی خود را از رفع این مشکل عنوان کرده ولی از سوی دیگر وزارت ورزش و جوانان معمولاً موضع متفاوتی در این باره داشته و نبود زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن این طرح را دلیل عدم امکان انجامش توصیف کرده است.

در این میان نگرانی‌هایی هم وجود دارد که حوادث بیشمار اخیر در ورزشگاه‌ها خصوصاً در لیگ هجدهم آن را تشدید کرده و این موضوع به قدری جدی است که نمی‌توان با ساده‌انگاری از کنارش عبور کرد و عدم پیش‌بینی حوادثی که می‌تواند در بستر حضور بانوان در استادیوم‌ها شکل بگیرد ممکن است حوادث فاجعه‌باری را رقم بزند و نهادهای مرتبط را خیلی زود به این نتیجه برساند که همان شیوه سابق و ممنوعیتی که سال‌ها وجود داشته تصمیم بهتری است.

با این وجود نمی‌توان دست روی دست گذاشت و برای رفع مشکلات موجود کاری نکرد و همه مسائل را به آینده‌ای نا معلوم موکول کرد چرا که خطر محرومیت بیش از هر زمان دیگری فوتبال ایران را تهدید می‌کند و درگیر شدن به چنین موضوعی خسارتش کمتر از حوادث احتمالی نیست.

این موضوع به قدری جدی شده که پای سران دولت را هم وسط کشیده و برای رفع و رجوع مشکلات آن آستین بالا زده‌اند.

دکتر جهانگیری درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها و نظر فدراسیون جهانی فوتبال در این زمینه گفت: دولت دغدغه متدینین و علما را در نظر می‌گیرد و از وزارت کشور و وزارت ورزش و هم نیروی انتظامی خواسته ایم محل‌های مناسبی را به بانوان اختصاص دهند تا نگرانی متدینین در این زمینه برطرف شود و بانوان هم بتوانند در ورزشگاه ها حضور داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور در چند جلمه موضوعات مهمی را مطرح کرده و در موردش پاسخ داده است. اول عزم جدی دولت برای ایجاد سازوکار مناسب جهت فراهم شدن شرایط ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، ایجاد امنیت و جلوگیری از حوادثی که احتمال وقوعش وجود دارد با همکاری نیروی انتظامی و همچنین ایجاد سازوکارهای مناسب برای رعایت موازین شرعی و عدم عبور از آن که اگر به خوبی به آنها پرداخته شود رفع این مشکل به ظاهر بزرگ کار دشواری نخواهد بود.

باید دید مطالبه عمومی برای رفع این مشکل و همچنین خطر تعلیق فوتبال ایران از سوی فیفا در نهایت منجر به ایجاد تغییرات مفید و گسترده در این مورد خواهد بود یا نه.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۱
اعث شده این ماجرا رفته رفته به یک معزل جدی تبدیل شود
خداروشکر این معزل!!!!!!!!!!!!! هم حل شد
چه مملکتی چه مسئولانی. بدیهی ترین حق ادمها رو به صورت قطره چکانی با هزار استخاره و استهاله و استتار و اتستفتار میخان بدن اخرش هم نمیدن.
سابقه نشون داده آقاي جهانگيري در باره هر حوزه اي اظهار نظر كرده اون حوزه نابود شده. خدا رحم كنه
چقدر بدبخت هستیم که معاون اول رئیس جمهور برای تحقق پیش پا افتاده ترین حقوق مردم که از آنها سلب شده وعده می دهد! این مسئول رده بالای مملکت حتی اختیار تصمیم در این موارد ساده رو نداره و ما چه ساده لوحانه فکر می کردیم با انتخاب این جریان سیاسی تغییرات گسترده ای در اداره مملکت اتفاق بیفته! خوشبختانه مردم دیگه متوجه شدن که اینا هیچ فرقی در عمل ندارن و اینکه تمومه ماجرا!!
احتمالا وتو شد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
نه دوست عزیز جرات ندارن! چون فیفا شوخی نداره با کسی. اما متاسفانه در این چند دهه گذشته یاد نگرفتیم که تصمیم درست رو کی و چه زمانی بگیریم. همیشه اینقدر لفتش دادیمف اینقدر کشش دادیم تا حالت دستوری پیدا کرده، به شکل دیگه، ما خودمون پیشقدم نمیشیم و حتما باید دست زور بالا سرمون باشه. تورو خدا دست از این کارا بردارید یه بار هم شده در زمان مناسب، تصمیم مناسب بگیرید.
وعده نخست وزیر ژاپن
به زودی اولین ایستگاه فضایی قابل سکونت عمده را در مریخ ایجلد می کنیم
معاون اول ایران
به زودیموجوداتی به نام زن ها به طور محدود وارد ورزشگاه ها خواهند شد
صحيحش معضل مي باشد
جهانگیری 100 تا چاقو ساخته 99 دسته نداره
شما مجبوری راه بدی دیر یا زود این اتفاق میوفته مگه شما خدایی که حق انسانهارو با منت بهشون میدی
انقدر دروغ نگین دماغاتون اندازه جهانگیری میشه
جهانگیری ورفقایش رای میخواهند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان