بازدید 4205
۱

ورود بیش از نیمی از حجاج ایرانی به سرزمین وحی

کد خبر: ۹۱۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 23 July 2019

مسئول عملیات نقل حج تمتع ۹۸ از انتقال بیش از نیمی از مجموع حجاج ایران به سرزمین وحی تا پایان روز دوشنبه، ۳۱ تیرماه خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، کامران اکبری گفت: تا پایان شب گذشته ۱۸۸ پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به عربستان انجام شده و به این ترتیب، عملیات رفت انتقال حجاج از نیمه گذشته است.

وی مجموع پرواز‌های مرحله رفت حجاج ایرانی را ۳۶۱ پرواز بیان کرد و افزود: تقریبا همین تعداد پرواز نیز برای برگشت آن‌ها در نظر گرفته شده است.

این مسئول سازمان حج و زیارت، عملکرد ایران ایر را در زمینه انتقال حجاج، عالی توصیف کرد و دستیابی به آن را ناشی از همت، مدیریت و مراقبت متخصصان، کادر پروازی و همه کارکنان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران دانست.
اکبری گفت: میانگین تاخیر پرواز‌های ایران ایر تاکنون حدود ۲۲ دقیقه بوده که با توجه به حجم پروازها، رقم قابل قبولی است.

وی یادآور شد: بسیاری از پرواز‌های حجاج ایرانی به دلیل حضور به موقع مسافران و آمادگی هواپیما و کادر پروازی با تعجیل و زودتر از برنامه اعلام شده صورت گرفته است.

به گفته اکبری، دو مورد تاخیر ناشی از نقص فنی هواپیما در ساری و گرگان موجب شده است میانگین تاخیر عملیات پروازی به ۲۲ دقیقه برسد.

مسئول عملیات نقل حج تمتع ۹۸ ابراز امیدواری کرد عملکرد خوب ایران ایر در زمینه انتقال حجاج تا زمان پایان عملیات رفت و برگشت ادامه داشته باشد.

وی گفت: تاکنون عملیات انتقال حجاج از ایستگاه‌های پروازی کرمانشاه، یزد، گرگان، ساری، زنجان، زاهدان، بیرجند و اهواز به پایان رسیده است.

اکبری خاطرنشان کرد: انتقال حجاج از طریق ایستگاه‌های تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، ارومیه، کرمان و هرمزگان همچنان ادامه دارد و پرواز‌های حجاج از طریق فرودگاه‌های همدان و رشت نیز در روز‌های آینده آغاز خواهد شد.

وی افزود: آخرین پرواز حجاج ایرانی به سوی مدینه روز ۹ مرداد و از شهر‌های تهران، مشهد و تبریز صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت، آخرین روز انتقال حجاج از طریق فرودگاه جده به مکه مکرمه را نیز روز ۱۴ مرداد از شهر‌های تهران، مشهد و ارومیه بیان کرد.

اکبری همچنین از همکاری عربستان در پذیرش زائران ایرانی و انجام تشریفات مربوط به کنترل گذرنامه و ترخیص آنان در فرودگاه‌های جده و مدینه ابراز رضایت کرد و گفت که به دلیل تعامل خوب ماموران دراین دو فرودگاه، حجاج در کوتاهترین زمان ممکن از آن خارج می‌شوند.

انتقال تمامی حجاج ایران در سال جاری توسط ایران ایر (هما) صورت می‌گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
361 پرواز و میانگین 200 نفر در هر پرواز میشود 72200نفر و خوشبینانه فرض کنیم هزینه هر نفر 15 میلیون تومان بوده باشد میشود 1/083/000/000/000 تومان میشود که این هزینه سفر است نه خرید ریال عربستان و دلار و ... که اگر استهلاک هواپیماها در این وضعیت تحریم در نظر بگیریم اوضاع بیشتر روشن میشود.
در شرائط فعلی که بیشترین آمار فقر و گرانی کمر شکن و گرانی اجاره مسکن و بیکاری و ... در کشور بیداد میکند بهتر نبود با این رقم نجومی گره ای از کار مردم باز میشد ؟ کارخانه ای تاسیس میشد ؟ ورزشگاه و باشگاه و مدرسه و دانشگاه و کتابخانه و کار آفرینی میشد و ....
اگر انسانها بد هستند ولی گاهی کارهای خوبی از ایشان به جا میماند , آتاتورک در زمانی که زمامدار ترکیه بود فقط خرج یکسال حج را به صنعت پارچه بافی اختصاص داد و هنوز که هنوز است ترکیه جزو قدرتهای اول جهان در این عرصه بوده و هست .
خوشبخت کردن مردم سخت نیست فقط کمی فکر میخواهد و خواستن این امر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان