بازدید 9179

فرمانده ارشد نیروهای اماراتی در عدن کشته شد

کد خبر: ۹۱۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 02 August 2019

«منیر الیافعی» فرمانده تیپ اول نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی» وابسته به امارات متحده عربی روز پنجشنبه در حمله پهپادی و موشکی نیروهای یمنی به مراسم رژه نیروهای عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور در پادگان «الجلاء» واقع در منطقه «البریقه» شهر عدن کشته شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه خبری الجزیره، «منیر محمود أحمد المشالی»، ملقب به ابو یمامة الیافعی متولد سال ۱۹۷۴ در حمله روز پنجشنبه عدن کشته شد.

این فرمانده تیپ نیروهای موسوم به کمربند امنیتی از نیروهای نزدیک به امارات متحده عربی محسوب می شد که فرماندهی شماری از عملیات های این نیروها را در جنوب یمن برعهده داشت.

بر اساس این گزارش، شهرت الیافعی از سال ۲۰۱۶ در عدن بر سر زبان ها افتاد زمانی که وی فرمانده گردان وضعیت اضطراری را در شهرستان منصوره این استان برعهده داشت و حملات به شهروندان و فعالان سیاسی این منطقه را آغاز کرد و به منازل دهها شهروند یمنی یورش برد.

یافعی همچنین مسئول زندان های مخفی امارات متحده عربی در پادگان الجلاء عدن نیز بود.

این گزارش می افزاید، منیر الیافعی روز پنجشنبه در مراسم رژه نیروهای منصور هادی در پایگاه الجلاء توسط حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن کشته شد.

دولت مستعفی "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری فراری یمن پیش تر اعلام کرده بود که در حمله به پادگان الجلاء عدن ۳۶ نفر کشته شدند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. در اثر این تجاوز هزاران یمنی کشته شدند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی» نامید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی