بازدید 7624

پمپئو بار دیگر خواستار گفت وگو با مردم ایران شد

کد خبر: ۹۱۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳ 29 July 2019

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر خواستار سفر به تهران و گفت وگوی بی واسطه با مردم ایران شد و گفت ایران از چه می ترسد که درخواست مرا رد می کند؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مایک پمپئو عصر یکشنبه در یادداشت توئیتری خود با انتشار قطعه ای از مصاحبه خود با شبکه خبری بلومبرگ که خواستار سفر به تهران شده بود، نوشت: اخیرا پیشنهاد دادم به تهران سفر و به طور مستقیم با مردم ایران صحبت کنم.

وی افزود آنچه را که رژیم ایران نامید، این درخواست را رد کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا که به طور مشخص از دیپلماسی ظریف به ستوه آمده است، اظهار کرد ما از آمدن ظریف به آمریکا که از آزادی بیان لذت می برد، نمی ترسیم.

این اظهارات پمپئو در حالی است که او از درخواست مصاحبه رسانه های آمریکایی با ظریف انتقاد داشت و آن را تصمیم بد نامید. همچنین او ظریف را به حضور در سه نقطه محدود کرد تا شاید اینگونه زبان گویای او را خاموش کند اما علاقه رسانه ها به شنیدن حقیقت و صدای منطق جمهوری اسلامی ایران نتوانست این رویکرد منفعلانه و از موضع ضعف آمریکا و شخص پمپئو را موثر سازد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این یادداشت توئیتری خود نوشت: آیا واقعیت های آنچه را که او رژیم نامید بد است که نمی توانند به من اجازه دهند تا کار مشابهی را در تهران انجام دهم؟ چه می شود اگر مردم حقیقت را بدون فیلتر و بی واسطه بشنوند؟

پمپئو این اظهارات را بدون اشاره به تروریسم اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران مطرح کرد که مردم عادی را برای دستیابی به اهداف سیاسی خود، هدف قرار داده اند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مدت اقامت اخیر خود در نیویورک تصریح کرد دونالد ترامپ به جنگ اقتصادی با ایران اذعان کرده است. در جنگ اقتصادی، مردم عادی هدف ابتدایی آن هستند.

وی این اقدام را مصداق بارز تروریسم دانست و گفت ایران با تروریست ها مذاکره نمی کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان