بازدید 8353
۴

نامه «لاریجانی» به «روحانی»

کد خبر: ۹۱۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 23 July 2019
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور در مورد اجرای ناقص قانون افزایش حقوق کارمندان و همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

به گزارش ایسنا، اسدالله عباسی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: مجلس در رابطه با حقوق کارکنان دولت مصوبه‌ای داشت که فرمول آن ۴۰۰ هزار تومان افزایش و تا ۱۰ درصد بود، اما دولت بر اساس قانون عمل نکرد؛ لذا آقای لاریجانی نامه تطبیق قوانین را خطاب به رئیس جمهور در رابطه با نقص اجرای قانون توسط دولت نوشت.

وی اضافه کرد: همچنین بار‌ها اعلام شد که دولت در این باره با مجلس مذاکره کند تا به نقطه مشترکی برسیم و موانع رفع شود، ولی تا اینجا همکاری نشد و آقای لاریجانی ناچار شدند این نامه را بزنند تا این الزام اعمال شود و در رابطه با همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز توجه کافی صورت گیرد. چرا که مصوبه مجلس در راستای حمایت از کسانی بوده که حقوق پایین داشتند، اما بیشتر به نفع کسانی شده که حقوق بالای ۱۰ میلیون داشتند.

عباسی ادامه داد: ما امیدواریم دولت بر اساس قانون عمل کند و تکلیف افزایش حقوق‌ها تا ۱۰ درصد و ۴۰۰ هزار تومان را انجام دهد. دولت اکنون بر اساس لایحه بودجه عمل می‌کند به صورتی که کسی با ۱۵ میلیون حقوق، ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و این فاصله بین حقوق‌بگیران را تشدید می‌کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در خصوص طرح تشکیل وزارت بازرگانی نیز گفت: سال گذشته دولت لایحه‌ای آورد آن هم در شرایطی که تحریم‌هایی اعمال شده و وضع اقتصادی ثبات نداشت در نتیجه مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان با آن مخالفت کردند. دولت هم بعد از گرفتن نظر استمزاجی مجلس، منصرف شد. بعد از آن تعدادی از همکاران طرح آوردند که در کمیسیون‌ها بحث شد و هفته آینده نیز در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد تا ان‌شاء‌الله چالش‌های مهار تورم و گرانی و نوسان قیمت رفع شود.

وی در خصوص طرح الزام بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری غیر بانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان یادآور شد: روسای کل بانک مرکزی قبلی و فعلی تایید می‌کنند که محاسبات اعمال شده در شبکه بانکی بعضا غیر قانونی و به صورت ربح مرکب است. در واقع بانک‌ها در رابطه با سود و جریمه سود و دیرکرد غیر قانونی عمل می‌کنند که با این مصوبه تا پایان سال ۹۸ فرصت تسویه حساب بر اساس قرارداد اولیه داده می‌شود تا حمایتی از طرح‌های تولیدی صورت گیرد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس از برگزاری جلسه غیر علنی هفته آینده با وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: این جلسه که روز دوشنبه یا سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود در خصوص موضوعات مربوط به نهاده‌های کشاورزی، خوراک دام، قیمت کود و خرید تضمینی گندم است و در ماه اینده نیز جلسه غیر علنی در رابطه با هدفمندی یارانه‌ها یا صندوق بازنشستگی خواهیم داشت.

عباسی در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن تبریک انتصاب روسای جدید بنیاد مستضعفان و کمیته امداد از اقدام سپاه برای توقیف کشتی انگلیسی قدردانی کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
بدا به حال ما کارمنداها که معاش و حقوقمون در پنجمین ماه سال! داره بین مجلس و دولت دست رشته میشه
همین بازی رو ادامه بدید سال تموم میشه و دولت و مجلس هم ی نفس راحتی میکشند!
ببینیم و تعریف کنیم
ای کاش ما بازنشستگان ( مخصوصا قبل از 86 ) انن بعضی حقوق بگیرا شاغل یا بازنشستگان بعضی نهادها مورد توجه قرار میگرفتند و برای وضعیت معیشت آنها سفارش می شد ولی افسوس که فراموش شده ایم
خوشم میاد آقای روحانی کار خودش را میکند به مجلس و قوانین هم کاری ندارد
فقط علی برکت ال...
شما فقط نامه نگار ی کنید تا امسال هم با وعده و وعیدها ی تان به اتمام برسد الهی که یک روزی در این نامه نگاری غرق شوید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان