بازدید 5078
۷

قول وزیر علوم برای مقابله با تقلب‌های علمی

کد خبر: ۹۱۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 30 July 2019

وزیر علوم گفت که آئین‌نامه اجرایی قانون مقابله با تخلفات علمی مراحل ویرایش جمله‌ای و اصلاح عبارتی را در هیأت دولت می‌گذراند و پس از ابلاغ آیین‌نامه، کارگروه‌های اخلاق حرفه‌ای و مقابله با تقلب‌های علمی در دانشگاه‌ها تشکیل خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگ با فارس در پاسخ به این سوال که اجرای آیین‌نامه مقابله با تخلفات علمی به کجا رسید؟ اظهار داشت: آئین‌نامه اجرایی قانون مقابله با تخلفات علمی و پژوهشی در هیات دولت است و هنوز ابلاغ نشده است؛ البته این آیین‌نامه فقط برای ویرایش جمله‌ای و اصلاح عبارتی در هیأت دولت مانده و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه منتظریم که این آئین‌نامه اجرایی ابلاغ شود، ادامه داد: پس از ابلاغ این آئین‌نامه در دانشگاه‌ها به ویژه در دانشگاه‌های بزرگ و استان‌ها کارگروهی به عنوان کارگروه اخلاق حرفه‌ای و مقابله با تقلب‌های علمی تشکیل می‌شود که این کارگروه‌ها به صورت بازوهای وزارت علوم در سراسر کشور موضوع را پیگیری می‌کنند.

غلامی خاطرنشان کرد: البته اغلب دانشگاه‌های تهران و دانشگاه‌های بزرگ چنین سازوکاری را دارند.

آئین‌نامه قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی با مشارکت وزارتخانه‌های علوم و بهداشت تدوین شده و در جلسه هیأت دولت به تصویب رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
وقتی چند تن از مسئولین عالی رتبه این کشور پایان نامه آنها از اول تا آخرش سرقت ادبی است که اسناد آن در اینترنت موجود می باشد و کافی است سرچ شود،صحبت از این موضوع مزحک می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
تصحیح می شود، مضحک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
مضحک درست است آقای سواد!
نه بابا. جداً؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
افرادی که پایان نامه و رساله خریده اند مستحق ابطال مدرک و شدیدترین برخورد هستند. نگذارید آبروی علمی کشور بیش از این برود....
به عمل کار برآید به سخن رانی نیست.
نباید در محدوده دانشگاهها این را حاکم کرد که هیئت علمی حتماً باید مقاله داشته باشند، که خود این مسئله باعث می شود که آنها مجبور به تقلب شوند. هیئت علمی که خود تقلب میکند با چه رویی می تواند دانشجو را از این کار بر حذر دارد. شما با چه ترفندی غیر از نظارت هیئت علمی می توانید جلوی تقلب دانشجو را بگیرید.
خانه از بیخ ویران است.
اثرات توام مدرک گرایی و بیکاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل