بازدید 12724
۳
عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

قیمت طلا و سکه ۱۵ مرداد ۹۸/ اونس جهانی در حال افزایش، قیمت سکه در حال کاهش/ حباب سکه به ۹۰ هزار تومان رسید/ کاهش تقاضا در بازار سکه به دنبال کاهش التهاب در بازار ارز

در چهارمین روز هفته، سکه از مرز ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی فاصله گرفت. هرچند نرخ جهانی طلا در ادامه روند صعودی روز‌های اخیر به رقم ۱۴۶۲ دلار رسید.
کد خبر: ۹۱۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ 06 August 2019
تابناک اقتصادیدر چهارمین روز هفته، سکه از مرز ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی فاصله گرفت. هرچند نرخ جهانی طلا در ادامه روند صعودی روز‌های اخیر به رقم ۱۴۶۲ دلار رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (سه شنبه پانزدهم مردادماه ۹۸) بازار طلا و سکه تهران، شاهد روند کاهشی قیمت سکه بودیم. این در حالی است که بازار این روز‌ها با کاهش تقاضا همراه بوده و به نظر می‌رسد این روند همچنان ادامه داشته باشد.

بر این اساس برای اطلاع از جدیدترین نرخ‌های امروز در بازار طلا و سکه تهران گفتگویی با محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران داشتیم.
 
قیمت طلا و سکه ۱۵ مرداد ۹۸/ اونس جهانی در حال افزایش، قیمت سکه در حال کاهش/ حباب سکه به ۹۰ هزار تومان رسید/ کاهش تقاضا در بازار سکه به دنبال کاهش التهاب در بازار ارز

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در ابتدا اظهار داشت: امروز نرخ جهانی طلا به رقم ۱۴۶۲ دلار رسیده است. اونس طلا در سه چهار روز گذشته، حدود ۲۱ دلار رشد داشته است. کشتی آرای با تاکید بر اینکه در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت نفت در بازار جهانی و کاهش ارزش برابری دلار، شاهد رشد نرخ اونس طلا در بازار جهانی فلزات گران بها هستیم. روندی که در چند ماه اخیر به دلیل تحریم‌های نفتی و کاهش عرضه نفت به بازار، قابل پیش بینی بود و حالا اونس برای رسیدن به سقف ۱۵۰۰ دلار آماده می‌شود.  

عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در ادامه یادآور شد: بیشترین نرخ اونس طلا در سال‌های اخیر، مربوط به اکتبر ۲۰۱۱ می‌باشد که هر اونس طلا به رقم ۱۸۸۰ دلار رسیده بود و از آن تاریخ به بعد، شاهد روند کاهشی بودیم و در حال حاضر، دوباره به نظر می‌رسد بازار مسیر افزایشی را انتخاب کرده است.

محمد کشتی در خصوص جدیدترین نرخ‌های بازار طلا و سکه نیز به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: در حال حاضر هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌باشد و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز به رقم ۴ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان رسیده است. حباب سکه امامی در بازار امروز، با توجه کاهش نرخ ارز و همچنین کاهش تقاضا در بازار، به رقم ۹۰ هزار تومان رسیده است. به نظر می‌رسد با ادامه روند فعلی در روز‌های آینده، این میزان از حباب نیز از تخلیه شود.

همچنین امروز هر نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است.

به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی، ۹۶۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان ارزشگذاری شد.  

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آبشده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، امروز به رقم یک میلیون و ۸۰۵ هزار تومان رسیده است که با توجه به افزایش نرخ جهانی، با رشد قیمت همراه بوده است.

کشتی آرای در پایان تاکید کرد: روند فعلی بازار نشان می‌دهد نباید انتظار جهش قیمت‌ها و ورود تقاضای جدید به بازار را داشت. زیرا در شرایط کنونی نرخ ارز به ویژه دلار و یورو با توجه به مدیریت بانک مرکزی، از ثبات کافی برخوردار است. به گونه‌ای که امروز دلار ۱۱۹۵۰ تومان قیمت گذری شد که نسبت به نرخ صرافی‌های بانکی تفاوت چندانی ندارد و این کاهش قیمت، باعث کاهش التهاب در بازار شده است و در نهایت کاهش تقاضا و افت قیمت طلا و سکه را به دنبال داشته است و از سویی دیگر بازار طلا و سکه نیز انگیزه و شادابی لازم را ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سکه مطابق عرف مالیات ۱۰ درصدی به همین میزان حباب دارد پس الان که ۴۰۰ هزار تومان از ۱۰ درصد ارزان تر است بهترین زمان خرید است فراموش نکنید تابستان سال قبل حباب سکه ۱ میلیون تومان بود
سکه باید 1500بشه چطور حبابش 90تومنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
یادشون رفته چقدر بوده، میگن 90 تومنش حبابه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل