بازدید 33109
نقدی بر دغدغه‌های فرهنگی آیت‌الله علم‌الهدی؛

نماز جمعه فقط جای پرداختن به «حجاب زنان» و «شادی جوانان» نیست/ کمی هم به اختلاس‌ها و فاصله طبقاتی بپردازید!/ امام جمعه مشهد به حاشیه شهر برود و مشکلات اصلی مردم را حداقل بشنوند

شهر مشهد بیشترین میزان حاشیه نشینی و محرومیت از این ناحیه را در کشور دارد. به نظر می رسد امام جمعه محترم اگر برنامه ای هم برای بازدید از مناطق حاشیه این شهر مقدس اختصاص بدهند و کنار مردم محروم این مناطق حاضر شود و پای درد و دلشان بنشیند، کمی در خطبه های نماز جمعه از اختلاس ها و دزدی ها گلایه کند و فاصله طبقاتی که در مشهد به خوبی به چشم می آید را زیر سؤال ببرد، حتما دنبال کردن این مسائل حرف ایشان برای جامعه هدفش در باب مسائل فرهنگی را پذیرفته تر خواهد کرد...
کد خبر: ۹۱۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 04 August 2019

مسأله «حجاب» و «شادی جوانان» در مشهد به یکی از اصلی ترین دغدغه های امام جمعه این شهر یعنی آیت الله «سید احمد علم الهدی» بدل شده است. او در خصوص مسائلی که ممکن است از این ناحیه منتج به ولنگاری و عیاشی و توسعه فحشا بشود، نگرانی های خاصی دارد و تاکنون بارها با ادبیات های مختلف چنین موضوعی را مورد اشاره قرار داده و نکوهیده است.

به گزارش «تابناک»؛ حتی آخرین سخنانی که اواخر تیرماه از سوی آیت الله علم الهدی با تیتر «خواهران ولنگار» مطرح گشت، به نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه هم کشیده شد. او در این رابطه گفته بود، «در موضوع خاص اشاره شده که به سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی بازمی‌گردد این موضوع در صلاحیت قوه قضائیه نبوده و حوزه دادگاه روحانیت به صورت مستقل در این موضوعات وارد می‌شود.»

آیت الله «سید احمد علم‌الهدی» خطیب نماز جمعه مشهد در خطبه های روز گذشته خود باز هم به چنین مسائلی اشاره کرده و گفته بود: «اگر بنا شد سرنوشت جوان در یک خانواده به شکلی باشد که ببیند کفیل خانواده شده شور و هیجان پیدا می‌کند نه جوانی که جفتک زدن و خوش گذرانی کردن و لذت نفسانی برایش توسعه پیدا کند. آخر عیاشی کردن‌ها و دست در دست دختر‌ها داشتن و حضور در مجالس لهو و لعب، اعتیاد و مواد مخدر و رفتن به بیرون از کانون عفت است. کدام مخترع و مبتکر از جلسه هرزگی، بی بند و باری و توسعه فحشا بیرون آمده است؛ اما صد‌ها جوان معتاد از این جلسه‌ها بیرون آمدند. آن‌هایی که برای رسیدن به اهداف اقتصادی به دنبال ایجاد ابزار شهوت‌رانی جوان هستند قاتل هستند. این افراد عامل هلاک نسل جوان ما هستند.»

همچنین نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی پیشتر در 21 تیرماه گفته بود که «از بعضی خواهران که حالت ولنگار دارند، خواهش می‌کنم اگر به هیچ جهت توجیه نمی‌شوید به دلیل عشق فاطمه (س) با حجاب شوید.»

وی گفته بود: «از بعضی خواهران که حالت ولنگار دارند، خواهش می‌کنم اگر به هیچ جهت توجیه نمی‌شوید به دلیل عشق فاطمه (س) با حجاب شوید. وقتی خیمه‌های نوه‌های فاطمه (س) را آتش زدند اول که عمه آمد گفتند عمه حجاب بیاور که خودمان را از نامحرم حفظ کنیم. اگر اهل منطق نیستید به عشق فاطمه (س) باحجاب شوید. امروز دشمن روی بی‌حجابی زن‌های ما حساب کرده است. من با استفاده از حضور فرمانده ناجای کشور وظیفه می‌دانم از طرح اخیر آن‌ها تشکر کنم. »

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: «در سال ۱۳۸۵ در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شد که تمام جزئیات این نظام مسئول شدند که در مساله حجاب و احیای حجاب فعالیت کنند از سال ۱۳۸۵ تا امروز ۱۳ سال می‌گذرد و این قانون خاک می‌خورد چه کسی باید جوابگو باشد. آیا این دولت‌ها نباید جوابگو باشند. نیرو‌های نظامی و انتظامی نباید جوابگو باشند. اگر جواب این مردم را ندهید یک جایی گریبان شما را می‌گیرند که دیگر راه فرار ندارید و آن سر پل صراط است. جوانان جان دادند و این انقلاب به پیروزی رسید و از سال ۸۵ قانون حجاب تصویب شد و شما آقا در دولت و مجلس و نظامی و مسئولیت وزارت و ... قبول کردید، اما در برابر این قانون اساسی هیچ قدمی برنداشتید.»

نماز جمعه فقط جای پرداختن به «حجاب زنان» و «شادی جوانان» نیست/ کمی هم به اختلاس‌ها و فاصله طبقاتی بپردازید!/ امام جمعه مشهد به حاشیه شهر برود و مشکلات اصلی مردم را حداقل بشوند

علم الهدی همچنین یادآور شده بود «دختر خانمی که مو‌های پریشانت را بیرون می‌ریزی و خیال می‌کنی با بی حجابی و ولنگاری آزاد هستی، با ولنگاری آزاد نیستی، اسیر شهوت‌رانی و هوس‌بازی مرد‌های هرزه‌ای شده‌ای که تو را در رهگذر عیاشی‌های جنسی نابکارانه و جنسی شان قرار دادند، خواهر و دختر من، به خاطر دختر کتک خورده سیدالشهدا در عصر عاشورا، سر و مویت را بپوشان و چادر سرت کن، اگر اهل منطق و توجیه نیستی و فلسفه حجاب را حاضر نیستی قبول کنی.»

این سخنان انتقادات بسیار زیادی را به همراه داشت تا جایی که برخی از روحانیون به شدت از بیان چنین واژه هایی از تریبون مقدس نماز جمعه انتقاد کردند یک روحانی در این خصوص گفته بود که «دین اسلام دین اخلاق است و پیامبر ما نیز برای مکارم اخلاقی مبعوث شده و تمام احکام الهی نیز برای اخلاق است. عبادت‌هایی که انجام می‌دهیم هم برای رعایت اخلاق است، بنابراین تریبون‌های نماز جمعه و تریبون‌های مذهبی باید اخلاق و اخلاقیات و نزاکت در کلام را رعایت کنند. شنیده شدن هرگونه توهین و الفاظ رکیک و الفاظ توهین آمیز از تریبون‌های مذهبی خلاف دین است. علمای دین باید در دعوت به اسلام و دین داری رعایت مسائل اخلاقی را داشته باشند.»

واقعیت هم این است که اینگونه رفتار‌ها و سخنان تند و توهین آمیز به جای آنکه جاذبه ایجاد کند، بیشتر دفع می‌کند و تجربه گذشته هم نشان دهنده این موضوع است. توهین کردن با اساس دینی سازگاری ندارد و زنان ما هم که نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، مانند ما مردان همگی در دایره نظام تعریف می‌شوند؛ بنابراین توجیه‌ای ندارد که ما نسبت به بانوان محترم کشورمان با لحن تند صحبت کنیم. اگر هم نظری داریم و اشکالی در حجاب و رفتار‌ها مشاهده می‌کنیم، اول باید ببینیم که خودمان تا چه اندازه زمینه تحقق این مسأله را در جامعه فراهم کرده‌ایم و خودمان تا چه اندازه اصل مسأله حجاب را رعایت می‌کنیم.

«محسن غرویان» استاد حوزه و دانشگاه در خصوص بیان چنین سخنانی و بکارگیری چنین ادبیاتی در تریبون رسمی نماز جمعه گفته است «متأسفانه از تریبون‌های رسمی هم به نام دین و مذهب عنوان می‌شود و ضربه زننده است. حتی رهبری هم بار‌ها به این آقایان تذکر داده اند که در امر به معروف و نهی از منکر رعایت اخلاق صورت بگیرد و توهینی انجام نشود. همین حرف‌های آقایان که به زنان جامعه توهین می‌کنند نوعی منکر است که باید جلوی آن گرفته شود.»

«غلامحسین اسماعیلی» نیز در پاسخ به سؤالی در خصوص مبادرت به توهین به مردم در برخی تریبون‌های رسمی کشور از سوی اشخاص نیز توضیح داد: «مدعی‌العموم وظیفه دارد از حقوق عمومی شهروندان دفاع کند اما جایی که مدعی‌العموم تکلیف اصلی دارد ناظر بر موجبات اهانت به مقامات در حین و به سبب انجام وظیفه اهانت به ارکان کلیت نظام جمهوری اسلامی و نسبت به اشخاص است. و همچنین اگر موجب تشویش اذهان عمومی شوند. اما باید دید آیا موضوعات مطرح در تریبون‌های رسمی به تلقی عمومی جامعه توهین محسوب می‌شود یا خیر.»

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرده بود که «در موضوع خاص اشاره شده که به سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی بازمی‌گردد این موضوع در صلاحیت قوه قضائیه نبوده و حوزه دادگاه روحانیت به صورت مستقل در این موضوعات وارد می‌شود.»

هرچند توجه به مسائل فرهنگی و سبک زندگی باید یکی از موضوعات مهمی باشد که ائمه جمعه به آن می پردازند، قطعا به کارگیری این نوع ادبیات در قبال بخشی از جامعه با هدف اشاعه فرهنگ اسلامی نه تنها نمی تواند کمکی به حل موضوع بکند، بلکه دارای دافعه است و تجربه هم تاکنون نشان داده که هم اقدامات عملی حاوی چنین پیام ها و ادبیاتی و هم ادبیات همراه با اهانت در نهایت تاثیرگذاری در جامعه نخواهد داشت و در بیشتر موارد هم نتیجه عکس می دهد.

از طرفی برچیده شدن زمینه های شکل گیری چنین نابهانجاری های فرهنگی و اجتماعی باید مقدمه پذیرش چنین خواسته هایی باشد. پیشنهاد می کنیم آیت الله علم الهدی در کنار این دغدغه ها برای هماهنگی دستگاه های استان خراسان رضوی به ویژه نمایندگان دولت و آستان قدس به منظور رفع مشکلات ناشی از محرومیت به ویژه در حاشیه مشهد هم تلاشی را آغاز کنند که این مسأله می تواند در رفع دغدغه های فرهنگی و اجتماعی ایشان هم کمک کند.

شهر مشهد بیشترین میزان حاشیه نشینی و محرومیت از این ناحیه را در کشور دارد، به نظر می رسد امام جمعه محترم اگر برنامه ای را هم برای بازدید از مناطق حاشیه این شهر مقدس اختصاص بدهند و کنار مردم محروم این مناطق حاضر شود و پای درد و دل شان بنشیند، کمی در خطبه های نماز جمعه از اختلاس ها و دزدی ها گلایه کند و فاصله طبقاتی که در مشهد به خوبی به چشم می آید را زیر سؤال ببرد؛ حتما دنبال کردن این مسائل حرف ایشان برای جامعه هدفش در باب مسائل فرهنگی پذیرفته تر خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳۵۳
من که اصلا نخندیدم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
چون گریه داره !
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
جالبه با این تیتری که میزنید توجه همه رابه علم الهدی جلب میکنید ..مجلس ودولت و وزرا و مسئولین...را در صف بی گناهان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
آنچه که مشخص است نگارنده‌ی محترم این مقاله و منتقدان ایشان بیشتر متاثر از فضای سیاسی رسانه ای هستند به عبارت بهتر بیش از آنکه از مخاطبان خطبه های کامل ایشان باشند از خوانندگان تیترهای گزینشی فضای رسانه ای هستند
ایشان بیش از مساله‌ی حجاب و موسیقی به فسادهای اقتصادی و مسائل اجتماعی مردم پرداخته اند اما متاسفانه جملاتی از ایشان نقل محافل می گردد که بار منفی رسانه‌ای و تبلیغی دارند و به قطع می توانم بگویم که اکثر منتقدان خطبه های ایشان از مخاطبان کامل و همیشگی خطبه ها نبوده اند و سریع در مقابل این جملات جبهه می گیرند
در واقع فکر میکنم ایشان و امثال ایشان بهانه اند هدف اصلی در اتاق فکرهای رسانه‌ای مقوله‌ی دیگری است که متاسفانه بعضی از ما هم ناخواسته تکه های همان پازل هستیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
من اهل مشهد هستم و بارها سخنرانی های ایشون رو در نماز جمعه شنیدم ولی گویا نویسنده محترم خیلی دوست ندارن صحبت های ایشون رو و تابحال کامل گوش نکردن وگرنه این طور خلاف واقع نمی فرمودن. بیش از همه برای سایت تابناک متاسفم فیلترش رو به جای این که بر صحبت های کذب و افترا بزاره گاهی بر بعضی نقد های کاربران می زاره
بالاخره یکی باید بگه!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
خب بالاخره یکی باید رک به خانم های محترم که بد حجابن بگه نگاه آدمهای هرزه به اونها واقعن نگاه خیلی بد و کثیفی است ، تا کرامت این خانمها بوسیله خودشون حفظ بشه ؛ .
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
احسنت به آیت الله العظمی علم الهدی مد ظله العالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
شما موردی رو پیدا کنین که کسی رو از ابتدای اسلم تا الان به خاطر حجاب محاکمه کرده باشند چه در دوران صدر اسلام و چه بعد آن ....
حل مشکل فقر نیازمند علم و دانش هستش .
پاسخ ها
راضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
علت اینه که مدرک رشته تخصصی ایشان فقط شامل حجاب بانوان و شادی جوانان میشه و به بقیه امور هم اشرافی ندارن و دخالتی نمیکنن. والسلام
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
با علم و دانش باید به حل فقر و اقتصاد و بیکاری نه با دلسوزی کردن و عصه خوردن و حرف زدن چه فایده دارد . چرا به فقرا میگوید با انکه پول درمان را ندارید فرزند بدنیا بیاورید در صورتی در حقوق شهروندی اصلا قبول ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
میشه از شما سئوال کنم چرا شماها به موضوع حجاب این قدر حساس هستید؟؟ چرا هر کس در مورد لزوم حجاب صحبتی می کند وظیفه خود می دانید تخریبش کنید و بلافاصله هم او را به مقابله با اختلاس و فساد اقتصادی احاله می دهید؟؟ نکند از نظر شما فساد و اختلاس با بی حجابی و بدحجابی ریشه کن می شود که می خواهید با بیشتر شدن بی حجابی این اختلاس و فساد اقتصادی را ریشه کن کنید؟؟ مطمئن هستم همه حملات به اعلم الهدی فقط و فقط به این خاطر است که شما و هر مختلس دیگری نیاز دارید لولو بسازید تا مردم از ترس لولو با شماها کنار بیایند اصولا فساد اقتصادی به دنبالش فساد اخلاقی و جنسی دارد و این همه تلاش شما برای آماده کردن محیط فساد جنسی برای مفسدین اقتصادی به نظر می رسد به خاطر همدلی و هم راهی با آنان می باشد
میلیونها نفر از ایرانیان بخاطر این توهینها از دینشان دست کشیدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
میلیون ها نفر!!!!!!
چند سالته عمو جان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
البته که دست میکشن
xy
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
هم سن بابات عزیزم
آرش
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
. حتما آقا ناشناس سری تو سفره دارند که از میلیون ها تعجب کردند . بیشتر مردم به نون شب محتاج هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
پس دینشون دین نبوده اصلا که بخاطر امر به معروف و نهی از منکر از دینشون دست کشیدن.
سعید محمدی
| United States of America |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
ما سربازان امام خمینی تا آخرین قطره خون با بیحجاب مبارزه میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
ملت از دینشان دست کشیده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
آخیی راستی این میلیونها نفر خودشان به تو رجوع کردند؟؟ اصولا اینها دینشان را از کی گرفته بودند که به خاطر ایشان از دین دست کشیدند؟؟ می شود برای اینکه فقط بگوییم مسلمان هستیم مثلا مدافع همجنس بازی هم بشویم تا مثلا همجنسبازان دست از دین نکشند؟؟
میلیونها نفر از ایرانیان بخاطر این توهینها از دینشان دست کشیدند.
پاسخ ها
يا مهدي ادركني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
كسي كه به خاطر اظهارات يك فرد براحتي از دينش خارج شودنميشود به اوديندار گفت الكي خودت را به دين نچسبان .
آرش
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
آقا عزیز مسئله یک نفر دو نفر نیست مردم خیلی در تنگنا هستند و اختلاس ها و مدیران نا کارآمد باعث همین هم شده
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
آقای ادرکنی...یه سر غروب بیا توی خیابون خوب نگاه کن متوجه میشی داستان از چه قراره.
پارمیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
می شه بفرمایید ربط شقایق و گودرز چیه؟؟؟ چرا مردم به خاطر اختلاس دین را رها نمی کنند و تنها به خاطر توصیه به حجاب دین را رها می کنند؟؟
چیزی که از صحبت ها و نظرات این اقا میبینم و میشنوم مرتب در ذهنم این تداعی میشود که ایشان در فکر القا است که خراسان را کاملا جدا از ایران نشان داده
آقای علم الهدی مسائل جنسی را در یک فضای مذهبی مثل نماز جمعه مطرح می کند و البته با ادبیاتی تند که دافعه آن هزار بار بیشتر از جاذبه آن است
راه گم کرده ایم و در بیایان به دنبال مسیر برای رسیدن به هدف سرگشته هستیم.
کار ، درآمد، ازدواج و عدالت بیشترین دغدغه مردم کوچه و بازار است اگر این ها درست شود خیلی از مشکلات حل می شود البته آن عده که مسیر خلاف می روند همیشه و بطور معمول وجود دارند ولیکن عده کثیری از مردم که گرفتار ناهنجاری ها از قبیل ..................... می شوند در شرایطی گیر افتاده اند که خیلی سخت و قابل تحمل نیست. فکر نان باش که خربزه اب است .
جناب علم الهدی با در امد استان قدس کارآفرینی کند و تسهیلات به جوانان بدهد تا بتوانند طبق دستور خودش ازدواج کنند و دچار فحشا نشوند تا امام رضا (ع) از او راضی باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
دانش کار آفرینی را ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
اولا ایشان امام جمعه است نه مسئول آستان قدس . در ثانی شما چرا این درخواست را از دولت و هواداران با دانش آن که تمام اقتصاد کشور را قبضه کرده اند و هر چی رسانه مثل همین تابناک هست جیره خوار خود کرده اند این درخواست را نداری؟؟
همه مشاغل بازنشستگی دارند ، علما هم بازنشسته شوند از یک سنی به بعد هم با پیشرفت علوم هماهنگ نیستند و هم جا را برای جوانتر ها باز کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
یعنی فکر می کنی جوانها بیایند می گویند حجاب لازم نیست ؟؟ اصولا چهبی حجابی چه دردی را از اختلاس و اقتصاد نابسامان دوا می کند؟؟ جز اینکه مردم را به جای اینکه متوجه مبارزه با فساد اقتصادی کند متوجه جاذبه های جنسی در خیابان می کند؟؟ شماها دین خدا را به مضحکه گرفته اید به اسم نوگرایی به اسم جوانگرایی دردتان درد اختلاس نیست دردتان این است که هر چه مظاهر دینی در کشور افزایش پیدا کند رانت شماها کمتر میشود اما با موضوعاتی مانند ضجراین و مقابله با حجاب و ورزشگاه رفتن زنان می خواهید مردم به جای مسائل اصلی درد و دغدغه اسان همین مسائل باشد
تو همون خراسان رضوی ، در بسیاری از مناطق حاشیه نشینی و فقر و بی سوادی بیداد میکنه. چرا علم الهدی چشمش رو به روی اونها بسته و فقط گیر داده به مسائل فرعی و پیش پا افتاده؟! آیا این انحراف از اصل موضوع نیست؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
اگر شما هم چشمانت را باز کنی بارها گفته
و زیاد درگیر این خبرهایی که می خواهند ادم ها را خراب کنند نشو چون فقط گفتهدهای حجاب راراز ایشون پر رنگ می کنند ولی مسائل دیگری که می گوید را باز نشر نمی دهند همین این سایتی که دارم برات می نویسم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
اگر چشمانت را باز کنی....
این چه ادبیات بی ادبانه ای است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
چرا شما که این مسائل را می بینید به جای اعلم الهدی از دولت این را نمی خواهید؟؟ نکند دولت مسئولیتی ندارد و این اعلم الهدی بوده که روحانی را تبلیغ می کرده است؟؟
تابناک پخش کن
خبر داری نمیره حاشیه شهر ؟؟؟؟؟؟ ولی من خبر دارممیره . خیلی هم میره فقط مث بقیه دوربین به دست نمیره
دوم صدها بار در خطبه ها از فساد مسئولین گفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
اگه می ره حاشیه شهر و روستاهای خراسان چرا فقط فریادش از بی حجابی زنهاست ؟؟
چرا بر سر مسئولین کاخ نشین و بی عرضه هر روز و هر ساعت همه فقر و بدبختی فریاد نمی کشه ؟؟
چرا مگران برگزاری کنسرت در جوار امام رضا هست ولی نگران اون همه فقیر و گرسنه در جوار امام رضا نیست ؟؟؟
چرا آستان قدس را مجبور نمی کنه تمام درامد آستان قدس را صرف فقر زدایی کنه ؟؟
چرا امام رضا را پناه بی پناهان و فقیران قرار نمی ده ؟؟
چرا چرا چرا ؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
اینو نگی چی بگی طرف یه بار از اختلاس حرف نمی زنه چسبیده به راحت ترین مشکل جامعه ایران
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
. انقلاب شد که حاشیه نشین نداشته باشیم حتی خانمهای بی حجاب در صف انقلابیون فراوان بودند. اما امروز مشگل شده حجاب و نه حاشیه نشین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
ساعت خواب
این رسانه های ما اکثرا کپی کار هستند و یک خبری که بیرون می اید حالا چه غرض ورضی و چه درست سریع کپی می زنند و به نقل از فلان تیتر می کنند حالا از واقعیت ها خبر ندارن یا عمدا این کارها می کنند بماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
دوستی که می گوید چرا ایاشن بر سر مسئولین داد نمی زند می شود بفرمایند منظورشان کدام مسئولین است؟؟ مسئولین دولتی؟؟ می شود بفرمایند دولت و هوادرانش از اعلم الهدی حمایت می کنند یا تلاش بلیغ در تخطئه و تخریب وی دارند؟؟
با سلام
به عنوان يك مشهدي و به نمايندگي از جمع كثيري از جوانان مشهدي كه با آنها مرتبط هستم از ستاد برگزاري نماز جمعه كشور استدعا داريم از خدمات و بيانات جناب آقاي علم الهدي در نماز جمعه تهران استفاده فرمايند تا رهنمودهاي ايشان شامل حال بقيه نقاط كشور هم بشود.
تقاضا داريم ايشان را با توجه به تجارب بسيار زيادشان به تهران يا هر مركز استان ديگري انتقال دهيد.حيف است تمام هم و غم ايشان فقط صرف مشهد بشود.
ما مشهديها هم آدميم به خدا. كنسرت دوست داريم. دل داريم. تفريح و عياشي هم نميكينيم خداوكيلي. با خانواده و زن وبچه مان به كنسرت و سينما و همه جا ميرويم و كار بدي نميكنيم.
عاجزانه خواهش ميكنيم چند صباحي هم از خدمات جناب آقاي علم الهدي در تهران يا هر جا صلاخ دانستيد استفاده شود و مشهد را به امام جمعه ديگري بسپاريد.
دعاگويتان هستيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
دوست مشهدی می شود بفرمائید شما چرا مشهد را برای کنسرت رفتن انتخاب کرده ای؟؟ در ضمن مگکر نه اینکه دولت مقتدرتان و مدبرتان این کنسرتها را مجوز می دهد و برگزار می کند دردتان چیست ؟؟ الان که هم کنسرتتان برقرار است و هم عیاشی اتان جوری سخن می گویی انگار در مشهد نه سینما هست و نه پارک و نه ییلاق و مراکز تفریح ؟؟
دمتون گرم واقعا من هر کجا خبر میخوانم امام جماعت ها فقط راجع به حجاب و موضوعات متفرقه میپردازند یا اینکه کارشناس یین الملل هستند! نمیدانم کار وزارت خارجه جی هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
اساس نماز جمعه برای همین است که به همه چیز بپردازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
اساس خطبه ها برای این هست که به مهمترین مشکلات و مسایل روز جامعه پرداخته شود.آیا مهمترین مشکل جامعه در حال حاضر فقر و نداری و حاشیه نشینان گرسنه نیستند؟خصوصا در مشهد که فقر و گرسنگی بواسطه وجود آستان قدس نباید حتی سرسوزنی وجود داشته باشه اما متأسفانه بسیار بچشم میخوره و پیامدهای بس ناگوارتری را هم دامن زده.جناب علم الهدی از گرسنگان خبر ندارد.
چه انتظاراتی دارید ؟ فقر و فلاکت . حاشیه نشینی و دزدی و اختلاس و رشوه بگیری و تورم ... که مهم نیست . مهم آن دو تار مو است .
فعلا تو کشور چیزی مهم تر از حجاب و شادی آب پاشی جوانان نیست بلاخص در مشهد!
جالبه که هرروز خبری از قتل و غارت تو این شهر میشنویم این یعنی تو دین و مذهب مردم هم موفق نبوده اند..
علتش واضح است . ائمه جمعه با مردم خیلی فاصله دارند و ایشان هم که با مشکلات جامعه و مردم کاری ندارد . اگر در مورد موسیقی و دو تار مو حرف نزند که چیز دیگری برای گفتن ندارند .
چرا نمیگید بالاترین امار طلاق کشور مربوط به استانیه که ایشون متولی هستن؟جوانان رو بزور وادار به ازدواج کنی و اونها بعد از مدتی بفهمن کار درستی نکردن و طلاق بگیرن.
من بهمه جوانان عزیز توصیه میکنم همسطح و هم تراز خودشون رو پیدا کنن تا ازدواجی که انجام میدن پایدار باشه.وگرنه عاشق کسی که دست نیافتنی هست بشین مثل هنر پیشه های هالیوودی باعث ایجاد عقده های درونی میشه که تا اخر عمر ممکنه دست از سر شما برنداره
همین زاویه نماینده ولی فقیه با مردم نشون از خیلی چیزها داره که عده ای نمیخوان قبول کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
زدی به خال
تنها پیشنهاد اینه که برشدارن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
چه کسی اینکار را بکنه؟
نظر مردم که اصلا یرای بسیاری از مسئولان ، اهمیتی نداره
بنابراین مردم را ناقص العقل دانسته، و کاری که فقط خودشان صلاح میدانند انجام میدهند
به نظر من تمام تریبون داران و مسئولین باید قبل از تصدی هر پست و منصبی، معاینات را بگذراند. همه این امکانات و پست و مقام و تریبون از بودجه بیت المال تغذیه میشه انتظار اینه که خروجی این هزینه ها ارزیابی بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
اینطور باشه که خیلی ها رد میشن !!!!!!!
با سلام ایشان غیر از واقعیت تلخ مگر چیزی گفته اند . چهل سال تذکر بعد از انقلاب کافی نبوده . آیا اسلام فقط بشارت و نصیحت است . پس انذار و تذکر با قدرت نظام چه میشود . آقای نویسنده خودش خوب است سری به خیابانها واماکن عمومی بزند ووضعیت اسف بار حجاب و عفاف را ملاحظه کند .اختلاف طبقاتی در کشور این وضعیت را توجیه میکند . متاسفانه سایر امامان جمعه به وظایف انقلابیخود عمل نمیکنند . درود بر امامان جمعه انقلابی از جمله آیت الله علم الهدی از درج این تحلیل در آن سایت متاسف شدم .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
بیخودی عوغا بازی و شلوغ کاری نکنید . انتطار شما از زنان جامعه حیلی زیاد هست . همین قدر که لباس مناسب ودر حد معقول و معمول پوشیدن خوب هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
حرف اگر با عمل همراه می بود الان استان خراسان می بایست با آن درآمد نجومی آستان قدس هیچ مشکلی اعم از فقر و فساد و حاشیه نشینی و بیکاری و...و...نمی داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
جمع کن بینیم بابا جوجه جان...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
آقا باقر عزیز
حجاب مهم است، اما فقر هم مهم است.
روسپی گری برای بدست آوردن لقمه ای غذا هم مهم است
جلوگیری از دزدی و اختلاس هم مهم است
آیا امر به معروف و نهی از منکر فقط در حجاب و جلوگیری از کنسرت خلاصه شده؟
مردم از این ناراحتند که: دزدی های که انجام می شود و هیچیک از علما هم صدایشان درنیامده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا
وقتی هیچ چیز جای خودش نیست.
ایشان را برکنار کنید . تندروی در اسلام حرام است. حرام
پاسخ ها
mrv
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
احسنت
شهر مشهد بیشترین آمار جنایت های خانوادگی ، سرقت ، تجاوز ، فقر را بخود اختصاص داده است ،(سایت رکنا ،https://www.rokna.net ) حاشیه نشینی در گلشهر و .... ، نمادی از فقر و فلاکت این شهر است . سخنان آقای علم الهدی بدترین نوع دفاع از ارزشهای انسانی و دینی است ، برای وارد کردن تشنج عصبی شدید به ایشان ، دختران عمدا حجاب خود را جدی نمی گیرند . ایشان از بین صدها موضوع مهم اجتماعی در شهر مشهد فقط و فقط به روابط زنان و مردان و فساد اخلاقی می پردازد . شهری که مدتها شما مدیریت آنرا بر عهده داشتید.
آقای علم الهدی دیر شده است ، خیلی دیر
کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر نوشته ی امیر ترکاشوند بسیار در درک اوضاع اجتماعی زمان پیامبر و تعصب آلود بودن سختگیری های فعلی بسیار مفید است
دوستان مطالعه کنید
فقط مطالعه است که تحجر و تعصب را از بین می برد و حقایق را آشکار می کند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
به شرط این که نقدهایی که بر این کتاب شده را هم بخوانید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
نقد ها را من خوانده ام
بسیار مغرضانه و بی منطق تلاش کرده اند واقعیت های مطرح شده در کتاب را نقض کنند
ولی حتی کودکان هم متوجه می شن با منطق و قوی و مستندات موجود در کتاب جناب ترکاشوند اصلا حرفی برای گفتن ندارند
چه عجب
مشکل حجاب در جامعه ما ناشی از صرفا بی تقوایی و...نیست بعضی وقتها این ناهنجاریها نوعی انتقام واعتراض به عملکرد مسئولینی است که در حل مشکلات مردم گوش شنوایی ندارند ،ما آنقدر که نگران حجاب در جامعه هستیم نگران تامین معاش که ابتدایی ترین حق برای زندگیست ،نیستیم ،دین مردم دچار آسیب شده ،ریاکاری ،سیاسی کاری ،رانت خواری ،عوام فریبی ،شعارهای تو خالی ،دروغگویی،ربا خواری ،دست اندازی به بیت المال ،و...اینها به دین آسیب زنده نه حجاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
حجاب در کل دنیا مشکل نیست
چون بعضی ها فکر نمی کنند باید بقیه را مجبور کنند به کاری که خدا هم اجبار نکرده
اختلاس ميزان. پديده. ثامن الحجج كمترين برخورد شده
البته بد نیست به مسئله فساد توسط زوار عرب در اتاقها در هتلهای مشهد هم بپردازند.
مشهد نسبت به کلان شهر های دیگر مشکلات بیشتری دارد بیشترین موسسات مالی مسله دار متعلق به این شهر بودند پدیده شاندیز متعلق به این شهر بود حاشیه نشینی که اکثر از نقاط دیگر آمده اند و باعث ناهنجاریهای فراوان شده اند و هزار مشکل دیگر نمی دانم چرا ایشان چسبیده به موضوع حجاب ودر مورد سایر مسایل سکوت کرده لحن غیر اخلاقی ایشان کدام مشکل را حل کرده که دست بردار نیست بهر حال بخشی از این ناهنجاریها ایشان مسول است بالا ترین سمت را در استان دارد از خود بپرسد چه کرده است حداقل کاری که کرده این است که بگونه ای صحبت می کند که تاثیر خود را از دست داده است بنظر من تنها راه کنار رفتن از امامت جمعه است
ايا همه روحانيت دغدغه اشان حجاب شادي نيست؟
در جهان سوم همیشه بدنبال معلول هستند و از علت آن غافل میمانند کارها همه ظاهریست و به ریشه ها توجهی نمی شود
باید پیگیری کرد که چرا این آقا به اختلاس ومشکلات مردم کاری نداره فقط از حجاب حرف میزنه
باسلام ایا امام جمعه محترم فرزند بیکاری در خانه با تحصیلات عالیه دارد که به مرز جنون رسیده باشد ایا خبر از زنانی دارد که در کشوری که پر است از نفت وگاز ومعادن برای سیر کردن دلبچه هایشان در خانه ها کلفتی می کنند وگاها از انها به عنوان برده جنسی استفاده می شود ایا خودش سر بی شام زمین گذاشته ایا بچهاش بی کفش مانده
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
هر ۶ فرزند دختر و پسر جناب علم الهدی حداقل یک شغل مناسب و خوب دارند
و اصلا نمی دانند که بیکاری و نداری و کمبود و تورم چه مزه ای دارد
ایکاش اقای علم الهدی در گفته هایشان بغیر از حجاب به اختلاس و رانت اشاره کنند
متأسفانه ائمه جمعه فقط دغدغه قیامت مردم رو دارند !!!!! و کوچکترین توجهی به دنیای ملت نمیکنند . (چون شکر خدا !!!! خودشون اصلاً دغدغه دنیایی ندارند)

در حالیکه این دنیاست که میتواند آخرت را بسازد .

شکم گرسنه دین و ایمان نمی شناسد .
مشکل این است که ایشان ساکنین مشهد را شهروند نمی داند بلکه آنها را "مجاور" می داند، بدین ترتیب چیزی به اسم حاشیه نشینی از دید ایشان معنی پیدا نمی کند.
سلام .....واقعا خدا را شکر تابناک هم یک انتقادی کرد ....خدایا شکر که یه ذره هم تابناک حقیقت را می بیند ..... آقای امام جمعه مشهد مقدس با خطبه هاش فقط و فقط خدمتی که به اسلام میکنه همه را از اطراف اسلام فراری می دهد ....چرا چون میگه اون جوان هم باید مثل من فکر کنه که جای تاسف داره اسلام دین رحمت و جاذبه است کسی را فراری نمی دهد ....خودشون که پیرمرد هستند نشاط جوان را ندارد . مورد بعد من ایمانم را به ایشان نمی دهم ...ولی فکر کنم خوشون سیر هستند ...اول گرسنگان را سیر و جوانان را کار و ازدواج بده بعد دم از دین خدا بزن ....چرا چون از قدیم گفتند شکم گرسنه ایمان ندارد....خداوند به حق آبروی بی بی فاطمه الزهرا سلام الله همه ما را به راه راست هدایت بفرماید ...وفقط برای رضای خداوند منان حرف بزنیم نه برای پست و صندلی خودمان ...انشالله تعالی
کازامدی ایشون در همین حده که به حجاب و کنسرت گیر بده،مسایلی مثل اختلاس و فساد اقتصادی در زمینه تخصص ایشون نیست و اصلا علاقه ای هم نداره وارد این جریان بشه
مسئله حجاب برای امامان جمعه شده دشت کربلا.در هر سخنرانی گریزی به آن میزنند و با الفاظ نامناسب بدحجابان که هر روز بر جمعیت آنها افزوده میشود را خطاب قرار میدهند و به کسی هم پاسخگو نیستند.
مردم مشهد به دلیل داشتن چنین مسئولین از بیشترین مشکلات معیشتی و اجتماعی رنج می برد که آمار طلاق و فقر و حاشیه نشینی تعدادی از آنهاست
من یک مشهدی هستم و یک شهر دیگه زندگی می کنم. همیشه دوستان و اطرافیانم سخنان اقای علم الهدی رو برای من میفرستن و با اینکه مذهبی هستن ، سخنان آقای علم الهدی سبب شده دیدشون نسبت به مشهد ، تا حدودی دین و... منفی بشه. واقعا هیچ کدومشون نیومدن بگن خوشبحالتون که چنین امام جمعه ای دارید که این حرفا رو می زنه .
احسنت!
تابناک جون منتشر کن



البته اینم درست نیست که برخی مسائل و مشکلات را آدم ببینه و برخی دیگر رو نبیند
الآنه مهمترین مشکل کشور فساد و اختلاس و بی کفایتی برخی مسئولان است که البته ایشان هم همیشه میگن.

البته بی حجابی و بی عفتی و تغییر ارزشها نیز بلایی بزرگتر است که ممکن است فساد و اختلاس را را بتوان حل کرد (چون همیشه و همه جا بد است) اما مسائل اینچنینی را اگر جا باز کنند دیگر نمیشود حل نمود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
بی حجابی مترادف با بی عفتی نیست
امروزه بسیاری از مردم بی حجاب هستند و به هیچ عنوان بی عفت نیستند
تهمت زدن گناه بزرگیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
سعي كن خودت رو درمان كني
در هيچ كجاي همان قران هم حجاب به این شکل
بيان نشده است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
استاد زن بشار اسد بی حجابه ولی بشار در صف اول مقاومته ! بی حجابی مساوی بی عفتی نیست این برداشت شماست
ایشان دائم میگه میخان جوانان ما رو منحرف بکنند و بی عفتی رو ترویج بدهند.
مگه غیر از اینه که تمام ارکان کشور همینطور سیاست گذاری و تصمیم گیری ها در اختیار شما و همفکر شماست ؟ نیروی انتظامی تحت فرمان شما، رادیو تلوزیون 24 دربست در خدمت روحانیت، سینما روزنامه و ... تحت کنترل.
پس اون کیه که داره جوانها رو فاسد میکنه ؟
فقط مونده یه کنسرت که اگه برگزار نشه دیگه همه مشکلات روحی و اخلاقی ملت حل میشه ؟
تابناک... گل گفتی آی گل گفتی....
سخنرانان همیشه میگویند بروید و انجام دهید !
ایشان تنها امام جمعه ای هستند که اینهمه علاقه به مصاحبه و حضور در رسانه دارند؟! چرا!!!؟؟ دیگران احیاناً کم مصاحبه می کنند که جور دیگران را می کشند؟؟ اگر تمرکز بر مسائل اصلی باشد و در حوزه اختیار صحبت کنیم و کار را به مسئولان مربوطه بسپاریم جایگاه ایشان تنزل پیدا نمی کند!
اگر این گونه سخنان از تریبون کروه اصلاح طلبان خارج میشد الان مدعی العموم چه ها که نکرده بود تمام گویندگان نماز جمعه ها گروه مقابل را به صلابه میکشیدن
افای علم الهدا یک بار در موضوع اختلاس گرانی فحشا در اطراف شهر مقدس مشهد وارد شده که دائما گیر به مو و خوشگذرانی جوانان میدهد ما از تریبونهای نماز جمعه بیشتر از این ها خواهانیم و نه گزارشهای یک طرفه نماز جمعه برای همه اقشار جامعه است
صحبت کردن ایشان بیشتر ادم را یاد محفلهابا دوستان و آشنایان نزدیک میندازه تا کسیکه عنوان آیت اله را بدنبال دارد و باید باصطلاح کار دنیا و اخرت انسانها باشد
کی میخوان بفهمن یا میدونن اعتراف نمیکنن که اگه جوونیو مثلا از ساز تو ملا عام محروم کنی یواشکی میزنه ولی همچنان همون انسانه ، با خواهش کردن کسی با حجاب نمیشه چون اگه اینطوری بود با خواهش کردن معتاد دیگه مواد نمیکشید ، اینا مربوط به معنویت و معرفت دل که به مسئولین و تربیت خانواده مربوطه ، بجایه نگرانی ازین بابت چند بار از کار برایه جوونا سخن بگن از ربا بانک و پئلی که به خورد بچه ها میدن حلال باشه تا زمینه فساد نشه ، در ضمن چرا اینهمه سخنرانی و نصیحت و اینا کارساز نیست ؟ مشخصه از ته دل و برایه خوده جوونا نیست وگرنه به دل مینشست احساس خوب پیدا میکردن، نیت خالص برا خدا و بنده خدا احساس ارامش میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
از نظر شما بی حجابی با اعتیاد مساویه ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
واقعا هم همینطوره
وقتی تحریم هستیم و فروش نفت ما مشکل دار شده یه راه خوب توریسم و گردسگری است اما نباید به بهانه زایر مخالف توسعه توریسم دز مشهد قم و .‌‌..شد
توس و طرقبه شاندیز و.‌‌..ظرفیت سرمایه گداری دارند
تراشیدن ریش برای مردان هم حرامه. صورت بدون ریش مردان میتواند باعث تحریک و به گناه افتادن زنان و همچنین سست شدن بنیان خانواده شود. لطفا رسیدگی شود.
خدا خیرت بده
ی حرف حساب
از نظر ایشون دین خلاصه میشه در همین حجاب بانوان والسلام !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
مشکل اینا اینه که ؛ اصل رو ول کردن و چسبیدن به فرعیاتی که هیچ اساسی نداره
حتما بشوند!
تیتر می زنید، خودتون یکبار بخونید از روش
وقتی در تهران یک خانه ساده با متراژ کم حداقل ۴۰۰ میلیون تومن شده ارزان ترین خودرو ۵۰ میلیون بیش از حقوق یک سال کار یک کارمنده دیگه این اختلاف طبقاتی نیست اختلاف آسمان خراشیه.
شکی نیست حرم امام رضا نگین درخشان ایران و زایران علاقمند به این امام غریب است
اما در کنار آن به توریسم و گردشگری مشهد هم توجه شود خوبست
طرقبه شاندیز و طوس و مناطق گرشگری شهرداری را دست کم نگیریم و کمی توجه ملی لازمست و سرمایه گداری
پاسخ ها
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
مشهد فقط جای توریست های عرب است نه هیچ ملیت دیگری
شهر ما هيچ مشكلي ندارد بجز روسري زنان كه كمي بالاست و جواناني كه كمي شادند !!!!! در اين شهر خبري از فحشا ،فقر ،كمبودها ، اختلاف طبقاتي ، ظلم و ..... نيست . اگر روسري ها كمي پايين بيايند و جوانان هم غمگين شوند و حتي تظاهر به غم كنند ، همه مشكلات حل خواهد شد و همگي به اتفاق راهي بهشت خواهيم شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
فقط همینو میخوان . گریه
این نقد بیشتر به دولتی ها وارد هست. حضور بانوان در ورزشگاه کنسرت ربنای شجریان آب بازی حجاب و غیره تنها شاه بیت دولتی ها هست
کار از این حرفا گذشته
همه شهرها به حاشیه تبدیل شده اند
مردم به خادم بودن مسئولان شک داشتند حالا مطمئن شدند خادم نیستند !!!!!!
توجه نکنید
بنده نمی حواهم از ایشان دفاع کنم. ولی حرمت مکان هایی مانند حرم امام رضا (ع) باید توسط مردم رعایت شود. بعضی از حانم ها هنوز از حرم خارج نشده اند ،به قول ایشان موها را پریشان می کنند و به نمایش می گذارند.این آقایانی که ایراد می گیرند اگر روز عاشورا هم می بودند به امام حسین هم ایراد می گرفتند و می گفتند چرا به حر ابن ریاحی گفتی مادرت به عزایت بنشیند (سکلتک امک)
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
حرمت مکان باید فقط با حجاب رعایت بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آبروی مومن بی معناست؟آبروی انسانیت بی معناست؟؟؟؟؟ فقر و فقیر بی معناست؟؟؟؟ دزدی و اختلاس بی معناست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آمارموثق بگیرید ببینید چند درصد از جوانان به دین گرایش دارن و علت یابی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
شما اول بگو خدا کی و کجا حجاب را اجباری کرد قبل از اینکه معرض بشی ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
بله جناب محمدی. زنان داخل حرم چادر سر میکنند و بیرون از حرم موهاشون رو پریشون میکنند. اما چرا در مورد مردان نمیگید. که بدون ریش وارد حرم می شوند و بدون ریش هم خارج می شوند. اگر بی حجابی و تراشیدن ریش هر دو فعل حرام است و باعث تحریک و
.چرا فقط نسبت به گناه افتادن جنس مخالف می شود چرا جلوی بی ریشی مردان گرفته نمی شود؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
خدا دینشم اجباری نیست چه برسه به حجاب
باید پرسید کی این قانونو گذاشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
با سلام
این که کجا خدا حجاب رو واجب کردی سوره مبارکه احزاب صریحا حجاب رو لازم دونسته و در سوره مبارکه نور هم به این مورد اشاره کرده. بله هرکس می تونه دین خودش رو داشته باشه اما اونجایی که جنبه عمومی پیدا می کنه رعایت حقوق دیگران لازمه و به عنوان مثال کسی نمی تونه بگه چون من اعتقادی به حرمت شراب ندارم توی خیوبان آشکارا می تونم بخورم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
در پاسخ به ناشناس ۱۷۱۰
این نوع استدلال شما خارج از منطقه و اسمش هست سفسطه به دو دلیل
اولا صحبت شما مثل این می مونه که طرف چراغ قرمز رو رد کنه بگن چرا این کار رو کردی بگه چون بغل دستیم رد کرد.معقوله؟
دوم این که کسی که با پوشش نامناسب و بدحجاب وارد مکان مقدس می شه یک فعل حرام درحال انجام شدنه و باید جلوی فعل حرام رو طبق وظیفه نهی از منکر گرفت اما تراشیدن ریش اگه در اون حد باشه که مصداق حرام داشته باشه فعلی هست که قبلا انجام گرفته نه اینکه ور حال ورود به حرم انجام شده باشه. بله اگه این فرد تیغ بگیره دستش و داخل حرم بخواد این کار رو بکنه جلوش باید گرفته شه.اگه کسی قبلا دروغ گفته یعنی کار حرام انجام داده بهش نمی گیم چون کار حرام کردی وارد نشو
آخر اینکه رعایت حجاب فقط مربوط به زن نیست و مسلما مردی که با پوشش نامناسب قصد ورود داره بهش تذکر داده می شه
ان شاءالله در استدلالاتمون دقت بیش تری بکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
به جون خودم بیشتر حالت لجبازی داره
من خودم میرم حرم وقتی میام بیرون از لج جلوی مامورها چادرمو مچاله میکنم تو کیسه موهامم میریزم بیرون
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
در کشور اسلامی که ربا خوری که اساس تمام بد بختی هاست رسما قانونی شده باید منتظر از اینها بدتر هم باشیم علمای اسلامی خواب تشریف دارند ویا در فکر حجاب وبرجام هستند
"ای مالک نباید بین تو و مردم واسطه و سفیری، جز زبانت و حاجب و پرده ای، جز چهره ات باشد" نهج البلاغه
آقای علم الهدی که دم از سیدالشهدا و حضرت فاطمه و حضرت زینب میزنه ، به سخن حضرت علی عمل کنه و بدون محافظ و تشریفات به محله های ساختمان و توس و طبرسی 2 در مشهد بیان و دغدغه اصلی مردم رو از زبان خودشون بشنون.
برای ابنکه ائمه محترم یادشون رفته که فقر از در وارد شود ایمان ازپنجره بیرون میرود
خداوند ناظر براعمال همه ماست . همانطور که قرآن می فرماید : « وَیلٌ لِکُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ”؛ وای بر کسانی‌که مداوم ازدیگران بدگویی وعیب‌جویی می‌کنند » . و نیزدر آیه ۵۳ اسراء نیز می‌فرماید: «وَقُل لِعِبادی یَقُولُوا الَّتی هِیَ أَحسَنُ؛ « و به بندگانم بگو که آن‌چه نیکوست برزبان آورند »
تا دیروز مطلب علیه اش کامنت می کردیم سانسور می کردید حالا چی شده منتقد علم الهدی شدید؟ حق بدید مشکوک بشیم
سلام خوب گفتی تابناک خوب
هرچند طبیعیه که کسی خطایی داشته باشه یا با سبک فکری کسی موافق نباشیم...
اما دیگه تقطیع و تحریف حرفای ایشون روتین شده برای رسانه ها
یه جورایی شخصیتی از ایشون ساختن که خودی ها هم برای گرفتن ژست روشنفکری و... از سکوی مخالفت با ایشون میپرن...
پاسخ این مطلبتون و اینکه ایشون برای مسائل اقتصادی و فساد و حاشیه نشینی و... وقت نمیذاره اینکه محبوبیت ایشون در بین مشهدی هاست...
از صندوق رای ها هم معلومه...
افسوس از این افراطی گری .
وای به حال ما...
مردم بیچاره که مشهد هم جز بزرگی از این مردم محسوب میشه تو این شرایط اقتصادی ناجور.
حالا اصل ول کردن چسبیدن به فرع قضیه
متاسفانه در این زمانه، حجاب زنان و شادی جوانان تبدیل به پیراهن عثمان شده است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
شادی که بر خلاف تصور شما یک چیز دیگری است
احسنت
اینا وظیفه حل مشکلات مردم را ندارند که . این وظیفه دولت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
پس وظیفه ی این افراد که از بیت المال حقوق می گیرند چیه ؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
خو البته بعضیا فقط وظیفه شون حرف زدنه
حالا دیدم شما بعنوان یک رسانه چطور ب فکر فساد رانت و گرانی هستید


کل مطلبتون شده ظریف زنگنه صداسیما..یا موضوعات جنگ
البته كمتراز يك درصد مردم مشهد دو نماز ايشان شركت ميكنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
همون ذیک درصد کافیه که ایشون فکر کنه زبان گویای مردم کل ایرانه
جو انان مشهدي. بشدت با ايشان مخالف هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
حق دارند به خدا
به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
چقدر من این شعر رو دوست دارم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
بسیار درست گفتی
فرقی نداره. مردم در ناامیدی کامل هستند
در هر صورت مسئولین کاری بیش از حرف درمانی نمیتوانند انجام دهند

کارشان شده فقط حرف ، حرف ، حرف ، حرف ،..........

اینهمه حقوق فقط بخاطر حرف ، حرف ، حرف ،.....
پاسخ ها
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
حرف رانت و اختلاس مال مسولین عزیز ما ست
حواس مردم را به حجاب و کنسرت گرم می کنند تا فقر را فراموش کنند غافل از اینکه چیزی که هر لحظه حسش میکنی ممکن نیست فراموش بشود
وقتی ایشون همیشه در حاشیه هستند رفتن به حاشیه معنی ندارد
فکر نمی کنم این آقا اصلا تا بحال به فاصله طبقاتی و اختلاس فکر کرده باشد
اتفا قا بر خلاف نطر شما چای چنین تذکراتی همین تریبونهای عمومیست و بر خورد با اختلاس گران و کراتن فروشان وظیفه ایشان نیست خلط مبحث نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
اقای خلط مبحث گرانی اختلاس منکر نیست؟وظیفه ایشان هست درباره برجام حرف بزند؟ اگر وظیفه ایشان درباره اختلاس وگرانی نیست پس درباره برجام وسیاست خارجی هست؟ چرا دراین مورد هربار سخنرانی میکند
درسته. عالی گفتید البته اگه گوش شنوایی باشند . البته معلومه در همچین مواردی نظرات رو هم منتشر نمی کنید.
حرف های آقای علم الهدی کاملا صحیح است و اصلا توهین به زنان نیست و مخالفت ها با ایشان نشان می دهد که حرف های اشان صحیح است که داد مخالف را بلند میکند. اما مشکل اساسی اینجاست که فساد و فحشا در خراسان رضوی کم نیست و متاسفانه توقع می رود ایشان به این مسایل نیز توجه داشته باشند.
با سلام
یکی از تاکیدات رهبر انقلاب ، علی الخصوص در چند سال اخیر به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد، به فرمانده ارشد سپاه در استان و به تولیت استان قدس رضوی، موضوع توجه خاص به فقر و حاشیه نشینی و موضوعات فرهنگی در مشهد است. و آنهایی که درارتباط وجریان مباحث حاشیه نشینی هستند، شاهد و گواه حضور و پیگیری ایشان برای حل مشکلات هستند.
متاسفانه مشکلات بسیار، هزینه ها بسیار و البته مشارکت دولت و مجلس در این خصوص ضعیف است.
باشد که در نماز جمعه ، گزارشی از نحوه و مقدار بودجه صرف شده از طرف دولت به مردم داده شود.
پاسخ ها
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
با وجود در آمد استان قدس رضوی اصلا نیازی به
دولت و مجلس نیست فقط مسلمان دلسوز لازم دارد نه حراف بی عمل
فکر کنم نویسنده مطلب خیلی دل پری از ایشون داشته که همچین نقدی نوشته و فقط درباره یکی از مسائلی که امام جمعه مشهد دغدغدشو داشته رو برجسته کرده که البته توی این روزها زیاد روش مانور میدن ، عزیز من شما اگه خبرنگاری بهتره که کمی انصاف رو رعایت کنی ، امام جمعه مشهد رو شما اکثرا در حاشیه شهر میبینی و محض اطلاع شما عزیز همیشه درباره اختلاف طبقاتی و ثروت اندوزی عده ای صحبت کرده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
برادرمن حرف شماراست ولي نتيجه چي هست پس يه جاي كار مي لنگه تو اين مملكت همه راست مي گن پس كي اين افتضاح روباراورده من ياشما همه انتقاد مي كنن ولي دريغ از يه راهكار كه بتونيم ازوضعيت كنوني فارغ شويم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
گل گفتی و درد اور تر این که دارد شستشوی مغزی هم می دهد بر این مخاطبانش
با سلام بدبختی ما در این است که هر کس اسلام را به دلخواه خودش تفسیر می کند این افراد در هر مقامی که باشند لطمات جبران ناپذیری به دین اسلام می زنند و حوزه های علمیه و مراجع دینی هم در این مورد ساکت هستند و اعتراضی هم نمی کنند عده ای از اسلام یک چهره خشن به مردم معرفی می کمنند و عده ای هم می گویند اسلام دین رحمت و گذشت است متاسفانه هر دو قشر از اینها روحانیان هستند این رفتار و گفتار مردم را در شبهه می اندازد و بنابر این جوانان با این سخنان دین گریز می شوند جای تاسف بار این است که این اقایان در مقابل رانتخواران و مفسدان اقتصادی و تروریستهای اقتصادی لب فرو بسته اند مثل اینکه دین اسلام فقط در حجاب خلاصه شده است مهمترین دغدغه اسلام بر خورد با متخلفان اقتصادی و ضالمین می باشد این اقایان در کشور اینهمه فقر و فلاکت را نمی بینند که در کشور چقدر حاشیه نشین داریم و چقدر جوانان که سن ازدواجشان گذشته و امکان تشکیل زندگی را ندارند چطور که خود اقای توکلی می گویند مردم می دانند که ما اسلام را پله قرار دادهایم دین اسلام از بی دین ضربه نمی خورد بلکه از طرف دینداران دنیا پرست لطمه می خورد در مدت این 40 سال علمای محترم در جذب مردم موفق نبوده اند بلکه با سخنان نسجیده مردم را دفع کرده اند اقایان محترم چرا نماز جمعه ها و نماز جماعت ها اینقدر خلوت است ؟ باید در عملکر تان تجدید نظر کنید تابناک محترم لطفا منتشر کن
من مطمین هستم این اقا هنوز یک نفر را به انقلاب جذب نکرده
یعنی تا حالا هیچ کس کامنت نگذاشته یا سانسور کردی تابی
ائمه جمعه کلهم دغدغه دین و اقتصاد و معیشت مردم دارند. حالا ایشون کمی بیشتر به موضوعات فرهنگی می پردازد، ایرادی دارد؟! راستی دولتی ها باید به حاشیه شهرها سر بزنند یا امام جمعه؟! ضمنا شادی جوانان در رفع مشکل بیکاری و مسکن و ازدواج است نه در کنسرت و....
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
دوغ ات رو بنوش
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
واقعا اینجوری هستی یا ادا در میاری؟
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
ائمه جمعه فقط دغدغه حجاب و بر جام دارند نه اختلاس و رانت وربا
اسلام یعنی حجاب
پاسخ ها
ایرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
نظر مردم هم جالبه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
آفرین اول حجاب است و سپس بحت رفاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
اونوقت حجاب یعنی چی؟
این حرفها باید با طلا نوشته شود
خدا پدر و مادرتودبيامرزه با اين قلم بحقت!

هزار آفرين كه حرف درست و منطقي زديد...
به جای اینکه به مردم و جوانان گیر بدن و ، اگه خیلی دلش به حال مردم میسوزه بهتره یه چرخی دور همون مشهد بزنه تا ببینه فقر و فلاکت داره در قلمرو تحت فرمان ایشون بیداد میکنه. ایشون یا از این فقر و فلاکت خبر نداره یا خبر داره و خودش رو زده به خواب که در دو حالت مردوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
فقر و فلاکت در درجه اول در قلمرو دولت محترم و نتیجه برخی اقدامات و برخی عدم اقدامات دولت هست.
ایشون هم بسیار در این موارد انتقاد و ارشاد کردن ولی کو گوش شنوا
جوانانی که من در اطرافم می بینم از دختر و پسر یا فارغ التحصیل شده اند و بعد سربازی بیکارند و شرمنده یا کاری بدون ثبات دارند و با حداقل حقوق دارند و خسته و نا امید هستند
فقط دو خانواده که به جایی وصل هستند پسران جوانشان هم از سربازی معاف شدند هم شغل و درامد و خانه و ماشین بسیار خوب دارند هم در بیست سالگی ازدواج کرده اند و خوشحال هستند و دختران جوانشان هم قبل ورود به دانشگاه ازدواج کرده اند و همه هم شکر خدا نخبه در بهترین دانشگاهها درس می خوانند
این همه فرق بین سرنوشت این دو گروه جوان کاملا تصادفیه و اصلا ربطی به موقعیت پداران گرامی نداره !
همه اینا به کنار چرا در مراسم مقدس نماز جمعه خود آخوندا شرکت نمیکنن?????
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
تا حالا نماز جمعه رفتی ؟ چشمات سالمه؟
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
برای اینکه ریا نشود با لباس معمولی شرکت میکنند
چه عجب یکی پیدا شد حرف حساب بزنه آفرین
وقتی کسی گرسنس غذا میخوره
پس رعایت کنید باید همه با حجاب باشند حتی مردای ایرانی باید همین لباس روحانیت را همه بپوشن
اونوقت از محصولات غربی هم کاملا بی نیاز میشیم. خانمها هم فقط چادر ..... استاد علم الهدی درست میفرمایند.
به نظرم یکی از عواملی که موجب شده تا آقای علم الهدی کلاً از موضع بالا حرف بزند جمعیتی است که پشت سر ایشان نماز می خوانند و ایشان به این جمعیت را عاشق و دلباخته خود و حرفهای خود قلمداد می کند در صورتیکه مردمی که پشت سرشان نماز می خوانند به عشق آقا امام رضا به حرم رفته و در محل برگزاری نماز جمعه هم نماز جماعت می خوانند . برای خود من دقیقاً همین اتفاق افتاده است و مطمئنم نود و نه درصد مردمی که در نماز جمعه پشت سر ایشان نماز می خوانند زائرینی هستند که فقط دوست دارند در حرم نمازشان را به جماعت بخوانند . ای کاش برای مدتی محل نماز جمعه از حرم امام رضا به جای دیگری برده می شد تا حضرت آیت الله متوجه می شدند که معتقدین به ایشان چند نفر هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
کسانی که ایشون رو به عدالت قبول نداشته باشن ابدا در جماعت به ایشون اقتدا نمیکنن و اگه هم اقتدا کنن نمازشون صحیح نیست. بنابراین کسانی که پشت سرشون نماز میخونن دقیقا قبولشون دارن
مشکل یک تار موی خانمها است
پل صراااط چیزی که فقط مال ماست
چه عجب راضی شدید کلام حق را بگویید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
کلام حق!
انسان ها اگر تهمت و توهینی بی دلیل به اشخاص بککند باید در روز قیامت جوابگو باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
همون خدا گفته در اخر الزمان زنانی می ایند که پوشیده هستند ولی بی حجاب هستند و این ها همان کسانی هستند که خدا لعتنت کرده این افراد را
در این سخنان توهینی وجود ندارد... شما خواهر ولنگار را بیا تعریف کن، بعد بگو توهین شده..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
برادر شما آستانه تحملت خیلی بالاست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
برو معنی ولنگار رو در فرهنگ لغت بخوان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
برای کسی که میخواهد به هر نحوی شده توجیه کند منطق و استدلال لازم نیست
واقعا دلم برای خطبه های آیت الله طالقانی چقدر تنگ شده است
، واقعا چرا امثال ایشان را کسی کنترل نمی کنند !؟
در اکثر شهر های بزرگ در حال حاضر نماز جمعه ها با همین سبک و سیاق تند و خشن و پرخاشگرانه و نامهربانانه اجرا میگردد .
بعد می گویند چرا نماز گزاران جمعه علیرغم بیش از دو برابر شدن جمعیت کشور اینقدر کم شده است !!؟؟
چون زدن این حرفها راحته و نیاز به هیچ گونه مطالعه یا زحمت نداره ، هر کسی میتونه بره پشت تریبون و همین حرفها رو هر روز بزنه . بقیه موارد نیازمند مطالعه ، زحمت هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
در زحمتش همین بس که اینهمه هجمه ها و حمله های ناجوانمردانه رو به جون میخره و بخاطر آسایش خودش دست از ابلاغ احکام شریعت برنمیداره
همه مسائل مهم مسائل اقتصادی خیلی مهم بیشتر ین دلیل بدحجابی اینکه یه عده مال مردم میخورن بچه هاشون دیگه بی حجاب میشن با مال حروم نمیشه فرزند درست تربیت کرد
احسنت بر تابناک
یک کلمه حرف حساب بو
تابناک رو فیلتر نکنند صلوات
متاسفانه ایشان درد فقرا رااحساس نمی کنند پس در مورد فقر و تنگدستی و امثال آن نیز در خطبه های نماز حرفی برای گفتن ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
متاسفانه شما از حس ایشون خبر نداری و پای حرفهای ایشون هم ننشستی و از اقدامات ایشون هم بیخبری. پس لطفا....هیس
واقعا حاجی علم الهدی این صحبتها رو کرده !!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
نه بابا فتوشاپه
این اساتید دانشگاه همان کسایی نیستند که می گفتی امام جمعه نباید حرفی بزنند؟
من میگم ایشون اینقدر علاقه به سخنرانی دارن چرا ایشون رو سخنگو دولت نمی کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
آره بابا ایشون حتی میتونه رئیس جمهور بشه.اتفاقا خیلی هم محبوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
خیلی بامزه بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
اتفاقا به شما بیشتر میادسخنگوی دولت باشی. مزه پرانی و متلک اندازی و فرار از متن به حاشیه ت خیلی خوبه
از کسی که نام همسر مرحومش را روی سنگ قبرش ننوشته چه انتظاری دارید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
اگر شما ایمانتون از خدا ضعیف شده به ایشون ربطی ندارد چون قدیمی ها اینطوری بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
از شما انتظار داریم به هر مورد نامربوطی گیر ندین
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
ایمان به خدا یعنی برای همسرت هویت قائل نباشی ؟؟؟؟
ول انگار که بدتر از ان می شود بی بند بار
تابناک لطف کن و این کامنت بی مدعا رو بگذار...ایشون دغدغه و سختی های مردم رو ندارند.
من خودم ارادت خاصی به حضرت ایت اله علم الهدا دارم

و به شخصه موافق بی حجابی نبوده و نیستم وحتی مخالف پرده دری و عریانی هستم
ولی تابناک موضوعی و فقط و صرفا به یک مساله پرداختن خودش مساله است
ای کاش بسیاری از مسایل جامعه که مردم را آزار می دهد در تریبون ها مطرح و پیگری گردد
مطالبات مردم انقلابی علاوه بر حجاب اجرای عدالت اسلامی نیز است
واضح بگویم رعایت حجاب یک تکلیف است ودر مقابل هرتکلیفی حقی
پس حق است که که در مقابل این تکالیف مردم با جراییم کلان پیشگری و حتی برخورد شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
مجید جان همین که به ایشون ارادت داری کافیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
منفی های فله ای!
حتی به خودشون زحمت ندادن تا آخر پست و بخونن.
میخوندین میفهمیدین موافقین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
رعایت حجاب تکلیف است ؟؟؟!!
کجای قران حجاب را اجباری اعلام کرده که حالا شده یک تکلیف ؟؟
دیدی منفی ها فله ای نیست
سوال های سخت نپرس تابناک جون
سلام. ببخشید حداقل ده ها سخنرانی در باب گرانی فاصله طبقاتی مشکلات مردمی ایشان داشته اند از علم الهدا فقط مطالب مربوط به حجابش رو بلد میکنید. در ضمن به کمک ایشان و همکاری آستان قدس و سپاه حاشیه شهر مشهد داره کارای زیربنایی صورت میگیره چرا اینا رو نمیبینید
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
یک جورایی باید ادم را خراب کنند یا نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
دقیقا چند تا جمله از ایشون که قابلیت هیاهو و هوچی گری داره رو هایلایت و منتشر میکنن ، بقیه روشنگری ها و اعتراضات به وضعیت اقتصادی و کم کاریها و .... هیچ منعکس نمیکنن
لقمه ها باید درست شود تا حجاب و ولنگاری هم درست شود.
زنان بی حیا در این دوره زمونه اوج گرفتند و دارند دختران را از راه به در می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
البته با قانون صیغه این زنان زیاد شده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
با ازدواج سفید (درواقع سیاه) و دوستی های خیابانی و اینترنتی و تقلید و تاثیر پذیری از ماهواره و فرهنگ غرب بی حیایی و فساد زیاد شده. نه با صیغه که قانون دین هست و شرایط و جایگاه خودشو داره و اتفاقا مانع فساد هست.
تابی جان چرا نظرها را نمی زنی
درقران کریم سوره جمعه آیه 5 میفرماید مثل کسانی که به کتاب خدا عمل نمیکنند ماتند دراز گوشی است که کتاب حمل میکند ولی از محتویات آن خبر ندارد برخی جوانان از مسلمانی فقط اسم آنرا حمل میکنند ولی به آن عمل نمیکنند پس جناب علم الهدی خیلی بی ربط نگفته جفتک زدن پیروی از هوای نفس هرزگی مال همان دراز گوشه نه بچه مسلمون البته این انتقاد به دولت وارده که باید زمینه ازدواج رافراهم کنه تا جوان ما هرزه نشه لذا کجای حرف امام جمعه بد بود همش حرف قران و پیامبر و ائمه بود باید به متولیان فرهنگ انتقاد کرد که فقط 40 سال حرف زدند و عمل نکردند.تا کار به اینجا کشید
پاکدستی با پاکدامنی و حجاب تناقضی نداره که بگن بجای یکی از دیگری صحبت کنیم. هر دو لازمه ی یک جامعه دینی و سالم هست. ایشان هم به زنان سرزمین ایران توهین نکرده. به عده ای از زنان و دختران که با رفتار و ظاهر ناهنجار در جامعه تردد میکنن و باعث ترویج فساد و تباهی جوانان و خانواده ها میشن توصیه کرده دست از این کار بردارن. کسانی که خودشون با ظاهر و رفتارشون تابلوی ولنگاری در دست دارند، بنظرتون چطور باید درموردشون صحبت کرد؟
هم نه به بد حجابی ،هم نه به اختلاس
یه کم هم از وضعیتی که دولت برای سفره مردم درست کردن بگید.
افزایش اجاره ۳۰ درصدی مثلا
واقعا ائمه جمعه شهر ها فقط مسائل کلی و حجاب و امریکا و... را بارها و بارها تکرار می کنند و کاری با مشکلات مردم و درد دل مردم ندارند خصوصا آقای علم الهدی؟؟
.بارها به دختران توهین کرده اند. سخنان ایشون باعث دوری وحتی ......مردم ازدین میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
ایشون به کل جوان ها توهین میکند فقط بحث دختر ها نیست
خدا رو شکر یکی هم پیدا شد که بتونه حرف دل مردم رو بزنه
تابناک نمی خوای در باره کشتی سومی که در آبراه خلیج فارس توقیف کردین بگی؟
بیشترین حاشیه نشینی در مشهد داریم و تولیت استان رضوی باید به این مواد توجه کند
اینکه ایشون از این پست برداشته نمیشه برای من خیلی جای تعجبه
چند وقت پیش پناهیان از دوستان جناب علم الهدی به طور مستقیم به دو رییس جمهور مملکت توهین علنی کرد؟! لطفا مدعی العموم حداقل ایشان را احضار و تذکر لسانی دهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
احیانا از همسایگان و فامیل دور و همشهری های ایشون شکایتی نداری؟ فقط یه جوری ربطش بده به جناب علم الهدی.
به نظر شما آیا شهیدان از طرز رفتار اقای علم الهدی با مردم
رضایت دارن اگر شک دارین از شهدای زنده نظر سنجی کنید
کاش ادم های میانه ای برای نماز جمعه بگذارند
امام جمعه مشهد خیلی بیشتر از برخی افراد محبوب شما ، دردآشنای مردمه. متاسفم که دینتون رو زیر پا گذاشتین . کسانی که واقعا آزاداندیش و متدین و خداشناس هستن، لطفا مواضع آقای علم الهدی رو از سایت خودشون مطالعه کنن و قضاوت کنن. .
دوران جوانی دوران شادی و جنب و جوش است محیط سالم ایجاد کنید تا سرگرم تفریحات شاد و سالم شود اگر شما به فکر نباشید دیگرانی هستند که محیط تفریح برای انان بسازند و منفعت اقتصادی ببرند که جوان غافل و کنجکاو را به سوی تفریحات ناسالم سوق دهند هیچ کس نمی تواند جلوی انرژی جوان را بگیرد جوان باید شادی و ورزش کند چون خودمان پیر شدیم و رمقی در بدن نداریم نباید جوانان را به عزلت نشینی محکوم کنیم مقتضای طبیعت جوانی تحرک و شادی است وقتی برنامه ندارید لطفا توهین نکنید جوانان نمی توانند مثل پیرمردها عزلت نشین باشند اگر دوست دارید کل جامعه را افسرده کنید جوانان را نگذارید شادی کنند
نیست الان خود شما از درد مردم تیتر می زنید!
یه نگاهی به تیترهای اصلیتون بزنید
همه چی می نویسید به جز درد مردم!!!!!!
دیگه مثل قدیم تابناک خواندنی نیست
والاااا بخدااا دقدقشون شده فقط حجاب میدونی چرا چون حجابه شده سرپوش مابقی کارهاا هراتفاقی میوفته پشته این حجابه پنهان میشه
گل گفتی گل گفتی غنچه بودی شکفتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
بامزه
ممنون که به این موضوع پرداخته اید.
به زبون خودتون... لا اکراه فی الدین ... من ایرانی ام، با برچسب مسلمان زاده شدم، اما کنون مسلمان نیستم، مرا به دین و آیین تان اجبار نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
خیلی ها شبیه شما هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
زمانی لا اکراه است که در خانه و محیط شخصی خودت باشی چون خیلی قوانین فعلی جهان با دین یکی است
.امام جمعه باید با پایین ترین طبقه جامعه همطراز باشد و با حداقل زندگی کند .ای کاش از این همه حرف کاری هم برای محرومین در می آمد.
اخيرا اماري ديدم كه نشان ميداد خراسان رضوي درمسئله طلاق رتبه اول دارند
چرا بااين همه كارفرهنگي جناب علم الهدي وبقيه همفكزانشون اينقدر پايه هاي خانواده سست شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
چون از شهرهایی مثل تهران و غیره به اسم زیارت می روند انجا و ....‌‌
درودبرعلم الهدی که پرچم اسلام رابه دست گرفته وپیشتازمبارزه بابی حجابی وبدحجابی است.درود.درود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
یه سر به خیابون بزن ببین تلاش ایشون چقدر نتیجه داشته !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
پرچم اسلام که اساسش بر توحید بود و هیچ کجای آن مبارزه ای با بی حجابی نبود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
الهی قربون امام جمعه تان بروید
رعایت حجاب شدت وضعفش بخودنظام ودولت برمیگردد، چرایک خانم ویاآقایی که ازبیت المال حقوق میگیرد،دهن کجی به آرمانهای اسلامی میکند، اعلام کنیدشما آقا یاخانمی که نمیخواهی شئونات اسلامی را رعایت کنی، بفرمابیرون وازفرداحقوقش راقطع کنید، مسلم موفق خواهیدشد
زمانی که شکم پر باشه(در حد متعارف و نه بیشتر) و آرامش روحی باشه،اونوقت عقل شکوفا میشه و به فکر هدف های متعالی تر میره.حضرت علی می فرمایه که وقتی فقر از دری وارد شد،ایمان از دره دیگه خارج میشه.آقایون خوب و بهتر از ماها ! لطفا مشکلات پایه رو حل کنید که دیگه خسته شدیم.
پاسخ ها
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
بله، مثلاً شمال شهر تهران، از نظر بی حجابی و ولنگاری میتونه الگو باشه برای سایر نقاط، شکم سیر است دیگر... اون افراد مغرضی که دستورات دینی را برای زیر سوال بردن میان به مسائل اقتصادی ربط می دهند، جواب دهند؟؟؟؟
سواره چه داند خبر از پیاده؟
ایشان بقیه مسایل زندگیشان تامین است
تهران در طلاق وفساد و حاشیه نشینی رتبه اول کشوره نه مشهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
آمار مشهد متاسفانه در طلاق در کشور اول شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
چون جمعیتش از مشهد بیشتره
تعداد غیر قابل انتشار ها میتونه یک دلیل محبوبیت بیش از حد ایشون باشه فقط انگار مردم یه کم تند ابراز کردن امکان انتشارش نبوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
عالی بود
در همین خراسان کنار گوش همین سید بزرگوار پدیده , فرشتگان غیره ظهور کردند و اگر آرشیو اخبار رو نگاه کنید ایشون در همان زمان در حال اعمال زور به چهار تا جوان نوازنده بودند .... فرزند فلان ... در همان مشهد در مناطق مسکونی برج های سر به فلک کشیده ساخته اند که تا کیلومتر ها هیچ خانمی نمیتواند بدون حجاب در حیاط خانه خودش بیاید ..
صحبت حجاب چیز تازه ای نیست و معتقدان چه در این دوره یا زمان های قبل مقید به رعایت آن بودند، توجه به این موضوع کار تیغ و دشنه نیست که رافت و مهربانی و منطق همه جانبه و همه دستگاه ها را نیازمند است. اما اکنون با هزاران هجمه های اقتصادی و مالی در جامعه بحث انحصاری حجاب پرت کردن نگاه مردم بسمت و سوی دیگر است و غافل ماندن از عدالت اقتصادی رایج در جامعه!! .
ایکاش حضرت ایت الله به این فرموده نبی اکرم هم اعتنا میکردند که اگر فقر از دری وارد شهری شود ایمان از در دیگر شهر بیرون میرود ما که درب فقر را بر روی کشور گشودیم انتظار خروج ایمان را هم داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
الان بیشتر اونهایی که مانور بی حجابی و بدحجابی و آرایشهای فجیع و ...میدن از جرگه فقرا هستن یا طیف متوسط و مرفه؟ بنظر خودت؟
اگر تابی اینقدر که در موقع معیشت مردم به ائمه جمعه بالاخص امام جمعه مشهد حمله کرده به دولت و مجلس نقد می کرد .....................
حضرت آیت الله در مشهد ما را از طلا شدن با اکسیر حجاب و شادیت برهان که خسته ایم
نه تنها امام جمعه مشهد که شورش را درآورده با آن خطبه‌های عجیب غریب بلکه همه امامان جمعه که از جایگاه پیامبر و علی مردم را راهنمایی می‌کنند به سیره این بزرگواران نیز توجه کنند و سری به حاشیه شهرها و زندگی مردم بیچاره بزنند و بعد بیایند سخنرانی کنند اهالی خوزستان را که بیچاره کردند و در کل ایرانیان را به خاک سیاه نشاندند من نمی‌دانم با چه رویی این سخنان را در پشت بلند گو می‌زنند و مردم را منحرف می‌کنند تا اختلاس‌ها فراموش شود
بیچاره اون کارگری که مدتهاست حقوق نگرفته و باز به امید زنده ماندن همچنان عرق میریزه .

اگه واقعاً این آقایان امام جمعه ؛ اینقدر دغدغه قیامت و دین رو دارند ؛ حقوق یکسالشون رو بدن به فقرای شهرشون .
ببین کار به کجا رسیده مردم دارن راه درست اسلام و حرف های پیامبرو به یک روحانی که شده قدرت اول ایران یاد میدن
با تاخت و تاز کردن به جناب علم الهدی آبروریزی تحریم ظریف پوشیده نمیشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
خدا همه رو شفا بده شما رو هم بزاره توی اولویت ایشالا
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
ظریف عنوان آیت اللهی ندارد در ضمن ظریف توسط شیطان بزرگ تحریم شده وبخاطر دفاع ازایران وایرانی
متاسفانه تابناک شده جولانگاه ارتش سایبری سعودی.
شیخ فضل الله نوری هم همینجوری به دار آویخته شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
جمعش کن مسخره.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
آیا تو سایبری ساندیس هم داریم ؟
مایکل جکسونم هنوز زندس
ناشناس
| Sweden |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
!!!!!!اینو نگید چی بگید

خیلی فشار اومده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
پس مواظب خودت باش !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
دمت گرم، زدی وسط خال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
برو ببین مردم سعودی و امارات و قطر و اردن و کویت چطوری زندگی میکنن ، مردم ایران چطوری ؟

. . .
بنظر میرسد صحبت ازحجاب کم هزینه ترین وبی دردسرترین کارممکن برای وعاظ باشه چون درسایرزمینه ها نه توان اعتراض دارندونه گوشی شنوا درنتیجه فقط درمبحث حجاب یکه تازی میکنند
آیت الله علم الهدی انسان شریفی‌ست اما وقت آن نرسیده که امامان جمعه‌ای انتخاب شوند که ایده جدیدی داشته باشند تا جوانان و مؤمنین بیشتری را به نماز جمعه جذب کنند؟ اینهمه موضوعات مهم در این کشور وجود دارد که حجاب و دوچرخه سواری خانمها و شادی و نشاط جوانان مشهدی را تحت الشعاع قرار میدهد. بهتر نیست که به این موضوعات پرداخته بشه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
به نظرم شما یک طلبه جوان در مشهد هستی که رویای امام جمعه شدن داری
ببین چه خبره که تا این لحظه حدود70 نظر غیر قابل انتشار داره از جمله دو تا از نظرهای خودم که حاوی توهین هم نیست البته یا اگر هم باشه بیشتر از علم الهدی توهین نداریم
فکر کنم علم الهدی تا الان بیشتر از شما در مورد اختلاس حرف زده..همان موقع هم که در مورد اختلاس گفت شما برعلیه اش موضع گرفتید ...چند میگیری گیر میدی به علم الهدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
دقیقا همینه. چهار تا جمله گزینشی و برمیدارن هایلایت میکنن و شروع میکنن به هیاهوگری.
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
در مورد ربا که جنگ با خداست چقدر حرف زده
بسیاری از ائمه جمعه بغلت سن بالا ارتباطی با مسائل روز نسل جوان دیگر ندارند ، و سبب خالی تر شدن نمازهای جمعه می شوند. الان نسل جمعیتی ما جوان است و نیاز به شنیدن صحبتهای یکنفر از نسل خودش را دارد. درواقع دغدغه مردم الان یک چیز است و دغدغه ایشان چیز دیگر.
امروز مطلبی می خواندم از رانسیر فیلسوف فرانسوی مبنی بر این که بچه دار شرن امر غیراخلاقی است. اگر دچار مطلق گرایی نشویم درباره امروز ما تا حدود زیادی صدق می کند
جالبه کسی دیگه حریف اینها نیست و هرچی دلشان میخاد در شهر و کشور انجام میدن و میگن...... ماجرای عدم اجازه امام جمعه کرج جهت سخنرانی لاریجانی یادتونه.......
نویسنده متن فوق کاملا تحت تاثیر جوسازی های فضای مجازی قرار گرفته
که دائماً در حال تخریب شخصیت حاج آقای علم الهدی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
نویسنده هر کی که بوده شجاعتش قابل تحسینه .دمش گرم دم تابناک هم گرم که پی عواقبش رو به تن مالیده و حرف حق رو زده.بیخود یک سایت خبری پربیننده ترین نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
دقیقا آب به آسیاب کسانی ریخته که دنبال تخریب و ترور شخصیت افراد مدافع دین و انقلاب هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
مگه دروغ گفته ؟

آقای علم الهدی ؛ این همه بدبختی و حاشیه نشینی ، زورگیری ، اعتیاد و فقر رو توی مشهد نمیبینه ، فقط بی حجابی رو میبینه ؟

؟
مسائل فرهنگی روبناست. زیر بنا مسائل اقتصادی است .اگر آقایان واقعا دغدغه فرهنگی داشته باشند باید معیشت مردم را درست کنند و مردم را از این فقر و فلاکت و نکبت نجات دهند.
امیرالمومنین هم بخاطر همین حق گویی ها رفت تو حاشیه وتهمت ژدن بهشرکه دافعش زیاده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
تو رو به تمام مقدساتی که قبول دارید یا ندارید از اینجور مقایسه ها نکنید بزارید این یخورده دین و ایمان دست و پا شکسته شیعی مون بمونه.نکن برادر نکن این کارو
ناشناس
| Canada |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
نزن این حرف رو آقااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا.ای بابا مخصوصا اینجوری میکنید دین رو خراب کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
امیرالمومنین همچین هم در حاشیه نبود ها

قاضی القضات در زمان ابوبکر

قاضی القضات و فرمانده نظامی و مشاور در زمان عمر

ضمناً خواهشاً از این مقایسه ها نکنید .
افرادی که گرسنگی وفقر و کودکان کار وفحشا واختلاس ودزدی ورانت وآمار سرطان آمار خودکشی آمار اعتیاد را نمیبیند وفقط حجاب وموسیقی برایش مهم است
بچه هاشون وضعشون توپه و‌شاغل هستند به همین دلیل اصلا مردم را درک‌ نمیکنند و سخنرانی در جهت عذاب مردم خطاب میفرماینپ
پاسخ ها
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
نه بابا بچه هاش در بدر دنبال خانه اجاره ایی وکار هستند بنده های خدا
از این همه علاقه مردم به علم الهدی آدم انگشت به دهان میمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
آره بابا مردمیه
حضرت ایت الله لطفا درامد همین چهل سال پس از انقلاب استان قدس را گزارش فرمایید وبگویید برای چه اموری خرج شده انصافا درامدسالیانه استان قدس چقدر است اینبار حداقل روراست به مردم گزارش دهید جایی که شما مسئول ان هستید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
حرف دل بسیاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
فقط ستون و بتون و اینه کاریهای پر خرج تو
حرم مطهر و اطرافش
حتی
دریغ از چارتا درخت و کل سبزه اطراق صحنها برای زائرین...
بقیه اش رو هم بنویسید که چی گفته در نماز جمعه:

جوانی که کفیل خانواده شده و این نقش را ایفا میکند نشاط دارد نه جوانی که " جفتک زدن" و لذائذ جنسی و نفسانی برایش توسعه یافته باشد آخر عیاشی کردن و دست در دست دختر ها داشتن و رفتن به مجالس لهو و لعب اعتیاد به مواد مخدر است


نتیجه: جوان های عزیز جفتک نزنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
واقعا آدم از شنیدن این ادبیات حتی برای یک فرد کوچه بازاری هم متاسف میشه چه برسه به...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
باشه اگه خیلی دوست دارید خب برید دنبال نفسانیات و جفتک زدن ، فقط بعدش ننالید که جوونا نمیتونن ازدواج کنن و طلاق چقدر زیاد شده و ..
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
من الان جفتکم میاد چیکار کنم؟
به نظر من نه تنها آیت الله علم الهدی بلکه همه مردم وظیفه دارند بدحجابی و بی حجابی را تقبیح کنند.
من دیروز در یکی از پارکها بودم و یک گروه سی چهل نفره از دخترها را دیدم که همه بی حجاب مشغول کوه پیمائی بودند.
فکر میکنم حجاب دیگر دارد از دست میرود. زمانی که روی همه پشتت بام ها آنتن ماهواره باشد نتیجه همین می شود.
کنسرت هم بی معناست و مسخره است. یعنی چه که کسی صد هزار تومان بدهد تا برود ترانه بشنود؟ خب ترانه را دانلود کن و بشنو. صد هزار تومن میدن میرن کنسرت،بعد هم همه جا هوار می کشن که داریم از گرانی و گرسنگی می میریم در ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
آره داداش کنسرت چیه بی معناست. تلویزیون هم بی معناست.مجازی هم که جنگ نرمه.ماهواره هم که استغفرالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
شما دوست نداری کنسرت نرو
اینکه مردم پوشش مورد نظرت را ندارن غصه می خوری به پارک و کوه نرو
نمی شه کل جامعه محدود بشن به خاطر عقاید شما
خدا حجاب را اجباری نکرده شما چه کاره هستی این وسط ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
به نظرم نظر نده با این نظرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
تفکراتت رو برای خود نگه دار عزیزم .

قرار نیست ملت به خواست شماها زندگی کنن .

به شما چه که من چطوری میگردم ؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
آره بابا کنسرت چیه شما برای اینکه روح ات شاد بشه برو تیله بازی کن
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
جوون های مشهدی چه گناهی کردن که نتونن کنسرت برن؟ چون فقط امثال تو و این آقا کنسرت دوست ندارید؟
دقیقا
تابی جون لطفا پخش کنید

یه موجی و گروهی جدیداً حمله به ائمه جمعه ها را هدف خود قرار دادند که در آستانه انتخابات بتونند شرایط را به نفع اصلاحطلبان بی کفایت و وطنفروش تغییر دهند. اینها همونهایی هستند که وقتی خارج از سفره نفت بودند صحبت از آزادی بیان و عدالت اجتماعی و ... میکردند حالا میبینید چی شده ........ گرچه چپ و راست نداره هردو اهل زدوبند و بخور بخور
فقط افراد حزب الهی و مخلص و با ایمان از جمله اونهایی که از جونشون گذشتند و رفتند از حرم ائمه دفاع کردند میتونند این جامعه را نجات بدهند
البته اختاپوس فساد و اختلاس در کشور بسیار پرقدرتتر و پیچیده تر از داعش است. اما اگر بیایند میدان و مردم بخواهند احتمالا با تعداد شهید بیشتر و هزینه بیشتر میتونند جامعه را پاک کنند
جناب علم الهدی وضعیت خودش و بستگانشان بحمدالله خوب است و از حال و روز مردم خبر ندارد. نمیداند که حقوق یک معلم کفاف زندگی هفت روز او نیست !! نمیداند که یک شلوار برای بچه هفتاد تا نود هزارتومن هزینه دارد. خبر ندارد یک وعده غذای بسیار ساده برای چهار نفر حداقل سی هزار تومن خرج دارد. نمیداند یک دختری که به سن بلوغ رسیده شوهر میخواهد و جوانان بدلیل وضعیت گرانی هرگز نمیتوانند ازدواج کنند و... آقای علم الهدی نفسشان از جای گرم در میاد. حرف زدن ک انتقاد کردن خرجی ندارد. تریبون دسشون هست ک هرچی میخواهند میگویند و یکنفر هم نمی‌تواند بایشان اعتراض کند
یک سخنرانی از طالقانی گوش کنید بعد مقایسه کنید با سخنان علم الهدی
جناب آقای علم الهدا ، معتقد به استفاده از زور جهت حجاب و کنسرت هستند و مرتبا" از دولت و نیروی انتظامی تقاضای برخورد شدید دارند ، فلسفه کار ایشان بعنوان یک روحانی فرهنگی است و ایشان باید پاسخ گو باشند که چرا کارهای فرهنگی ایشان جواب عکس داده است
با سلام

تابناک محترم این موضوع که اشاره کردی بسیار نکته مهمی است که افردای که دم از معرفت علی (ع) میزنند فقط میزنند و هیچ عملی نسبت به این الگو ندارند این مطالب را بیشتر کنید تا شاید تلنگری بر سودجویان قدرت باشد.
این ملت نه نیاز به کنسرت داره و یا نه دختران و پسران نیار به ولنگاری لجام گستخته و نه نیاز به به آقای علم الهدی داره ملت و جوانان این مملکت نیاز به فضای باز برای نفس کشیدن و زندگی بدون دردسر بدون کار و تلاش و بدون دغدغه و و امنیت شغلی بدون فساد و دزدی ورانت خواری و فساد اقتصادی دارد
آقای سید محمد حسین فکر کردی دل خوشی از ظریف داریم برادر من منافع ملی و میهنی را فدای جناح بازی نکنید مملکت دارد به فنا می رود شما دعوای جناحی می کنید
درسته که مشکلات زیاده و به آنها هم باید رسیدگی شود اما مسئله بی حجابی بدلیل اثرات مخربی که دارد بیش از اینها باید پی گیری شود چون جوانانمان در خطر هستند و سرمایه کشورمان محسوب می شوند از آقای علم الهدی می خواهیم تا میتوانند در مورد حجاب سخن بگویند بلکه اثر کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
در کل دنیا که حجاب اختیاریه جوانان منهدم شده اند و کشورشون اصلا رشد و پیشرفت نداشته فقط ما خوبیم ؟؟
یه حرفی بزن که از بی منطق بودنش شرمنده نشی
ایدئولوژی حجاب اجباری و کشف حجاب اجباری شکست خوردست و همینطور حکم و قانونهای سلیقه ای
خیلی روشن و واضح است هر جایی فساد و اختلاس بیشتر به جشم می خورد شعار مبارزه با بدحجابی هم بیشتر است!!!!!
آیت الله علم الهدی را از نزدیک دو مرتبه دیده ام و حتی با ایشان صحبت کرده ام. بعضی از نظرات ایشان را قبول ندارم ولی من ایشان را انسانی درست و صادق دیدم که زبانی رک دارند که این هم نشانه یکرنگیشان است که خودشان را در سیبل قرار داده اند. آدم خشکی نیستند ولی خیلی محکم گرفته اند که مشهد از لحاظ فرهنگی فنرش در نرود.
همین امثال علم الهدی نباشند، اراذل و اوباش مشهد را میخورند. منظور از اراذل و اوباش کم حجابها و غیره نیستند بلکه اراذل و اوباش واقعی هستند. اونهایی که جوگیر میشن و با چند سخنرانی ایشان را میکوبند، خوشی زده زیر دلشان که ناآگاهانه فقط انتقاد میکنند؟ اگر امنیت در این شهر ۷۲ ملت از بین برود چه کسی سود میبرد؟
ایشون کلا تافته جدا بافته از سایر امام جمعها هستن..همه کاره در مشهد شدند
مشهد شهری است با ۷۲ ملت. اهل تسنن، افغانی، زوار خارجی از کشورهای مختلف به خصوص عراقی، مهاجران زیاد از شهرهای دیگر همچون شهرهای شمالی و جنوبی و مرزی خراسان و بسیاری از تیره های دیگر. اینهایی که کورکورانه ایشان را میکوبند متوجه اثرات آن بر امنیت این شهر بسیار جرم خیز هستند؟ البته که بنده معتقدم ایشان باید بر روی مسائل دیگر همچون دزدی و اختلاس هم بسیار حساس باشند اما شخصا ایشان را فردی صادق میدانم.
نگارنده مثل اینکه گزینشی نماز جمعه مشهد را پیگیری می کند بهتره همیشه پیگیری کنید . خدا آقای علم الهدی را حفظ کنه در برابر فساد تمام قد ایستاده .
من که متوجه این قسمت نشدم " به سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی بازمی‌گردد این موضوع در صلاحیت قوه قضائیه نبوده و حوزه دادگاه روحانیت به صورت مستقل در این موضوعات وارد می‌شود.»"
امام جمغه مشهد فقط شعار حجاب و شادی جوانان می دهد. چرا از پول امام رضا (ع) این همه شرکت مشاور و پیمانکار و خدمات تاسیس و بهره برداری می کنند و سه چهار کارخانه پارچه مشکی حجاب و مانتو و همچنین تولیدی حجاب و مانتو تاسیس نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
چون چنین کارخانه ای قطعا زیان ده می شه
تعداد چادری ها در 40 میلون زن چند نفره ؟؟
با سلام ایشان خود مسئولیت حاشیه شهر را به عهده دارند و در اکثر خطبه ها از اختلاس ها و اشرافیگری انتقاد میکنند بروید خطبه هارابخوانید بعضی موارد با بی انصافی مطرح می شود
شهر مشهد مذهبی است و هویت اصلی آن به امام رضا ع برمی گردد و انتظار زائرین چهره دینی از آن است پس اگر عده ای بدنبال توریستی کردن هستند به خطا می روند در عربستان هم مکه و مدینه شهر مذهبی هستند شهر های شیراز اصفهان توریستی می تواند باشد عده ای هدفمند دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند هر مسافری که به مشهد می آید اول مقصودش زیارت است
سلام انشاءالله هواسرد باشد پا وکمر درد بکند پشت سر آقای علم الهدای نمازی جمعه بخونی برو ببین چه کیفی دارد !!!!!!!! شمارا به خدا یه کسی به این سید بگو انطور نماز نخواند مردم از نماز جمعه زده مشیوند
چه كسي يا كساني مي تواند تريبون و مقام را از ايشان بگيرد؟ و چرا نمي گيرد؟
تابناک شما که جرات نداری چار تا نظر مردم رو ( که خودم دو روز پیش دادم ) رو چاپ کنی بهتره اصلا نگران اظهار نظر های امثال اقای علم الهدی نباشی . چون با این رفتار شما هم فرق چندانی با ایشون(البته در ضمینه هایی که غلط هستن) ندارید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل