بازدید 21113
بین سدان‌های دنده دستی؛

دنا دنده‌ای بهتر است یا برلیانسh330 دنده‌ای؟

کد خبر: ۹۱۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ 22 July 2019

داستان رقابت میان خودروهای چینی و داخلی تقریباً از اوایل دهه 90 شدت گرفت. زمانی که برندهای چینی هرروز حضور پررنگ‌تری در بازار ایران پیدا می‌کردند و به دلیل امکانات وسوسه کننده‌ای که داشتند خریداران ایرانی را به سمت خود جذب می‌کردند. خودروهای چینی در ابتدای ورود خود به دلیل قیمت میانه‌ای که داشتند توانستند توجه بزرگ‌ترین قشر جامعه، یعنی قشر متوسط را جذب کنند. بنابراین بسیاری از خریداران این قشر برای داشتن خودرویی با امکانات بیشتر و قیمت کمتر به سراغ خرید خودروهای چینی می‌رفتند. اما رفته‌رفته با مونتاژ این خودروها توسط کمپانی‌های داخلی بی‌کیفیتی و کمبود امکانات خودروهای داخلی به آن‌ها نیز سرایت کرد و حال در بازار شاهد عرضه خودروهای مونتاژی باقیمت‌های سر به فلک کشیده اما بی‌کیفیت‌تر نسبت به قبل هستیم.

در این میان خریدوفروش برلیانس اچ 330 و دنا دو نماینده از ایران و چین در بازار خودرو ایران هستند که مورد هدف و انتخاب خریداران قرار می‌گیرند. اکثر خریدارانی که به خودروهای سدان علاقه دارند این دو گزینه را در سبد انتخابی خود قرار می‌دهند. در ادامه این مطلب ما قصد داریم این دو رقیب را شانه‌به‌شانه هم قرار دهیم و ویژگی‌های آن‌ها را مقایسه کنیم تا شما را برای انتخابی منطقی‌تر یاری کنیم.

مقایسه طراحی ظاهری دنا معمولی و برلیانسh330 دنده‌ای

دنا پلاس برخلاف خودروهای دیگر تولید داخل که از انرژی و هیجان در طراحی ظاهری خود تهی هستند، طوری طراحی‌شده که نمای جلویی آن کاملاً مدرن و هیجان‌انگیز جلوه می‌کند. هرچند نمای پشتی و جانبی این خودرو ساده است. اما جلوپنجره مشبک آن به همراه فرم چراغ‌ها و شکستگی‌ها و برجستگی‌های موجود در کاپوت و سپر ظاهری تهاجمی‌تر به این خودرو داده است. هم‌چنین چراغ‌های LED و مه شکن‌های آن نیز مدرن‌تر از برلیانسH330 می‌باشد.

برلیانسH330 نیز به‌خودی‌خود در طراحی ظاهری تا حدودی موفق عمل کرده و بین سدان‌های قیمت میانه بازار توانسته در رده متوسط رو به بالا قرار گیرد. طراحی خارجی این خودرو نیز هرچند کاملاً مدرن نیست، اما رگه‌هایی از نسل جدید را در خود جای‌داده است. به همین دلیل نیز بین سدان‌های چینی موجود در بازار خرید برلیانس اچ 330 دنده‌ای محتمل‌تر است.

مقایسه طراحی داخلی برلیانسH330 دنده‌ای و دنا معمولی

دنا در میان خودروهای تولیدشده توسط ایران‌خودرو، جزو فرزندان جدید آن محسوب می‌شود. به همین دلیل نیز این کمپانی سعی کرده تا کابین مدرن‌تری نسبت به تولیدات قبلی خود برای این خودرو در نظر بگیرد. ازاین‌رو در دنا شاهد طراحی به‌روزتر و بهتری نسبت به برلیانس اچ 330 در داخل کابین هستیم. یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌هایی که در داخل کابین این دو خودرو قابل‌مشاهده است، حضور مانیتور 7اینچی لمسی است که جلوه خاصی به داشبورد این خودرو داده است. علاوه بر این کنسول میانی داشبورد نیز در دنا طراحی قابل‌قبول‌تری نسبت به برلیانس اچ 330 دارد.

ازنظر امکانات داخلی نیز از بسیاری جهات دنا از برلیانس اچ 330 برتری دارد. دکمه‌های کنترلی روی فرمان که به راننده اجازه کنترل راحت‌تری را می‌دهد، کمربند پیش کشنده و محدودکننده، مالتی پلکس، سیستم صوتی قوی با 6 اسپیکر و هندزفری، سیستم مسیریابی، سیستم تهویه هوای اتوماتیک به همراه دریچه‌های عقب، صندلی راننده و سرنشین برقی و آینه‌های جانبی برقی مواردی هستند که برتری‌های دنا به برلیانس را مشخص می‌کنند. با این اوصاف باقیمتی تقریباً برابر خرید برلیانس اچ 330 دنده‌ای گزینه خوبی به نظر نمی‌آید.

مقایسه عملکرد و مشخصات فنی برلیانس اچ 330 دنده‌ای و دنا

این دو خودرو بااینکه ازنظر امکانات داخلی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، اما ازنظر عملکرد فنی و هندلینگ تقریباً یکسان هستند. برلیانسh330 جدید با موتور 1.65 لیتری در بازار موجود است. این موتور 114 اسب بخار نیرو و 154 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب 0 تا 100 12 ثانیه‌ای این خودرو و گشتاور کم آن نشان‌دهنده کند بودن آن در شتاب گیری اولیه است. اما به‌طورکلی در مقایسه با رقبای هم‌رده خود عملکرد قابل قبولی دارد. گیربکس قدرتمند ژاپنی این خودرو با 5 دنده دستی تعویض دنده راحت‌تری را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد. مصرف سوخت برلیانس اچ 330 در سیکل ترکیبی حدود 6.3 لیتر است.

از طرفی دنا دنده‌ای نیز با موتور 1.7 لیتری خود تفاوت چندانی با برلیانس اچ 330 ندارد. این موتور باقدرت 115 اسب بخاری و گشتاور 155 نیوتون متری خود قدرتی مشابه باقدرت برلیانس را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما با توجه به وزن بیشتر و شتاب 13 ثانیه آن، دنا کمی ضعیف‌تر از برلیانس ظاهر می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی دنا دنده‌ای نیز حدود 7.7 لیتر است.

با توجه به این‌که قیمت برلیانس اچ 330 و دنا در یک رنج قرار دارد، تصمیم نهایی خرید به نیازهای شما بستگی دارد. اگر عملکرد بهتر خودرو برای شما مهم است خرید برلیانس اچ 330  انتخاب بهتری است. اما اگر به امکانات داخلی خودرو و ظاهر آن اهمیت بیشتری می‌دهید بهتر است دنا را انتخاب کنید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار