بازدید 47634

عوامل سریال «شهرزاد» دستمزدشان را پس نمی‌دهند!

دور از انتظار نیست که با گذر زمان، بازیگران و عوامل این سریال از عدم بازپس دادن درآمدهایشان از این سریال دفاع نیز کنند و تاکید نمایند بابت بازی در سریال دستمزد دریافت کرده‌اند و به آنها ارتباطی ندارد منشاء تامین دستمزدشان از کدام ناحیه و مشروع یا نامشروع بوده
کد خبر: ۹۱۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ 01 August 2019

عوامل سریال «شهرزاد» دستمزدشان را پس نمی‌دهند!با محکومیت قطعی سرمایه گذاران سریال شهرزاد و تاکید صریح در دادگاه به تامین مالی این سریال از طریق منابع نامشروع، اکنون برخی کاربران در حساب‌های عوامل این سریال در شبکه‌های اجتماعی خواستار بازگرداندن دستمزدهای کلانی شده‌اند که آنها بابت حضور در این سریال دریافت کرده‌اند؛ مطالبه‌ای که البته با سکوت آنها همراه شده و نه کارگردان و نه بازیگران اصلی این سریال که پیش از این معترضین را به پیش‌داوری متهم می‌کردند و حتی در این ارتباط نامه سرگشاده منتشر کرده بودند، سکوت پیشه کرده‌اند و ترجیح دادند با سکوت از کنار این مسئله عبور کنند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از برگزاری دادگاه بانک سرمایه، هادی رضوی به بیست سال حبس و احسان دلاویز همدست نیز به 10 سال حبس محکوم شد و هر دو متهم همزمان به ردمال نیز محکوم شدند. این محکومیت قطعی به منزله تایید مواردی است که در دادگاه توسط نماینده داستان تهران در قبال این اشخاص مطرح شده بود و بخشی از آن نیز متوجه فعالیت آنها در حوزه تولید محصولات سینمایی و شبکه نمایش خانگی بود که مطرح‌ترین و پرهزینه‌ترین آنها نیز سریال «شهرزاد» بود. از قضا سیدمحمد امامی تهیه کننده شهرزاد نیز وضعیت بهتری نسبت به دو همکارش ندارد و زیر تیغ است و به همین دلیل دفاع از این سریال گرانقیمت برای حاضران در آن غیرممکن شده است.

عوامل سریال «شهرزاد» دستمزدشان را پس نمی‌دهند!

سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی و. تهیه کنندگی سیدمحمد امامی و نقش آفرینی علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، غزل شاکری، مهدی سلطانی، محمود پاک‌نیت، هومن برق‌نورد، امیرحسین رستمی، مینا وحید، جمشید هاشم‌پور، پرویز فلاحی‌پور، ابوالفضل پورعرب، رؤیا نونهالی، رضا کیانیان، امیر جعفری، آتنه فقیه‌نصیری، گلاره عباسی، پانته‌آ پناهی‌ها، فریبا متخصص، سهیلا رضوی، امیرحسین فتحی، رامین ناصرنصیر و نسیم ادبی، فیلمبرداری افشین احمدی، موسیقی متن امیرتوسلی و خوانندگی محسن چاوشی و سینا سرلک و تدوین مهدی حسینی‌وند ساخته شد و موفق‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی پس از سریال قهوه تلخ بود.

همزمان با این اتهامات، ابتدا روابط عمومی شهرزاد با صدور اطلاعیه ای تأکید کرد، منابع مالی این پروژه شفاف است و در ادامه، حسن فتحی در یادداشتی یادآور شد که نباید این سریال این گونه پیش داوری شود. در بخشی از این یادداشت تأکید شده بود: «این سریال از زمان بسته ‌شدن قرارداد ساخت آن در سال ٩٢ تا زمان پایان فیلم‌برداری آن، به دلیل مشکلات مالی و تأخیر طولانی در پرداخت‌ها دست‌کم سه ‌بار تا مرز تعطیلی پیش ‌رفت و آنچه اساسا موجب شد تا پای سرمایه‌گذار دوم به این پروژه باز شود، همین مسأله بود. اکنون این پرسش اساسی و مهم مطرح می‌شود که چرا سریالی را که تهیه‌کننده در تأمین بودجه‌اش ـ که حدود ١٢‌ میلیارد تومان بوده ـ ناگزیر به اضافه‌کردن سرمایه‌گذار دوم شده، برخی افراد تلاش می‌کنند تا به ماجرای یک اختلاس هشت‌‌هزار‌‌میلیاردی و صندوق ذخیره فرهنگیان ربط و پیوند بدهند!؟»

در این اوضاع محمد امامی آزاد شد، از شخصی که علیه او و «شهرزاد» به واسطه شفاف نبودم منشاء سرمایه‌اش کمپین تشکیل داده بود شکایت کرد و با سابقه تهیه‌کنندگی «شهرزاد» و «خوب بد جلف» و سرمایه گذاری در اثری چون «ابد و یک روز» همراه حمید فرخ نژاد مهمان دانشگاه تورنتو شد و کارگاه آموزشی تهیه‌کنندگی را برگزار کرد! با این حال مدتی پس از بازگشت به ایران مجدداً بازداشت شد و این بار دیگر ماجرا اینقدر جدی شده بود که به سادگی آزاد نشود و در زندان بماند.

عوامل سریال «شهرزاد» دستمزدشان را پس نمی‌دهند!

در هر مرحله‌ای افکارعمومی دعوت به آرامش و انتظار برای صدور حکم دادگاه صالح می‌شدند اما اکنون که این حکم صادر شده، بخشی از کاربران در فضای مجازی سراغ حساب‌های رسمی این بازیگران و دیگر عوامل سریال شهرزاد رفته‌اند و خواستار بازگرداندن دستمزدهای کلانی شده‌اند که بابت بازی در این سریال دریافت کرده‌اند. تابناک پیش از این در گزارشی به سه نوع مواجهه متفاوت با پول‌های آلوده یا مشکوک در سینما و شبکه نمایش خانگی اشاره گرد و اکنون به نظر می‌رسد راهکار عمده در نظر گرفته شده توسط عوامل این سریال، سکوت در مقابل مطالباتی است که نسبت به آنها در فضای مجازی مطرح شده است.

آیا این رویکرد پاسخ مناسبی است و می‌تواند فشارها را از روی آنها بردارد؟ گمان می‌رود به مرور این موضوع مشمول مرور زمان شود و فشار افکارعمومی از روی این سلبریتی‌ها به شکل محسوسی کاهش یابد و صرفاً گاهی همکاری به برخی از آنها کنایه بزند. در عین حال دور از انتظار نیست که با گذر زمان، بازیگران و عوامل این سریال از عدم بازپس دادن درآمدهایشان از این سریال دفاع نیز کنند و تاکید نمایند بابت بازی در سریال دستمزد دریافت کرده‌اند و به آنها ارتباطی ندارد منشاء تامین دستمزدشان از کدام ناحیه و مشروع یا نامشروع بوده است.

بنابراین بسیار بعید است حتی یکی از عوامل این سریال حاضر شود دستمزد قابل توجهی که برای این سریال دریافت کرده را به منشاء اصلی تامین سرمایه این سریال بازگرداند و طرح این مطالبه و انتظار تحقق آن صرفاً به فشار افکارعمومی شبیه به شوخی است. البته به نظر می‌رسد با توجه به شدت حواشی که این سریال برای عواملش داشته باشد، سینماگران از این پس با دقت بیشتری به بررسی عقبه سرمایه پروژه‌هایی که در آن حضور می‌یابند، می‌پردازند تا هزینه حیثیتی مشابه را متحمل نشوند.

در همین ارتباط رسول کوهپایه زاده حقوق دان در اظهارنظری تاکید کرد: «اموالی که از ایشان (رضوی و دلاویز) کشف و ضبط شده قطعا باید به بیت المال برگردد. اما ممکن است اموال و وجوهی باشد که صرف کارهای دیگری شده باشد و در بخش های دیگری هزینه شده باشد. باز این وظیفه بر عهده اجرای احکام است که می تواند با ردیابی انتقال وجوه حتی اگر این پول‌ها در مواردی مصروف شده باشد که ظاهر به اصطلاح فرهنگی داشته باشد ولی منشا مجرمانه داشته باشد، قابل استرداد است.»

این حقوقدان ادامه داد: «هنرمندان یا کسانی که با مجموعه فرهنگی ایشان کار کردند می توانند جداگانه دادخواست ‌مطالبه حق الزحمه را در مرجع ذی صلاح بدهند. فرض کنید وامی را گرفته یا پولی را به دست آورده است که منشأ پول مجرمانه بوده است این پول هر جا هزینه شده قابل استرداد است، وجوه نامشروع در هر جایی که صرف شده قابل استرداد است. اگر مرجع ذی صلاح تشخیص بدهد منشأ پول مجرمانه است، قطعا قابل استرداد است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۳
برای چی پس بدهند ...
عرق ریختند بنده ی خدا ها
فقط خدا کنه دیگه از این به بعد ژست " من خوبم " رو به خودشون نگیرند .
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
آره ولله
سخت ترین شغل دنیا رو دارن!!
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
مسئولیت پس دادن پول که با اون کارگر یا کارمند یا زیر دست نیست اگه چنین باشه که اون یارو که موتور و ماشین و خونه را هم به اقای رضوی فروخته باید بیاد پول پس بده
بعضی از ما انتظاراتی از بقیه داریم
اول یه سوزن به خودمون بزنیم بعد از دیگران انتظار داشته باشیم
ناشناس
| Australia |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
از نظر شرعی اونها لازم نیست پس بدهند چون معامله انجام شده و اونها کار کردند
اگر اینطور باشه مثلا یک دزد اگر رفت بقالی و تخم مرغ خرید و خورد و بعد دستگیر شد اون بقالی باید پول تخم مرغ رو پس بدهد درصورتی که اینطور نیست و اون دزد باید پول رو پس بدهد
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
پول دزدی ، حرام و غصبیست و تا قرون آخرش باید پس گرفته شود و اگر ندادند، به نرخ امروز و با زور از چنگشان در بیاورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
من که به قرآن حتی یک قسمتش رو هم ندیدم
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
اینها پول رو باید پس بدن چون در همان اواخر قسمت اول و اوایل ساخت قسمت دوم گندش در اومده بود و همشون میدونستن که قضیه از چه قراره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
عرق ریختند که به ناکارامدان به کشور خدمت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
به جای دعوا، حق پخش سریال به صداو سیما منتقل شه تا چند ده برابر دستمزد بازیگران به بیت المال برگرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
این مساله را باید داد نظر بده
یک ریال هم نباید پس بدهند چه ربطی دارد آنها دستمزد کار خود راگرفته اند چرا جوسازی می کنید کسان بسیاری هستند که از اموال مشکوک ارتزاق می کنند خودتان هم می دانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
شمائید خانوم علیدوستی؟
نه شما احتمالا خانم کیان افشارید
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
ظاهرا دستمزد خیلی تپلی هم گرفتند بعضا اندازه کل حقوق دریافتی یک کارگر در تمام مدت خدمتش
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
چرا هنرپیشه ها دستمزدشون را پس بدهند ، کسی که کارخلاف کرده و پولهای بانکهاروچاپیده ورفته واسه منشی اش خونه و ماشین خریده وریخت و پاش کرده چشمش کور دنده شم نرم بره بدهیشو بدهی
مجید دلبندم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
این مساله را باید دادگاه تعیین کنه
فاض
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
اقا شلوغ نكنيد از پول نفت بوده ازپول ماليات كه نبوده حرص ميخوريد پول نفت مال مردم عادى نيست زياد اصراركنيد يه قانون واستخدام چند نفر ميان كارگاهت ميگن سقفت پايينه تعطيل كن پلمپ ميكنن از نونخوردن هم ميفتيد هرچى دادن مطمئن از پول نفت خودشون و امضاء مديران جهاد الامضاء بوده طرف بى خوابى كشيده توهواى بد شمال تا چندتا امضاء كنه روى چكها شما قدردانى نميكنيد تاپول نفت مياد اين موارد لاينحله
خداییش سریال باحالی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
دی کاپریو وقتی دید دستمزد فیلمشو صهیونیزم داده بخاطر کودکان غزه برگردوند!! ما از اونا خیلی عقبیم!
خوب حق دارن. اینا زندگیشون از این طریق میگذره. این بندگان خدا که کار خلافی نکردن. قرارداد بستن کار کردن پولشونم گرفتن. به نظر من این رویه غلطیه که جا افتاده. از این به بعد پس هر کس که قراره کارمند کسی بشه باید یه سری تحقیقات در حد سازمان های امنیتی در مورد منبع مالی اون شرکت انجام بده بعد قرارداد ببنده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
نظر شخصی شما اشتباه اما محترمه اون پولها بیت الماله باید پس بدن بعدش اگه نسبت به دستمزد اعتراض یا طلب دارن باید از تهیه کننده شکایت کنن حقشونو بگیرن
برای چی باید پس بدن خب؟ چه ربطی به اونها داره؟

فرض کنید من یک راننده تاکسی هستم و یک نفر پیشنهاد دربست تا مثلا فرودگاه امام به مبلغ یک میلیون تومان را به من می دهد. خب من هم قبول میکنم و پولم رو میگیرم. دیگه نمیرم ببینم این آقا این یک میلیون تومن رو از کجا در آورده و اگه روزی مشخص بشه ایشون دزد بوده که ربطی به من پیدا نمیکنه!
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
من خودم راجع به این مسئله هنوز مطمئن نیستم باید چه حسی داشته باشم ولی راجع به موردی که شما می گین، خب طبیعتا کسی که بخواد یه میلیون واسه ی رفتن تا فرودگاه امام بده، شما دقیقا وظیفه تونه مشکوک شین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
صد هزار تومن بگیر خیروشرو ببین شما هم صلوات بفرست. ختم غائله.
باسلام
خدمت همه دوستانی که اعتقاد دارن بازیگران باید دستمزدهاشون رو برگردونن
تو مملکت ما خیلی از شرکتهای خصوصی هستن که فرار مالیاتی دارن و همه میدونیم چون عمدتا داریم تو همین شرکتها کار میکنیم
اگه اینطور باشه همه ما باید حقوقهای دریافتیمون رو به دولت برگردونیم چون میدونیم بابت اونا کارفرمای ما مالیات واقعی رو نپرداخته یا اغلب مالیات حقوق درستی هم از حقوق ما کسر نشده
ایا واقعا برمیگردونید ؟
اونا بابت کاری که انجام دادن و توافق کردن دستمزد گرفتن درضمن من این مورد رو از مرجع تقلیدم استفتا کردم که ایشون فرمودن باتوجه به اینکه شما از بابت کاری که انجام میدید دستمزد گرفتید درامد شما حلال هست حتی با علم به فرار مالیاتی کارفرما
نسنجیده ادعا نکینیم لطفا
مقاله تان علیه سریال شهرزاد است نه واقعا نگران دستمزد و ...
تیم شمالی داماش که اقای امیر منصور اریا رییسش بود بازیکنانش باید مفتی در لیگ برتر بازی میکردند بعد از اثبات جرم رییس باشگاه؟؟؟؟
سریال شهرزاد در دوره خودش اتفاق مثبتی بود و مثلا علی نصیریان می بایستی رایگان بازی میکرد؟؟؟
موج سواری روی اخبار نکنید.
از اون حرف ها بودا مگه بابک زنجانی رو گرفتن فوتبالیست های تیم راه آهن دستمزد شون رو پس دادن یا فوتبالیست های پدیده وقتی محسن پهلوان رو گرفتن دستمزدشون رو پس دادن؟
طرف کار کرده پولشو گرفته اگر کسی هم باید خسارت بده اون سازمانیه که مجوز داده این بابا بیاد تهیه کننده بشه
این سریال درآمد زیادی داشته که قطعا هزینه هایش رو پوشش داده
پس باید از محل درآمد، رد مال انجام شود نه از حقوق داده شده به بازیگران
به هر حال آن بازیگران کار کرده اند و در ازایش پول گرفته اند. آیا اگر در بانکی اختلاس شود شما حقوق کارمندان را پس می گیرید؟
يك نفر در قبال كاري كه انجام داده است و قرارداد بسته پولي را از شما دريافت مي كند . لذا به ايشان ارتباطي ندارد كه شما پول را چگونه حاصل كرده ايد .
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
اگر کسی مال دزدی رو به دیگری بده، طرف گیرنده باید پول رو پس بده به صاحب اصلی مال و البته دزد بهش بدهکار میشه
طرح اين موضوع كه عوامل سريال بايد دستمزدهاي خود را پس بدهند از اصل و اساس غلط است . اين عوامل غير از شخصي كه منابع مالي را تامين كرده ، اساسا كار غلط ، نا مشروع و خلاف قانوني انجام نداده اند . يك سريال بازي كرده اند و دستمزد گرفته اند . همه مبالغ بايد توسط همان شخصي كه خلاف قانون كار كرده و محاكمه شده و گناهكار اعلام شده بايد جبران گردد .
برای چی پس بدن؟ مگه پول الکی یا زیر میزی گرفتن.مثلا اگه متهمین با این پول نوشابه خریده باشند و خورده باشن نوشابه فروش باید پول رو پس بده؟
یکی دیگه خورده و برده یکی دیگه که برای کارش زحمت کشیده،بی خوابی کشیده ،از خانوادش دور بوده باید پس بده.انگار مثل این میمونه که برن از کارگر بناهایی که برای پهلوان پدیده کار کردن پولای کارگریشون رو پس بگیرن.
دزدي كه نكردن . كار كردن دستمزد گرفتن .
اگر پولو برگردونن پس هزینه قر و فر و لاکچری بازیشونو کی بده ؟؟؟
سینه چاکان خاتمی
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
به همین دلیل همه چیز اینقدر بی سر و صدا داره تموم میشه.
به نظر نمی رسد که دراین میان تقصیری متوجه بازیگرانی کهدرقبال ایفای نقش دستمزد دریافت کرده اند باشد.اگر اینچنین بود دادگاه انانرا به رد مال محکوم می کرد.
به بازیگر چه ربطی داره .ماحصل پروژه سریالی بوده که فروش داشته.از اون محل خسارت را جبران کنند.
واقعا انتظار داشتی بیارن پس بدن؟!
اگر من یک کلید ساز یا یک تعمیر کار یخچال یا یک مکانیک خودرو یا یک پزشک اطفال باشم ایا به من مربوط است که کلید یدکی برای دزدی استفاده میشود یاخودرو و یخچال تعمیری دزدی است یا کودک بیماری که برای درمانش به من مراجعه داده شده از بیمارستانی ربوده شده است من مزد تخصص و هنرم را میگیرم هنرمندان سریال شهرزاد هم همین وضعیت را دارند جدا از انکه پروژه شهرزاد سود اور هم بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
حتی اگه بچه هه بگه منو دزدیدن شما میگی به من ربطی نداره من دکترم؟ خوبی آای دکتر؟
نه اینکه وزارت نفتیا یا کارمندای صدا و سیما یا بانکی ها حقوق خودشون رو پس دادن!
فرض کنید شما در شرکتی کار می کردید.3 سال پیش تسویه کردید و از آن شرکت جدا شدید. حالا مدیران آن شرکت به جرم دزدی محکوم شده اند. آیا باید حق الزحمه ایام کار در آن شرکت را پس بدهید؟ یا اصلا در حین کار مدیران شرکت محکوم شوند. آیا کارکنان شرکت باید دستمزدهایشان را پس دهند؟ برید از مدیران دزد و اربابانشان حق ضایع شده را بگیرید نه از هنرمندان.
یک جای کار قانون لنگ میزند . پول عوامل سریال شهرزاد شامل ابدارچی و کارگر ساده و نگهبان هم میشود آیا اینها هم باید دستمزدشان را پس بدهند؟ از همین پول نامشروع به همه دستمزد داده شده .
مگه باید پس بدن؟ اون بیچاره های چه می دونستن منشا پول کجاست. اونا کارشون رو کردن، حقوقشون رو گرفتن. باید از مسئولش پس بگیرین. کارمندها و بازیگران مسئولیتی ندارند.
اینجوری باشه باید تمام کسانیکه ازینها پول زیاد میگرند از آرایشگرا و معلم کنکور بچه هاشون تا پزشکاشون باید پولا رو برگردونند
اولا هنرمندان درمقابل نقشی که ایفا میکنند دستمزد میگیرند دوما هیچ بازیگری کنکاش نمیکند که تهیه کننده یاسرمایه گذار پولش را چگونه تهیه کرده چون قانونا وشرعا وظیفه اش نیست واینکه بازیگران دستمزدشان راپس بدهند ازاون حرفاست
باید بر گردونن اینا بازیگرا به همه چی گند میزنن بعدم طلبکارن
خب اونام حق دارن؛ چون پول کارشونو گرفتن. قانون وظیفه داره که از هادی رضوی پول رو پس بگیره، نه از کسایی که نمی‌دونستن پولی که می‌گیرن، از کجا اومده.
ضمنا این ۱۲ میلیارد چقدر از ۸۰۰۰ میلیاردیه که قراره پس گرفته بشه؟ بقیه‌شم باید بگیرن؛ نمی‌شه به سلبریتی‌ها صرفا چون معروفن، گیر بدن و بقیه‌ی داستان ماسمالی شه.
ایا اگر یک موسسه مال نامشروع کسب کند کلیه کسانی که کارمند موسسه بودتد باید حقوقشان را پس بدهند بازیگران سریال هم ربطی به منبع مالی ندارند حقوقشان را گرفته اند
اين از اون حرفاست

چه ربطي به بازيگران سريال داره كه پولشان را برگردانند؟؟ اگر مال تهيه كننده نامشروع بوده و بايد بازگردانده شود مسئول آن خود آن شخص است نه كساني كه بابت ارائه كالا يا خدماتي از آن شخص پول گرفته اند
با سلام بر فرض مثال یک روزی مشخص شود درآمدی که شما بابت۳۰سال کار کردن کسب کردید منشا آن حلال نبوده ولی کاری که شما کردید کاملا حلال بوده تکلیف چیست؟
با سلام
امعمولا سرمایه گذاری بر روی هر طرح اقتصادی توسط سرمایه گذاران انجام شده و عوامل اجرایی آن سرمایه گذاری ارتباطی با منشا تهیه سرمایه ندارند.
درست است که ابتدا دستمزد عوامل شهرزاد از محل پولهای مشکوک پرداخت شده که به احتمال بسیار زیاد هیچکدام از عوامل از محل تامین منابع اطلاعی نداشته ایند.
اما با فروش سریال شهرزاد در شبکه خانگی سرمایه گزاری اولی و سود ان به جیب تهیه کنندگان و سرمایه گذاران برگشت شده و میبایست آن را به منبع (صندوق فرهنگیان برگردانند) بنا بر این به نوعی عوامل سریال شهرزاد دستمزدهای خود را از محل فروش سریال دریافت نمودند و اساسا مورد صندوق ذخیره فرهنگیان ارتباطی به ایشان ندارد.
مانند اینست که فردی با پول دزدی خانه ای بسازد و بعد بفروشد. بعد دادگاه بجای دریافت مال از دزد یقه ی کارگران و مصالح فروش که درساخت خانه همکاری داشتند را بگیرد که بیایید پول دستمزهایی که گرفتید را پس بدهید.
پولهای میلیاردی که برای باشگاه پرسپولیس هزینه شده یا به بازیکنای تیم پرداخت شده رو مگه برگشت دادن؟
پس ازاین به بعد باید شما هم که روزنامه می فروشید از خریدار بپرسید پولش را از کجا آورده ؟ این چه منطقی است دیگر . خیلی از ادمهای این روزگار یا دزد هستند و یا قاچاقچی و یا اختلاس گر ویا حتی آنهایی که حقوق بگیر دولتند آیا صادقانه کارمیکنند و حقوقشان طیب و طاهر است. پس همه گناهکاریم که بدون پرسش از اینکه پولش را از کجا اورده ای خدمات به آنها میدهیم و مزدش را میگیریم. این منطق نادرست ایست. دیر یازود متوجه خواهید شد .
متهمین بایستی رَدِ مال کنند نه بازیگران، این حرف زمانی درست است که بازیگران با علم به نامشروع بودن پول دستمزد، اغماض کرده و بازگری کرده باشند. ظلم را باظلم و فساد را با فساد نمیشود تطهیر کرد!
البته واقعا هم منطقی نیست که هنرپیشه ای که خبر نداشته منشا مالی سرمایه گذاری چی بوده حالا بعد از چند سال بیاد دستمزدش رو پس بده ... فقط به درستی اشاره کردی که بعد از این سینماگران حواسشون جمع باشه ، متاسفانه هر پول هنگفتی مشکوک بنظر میاد و استفاده کننده ها باید با تحقیق و پرس و جو از سیاه نبودن پول مطمئن بشن ...
خوشحالم که این سریال چرند را نگاه نکردم. تگو پولش حلال هم نبوده
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
آخه آدم مریض سریالی رو که ندیدی چطور فهمیدی چرنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
در جواب اونی که میگه آدم مریض اکثر سریال های ایرانی
ندیده چرندن هرکی ندیده 10 هیچ جلو از بقیه
خواسته غیر منطقی می باشد . مثل این میماند که کارمندان امیرمنصور آریا و بابک زنجانی حقوقهای دریافتی خود را پس بدهند.
برای چی پس بدن؟؟؟ اینجوری باشه باید سوپری سر کوچه این آقا هم بیاد پول اجناس خریداری شده رو پس بده ، یا مالیاتی که داده یا هر خرجی که کرده تا الان از رستوران بگیر تا بلیط هواپیمایی که سوار شده ، خیلی انتظار غیر منطقی هست
من واقعا نگران اون مثلا فمنیست سینمای ایران هستم.کسی ازش خبری داره؟
الان اداره دارایی میتونه وارد شه ومالیات هارو برسی کنه که چقدر مالیات کم دادن این هنر مندان هاهاها
دستمزد افراد ربطی به جرم کارفرما ندارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
منم وسایل شمارو میدزدم و میفروشم اونهام که جنس های شمارو خریدن، پول دادن خریدن دیگه دزدی بودنش به اونا ربطی نداره
با این کار هنرمندانی که بابت این سریال دستمزد گرفتند ممکنه این پول رو صرف کارهای دیگه کرده باشند و بدهکار بشن و بابت بدهی بیفتن زندان در حالیکه خودشون هیچ گناهی نکردن. مساله اینه که باید قانون ورشکستگی برای افراد عادی در ایران تصویب بشه مثل کشورهای دیگه که افراد به خاطر بدهی به زندان نیفتن و بتونن بعد از ورشکستی بدون بدهی زندگی جدیدی رو آغاز کنند.
کار کردن دستمزدشون رو گرفتن برای چی باید پس بدهند ؟
به اونا چه ارتباطی داشته که تهیه کننده اثر از چه راهی پول درآورده

برای تابناک متاسفم که همچین تیتری رو میزنه
یه سوال. بازیگرها هم مالیات درامدشان را می دهند؟میشه یکیشون اظهارنامه مالیاتیش را منتشر کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
مالیات تکلیفی بر اساس هر مبلغ هر قرداد کسر میشه همینجور بیمه مثل فوتبالیست ها یا هر حقوق بگیر قراردادی دیگه
اگه از روز اول نظام بانک داری درست پیاده شده بود اصلا نباید به اینجاها میرسید
نکته اینجاست که در حقوق ایران تملک ثالث ولو با حسن نیت بر مملوک به ناقل فاسد محترم نیست(مجبورم حقوقی بنویسم چون عرفی ش چند صفحه میشه) و اگر اثبات شود مالی که ایشان دریافت کرده اند متعلق به پرداخت کننده نبوده باید به مالک واقعی رد کنند اگر شما زمینی بخرید و بعدا معلوم شود فروشنده مالک نبوده باید زمین را به مالک پس بدهید ، بر خلاف ایران در حقوق اغلب کشورهای اروپایی ، انتقال گیرنده با حسن نیت در هر صورت مالک مال میشود و مالک واقعی باید به کسی که اولین بار مالش را غصب کرده رجوع کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
اونوقت عین مال با قرارداد کاری فرقی نمی کنه؟ چون عوامل سریال دستمزده دریافت کرده اند و ملک یا مالی را که معامله نکرده اند.
اینجاست که انسانیتشون مشخص میشه
وای بر نویسنده این مطلب چنانچه قصدی غیر از ارزیابی بازخورد مردم داشته است.
پس با این حساب شریعتمداری را هم توبیخ کنید که دخترش را به عقد این آقا در آورده.چرا وقتی فهمید این آقا چه کارهایی کرده طلاق دخترش را نگرفت.استدلال شما برای پس دادن دستمزد بازیگران شهرزاد هم مثل این مثال منطقی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
واقعا اینقدر خام هستید که نمیدونید این اقا که نه سواد درست وحسابی داره ونه حرفه درست وحسابی بلده بدون حمایت پدر زنش حتی یک ریال هم نمیتونست پول دربیاره وام گرفتن پیش کش
غیر محتمل است که بازیگران سریال در طی چندین سال از منابع تامینی کاملاً بی خبر بوده باشند. وقتی صحبت از بازیگر و دستمزد میشود و طبیعتا بیشتر در جریان امور قرار گرفتن، این مساله تفاوت دارد با آبدارچی یا راننده تاکسی
من بفهمم پولی که بهم رسیده دزدی بوده آتیش میزنم اون پول رو
تهیه کننده به "رد مال " محکوم شده. به بازیگران و عوامل چه ربطی داره؟ هر وقت دادگاه اونها رو محکوم کرد بیاید توبیخشون کنید.
متاسفانه هموطنان عزیز به مسائل حقوقی اشراف ندارند بهمین خاطره که اعلام میکنند نباید دستمزدها پس داده بشه ولی به این نکته توجه نمیکنند که منشا این پول حلال نبوده و متعلق به تهیه کننده نیز نبوده بلکه متعلق به مردم و سپرده گذارهای بانکها بوده از طرفی طبق قاعده غرور بازیگران میبایست پولها را پس داده و از تهیه کننده شکایت نمایند بنابراین دستگاه قضایی باید طبق موازین قانونی تا ریال اخر انرا از بازیگران پس گرفته و به صاحبین اصلی ان عودت دهد
دوستان فرق بین یک کارساده وهنرمند میدانید در چی هنر مند را ما تشویق مکنیم تا سر تا پا غرور بشه ولی یک کارگز ساختمانی بدونه تشویق بعد از چند سال میشه یک بساز وبفروش ولی بدونه غرور حالا پیداکنید پرتقال فزوشو
کسی که میرود وجوهات می دهد آیا از او می پرسند چگونه این پول را بدست آوردی
اگر اينطوري فكر كنيم تمام كارمندان دولت در دوره احمدي نژاد بايد تمام حقوق دريافتيشان را پس بدهند، چون الان تعدادي از وزرا و معاون ايشان به اتهام دزدي و ... در زندان به سر مي برند. عوامل سريال كار خود را انجام داده اند و حقوقي دريافت كرده اند، بقيه ماجرا ربطي به ايشان ندارد.
بازیگرا دستمزد کارشونو گرفتن، پول رو اونی باید پس بده که دزدیده
من سریال شهرزاد رو خیلی دوست داشتم و همه قسمتهاشو دیدم.باری زیبای ترانه علیدوستی- علی نصیریان و....
به لحاظ قانونی نباید هیچ مجازاتی شامل حال بازیگرانش باشد ،اولا انها نقش خودرا برابر مفاد قراردادشان انجام داده اند ،دوما تشخیص پاک بودن منبع مالی سرمایه گذار وپولش در هیچ بندومفاد قانونی با انها نبوده است .بجایش بهتره بدنبال کلان دزدان در شهر داری وسایر نهاد ها که همه از انها باخبرند باشید ،ومردم را فریب ندهید .پولهایی که از مردم در نهادها وسازمانها تحت هر عنوان مثل وثیقه ،سپرده برای حج وخرید خودرو ویا برای سرمایه گذاری ویا دریافت وام ویا درامدهای ناشی از موقوفات وصدقات ویا فروش اموال واملاک تملیکی ویا کشف مواد مخدر ویا مابه التفات دریافت ارز دولتی وفروشش ارز ویا کالا خریداری بجای توزیع برابر تعهد فروش در بازار ازاد مثل گوشی همراه ،کاغذ ،دارو ،گوشت ،برنج وقند وشکر ،وهزاران مورد دیگر ..... ب،ردین وانهارا مجازات کزده واموال را به خزانه ملت برگزدانید وشفاف سازی کنید واز دزدی های نجومی وتاریخی قرن در این کشور جلو گیری کنید مگر حضرت علی جامعه اسلامی را اینطوری اداره میکزد ؟
شخص قرارداد بسته ومطابق قرارداد کارکرده ومطابق کار وقرارداد پول از کارفرما یا پیمانکارگرفته.بقیه اش هیچ هست..هنرپیشه ها برای تهیه کننده کارکردن ودستمزدگرفتن.این حلال حلال هست چون شغلشون در زمان انجام،فعل حلال بود بدون آگاهی از منبع حرام آن درزمان عقد قرارداد وانجام آن ....پیمانکار یا تهیه کننده یا همان کارفرما با آگاهی داشتن از آن وپنهان کاری آن،متهم به بازپرداخت هست...عواملی که قرارداد بسته ومطابق آن کارکرده اند درواقع کاملا قانونی ومجازبوده...
در ضمن این سریال از بهترین وخوش ساخت ترین سریالهایی بوده که تا کنون ساخته شده...البته این موضوع عمل خلاف سرمایه گذار رو توجیه نمیکنه.
چون این مباحث جنبه شرعی داره، لازم است کسانی که در این مورد حق نظر دارند، با اعلام نظر تکلیف همه را روشن کنند، والی اینهم می شود یکی دیگر از مسائل کشور که عده ای با نظرات درست یا نادرست خود، اوضاع را از آنچه که هست بدتر می کنند.
بنظرم اگه نمیدونستن نباید پس بدن اما سر فصل دوم شهرزاد تو توئیتر جریان پولشویی تهیه کننده رو شده بود ترانه علیدوستی هم اونموقع گفت این ها همش شایعه ست اگه غیر این بود پول پس میدیم الانم سکوت کردن همشون اما چیزی که میخوام بگم این روشن شده بود برای بازیگرها از سال ۹۵ که این آقا مشکل داره ولی از همون سال چندتا بازیگر باهاش کار کردن؟ خوب دستمزد براشون وسوسه انگیز بود تا هرچیز دیگه ای
سال 84 ما را فریب دادند و من نادان که تازه بعد از 30 سال و گرفتن مدرک دکترا از خارج به ایران برگشته بودم با یک بخشنامه وزارت علوم که فقط فرهنگیان و استادان دانشگاه را مجاز و ترغیب به خرید سهام بانک سرمایه می‌کرد رفتم و 4 ملیون تومان که آن زمان حدود یک سال حقوقم میشد را برای خرید سهام بانک پرداختم. در این 14 سال فقط یکی دو سال مبلغی اندک را به عنوان سود سهام پرداختند و کلا بقیه سالها سودی ندادند. خود سهام هم پس از 14 سال کمتر از قیمت اولیه است. تازه قفل هم هست ئ قابل فروش هم نیست.

همان سال اگر آن مبلغ را باغ خریده بودم حالا حداقل یک ملیارد تومان ارزش داشت!
اگه راست میگن برن عوامل فیلم محمد رسول الله که ۳۵ میلیون دلار هزینه برده وفقط ۱۴ میلیارد تومن فروخت رو دستگیر کنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار