بازدید 12148
برلیانس V5 و دوستان؛

بررسی رقبای برلیانس V5 در بازار جهانی

کد خبر: ۹۱۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 24 July 2019

تقریباً هیچ خودرویی بدون رقیب نیست و ملیت هم نمی‌شناسد. چه این اتومبیل آلمانی باشد چه ایتالیایی بالاخره یک رقیب تازه‌نفس یا قدیمی خواهد داشت. از سر اتفاق خودرو موفق برند چینی برلیانس یعنی V5 رقبای بسیار زیادی دارد که اکثرشان در همین ایران خودمان قابل خریداری هستند. نکته‌ای هم که در مورد این خودروها باید بدانید عرضه یک ساله اکثرشان پس از این مدل است که خودش حرف‌های بسیاری برای زدن پیش می‌آورند. مثلاً طراحی فنی بیشتر این ماشین‌ها به‌صورت مستقیم از روی V5 برداشته‌شده است و از همین رو خریدوفروش برلیانس V5 را زیر ذره‌بین می‌برند. به همین دلیل بهتر است تا این رقبا را بشناسید تا شانس بهتری در انتخاب بهترین گزینه برای خود داشته باشید.

چانگان CS35

یکی از خودروهایی که به‌صورت جدی برای رقابت با V5 ساخته و روانه بازار شد  چانگان CS35 بود. این خودرو دقیقاً یک سال پس از برلیانس وارد بازار شد و این فاصله زمانی تغییر زیادی بر روند فروشان هم نگذاشت. مهم‌ترین نکته‌ای هم که باعث بالا گرفتن این رقابت شد طراحی عجیب و مشابه آن ازنظر ظاهری بود. برای مثال اگر از جلو پنجره‌ای نمادین برلیانس (مشابه بی ام و) فاکتور بگیریم قطعاً حواسمان به چراغ‌های چانگان جلب می‌شود. این چراغ‌ها دقیقاً از بالای  کاپوت به سمت جلو پنجره‌ای کشیده شده‌اند و دقیقاً تا بالای چراغ‌های مه شکن متوقف می‌شوند. البته برای از بین برد تشابهات، این مه شکن‌ها از حالت دایره‌ای برلیانس خارج شده‌اند اما دقیقاً در همان پنل قرار گرفته‌اند. با این‌که خرید برلیانس V5 ازنظر ظاهر خیلی منطقی‌تر است اما چانگان هم رقیبی قدر به‌حساب می‌آید.

هاوال H2

هاوال  یکی از عجیب‌ترین مدل‌های خود را دقیقاً 3 سال بعد از عرضه V5 رونمایی کرد. بزرگ‌ترین تفاوتی هم که باید به دنبال آن باشید بازمی‌گردد به قدرت و موتوری که برای آن تدارک دیده است. البته قبل از هرگونه قضاوتی به یاد داشته باشید  که 3 سال فاصله زمانی تأثیر بسیاری زیادی دارد اما موتور هاوال واقعاً برای رقابت با v5 و هم‌رده‌هایش طراحی شده است. این هم در حالی است که برلیانس V5 در بهترین حالتش می‌تواند 80 درصد از ظرفیت خود را استفاده کند اما H2 به صورت کامل از آن بهره می‌برد. حجم بیشتر موتوران به اضافه دور موتور خیلی کمتر باعث می‌شوند تا این خودرو 250 میلیون تومانی برای V5 شاخ و شانه بکشد. هاوال با نیرو محرکه 140 اسب بخاری به مراتب قوی‌تر است و شاید بهتر باشد این مدل را هم در مقایسات خود قرار دهید.

Lynk & Co 01

اگر از ورای مدل‌های قدیمی V5 بگذریم وارد دنیای کاملاً متفاوت می‌شویم چون رقبای این خودرو در مدل‌های جدید بیشتر هستند و متأسفانه در کشورمان هم پیدا نمی‌شوند. مثلاً مدل دیلاکس سال 2017 برلیانس v5 که در همین ایران خودمان هم به سختی یافت می‌شود رقیبی تازه نفس چون Lynk & Co دارد. این خودرو که محصول مشترک جیلی و ولوو است سعی دارد تا با به کار بردن ظاهر پورشه و البته باطن برلیانس V5 به رقابت با این خودرو بپردازد. از همین رو بدیهی است که در مرز توجه علاقه‌مندان خودرو قرار بگیرد. این خودرو در پایان سال 2017 وارد بازار چین شد و با قیمت 17 هزار دلار نیز به فروش رسید. بازخوردهای مثبت این خودرو هم باعث شد است تا در تاریخی معین برای سایر کشورها تولید و عرضه شود. سری دوم این خودرو هم اکنون فرآیند ساخت خود را در طی می‌کند و برای عرضه در سال 2019 برنامه‎ریزی شده است.

Dodge Journey

داج یکی از همان شرکت‌هایی است که به عنوان ماسل ساز آمریکایی معروف است. این خودرو که در سال 2017 عرضه شد برای رقابت با موج جدید خودروهای چینی روانه بازار شد و اما به دلیل عدم رعایت یک نکته بزرگ خیلی نتوانست در این رقابت باقی بماند و نهایتاً با هم‌رده های آمریکایی خودش مقایسه شد. داج با به کار بردن طرحی مشابه با ظاهر خودروهای چینی و تقابل باقدرت اصلی برلیانس V5سعی کرد تا در این رقابت پیروز شود اما نکته‌ای که به آن توجه نکرد بودجه خرید یک خودروست. قیمت برلیانس V5 آن‌هم در مدل سال 2017 چیزی نزدیک به 220 میلیون تومان است برای خیلی‌ها معقول به نظر می‌رسد اما داج به این نکته دقت نکرده و قیمت بالایش آن را به پایین‌ترین رتبه در لیست اکثراً خریداران منتقل کرد. قیمت این مدل از داج حدوداً 30 هزار دلار است که خیلی مناسب بودجه این دسته از خریداران خودرو نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل