بازدید 19402

درخواست وزیر خارجه انگلیس از ایران

کد خبر: ۹۱۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 30 July 2019

وزیر امور خارجه انگلیس ضمن درخواست آزادی نفت‌کش توقیف‌شده انگلیسی از سوی ایران، باری دیگر آن را اقدامی غیرقانونی تلقی کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، از رویترز، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در پی انتشار ویدیوی توقیف نفت‌کش انگلیسی توسط نیرو‌های سپاه پاسداران، در گفت‌وگویی با شبکه اسکای نیوز، خواستار آزادی این کشتی انگلیسی شد و گفت: اگر ایرانی‌ها می‌خواهند از تاریکی بیرون آمده و به عنوان یک عضو مسئول جامعه جهانی پذیرفته شوند، باید به سیستم قانونمند جامعه جهانی پایبند باشند.

وی افزود: نمی‌شود کشتی‌های خارجی را به طور غیرقانونی توقیف کرد.

به گزارش ایسنا، ادعای غیرقانونی بودن توقیف نفت‌کش انگیسی از سوی ایران در حالی مطرح می‌شود که نیرو‌های انگلیسی بیش از دو هفته پیش در جبل‌الطارق یک نفتکش حامل نفت ایران را با این ادعا که به مقصد سوریه در حرکت بوده توقیف کردند و تاکنون نیز مبادرت به آزای آن نکرده‌اند.

مقامات ایران این اقدام انگلیس را غیرقانونی و مصداق دزدی دریایی دانسته‌اند و وزارت امورخارجه کشورمان نیز در واکنش سفیر انگلیس در تهران را فراخواند.

در پی این، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران اعلام کرد که عصر روز جمعه، ۲۸ تیرماه یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

علاوه بر این، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در پیامی توئیتری با اشاره به توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران توسط انگلیس نوشت: برخلاف دزدی دریایی در تنگه جبل‌الطارق، اقدام ما در خلیج فارس اجرای قوانین بین‌المللی کشتیرانی دریایی است.

وی ادامه داد: همان‌طور که در نیویورک گفتم، این ایران است که امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس را تامین می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۸
برادر این سیستم برای همه است نه فقط برای ما
انگلیسی ها دزدند و زبانی جز زبان زور نمی فهمند. کلا چشم آبی ها و مو بلوندها ما را نژاد پست تر می دانند.
آقای راب تازه بدوران رسیده!! لطفا به بزگترازخودت بگوبیادحرف بزند، ثانیامابقوانین بین المللی که خودشما رعایت آن رانمیکنیدآگاهتروملتزم تریم، پس هرگزبقانون شکنی ما رامتهم نکن وهرگزیک ایرانی راتهدیدنکن!!!.
عجب آدم پرروییه. واقعا من پوزم کشید رو زمین از اینهمه پررویی
یکی نیست به این روباه پیر بگوید که شما و آن کاباره گردان دیوانه دنیا را برای مستضعفان روی زمین سیاه کرده اید باید بدانید که روزی وعده الهی محقق خواهد شد و مستضعفان زمین وارثان آن خواهند شد و شما جانیانیان به فطره که به قوای آهنین خود دلبسته اید به زباله دان تاریخ خواهید پیوست.با اینگونه گویشها دیگه نمیتوانید دوباره زمینه چپاول ثروت کشورهای مسلمان را در ذهن خود بپرورانید و دلخوش کنید به خائنین خلیج فارس و این گاوهای شیر ده بزودید به دست ملتهای مسلمان خود نابود خواهند شد و شما مجبور خواهید شد منطقه را ترک کنید . انشالله.
اگر قانون جهان معنیش زورگوییست لعنت بر این قانون. ما افتخار می کنیم که قانون جنگل را رعایت نمی کنیم. من در تعجبم این تفاله های صهیونیست جهانی مردم دنیا را چه فرض کرده اند؟
انگلیس هزینه نوکری امریکا وما هزینه آزادگی خود را پرداخت می کنیم.
برای خاتمه دادن به این ماجرا دولت انگلیس میتونه پول نفت موجود در نفتکش ایران در جبل الطارق را پرداخت کنه و نفتش را در جبل الطارق خالی کنه و نفتکش را آزاد کنه و ایران هم نفتکش انگلیس را آزاد کنه وگرنه این ماجراها آخر و عاقبت خوبی نخواهد داشت.
دزد بالفطره حیا ندارد!!
منظور ایشان از سیستم قانونمند جهانی همان قانون جنگله؟!
زدی ضربتی ، ضربتی نوش کن .
وزارت خارجه بگه باین یارو وزیر خارجه انگلیس که برین در خونه خودتون بازی کنید و آینده‌هه خواستید بیایید اینطرفا ، با ولی تون بیایید.
اینا ظاهراً نمیخوان حالا حالاها از رؤیای زنگ زده GB بیرون بیان و حقایق امروز رو درک کنن!
بریطانیا اینطور با دروغی ودزدی دریائی دنیا را استعمار کردند .
هنوز نرسیده خیلی گرد خاک میکنی راب ؟ !
گوش اگر گوش من ....... بلندتر اصلا داد بزن چی زدی
جواب های هوی است کسی که بار شیشه حمل می کند نباید سمت کسی سنگ پرتاب کند کشتی تان را توقیف کردیم تا جونتون در بیاد
زدی ضربه ای، ضربه ای نوش کن
کسی که خربزه می خوره پای لرزش می شینه
برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است
سکه نقد به از سیلی نسیه است
مرا به کار تو هیچ دخلی نیست
بیار آنجه داری ز مروی و زور
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی