بازدید 14905
عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با «تابناک»؛

بالا و پایین کردن‌های سینوسی ارز، زندگی را برای مردم زهر کرده است/ تا زمانی که اعتماد، امید و ثبات به بازار بازنگردد، اوضاع بهتر از این نمی‌شود

افسارگسیختگی بازار و گرانی اجناس و رها شدن اقتصاد، دمار از روزگار مردم درآورده و جالب اینکه تمام بدنه حاکمیت نیز منتقد وضعیت کنونی هستند؛ از صدر تا ذیل مسئولان نظام، از رئیس جمهور و دیگر رؤسای قوا گرفته تا مأمور شهرداری و کارمند معمولی دولتی.
کد خبر: ۹۱۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ 23 July 2019

بالا و پایین کردن‌های سینوسی ارز، زندگی را برای مردم زهر کرده است/ تا زمانی که اعتماد، امید و ثبات به بازار بازنگردد، اوضاع بهتر از این نمی‌شودافسارگسیختگی بازار و گرانی اجناس و رها شدن اقتصاد، دمار از روزگار مردم درآورده و جالب اینکه تمام بدنه حاکمیت نیز منتقد وضعیت کنونی است؛ از صدر تا ذیل مسئولان نظام، از رئیس جمهور و دیگر رؤسای قوا گرفته تا مأمور شهرداری و کارمند معمولی دولتی.

به گزارش «تابناک»؛ اما نکته اینجاست که کسی برای کنترل قیمت‌ها در بازار هیچ حرکتی نمی‌کند. با اینکه این روز‌ها قیمت ارز به شدت رو به کاهش است، اثری از کاهش قیمت‌ها دیده نمی‌شود و حتی در برخی موارد، افزایش‌هایی نیز وجود داشته و گویی بازار واکنش معکوس به اوضاع نشان داده است!

برخی بر این باورند که دلیل این وضعیت، نبود کالا در بازار و ممنوعیت واردات به کشور است و برخی نیز همچنان می‌گویند، تحریم‌ها عامل اصلی تورم است؛ اما در این میان، عده‌ای همه چیز را رها کرده و منتظر معجزه هستند تا اوضاع درست شود، حال آنکه فشار همه این گرانی‌ها و تورم بر دوش مردم است. آنان وقتی شب سر بر بالین می‌گذارند، می‌دانند، کالایی را که امروز با یک نرخ خریده اند، باید فردا پول بیشتری در ازای آن بپردازند و خلاصه آنکه همه این‌ها باعث شده تا طاقت مردم طاق شود.

عبدالکریم حسین زاده در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: واقعیت این است که اکنون هم نرخ تورم و هم رکود بسیار بالاست و چیزی که می‌شود گفت، این است که اقتصاد، هر کشوری را می‌تواند زمینگیر و جامعه را دچار معضلات اساسی کند.

این نماینده مجلس گفت: مؤلفه‌های گم شده جامعه ما هم اکنون دو کلان واژه است که به اعتقاد من، پشتوانه‌های عجیبی پس آن است که یکی از آن‌ها اعتماد و دیگری امید است؛ این دو واژه‌ای است که می‌تواند در این شرایط بسیاری از مشکلات کشور را رفع کند.

این نماینده مجلس افزود: تحلیل میزان اعتماد مردم به مسئولان کشور و تحلیل میزان امیدواری مردم به زندگی، دو موضوعی است که اقتصاد و معیشت سایه سنگینی بر آن انداخته است و در روز‌های اخیر نمی‌توان منکر کار‌های دولت در خصوص کاهش نرخ ارز شد؛ اما این گام اول کار است و باید کار‌های اساسی دیگری نیز داشته باشد، اولین گام بعد از کاهش نرخ ارز این است که ثبات در نرخ‌ها ایجاد شود، تا مردم در جایی این ثبات را ببینند و ایستایی و ماندگاری آن را درک کنند، اگر ثبات ایجاد شود، باعث می‌شود در وهله نخست پول ملی به ارزش واقعی خود برسد و هم اینکه توان خرید مردم بالا رود.

وی گفت: بنابراین کاهش نرخ ارز یک داستان است، ولی مسأله مهم‌تر ثبات و پایداری این نرخ‌هاست؛ اما مهم‌ترین موضوع در این میان، تأثیر ثبات در زندگی واقعی مردم است. امروز به هر جایی برای خرید ملزومات واقعی مردم سر بزنید، از وسیله خانه گرفته تا خودرو و موارد دیگر، قیمت‌ها همچنان بر پایه دلار ۱۶ هزار تومان است و هنوز قیمت‌ها به قیمت مونیتور صرافی‌ها بازنگشته و همین باعث ایجاد آسیب روانی شده است؛ به عبارت دیگر، همین سه بخشی که از آن گفته شد، مردم را تحت فشار قرار داده و تا زمانی که اعتماد، امید و ثبات به بازار بازنگردد، اوضاع بهتر نخواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: وضعیت مردم بسیار بغرنج است و همه می‌پرسند که اوضاع چه خواهد شد و همه به کاهش نرخ ارز به یک نگاه شک آلود نگاه می‌کنند و این را می‌پرسند که سرانجام بهای ارز بالا می‌رود یا پایین. خلاصه آنکه ادامه این وضعیت سینوسی زندگی را بر کام مردم زهر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳۱
تابناک همین یه عکسو ازین بنده خدا داری مگه؟ چندتا عکس ژست انتخاباتی مث شهردار رشت ازش بگیر به این شعارهای الکی بیاد
راه حل فقط در رفراندوم
بدترین حنا ، حنای بی رنگ است
ثبات در نرخ ارز و عرضه و خرید وفروش ازاد بنحوی که در هر کشور دیگر منجمله ترکیه و...
برخورد با اخلال گران ارز ورانت خواران و از بین بردن ارز رانتی
واله بالله دولت نرخ ارز برای کالای اساسی میدهد ولی مردم با نرخ ازاد قیمت را می بینند ...هنوز متوجه نشدید
از کلیه کسانی که ارز رانتی گرفته اند موارد باز پس گرفته شده ودر مسیر توزیع ارز قرار گیرند..
وگرنه تولیدو رکود همچنان باقی خواهد ماند...
گویا دل بعضی ها برای روزهایی که دلار تا 20000تومان بالا رفته بود تنگ شده، گویا آن موقع بازار ارز زاید نوسان نداشت حالا نوسان دارد.
خدایا بیچاره شدیم بدبخت شدیم اقتصاد ما فلج شدبه داد این مردم برس

خدایا دولت ما را به این کمبود ها اگاه کن

خدایا این دولت مردم را رها کرده و فقط خارچ پرسته
آقای حسین زاده آن روزها که دلاز ثانیه ای بالا می رفت کجا بودی. پسرم.
ارز واردات کاغذ سر از بازار ....
ارز واردات دارو سر از بازار .....
ارز واردات لوازم یدکی سر از بازار .....
ارز واردات گوشت و لبنیات سر از بازار ....
........
.....
...


دیگه تمومه
این اقتصاد با تحریم در زمان جنگ رشد کرد با فساد نابود شد

مسئولان با چهل سال سابقه کار حاضر نیستند بازنشسته شوند چون هنوز براشون سود داره
جوانان بیکار به پیرمردان بیکار تبدیل شدند

افق اقتصادی کشور تاریک و ترسناک است. فساد همه جا را درگیر کرده

امیدوارم مبارزه با فساد با قدرت و سرعت بیشتر ادامه یابد ولی ظاهرا قدرت فساد بر عدالت می چربد !!!
یک میلیارد یورو گم شد خیلی راحت گفتند گم نشده بود اشتباه حساب شده بود !!!!

مردم را چی فرض می کنید....
اینها نمی دانند که اجناس گران و با دلار 30الی 50هزار تومان است انوقت اینها با مردم بازی کرده و نمایش دلار دستوریشان را نمایش می دهند و این کفر همه را دراورده و به این رفتار اینها معترض هستند...
واقعاٌ دیگه مردم قدرت خرید ندارن!! مسئولین محترم به داد مردم برسین.
بادرود،من بازنشسته سال ۸۹ هستم درسال ۲۰۱۷به منطوردیدن فرزندونوه ام که درکانادازندگی میکنندبرای مخارج وهزینه های سفرحقوق ماهیانه خودراتبدیل میکردم و۱۷۰۰دلارکانادامیشددرنیمه اول سال ۲۰۱۸شد۱۵۰۰دلارونیمه دوم ۱۲۰۰دلاروامروزحقوق بنده ۷۰۰دلارشده است .
من به هیچ کمپینی نمی پیوندم چون مردم کشورم در حد و اندازه پایبندی به هیچ کمپینی نیستند و هرکس دنبال منافع شخصی خودشه اما
به هیچ عنوان در هیچ انتخاباتی شرکت نمیکنم چون تکرار اشتباه یعنی ادامه این وضع .
تو اون یکی تاپیک چند روز پیش گفتم که پایین اومدن قیمت ارز موقتی است و چندین بار از این نوسانات دیدیم و دوباره برگشته بالا. آدمایی که سرشون به تنشون می ارزید و اهل منطق و حساب و کتاب بودن و حافظه خوبی داشتند حرف من رو تایید کردند. چند نفر انگشت شمار که سرشون همیشه مثل کبک تو برفه هم طبق معمول اومدن گفتن : هاااااااااااااا!!! لابد دلار زیاد خریدی رو دستت باد کرده!!!!! و این طوری شعور و و سواد پایین و حافظه خراب خودشون رو به رخ دیگران کشیدند!
آدم با تجربه گول این نوسانات رو نمیخوره و جو زده هم نمیشه. در حال حاضر هم دلار در آستانه مرز مقاومت ورود به کانال 13 تومن قرار داره. حالا برید خوش باشید که 3 روز دلار رو براتون مصنوعی پایین آوردن!
مسولین مانند روضه خوانها شده اند که در بالای منبر صحبتهای انساندوستانه میکنند ،ولیکن ار منبر که پایین می آیند ، آنکار دیگر میکنند ؟ صدها هزار اموال مفسدین اقتصادی ثبت ،و ضبط شده ،پس کجا رفته ؟ هفت میلیون قطعه سکه پیش فروش گردید که ارزش افزودهٔ آن بالای بیست هزار میلیارد تومان است که حکومت میبایست مالیات واقعی اخذ کند تا تعدیل ثروت بوجود آید ؟ چهارده میلیارد ،دلار ارز اختصاصی برای کالاهای اساسی که خورد ،و خوراک مردم است ،را چه کسانی بلعیده اند ؟ بنا بگفتهٔ جناب آقای دکتر خلبان سردار قالیباف ، بیش از ۸۰٪ ثروت کشور در اختیار کمتر از ۴٪ جمعیت ۸۲ میلیونی ایران است که جمعیت آنان حدود سه میلیون نفر میباشد که اگر خانوارهارا چهار نفر منظور کنیم میشود کمتر از یک میلیون خانوار ؟ که همهٔ آنان در داخل حکومت هستند ؟ عده ای بازاری ،و عده ای دلال ،و عده ای مدیر و مسئول ؟ مردم ایران ، اگر یک روح الله میداشتند شک نکنید که در مدت کمتر از یک هفته تومار ننگین این دزدان را می پیچیدند ؟ از پشتوانهٔ پول ملی چیزی در کشور باقی نمانده است ، همین خیانتکاران به ملک و ملت همه را به خارج ایران منتقل نموده اند ، دهها هزار میلیارد دلار ثروت ایرانیان در امریکا ،و انگلیس ،و اروپا ،و دیگر کشورها در بانکهای آنان سپرده گذاری شده است ، آیا میتوان گفت که مسئولان از آن بی اطلاع هستند ،و یا در آن دخیل نمیباشند ؟
همش کار بانک مرکزی و دولت میباشد تا از این طریق کسری بودجه خودشان را تامین کنند.
سعی کنید با چندتا کشور دیگه هم به هم بزنید که کار یکسره بشه انشالله! بدبختی مردم از دولت نیست. بدبختی اینه که دیگه غرب ول کرده خاورمیانه رو. میذاره تو این اوضاع بمیریم همه!
فقط در دوره خاتمی بود که علیرغم پایین ترین بودن قیمت نفت در تاریخ ۲۰ ساله و تورم ۴۰ در صدی تحویل گرفته از دولت هاشمی توانست هم نرخ ارز را ثابت نگهدارد
و هم تورم را کنترل کند و با راه اندازی صندوق ذخیره ارزی کمک بزرگی به اقتصاد کشور کرد
و رونق اقتصادی در بهترین شرایط بود
این که دولت برای کنترل قیمت ارز جلو واردات را ببندد . خطایی بس بزرگ است و نتیجه این می شود که امروز می بینیم با این که قیمت ارز هر روز پایین تر می اید ولی قیمت کالاها به دلیل کمبود روز به روز گران تر می شود . بعد از تحریم ها همه یک پارچه حمایت از تولید سر دادیم .ولی متاسفانه در جهت حمایت از ان تنها کاری که کردیم این بود که جلو واردات را گرفتیم و این خطای فاحشی بود . الا در هیچ نقطه دنیا . هیچ کشوری قادر نیست همه چیز را تولید کند . به امار صادرات و واردات کشورهای پیشرفته نگاه کنید . متوجه خواهید شد . فی المثال . در کشورهای اروپایی که بزرگترین تولید کننده خودرو هستند . به وفور خودور ژاپنی و کره ای نیز در خیابان های انها مشاهده می شو د. در غیر این صورت انحصار به وجود می اید و نتیجه انحصار می شود . پراید و پژو 405 تولید ایران . وقتی انحصار به وجود امد . رقابت از بین می رود و وقتی رقابت نباشد . نتیجه تولید می شود یک کالاهی بی کیفیت . این که یک مجموعه دست به دامن دولت شود و بگوید من تولید می کنم به شرطی که درهای کشور را ببندید و مردم را وادار به خرید کالای من کنید .اسم ان را تولید نمی گویند . به این انحصار می گویند . به این تولید بی کیفیت می گویند که هیچ وقت بیشرفت نخواهد کرد و از مرزهای کشور تولید کننده رد نخواهد شد . قرار نیست هر کشوری همه چیز را تولید کند . برای تولید یک کالا به پتانسیل هاو مزیت های انسانی و طبیعی ان مکان باید دقت کرد . وظیفه ما ایرانی ها تولید دسته بیل نیست . که متاسفانه این رزوها تیتر خبری شده . من ایرانی باید بر تولید با کیفیت و صادرات فرش . پسته . زعفران زوم کنم و این ها را تبدیل به برند جهانی کنم . من ایرانی باید از نعمت عظیم خدادی ذخایر فسیلی به نحو احسنت استفاده کنم و با با سرمایه گذاری کلان بر روی ان . از خام فروشی ان اجتناب کنم . ان وقت است که فقط صادرات محصولات تولید شده از این مشتقات . ایرانم را به قطب اقتصادی تبدیل خواهد کرد. چنان چه هلند با استفاده از مزیت تولید گل. تمام توانش را بر روی ان معطوف کرده و به اندازه صادرات نفت ما گل صادرات می کند و در فکر تولید دسته بیل هم نیست . کشور من . ایران . یکی از ده کشور دنیا در بحث مزیت های گردشگری می باشد . من ایرانی باید از این پتانسیل به نحو احسن استفاده کنم و با ایجاد زیرساخت های مربوطه . ورود سیل گونه گردشگری خارجی را به وطنم مهیا کنم .که درامد ان بسیار بیشتر از صادرات نفت خام خواهد بود و در کل دنیا ثابت شده درامد از راه گردشگری راحترین و به صرفه ترین و پر بازده ترین درامد در میان تمام شغل ها می باشد . پس بهتر است دست از شعارهای عوام گرایانه برداریم و به صورت اساسی طرحی نو درافکنیم . با بستن گمرک و جلوگیری و ممنوعیت . فقط انحصار به وجود می اید . و نتیجه ان می شود . پراید . و .........................میلیونها کالای بی کیفیت دیگر که بقای چندانی نخواهد داشت و با یک تلنگر از بین خواهند رفت و پشت بند ان ضایع شدن سرمایه ملی .... من ایرانی اگر بتوانم فقط پنج کالا تولید کنم و ان را تبدیل به برند ایرانی در بازارهای جهانی کنم . بسیار بهتر از تولید میلیون ها کالای بی کیفیت و گمنام داخلی می باشد .
خوب اینها رو که خودمون میدونیم که مردم در فشارند و قیمتها لحظه ای بالا میره. شما بفرما چه کاری کردی یا چه کاری میخوای انجام بدی تا از این وضعیت دربیاییم.
بر باعث و بانيش ....... !
برای کار اقتصادی ثبات قیمت ارز از میزان قیمت هم مهم تر است و بانک مرکزی مثل همیشه ناتوان از این ثبات بخشی حتی در قیمت های بالای ارز مثل 12 تومن است
این مقاله القا تفکرات صهیونیست خبیث است. مردم در رفاه به سر می برند لطفا جو روانی منفی ایجاد نفرمایید. هنوز به لنگ پوشی و یک وعده غذا در روز نرسیدیم پس خدا را شکر.
دولت و بانک مرکزی یک قیمت منطقی برای ارز تعیین کنند و آن را کنترل کنند و اجازه بی نظمی به بازار ندهند
اگر قرار باشد ارز و قیمت سایر کالاها برای خودشان بالا و پایین بروند پس کار دولت و وزرا چیست؟
حرف مسئولین و از جمله رئیس بانک مرکزی در چند روز اخیر را بخاطر بیاورید،که میگفت قیمت ارز کنترل شده و مردم ارز نگه ندارند.حال با بالارفتن مجدد قیمت ارز دوباره همه چیز مشخص شد.اقتصاد کشور به باتلاق نشسته است.
نشان این افسار گسختیگی بدلیل مراکز متعدد تصمیم گیری وحرج مرجع در کلان مملکت است همان طوری که در بعد خارجی بعلت تک صدایی موفق بودیم در عوض دربعد داخلی بعلت چند صدایی وهرکه به هرکی ونبود مسئول مسئولیت پذیر در وانفسا قرار داریم تنها راه حذف نظام ریاستی وایجاد نخست وزیری با انتخاب ولی فقیه مباشد
زهرکردند بیچاره کردنند مردم را نابود کردنند مردم روانی کردنند مردم زندگی برای مردم نگذاشتند دیگر این حقه ما مردم نبود ما مردمانه خوبی هستیم با همه دروغ کلک وحده ساختیم ولی دیگر تحمل مان نمی کشد گرانی خفه کرده مردم را چرا یکی نمیاد به داده ما مردم برسد چرا کسی نیست به فریاد ما مردم برسد دیگه بلایی نبود سرما مردم نیاد نه خونه می توانیم اجاره گنیم نه می توانیم خانه رهن کنیم نه می توانیم زندگی بگرانیم نه از پسه خرج گران زندگی می توانیم بر بیا یم یکی به فریاده ما مردم برسد خفه مان کردید گرانی چرا اینجور به سرمان میارید .... برید ببینید در دادسرها خانواده خانمها از فشاره زندگی دارند مهریه به اجرا می گذارنند که از این بدبختی گرانی و زندگی کردن با کارمند و کارگر خلص شونند وبه طلاق کشیده می شود یکی به داده ما مردم برسد مگر کارمند و کارگر مستجر چی دارد که باید برود زندان و کارش را از دست بدهد برود زندان برای مهریه زن و پیش پرداخته مهریه هزینه دادرسی کی کشورمان اینجور بود کدام زن مهریه به اجرا می گذاشت بیچاره کردینند نابود کردنند زندگیه مردم را ای خدا به داده ما مردم برس نجات بده ما مردم را ای خدا خسته شدیم دیگر جان به لبم شدیم دیگر ای خدا نجات بده ما مردم را
میگم چطوره بانک مرکزی قیمت ۷ سال دیگه رو الان روی دلار بگذاره و ضمانت بده که این نرخ برای ۷ سال تحت هر شرایطی ثابت خواهد ماند . دسته کم برای ۷ سال از بازیچه بودن در دست دلال های ارز نجات پیدا میکنیم
بالا و پایین رفتن نرخ ارز به کام کسانی است که رانت اطلاعاتی دارند یک شبه میلیاردر می شوند
کاسیان تحریم و مافیاهای مختلف مملکت را قبضه کرده اند و خون مردم را می مکند بعد تفصیر را انداختند گردن ترامپ و تیم بی و عربستان . نه آقا اگه قدرت دارید این ها را از مملکت ریشه کن کنید . ما با هیچ کشوری مشکل نداریم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل