بازدید 9034
آیت‌الله شبستری در گفت‌وگو با «تابناک»؛

تشکیل شورای اصولگرایی باعث پیروزی در انتخابات مجلس می‌شود/ جمنا در انتخابات ۹۶ موفق عمل کرد/ جامعه روحانیت از تشکیل ائتلاف در بین اصولگرایان استقبال می‌کند

آیت‌الله «محسن مجتهدشبستری» درباره تشکیل جریانات و ائتلاف‌های جدید در بدنه اصولگرایان با وجود عدم نتیجه‌گیری اصولگرایان از سازوکارهای، چون جمنا در انتخابات گذشته اظهار کرد: بدون شک در فضای رقابتی که این روز‌ها و چندماه مانده به انتخابات مجلس در کشور شکل گرفته است، تشکیل ائتلاف‌ها و تشکل‌های سیاسی جدید در بدنه احزاب سیاسی کشور از جمله اصولگرایان را باید به فال نیک گرفت.
کد خبر: ۹۱۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ 07 August 2019

جامعه روحانیت مبارز از مدت‌ها پیش برای برنامه ریزی جهت حضور هرچه بهتر اصولگرایان در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اقدامات خود را آغاز کرد و برنامه اش هم تقویت همگرایی گروه‌های سیاسی موجود در جریان اصولگرا بود. اگرچه این جریان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ با تشکیل جمنا برای گسترش هرچه بیشتر وحدت در جریان اصولگرا تلاش کرد، این موضوع هم منتج به پیروزی آن‌ها نشد و ائتلاف اعتدالیون – اصلاح طلبان توانست کاندیدای خود یعنی «حسن روحانی» را بر کرسی ریاست جمهوری بنشاند.

به گزارش «تابناک»؛ بنابراین، اصولگرایان کار را برای رقابت‌های انتخاباتی اسفند ۹۸ و مجلس یازدهم خیلی زود استارت زدند تا از ضعف رقیب در اقناع سازی مردم ناشی از عملکرد و اقدامات صورت گرفته نهایت بهره را ببرند. جامعه روحانیت از یک سو کار را پیش برد و گروه‌های سیاسی به جای جمنا شورای وحدت اصولگرایی را به عنوان ساز و کار انتخاباتی مجلس یازدهم برگزیدند، اما باز هم برخی معتقدند این اقدام هم نمی‌تواند باعث پیروزی اصولگرایان در انتخابات اسفند بشود.

به عنوان مثال یکی از فعالان سیاسی اصولگرا چند روز پیش با انتقاد از این جریان گفته بود، جمنا (جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی) میان اصولگرایان محلی از اعراب ندارد، مغازه‌ای بود که برای مدتی کرکره آن بالا کشیده شد و غیر از چند نفر در اعضای هیأت مؤسس، بقیه شخصیت‌های آن ورشکسته مطلق سیاسی هستند.

او تأکید کرده بود: «اینکه شما شورایی [وحدت اصولگرایان]درست کنید که کسی نداند چیست و اعضای آن چه کسانی هستند؛ یا وجود خارجی ندارد و اگر وجود هم داشته باشد تشکیلاتی بدتر از جمنا و با حضور چهره‌های ورشکسته خواهد بود. اینکه یک تشکلی که وجود خارجی ندارد یا در فضای سیاسی ایران محلی از اعراب نخواهد داشت؛ لاریجانی را دعوت کند یا نه؛ چه ارزشی خواهد داشت و اساسا شورای وحدت کیلویی چند؟»

حالا یک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» برخلاف انتقاد بخشی از اصولگرایان نسبت به ساز و کار انتخاباتی در نظر گرفته شده از سوی این طیف برای انتخابات مجلس یازدهم، اظهار کرده: در ماه‌های منتهی به انتخابات مجلس باید از تشکیل ائتلاف‌های سیاسی در بدنه اصولگرایی حمایت کرد.

آیت‌الله «محسن مجتهدشبستری» درباره تشکیل جریانات و ائتلاف‌های جدید در بدنه اصولگرایان با وجود عدم نتیجه‌گیری اصولگرایان از سازو کارهایی چون جمنا در انتخابات گذشته اظهار کرد: بدون شک در فضای رقابتی که این روز‌ها و چندماه مانده به انتخابات مجلس در کشور شکل گرفته است، تشکیل ائتلاف‌ها و تشکل‌های سیاسی جدید در بدنه احزاب سیاسی کشور از جمله اصولگرایان را باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: اینکه یک عده بخواهند از الان نسبت به تشکیل این گونه ائتلاف‌های سیاسی واکنش نشان دهند و درباره اثربخشی و نتیجه‌دار بودن آن صحبت کنند قطعا رویه‌ای نادرست است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: باید اجازه این دست از گروه‌ها و جریانات سیاسی در کشور و باتوجه به فرصت‌هایی که وجود دارد فعالیت کنند تا زمینه و بستر‌های لازم برای برگزاری یک انتخابات باشکوه در کشور فراهم شود.

شبستری خاطرنشان کرد: جمنا در زمان خودش یک سازوکار مناسب برای اصولگرایان بود و اینکه نتیجه‌بخش بوده یا نبوده رویکردی قابل بحث است، اما ربطی به تشکیل شورا و ائتلاف اصولگرایان ندارد.

وی تأکید کرد: بنده به شخصه از تشکیل این نهاد در بدنه اصولگرایی حمایت می‌کنم و نسبت به نتیجه و اثربخشی این گروه امیدوارم، چون چهره‌های دلسوزی در این مجموعه حضور دارند.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: باید منتظر بمانیم و ببینیم این جریان در آستانه انتخابات چه رویکردی در پیش می گیرد. بعد بخواهیم درباره عملکرد آن‌ها اظهارنظر کنیم و بگوییم، چون جمنا موفق بوده یا نبوده این تشکل هم نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

شبستری اظهار کرد: امیدوارم همه جریانات سیاسی از جمله شورای اصولگرایی با رعایت اصول انتخابات و تأکید بر اخلاق رویکرد موفق و قابل قبولی داشته باشند و بتوانند به نتیجه دلخواه خود برسند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۱
نوشداروهای بی خاصیت

انتخابات بای بای
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
اقای شبستری ..... شما اول نقطه اختلاف دو جریان را برای مردم روشن بکنید تا به اشتراکات شما برسیم . تنها نقطه اخلاف شما فقط استغراض چند تا از شعار دمکراسی عربی با اصلاح طلبان هست ‌ .‌تازه به همان اصلاح طلبان هم میگیید شما عربی هستید و غرب گرا هستید . اما خودتان در حوزه سیاسی و اقتصادی و بین المللی به مردم میگویید که انچه اتفاق افتاده و انچه انجام میدهیم و اگر کاستی بوده و یا مثلا پیشرفتی بوده خواست خدا و شرع و دین بوده . مردم باید شکر گذار هم باشند . مردم تسلیم اراده حاکمیت باشند . اراده مردم را فقط بعندان ابزار سیاسی استفاده میکنید . رفتار شما ها باعث اجبار در اجرای مواردی شده که دست به خشونت زدید . انوقت باز از همین مردم‌میگویید شما وطیفه شرعی دارید بما رای دهید این رفتار با دمکراسی در تناقض هست . شماها نباید کاندید شوید فقط سیاسیون حق دارند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
بی شک شما اصولگرایان پیروز انتخابات مجلس و ریاست چمهوری هستید . .هشت سال هر چطور دوست دارید مملکت را بچرخانید . بیکاری را حل کنید نقدینگی را کاهش دهید تورم را یک رقمی کنید چلو اختلاس ها را بگیرید تخریم ها را دور بزنید مشکل داروها را حل کنید ..........
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
عجب منطقی عجب استدلالی چون مردم ناراضی اند ما پیروز می شویم شما امتحان خود را داده اید فرض کنید پیروز شدید با ایت تفکرات چگونه می خواهید کشور را اداره کنید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
این مجلس و این دولت شبه اصلاح طلب هم آخرین شانسی بود که مردم به مسئولان دادند تا اوضاع را بنفع آنها اصلاح کنند
متاسفانه نتوانستند و یا نگذاشتند !!؟؟
بهر حال مردم ، اصولگراها را که ۱۲ سال پیش سه طلاقه کرده بودند
و با این عملکرد شبه اصلاح طلبان هم قطعا جز رفتن به محضر و سه طلاقه کردن آنها هم چاره دیگری نمانده است
خودتان هر کاری دوست دارید بکنید !!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
اصولگراها بهتر است اصولشون رو که داره توی جامعه از بین میره نظاره کنن نه این که دم از این چیزا بزنن
مشکل مردم با ریش سفیدی حل نمیشه

مادامیکه فاسد و فساد هست مشکل هم هست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
اکثریت مردم دیگر در انتخابات به شکل فعلی شرکت نخواهند کرد و امیدی به اصلاحات ندارند
و هر دوره مجلس از دوره گذشته اش ضعیف تر شده و اصولا از این راه به مقصدی که مشکلات متعدد مردم را بر طرف کند نخواهند رسید
جاي مباحث فقهي و اخلاقي رو مباحث سياسي و پيروزي و ... گرفته!!
یکی از راههایی که میتواند به اصولگراها در رای آوری پیروز کند همان کاریست که بعضی از آنها در دوره قبل انجام دادند.در دوره قبل بعضی از آنها ردای اصلاح طلبی پوشیدند و به محض رسید به مجلس گفتند ما اصلاح طلب نیستم ،اصولگراییم.!!!
ضمن اینکه کارشکنی های زیادی در شش سال گذشته کرده اند تا مردم را ناراضی کنند ،الان وقت خوشه چینی آنهاست.
الان میتوانند به عنوان ناجی مردم ، قهرمانانه وارد میدان شوند و با تعدیل در کارشکنی ها بدون اینکه امتیاز جدیدی به مردم بدهند ، خود را به عنوان قهرمان به آنها معرفی کنند.
دو دوره را مردم با ندانم کاریهای چپی در فشار بودن ،دو دوره هم ندانم کاری های راستی ها را پیش رو دارند همانن دو دوره احمدی نژاد
برای خدا خیز بردارید
نه برای تصاحب و انتقام
که غیراز این باشد
فقط اسلام نامی را یدک میکشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
شما یک مدیر و مسئول به من نشان دهید که برای خاط خدا آمده باشد...!!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
چی شده ؟ برای خدا!!
اصواگراها هم بی لیاقت تر از اصلاح طالبا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
دوباره رای بدهم که فردی که شعار عدتلت میداد به حساب زنش ۶۰ میلیارد برای امری خیری بریزد خوب همین پول را به حساب کمبته یا دولت میریخت . ولمان کنید تورا خدا . خسته شدیم از این ویترین مردم سالاری شما . مردم در دیدگاه روحانیون و شماها چکاره هستند
ما رای نمی دهیم
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
از آگاهی بخشی شما سپاسگزاریم !
با این شعارهای کشکی: مردم پیروز انتخابات هستند...!!
چقدر مسخره شده برامون!
بعیده مردم با این فقر و نداری بیان رای بدن!
چه رویی دارید شماها... رای بدیم که ویلایی دیگر در شهری دیگر بسازید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
نخیر! قول خواهند داد که به جز لواسان درجای دیگر ویلا نسازند!
هیچ نماینده ای در این یکی دوسال از حق مردم دفاع نکرد!
بخاطر گرونی و تورم بعضی خونه و ماشین خودشونو از دست دادن!
بعضی سکته کردند!
بعضی میخواستند با هزار تا وام خانه بخرند اما اونم نشد!
و............

نماینده؟ کدوم نماینده؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
بی انصافی نفرمایید!نمایندگانی بودند که باوجود محدودیت از مردم دفاع کردند ولی صدایشان فراگیر نبود!
وقتی همه چیز گرون شد نمایندگان مجلس چه کاری برای مردم کردند؟؟
یکی رو بگید فقط!!
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
نطق‌های پیش از دستوری ایراد کردند که لرزه بر اندام استکبار افکند!
ما و دوستان و آشنایان و... نخواهیم آمد!! دیگه اعتمادی به شماها نیست!
مردم هنوز توهین های اصولگرایان را فراموش نکردند
خوذتان بذای خودتان نوندانی باز کرده اید
حسن قولی خانم کاندید بشه رای میاره چون اکثریت شرکت نخواهند کرد.به نظر من کلا مجلس رو جمع کنن چون هزینه الکی روی دست ملت میزاره
اصلاح طلب و اصول گرا دو روي يك سكه هستند، هيچ فرقي با ديگري ندارد.
مردم اگر در چند دوره گذشته هم رأی داده اند ، فقط برای این بود که این جماعت اصولگرا سر کار نیان که البته سر و ته یه کرباسن .

من که رأی نخواهم داد .
ورشکستگان سیاسی در تکاپوی کسب قدرت
آقایان چه میدونم اصلاح طلب و اصولگرا فقط هدفتون واردشدن به مقام های کلیدی کشور نباشه بعدازورودبخاطرایران کارکنید شما ازصدرتاذیل مدیون این آب و خاک واین مردم هستید
نمایندگانی که توان حتی یک استیضارا هم ندارند بدرد هیچ کاری نمی آیند40 سال است که هردوجناح مردم را بدبخت کردند
دیگه با این بازی ها نمیشه مردم رو گول زد و به پای صندوق های رای کسوند
دوستان با این بازی راست و چپ خوش باشید و یارکشی کنید! من دهه شصتی خسته و شکسته از هر چی شعار هستم! من دیگه نیستم خوش باسید!
این حاج أقا تاحالاکجابودندکه فکری بحال بدبختی مردم نکرده است اگر کاره ای نیست بیخود افاضه کلام می کند
برای انتقالِ قدرت به فرزندانتان کوتاه نیائید
اقای شبستری سلام علی متبع الهدی جنابعالی مدتهاست که نماینده اید همیشه مسئولیت داشتین بفرمایین چه گلی بر سر مردم زدین که من نوعی بیایم به شما رای بدهم؟ سید هم که نیسیتی چرا به شما رای بدهم؟ عکست با احمدی نژاد که بهش پشت کردی هنوز از یاد مردم نرفته؟ قبلش طرفدار دو آتیشه جناب ایشان بودید حالا چی شد که رویش را هم نگاه نمی کنی؟ اگر به دلایل من پاسخ دادی از من نوعی انتظار رای داشته باش
یادم رفتم بگویم برای ما همیشه ابوس بودی الان دم در انتخابات می خندی؟
اصولگرایان و پایداری ها زمان احمدی نژاد خودشان را نشان دادند،مردم خسته شده اند ۸سال دوباره اصولگرایان بیایند ،اصلاح طلبان که از کارنامه خودشان دفاع نمی کنند و قابل دفاع هم نیست،پس بفرمایید مردم چه انگیزه ای برای رای دادن دارند؟حسن روحانی ترکیبی از دو طیف است،جز شعار والبته نظرسنجی از داخل خودرو چکار کرده است؟!فساد ورانت باید ریشه کن شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر