بازدید 6890
خبر

گزینه ایران، سرمربی تیم ملی فوتبال عربستان شد

گفته می شد رنار در چند نوبت با مسوولان فدراسیون کشورمان برای جانشینی کی روش مذاکره کرده است که معروف ترین شایعات پس از تماشای بازی تیم ملی در جام ملتها در کنار سرپرست دبیرکلی فدراسیون یعنی شکوری بود.
کد خبر: ۹۱۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 28 July 2019

سرمربی پیشین و فرانسوی تیم ملی مراکش که بعد از ناکامی در جام ملت های آفریقا از این تیم جدا شده ود، با تیم ملی فوتبال عربستان به توافق نهایی رسید و با قرادادی دو سال و نیمه رسماً هدایت این تیم آسیایی را برعهده گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی، رنار از زمستان گذشته گزینه جدی سرمربیگری سه تیم ایران ، امارات و عربستان و همچنین چند باشگاه قدرتمند عربی بود که بعد از انتخاب ویلموتس بلژیکی برای هدایت تیم ملی ایران، در نهایت به نوشته سایت کوره، هدایت سعودی ها را برعهده گرفت. گفته می شد رنار در چند نوبت با مسوولان فدراسیون کشورمان برای جانشینی کی روش مذاکره کرده است که معروف ترین شایعات پس از تماشای بازی تیم ملی در جام ملتها در کنار سرپرست دبیرکلی فدراسیون یعنی شکوری بود.

هدایت عربستان را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خوان آنتونیو پیتسی آرژانتینی برعهده داشت اما او به خاطر کسب نتایج ضعیف از کار برکنار شد و از آن زمان تا الان تیم عربستان بدون مربیِ قطعی، مانده بود تا اینکه مسوولان فوتبال عربستان با رنار به توافق نهایی رسیدند. به نظر می رسد آنها مدتها برای خلاص شدن وی از قرارداد با فدراسیون مراکش منتشر مانده بودند.

هروه رنار سرمربی تیم ملی فوتبال عربستان شد

قرارداد هروه رنار با تیم ملی عربستان دو سال و نیمه است و به این ترتیب تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هدایت عربستان را برعهده خواهد داشت. رنار مربی بسیار شناخته شده‌ای در فوتبال آفریقا است. او نخستین مربی در تاریخ فوتبال آفریقا است که توانسته با دو تیم متفاوت قهرمان قاره سیاه شود و با دو تیم زامبیا و ساحل عاج عنوان قهرمانی را در این رقابت‌ها به دست آورده است.

این مربی فرانسوی با تیم ملی فوتبال مراکش هم به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کرد و در دیدار نخست برابر ایران در ثانیه های آخر با گل بخودی تن به شکست داد تا از صعود به دور بعد بازماند. او در جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۹ هم هدایت مراکش را برعهده داشت که تیم او نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی