بازدید 5213

دلگرمی کاخ سقید به همپیمانانش در خلیج فارس

کاخ‌سفید روز جمعه اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا به حمایت از منافع واشنگتن و همپیمانان در مقابل تهدیدات ایران در تنگه هرمز پایبند است.
کد خبر: ۹۱۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵ 26 July 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به حمایت از منافع واشنگتن و همپیمانانش در تنگه هرمز در مقابل تهدیدات ایران پایبند است.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که ترامپ تمایل دارد به «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در موضوع نفتکش توقیف شده این کشور توسط ایران کمک کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در سخنرانی گفته بود این غیر منصفانه است که آمریکا نقش پلیس تنگه هرمز را ایفا کند و از کشتی کشور‌های ثروتمندی همانند عربستان سعودی، چین و ژاپن حفاظت کند. 

روزنامه یواس‌ای‌تودی نیز روز سه‌شنبه در گزاشی نوشته بود که ترامپ سال‌ها است که ایران را تهدید می‌کند و می‌گوید مایل است علیه آن از زور نظامی استفاده کند، اما دستیاران و افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند او با توجه به انتقادهایش از «جنگ‌های بی‌پایان آمریکا» در عراق و افغانستان تمایلی به اقدام علیه ایران، مگر در صورت بروز یک اقدام بسیار تحریک‌آمیز ندارد. 

دوری ترامپ از هرگونه تقابل با ایران صدای متحدان عربی خود در منطقه غرب آسیا را نیز در آورده است.

«ضاحی خلفان»، معاون رئیس پلیس دبی روز سه‌شنبه از رئیس جمهور آمریکا به خاطر اینکه هیچ کاری در مورد ایران انجام نمی‌دهد انتقاد کرده و او را خرگوش خواند. وی با انتشار مطلبی در توئیتر نوشت: چرا ترامپ برای عرب‌ها شیر بود، اما مقابل ایران خرگوش شد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل