بازدید 4371

جلوگیری از فعالیت واحدهای ضعیف غیرانتفاعی

کد خبر: ۹۱۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 03 August 2019

وزیر علوم با تشریح وضعیت دانشگاه های غیرانتفاعی، فنی و حرفه ای و جامع علمی کاربردی در سند آمایش اعلام کرد: از فعالیت واحدهایی که سرویس دهی ضعیف به دانشجویان داشته باشند جلوگیری می شود.

به گزارش مهر، منصور غلامی درباره وضعیت دانشگاه های غیرانتفاعی، فنی و حرفه ای و جامع علمی کاربردی در سند آمایش آموزش عالی توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: هیچ برنامه ای برای بستن دانشگاه های غیردولتی و غیر انتفاعی نداریم به جز آنهایی که نتوانند شاخص های لازم را برای خدمات دهی به دانشجویان از جمله کلاس، فضای آموزشی، امکانات کتابخانه، اینترنت و هیات علمی استخدامی فراهم کنند.

وزیرعلوم ادامه داد: یکسری شاخص هایی برای سرویس دهی به دانشجویان لازم است که اگر دانشگاه های غیرانتفاعی شاخص های مذکور را داشته باشند ما آنها را کمک می کنیم و تقویت نیز خواهیم کرد.

غلامی تاکید کرد: وزارت علوم نسبت به این دانشگاه ها سخت گیری کمتری دارد ولی آنهایی که واقعا نتوانند بعد از ۷، ۸ سال فعالیت حداقل امکانات و شرایط و سرویس دهی به دانشجویان را فراهم کنند، ما به نیابت از دانشجویان و والدین آنها از فعالیت این دانشگاه ها به دلیل سرویس دهی ضعیف جلوگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه های فنی و حرفه ای نیز یک دانشگاه متمرکز است که در واحدهای خود از طریق قسمت مرکزی نظارت و ارزیابی می کند، برنامه ما در رابطه با این دانشگاه ها نیز حمایت و تقویت است.

وزیر علوم به دانشگاه های جامع علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: درباره دانشگاه جامع علمی و کاربردی نیز برنامه ما حمایت و تقویت است. واحدهای وابسته به دستگاه های دولتی در این دانشگاه ها بر اساس مصوبه شورای عالی اداری تعطیل شده اند برای اینکه واحدهای غیردولتی باید کنار صنایع، حرف و مشاغل بوده و به کارکنان آنان مهارت های لازم را ارائه کنند.

وزیر علوم تصریح کرد: اگر دانشگاه های غیردولتی، جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه ای ضوابط وزارت علوم را رعایت کنند ما از همه آنها حمایت خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار