بازدید 20040
نهاد نظارتی کمپین آمریکا در مبارزه با داعش خبر داد؛

بازحیات داعش در عراق و سوریه / تاکتیک‌های سابق، دستور کار جدید

نهاد بازرسی کل رهبری عملیات Inherent، کمپین ایالات متحده در عراق و سوریه برای مقابله با داعش، در گزارشی روز سه شنبه گفته که این گروه تروریستی در بهار و تابستان امسال شورشیان خود را در عراق گرد هم آورده و در سوریه مجددا قیام کرده است.
کد خبر: ۹۱۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ 07 August 2019

نهاد بازرسی کل رهبری عملیات Inherent، کمپین ایالات متحده در عراق و سوریه برای مقابله با داعش، در گزارشی روز سه شنبه گفته که این گروه تروریستی در بهار و تابستان امسال شورشیان خود را در عراق گرد هم آورده و در سوریه مجددا قیام کرده است.

۱۱۶ صفحه از یافته‌های دیده بان این نهاد توسط بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا و با هماهنگی بازرسان عمومی وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده تهیه شده است. این گزارش هشدار داده، هرچند خلافت سرزمینی داعش از بین رفته است، هزاران مبارز فعال داعش در عراق و سوریه مانده و در حال انجام حملات و تلاش برای بازسازی قابلیت‌های خود هستند.

بازحیات داعش در عراق و سوریه / تاکتیک‌های سابق، دستور کار جدید

این گزارش اظهار کرده است که داعش تا حدودی قادر است به عنوان یک ماهیت شورشی عملیاتی در عراق و سوریه زنده بماند، زیرا نیرو‌های امنیتی عراقی تحت آموزش نیرو‌های آمریکایی و نیرو‌های دموکراتیک سوریه با هماهنگی ایالات متحده هنوز قادر به انجام اقدامات گسترده علیه مبارزان آن نیستند.

داعش در سال ۲۰۱۴ هنگامی که از سوریه به غرب عراق حمله ور شد و ارتش عراق را به عقب رانده و شهر‌های بزرگی مانند موصل را به تصرف خود درآورد، سرخط اخبار جهانی را به خود اختصاص داد. آن‌ها تقریباً در نزدیکی‌های بغداد، ایجاد خلافت را اعلام کردند که در اوج خود، در یک زمان کوتاه مدت بیش از ده میلیون تن را در خود داشت. سلطنت داعش با ضرب و شتم، تجاوز، شکنجه، برده داری و تلاش برای نسل کشی بنا شد. در نهایت این گروه از سال ۲۰۱۷ شروع به از دست دادن قلمرو‌های خود کرد و در سال گذشته سردار قاسم سلیمانی پایان خلافت داعش در عراق و سوریه را اعلام کرد.

به شکلی جالب توجه ترامپ در سال ۲۰۱۸ در توییتی از این گروه به عنوان تنها دلیل آمریکا برای ماندن در خاورمیانه یاد کرده و پایان آن را به مثابه پایان حضور آمریکا در این منطقه دانسته بود.

گزارش بازرسی کل آمریکا گفته که شبه نظامیان داعش در عراق و سوریه در حال حاضر از تاکتیک‌های مشابه قبل استفاده می‌کنند، از جمله ترور‌ها، کمین‌ها، بمب گذاری‌های انتحاری و سوزاندن محصولات زراعی، اما از حملات گسترده‌تر خودداری و سعی کردند از تصرف قلمرو برای مدت زمان طولانی پرهیز کنند. این تحقیق همچنین به این نتیجه رسیده است که داعش احتمالاً بین ۱۴۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ مبارز از جمله ۳۰۰۰ جنگجوی خارجی را در دل خود دارد.

بنا بر این گزارش در عراق، داعش "در تلاش است تا نفوذ خود را " بر جمعیت استان‌های اهل سنت که شمال و غرب بغداد هستند" گسترش دهد و "از تنش بین جوامع شیعه و سنی، و همچنین نارضایتی گسترده درباره دولت عراق" سوءاستفاده می‌کنند. داعش همچنین در مناطقی که هم توسط دولت مرکزی عراق و هم پیشمرگه‌های کرد مورد ادعاست، خلأ را پر می‌کند.

در سوریه، نیرو‌های آمریکایی از سوریه در حالی خارج شدند که فرماندهان آمریکا معتقد بودند، نیرو‌های دموکراتیک سوریه یا SDF به آموزش و تجهیزات بیشتری برای عملیات ضد شورش نیاز دارد. در حال حاضر، SDF قادر به مقابله مؤثر با داعش در سرتاسر منطقه نیست.

در این گزارش آمده است، داعش سلول‌های بازحیات را در منطقه تحت کنترل SDF فعال کرده است و از این سلول‌ها برای انجام حملات در شمال شرقی سوریه و سایر مناطق دره رود فرات میانه استفاده می کند. اهداف این حملات همچنین شامل نیرو‌های طرفدار اسد نیز بوده است.

گزارش بازرس کل همچنین هشدار داده که داعش در اردوگاه گسترده پناهندگان الجول در شمال شرقی سوریه که تحت حمایت و نظارت SDF است، جایی که هزاران تن از اعضای خانواده داعش در آن ساکن هستند، فعال است. این گزارش همچنین اظهار داشت که داعش" به احتمال زیاد در تلاش است تا از اعضای بخش بزرگی از اردوگاه‌های آوارگان داخلی، عضوگیری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۶
سردار سلیمانی خیلی زود وپیش ازموعد پایان خلافت داعش رو اعلام کرد درحالیکه هنوز رقه وخیلی از شهرهای سوره درتصرف داعش بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
از 56 کشور تشکیل شد بس چرا در عراق و سوریه است
علت چیست که مردم عراق و سوریه داعش بیشتر از حکومت قبول دارن چی دیدن زیر سلطه داعش و چی دیدن زیر سلطه حکومت مالکی و بشار اسد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
این یک ادعا است و واقعیت ندارد!
در ضمن آمریکا برای ماندن در کشورهای منطقه ایران را بهانه میکند و نه داعش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
ای کاش اینقدر میداتشتی و م فهمیدی اعضای داعش از 56 کشور جهان تشکیل شده است نه فقط عراق و سوریه!!!
ظاهرا بهانه ای برای ادامه حضور آمریکا در سوریه لازم است!
بارها به این مطلب بدیهی تأکید شده که مبارزه با شاخه ها بدون توجه به ریشه هرزروی نیرو و کاری عبث است. شیطان بزرگ به عنوان بزرگ ترین جنایت کار و ترویست جهان در سه بعد مبنایی، ذاتی و عملکردی ام الخبائث و ریشه همه جنایات بزرگ و فجایعی است که در کشورهای اسلامی روی می دهد. گروهکهای خبیث و مجرم بالفطره تروریستی شاخه های درختی پلیدی هستند که ریشه آن از آمریکای جنایت کار تغذیه می کند. نابودی این گروهکها مثل زدن شاخ و برگ درختانی که ریشه آنها زنده است موجب نشو و نمای بیشتر این درختان خواهد شد. برای قطع ریشه باید نیروهای مقاومت شامل جزب الله لبنان و عراق و نیروهای مردمی سوریه در کنار ارتش این کشورها با حمایت ایران و روسیه همه قرارگاه های شیطان بزرگ در عراق و سوریه با خاک یکسان سازند و دولت های این کشورها تمام نمایندگی ها و سفارت خانه و کنسول گری های آمریکا را که جز جاسوسی و توطئه کاری ندارند برای همیشه تعطیل کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
دوست عزیز ابتدای نظرتان به درستی فرمودید باید به ریشه های رشد داعش توجه کنیم اما در اواخر طوریفرمودید سوریه سفارتخانه های مورد نطر شمارا تعطیل کند که گویا سوریه مستعمره ایران است.فراموش نکنید سوریه هرگز همه تخم مرغ های خود را در سبد ایران و روسیه نمی گذارد چنانچه اگر چنین تفکری بر بشار اسد حاکم بود درجنگ های پیشین اجازه ورود غربرا نمیداد امادر مقاطعی شاهد بودیم که بشار اسد با توجه به موقعیتش سعیدر برقراری توازن نیروهای خارجی دارد و گماننمی کنم مثل شما فکر کند چون دشمن تراشی انهم با غرب هرگز سیاست سوریه نه در زمان حافظ اسد و نه امروز نبوده است
داعش پرورش یافته اسرائیل عربستان و آمریکا است برای تفرقه در امت های اسلامی و تحمیل جنگ به کشورهای اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
اولین برخورد داعش با کی بود و کدام ارتش با داعش هماهنگ کرد یادت هست یا زود فراموش کردی اقای عزیز
دو علت اصلی در باز تولید داعش در کشورهای مثل عراق و سوریه وجود دارد . اول اینکه هر چه زودتر حصور فیزیکی ایران در چنین‌کشورهای باید خارج شود یعنی این حصور باعث ایجاد تفکر و مقاومت و حساسیت خواهد شد و دوباره با ایجاد تنش ها و درگیری های پایان ناپدیر خواهد بود دوم ایجاد تشکل دمکراسی در چنین کشورهای هست یعنی تا حاکمیت دمکراسی حتی در سوریه وجود نداشته باشد و خانواده اسد و صدر در این کشورها باشند خود مردم خسته خواهند شد اینبار نه داعش بلکه مقاومت مردمی با اسم دیگر به مبارزه خواهند پرداخت . واگداری قدرت و چرخش قدرت تنها راه مقابله با چنین فرایندی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
لابد حضور آمریکا و فرانسه و آلمان بلامانع است و حساسیت تنها از ناحیه ی ایران است؟ اول داعش ایجاد شد و پس از 2 سال ایران دخالت کرد. اون موقع آمریکا در عراق و سوریه حضور داشت نه ایران.
محمد
| Romania |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
هیچ کسی از سرنگونی حکومت اسد به اندازه اسراییل خوشحال نمیشود چرا ک هم بلندی های جولان را ضمیمه ی همیشگی خاک فلسطین اشغالی مکند هم ضربه سنگینی به مقاومت فلسطین و لبنان میزند.اگر بنا به برپایی دموکراسی است چرا از عربستان و امارات و بحرین و.. چیزی نمیگویید؟آیا این داعشی ها پرورده و تربیت شده عربستان وهابی نیستند؟چطور است دموکراسی برای سوریه ولی نه برای بحرین؟حکومت
اسد بهترین حکومت برای سوریه است چرا ک شاهدیم با نبود یک حکومت اقتدارگرا گروه های شورشی و تروریستی هم با هم میجنگند هم ملت سوریه را میکشند.داعش زاده تفکرات سلفی و تکفیری از عربستان با حمایت آمریکا و اسرائیل برای نابودی کشورهای منطقه پدید آمد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
محمد اقا هیچ کس به اندازه اسراییل از سقوط نظام سوری اسد ضرر نمیکنه بهترین رژیمی که اجازه نداد 50 سال یک تیر بسمت اسراییل شلیک بشه
این تحقیق همچنین به این نتیجه رسیده است که داعش احتمالاً بین ۱۴۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ مبارز از جمله ۳۰۰۰ جنگجوی خارجی را در دل خود دارد
داعش اگر سرکوب هم شود تفکر داعشیسم در همه کشورهای دنیا ودرهمه اعتقادات وجود دارد.داعشیسم یعنی یک برداشت افراطی،بی منطق،روباتیک وبدون احساس وعواطف انسانی وجنایتکارانه ،ضدانسانی وضدبشری ،حق بجانب و...از دین ومذهب واعتقادات غیرالهی وبشری. این انسانهای جاهل ونادان تفکرات خود را حقیقت محض وخود را نماینده خدا در روی زمین ویا نماینده بقیه انسانها وبرپاکننده عدالت در روی زمین می پندارند وبه خود حق می دهند که هر نوع رفتاری را باسایر انسانها داشته باشند ورفتار خودرا توجیه دینی ویا استدلالی ویا علمی می کننداز انواع داعشسیم دینی می توان از گروههای داعش،طالبان ،القاعده،الشباب ،بوکوحرام،جیش العدل،صهیونیسم،کوکلوس کلان وصهیونیزم امریکایی،بودائسم برمه ای،فرقان ومجاهدین خلق ایرانی و...را نام برد.از انواع غیردینی داعشیسم به حکومت کمونیستی شوروی سابق و استالینی،مائوئیسم چینی،کمونیسم کوبایی وکره ای ،لیبرالیسم امریکایی واروپایی خود محور نگر وانواع حکومتهای بومی عربی وافریقایی و...را اشاره کرد.برای مقابله با داعشیسم باید سطح دانش وآگاهی انسانها را بالا بردوبستر بروز داعشسیم را که همان جهل وناآگاهی است را ازبین برد.داعشیسم به شکلی درذهن همه ما انسانها وجود دارد که اگر ما درموقعیتی اجتماعی مناسب قرار گیریم فرصت بروز پیدا می کند لذا در ابتدا باید تفکرات داعشی را در ذهن خودمان ازبین ببریم وذهن خودمان را از این افکار مستبدانه وغیر انسانی پاک کنیم.
پس چطور سردار سلیمانی چند ماه پیش با قاطعیت از اتمام کار داعش گفت ؟!؟!؟!؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
هر چیزی رو باور نکن
آریو سوئد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
منظور دولت داعش بود که ازبین رفت. الان هم امریکا سعی داره که داعش را گسترش بده و کشورهای منطقه را در منگنه نگه داره. ولی داعشی به اون شکل اول شکل نخواهد گرفت چون با یک جبهه مقاومت آموزش دیده و سازمان یافته روبروست. دیگر اینکه از داعشیهای اروپایی دیگر خبری نیست یا از بین رفته اند و یا غیرفعال شده و به گنجی خزیده اند.
۳۵ میلیارد دلار ایران چی میشه ؟؟؟
دستکم یک دولت نیرومند از داعش حمایت اطلاعاتی می کند جابجایی های آنان طوری بود گویی که چشم عقاب دارند
اگر بشار اسد در اوایل اعتراضات کناره گیری می کرد وبا انتخابات ازاد حکومت را واگذار می کرد این همه بدبختی دامن مردم بیچاره سوریه را نمی گرفت ومانع دخالت کشورهای دیگر می شد
داعش چند دهه است در خاورمیانه پیدا شده است مال این چند سال اخیر نیست!!!!!
آن روز که سردار پایان داعش را اعلام کرد. پایان داعش را اعلام کرد نه پایان حامیان و بوجود آورندگان را،اگر دشمنی حامیان آنها تمام شود باز تولید داعش و گروه های شبیه آن هم تمام خواهد شد.

دوست ناشناس 14:03هم زیبا گفته اند اما یک سوال وجود دارد و اینکه مردم ما به تجزیه کشورشون بی تفاوت هستند که مردم سوریه باشند؟فکر نکنم عقلایی باشد به ملتی بگوییم از خودت دفاع نکن،تا ما به دردسر نیفتیم.
سردار گفت پایان حکومت داعش وشکست توطئه امریکا و اسرائیل و عریستان اما عراق وسوریه اگر هوشیار نباشند آمریکا دوباره آنهارا برمیگرداندچون هدف آنها متشنج کردن منطقه و فروش سلاح وحفظ اسرائیل است .
اينهامزدوران امريكاهستندكه هرازچندگاهي امريكابعنوان اهرم فشار درمنطقه ازآنها استفاده ميكند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار