بازدید 9694

بازگشت سارقان مجسمه به معابر تهران و پر کردن یک ردیف جدید!

خبری که باید بسیار مهم و تکان دهنده دسته بندی شود و همه شهر را به تکاپو وادارد، اما افسوس که به پر کردن ردیفی جدید در فهرست مجسمه‌های سرقت شده خواهد پیوست تا به تاریخ سپرده شود، بی آنکه تدبیری برای پایان دادن به این سریال شوم را موجب شود، همان گونه که پیشتر نشده است!
کد خبر: ۹۱۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ 05 August 2019

مگر می‌شود مجسمه‌ای از یکی از معابر یا بوستان‌ها در شهری بسیار شلوغ و پرجمعیت به سرقت برود و آب از آب تکان نخورد و کسی نبیند و معترض نشود؟

به گزارش «تابناک»؛ پاسخ این پرسش در هر جای جهان «نه» باشد، در کشورمان و به ویژه در پایتخت، «بله» است. پاسخ مثبتی که به سادگی و در کسری از ثانیه از ذهن عبور می‌کند و بر زبان جاری می‌شود، چون این سرقت‌ها بار‌ها و بار‌ها و بار‌ها رخ داده و به ثبت رسیده است.

آنقدر تکراری که اگر چند بار دیگر هم بر کلمه «بارها» تأکید کنیم، برای آن‌هایی که سریال مجسمه دزدی‌ها در تهران در سال‌های ۸۸ و ۸۹ را از یاد نبرده‌اند، عجیب نیست. سرقت‌های پرشماری که دیگر کسی عدد درستش را نمی‌دانست و تردید داشت همه شان را شنیده و می‌داند یا خیر!

غیبت تکراری و پرشمار مجسمه‌ها از سطح شهر که گاهی چندین روز بعد رسانه‌ای می‌شد و گاه مجال رسانه‌ای شدن هم نمی‌یافت. یکی از بوستانی در قلب شهر و کنار تالار مشهور و مجاور طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه و دیگری از مرکز دانشگاه تهران و بعدی از وسط میدانی که سحرگاه هم شمارش خودرو‌های روان پیرامونش ساده نیست.

 
بازگشت سارقان مجسمه به معابر تهران و پر کردن یک ردیف جدید!

البته این رویداد تکراری منحصر به آن دوران نیست و بعد‌ها هم اخبار زیادی از سرقت مجسمه در تهران و دیگر شهر‌های کشورمان مخابره شده، اما دریغ از واکنش و تدبیری در راستای پیشگیری و حتی دریغ از اظهارنظری در خصوص پرونده تشکیل شده برای این اتفاقات سریالی؛ گویی نه خانی آمده و نه خانی رفته است!

درست مانند فرجامی که احتمالا در انتظار خبری است که امروز مخابره شد؛ خبری به نقل از احمد مسجدجامعی، یکی از اعضای شورای شهر تهران و رئیس اسبق شورا که احتمالا خیلی بیشتر از خیلی هایمان درباره مجسمه دزدی شنیده، خوانده و حتی مورد سؤال قرار گرفته و پاسخ داده است.

انبوه تجاربی که مانع نشده وی پس از تأکید بر سرقت مجسمه «ملک‌المتکلمین» از پارک‌شهر، خواستار صدور دستور فوری برای پیگیری ماجرا از طرف مسئولان شهرداری نشود. دستور پیگیری برای یافتن رد و نشان مجسمه‌ای که پیشتر بر فراز پایه‌ای بلند در قلب میدان حسن آباد قرار داشت و با تغییرات این میدان به پارک شهر رفت و حالا نیست.

خبری که باید بسیار مهم و تکان دهنده دسته بندی شود و همه شهر را به تکاپو وادارد، اما افسوس که به پر کردن ردیفی جدید در فهرست مجسمه‌های سرقت شده خواهد پیوست تا به تاریخ سپرده شود، بی آنکه تدبیری برای پایان دادن به این سریال شوم را موجب شود، همان گونه که پیشتر نشده است!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۶
مجسمه در اسلام حرام است و باید تخریب کرد وظیفه هر مسلمان تخریب مجسم ها
پاسخ ها
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
آقا یاخانم مسلمان وظیفه مسلمان چیزی که شما گفتید نیست وظیفه مسلمان احترام به جان و مال و ناموس دیگران است. حق دیگران را ضایع نکردن است اختلاس نکردن دزدی نکردن است چتشم چرانی نکردن است مروت داشتن است برای خود و دیگران یک چیز را پسندیدن است باز هم بگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
اصل مطلب و گفتی خدا خیرت بده
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
اقای ناشناس که میترسی اسمت را هم بگوئی
این قانون را از کجا در اوردی کی گفته
امثال شماها هسنید که این چنین مسائل را از توضیح المسئله خود در میاورید
به این سرقت نمیگویند به این برنامه مهندسی شده دارای هدفی مشخص میگویند وباید مسولین از این قضیه بسادگی عبور نکنند .
با گذشت 9 روز از قرعه کشی 1 میلیار تومانی آپ هنوز نام برنده و شماره تلفن همراه برنده نه در اپلیکشن و نه در اینستا اعلام نشده؟زیرا قرعه کشی اشتباه بود و به جای برداشتن 12 گوی فقط 9 گوی از گردونه خارج شد.
اگر مجسمه های که گم می شوند فلزی هستند توسط امواج ماهواره ای پودر می شوند و به هوا می روند . بعد از ان چو را می اندازند. ولی اگر مجسمه ها سنگی و غیره هستند احتمالا همان دزدیده می شوند که شک دارم . مجسمه های گم شده تا جایی که به یاد دارم فلزی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
اصلاً خودت فهمیدی چی گفتی؟
وقتی مجسمه را به راحتی میدزند، وای به حال ماشین و وسایل مردم.
قبول کنیم شهرداری در دوران بعد از قالیباف به یک ارگان بی مسئولیت و منفعل تبدیل شده . وقتی پیمانکار خدمات شهری حرف 137 رو گوش نمیکنه بقیه داستان رو خودتون پیش بینی کنید .یک هفتست که سه بار با 137 برای نظافت جویهای آب محلمون تماس گرفتم انگار نه انگار . قبلنا همون ساعت میومد پیمانکار الان اصلا به پیام شهرداری اهمیت نمیده.
تابناک جان برو دنبال بد حجابی -اینها مهم نیست که
خمه این مشکلات از موهای خانموهاست که اینقدر بلنده که پلیس مجسمه به اون گندمی رو نمی بینه دارن میبرنش !
الویت های مدیرها فعلا چیزهای دیگه س
داداستاني براي گزارش اين سرقت ها شماره پيامك اعلام نكرده؟ يا شايد در اولويتشون نيست؟
هر چی در این جامعه نداشته باشیم ، عوضش امنیت داریم. وقتی پلیس درگیر حجاب و گواهی نامه دادن یا ندادن به زنان است و.... وقتی برای رسیدگی به این امور پیش پا افتاده ای مثل مجسمه دزدی برایش نمی ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
پلیس ما 4تا تار مو رو تو ماشین شیشه دودی ردیابی میکنه ولی مجسمه ده متری رو نمیبینه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر