بازدید 5236
۱

حجاج بدون مجوز در عربستان زندانی می‌شوند

کد خبر: ۹۱۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۴ 29 July 2019

عربستان روز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: هر شهروند یا مقیم سعودی که بخواهد بدون کسب مجوز در مراسم حج شرکت کند، زندانی و جریمه نقدی می شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وزارت کشور سعودی در صفحه توئیتری اش افزود: از تمامی شهروندان و افراد مقیم در عربستان که متقاضی انجام مناسک حج هستند، تقاضا می شود که مجوز لازم در این خصوص اخذ کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: نیروهای امنیتی مانع خودروهایی خواهند شد که مجوز ورود به مکه مکرمه را به همراه نداشته باشند.

این وزارت خانه هشدار داد که صاحبان و رانندگان وسایل نقله حامل حاجیان به مکه مکرمه پیش از اخذ مجوز، در معرض جریمه قرار خواهند داشت.

عربستان بترتیب کسانی که یک بار بدون مجوز به حج بیایند، ۱۵ روز زندان، برای دومین بار ۲ ماه زندان و برای کسانی که برای سومین بار ۶ ماه زندان در نظر گرفته است.

مقامات سعودی علاوه بر حکم زندان، جرایم نقدی نیز برای متخلفان در نظر گرفته اند.

بر این اساس هر فردی که بدون مجوز به حج بیاید، برای بار نخست، ۲۲۰۰ دلار (۱۰ هزار ریال سعودی)، برای دوم پنج هزار و ۶۰۰ دلار (۲۵ هزار ریال)، و برای سومین بار ۱۱ هزار و ۳۰۰ دلار (۵۰ هزار ریال) جریمه خواهد شد.

براساس این قانون، در صورتی که فردی که بصورت غیر قانونی حاجیان را منتقل می کند، خارجی باشد، پس از جریمه، اخراج می شود و به مدت تعیین شده حق ورود به عربستان را نخواهد داشت.

این قانون همچنین بلحاظ قضایی اجازه مصادره خودرویی را می دهد که بصورت غیر قانونی حاجیان را جابجا کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
از ترسشان به خودشان رحم نمی‌کنند این عربها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان