بازدید 6233
۱

مقدار برق مصرفی ماینر‌ها در استان البرز

کد خبر: ۹۱۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ 24 July 2019

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز با بیان اینکه تاکنون ۴۵۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در البرز کشف و ضبط شده است، گفت: تا کنون ۲۰ مگاوات برق به صورت غیرمجاز توسط دستگاه‌های تولید ارزدیجیتال مصرف شده است.

به گزارش «تابناک»، بهنان بیات در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: در بررسی اولیه احتمال می‌رفت که ۵۰ مگاوات برق از طریق دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتالی در استان مصرف شده است، اما بررسی‌های دقیق‌تر نشان داد در استان حدود ۲۰ مگاوات برق به صورت غیرمجاز توسط این دستگاه‌ها مصرف شده است.

بیات خاطرنشان کرد: ۲۰ مگاوات برق معادل مصرف برق ۲۰ هزار واحد مسکونی است.

وی توضیح داد: بازرسین برای شناسایی محل استخراج ارز‌های دیجیتال از مناطق مختلف استان بازدید و با بررسی نمودار مصرف مکان‌هایی که به نظر می‌رسید بیش از حد استاندارد و نرمال برق مصرف می‌کنند، موفق به شناسایی چند دستگاه شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در استان کشف و ضبط و نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام شده است.

بیات تصریح کرد: هزینه برق در ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها بسیار پایین‌تر است، چون دولت برق را به صورت یارانه‌ای در اختیار مشترکین قرار می‌دهد و مردم نباید از این انرژی سوء استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز افزود: درست است که تولید ارزدیجیتال از طریق این دستگاه‌ها سود مادی زیادی دارد، ولی این روند در کشور ما قانونی نیست و به نوعی سوء استفاده از بیت المال به حساب می‌آید.

وی گفت: پیشنهاداتی به هیات دولت مبنی بر تعیین نرخ تعرفه برای استفاده کنندگان از دستگاه استخراج ارز دیجیتال صورت گرفته و امیدواریم هیات اقتصادی دولت با کمک وزارت نیرو این پیشنهادات را مصوب کند تا علاقه‌مندان بتوانند از مجاری قانونی نسبت به استخراج ارز دیجیتالی اقدام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
غیر خودی بودند با خودیا کاری ندارند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل