بازدید 8606
پیمانه اقتصادی؛

نایب رئیس اتاق بازرگانی: خواهان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستیم/ گیر افتادن دلار در دوراهی صعود یا کاهش/ ادامه صادرات پتروشیمی ایران به سه قاره جهان/ پیش بینی از ادامه روند افزایشی قیمت طلا

این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب‌گرد شاخص کل بورس در شروع هفته، افزایش ۱۵۰ تومانی نرخ دلار و یورو در صرافی‌های مجاز و بانکی، سقوط صادرات نفت عربستان به پایین‌ترین حد ۱۳ ماهه، سود مرکب بانک‌ها هر روز کنتور می‌اندازد، ناصر سراج: شورای رقابت نباید از قیمت گذاری خارج می‌شد و کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 21 July 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب‌گرد شاخص کل بورس در شروع هفته، افزایش ۱۵۰ تومانی نرخ دلار و یورو در صرافی‌های مجاز و بانکی، سقوط صادرات نفت عربستان به پایین‌ترین حد سیزده ماهه، سود مرکب بانک‌ها هر روز کنتور می‌اندازد، ناصر سراج: شورای رقابت نباید از قیمت گذاری خارج می‌شد و کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا را در بر دارد.

عقب‌گرد شاخص کل بورس در شروع هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با کاهش ۳۵۳ واحدی معادل ۰.۱۴ درصد به رقم ۲۴۶ هزار و ۴۳۷ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹۷ واحدی معادل ۰.۱۴ درصد به رقم ۶۷ هزار و ۸۹۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۱۶ واحدی معادل ۰.۳۶ درصد، عدد ۵۹ هزار و ۷۴۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۴۶ واحدی معادل ۰.۳۶ درصد به رقم ۴۰ هزار و ۳۹۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۰۱ واحد کاهش معادل ۰.۲۹ درصد را رقم زد و به سطح ۲۷۴ هزار و ۸۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۱۴ واحد کاهش معادل ۰.۳۴ درصد به رقم ۱۸۱ هزار و ۷۵۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۷۵ واحد افزایش معادل ۰.۱۸ درصد همراه بود و عدد ۴۸۹ هزار و ۳۳۵ واحد را به نمایش گذاشت.

نایب رییس اتاق بازرگانی: خواهان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستیم/ گیر افتادن دلار در دوراهی صعود یا کاهش/ ادامه صادرات پتروشیمی ایران به سه قاره جهان/ پیش بینی از ادامه روند افزایشی قیمت طلا

وال‌استریت با توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران رشدخود را از دست داد

سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) در حالی که بازارهای آمریکا مشغول هضم کردن داده‌های درآمدهای شرکت‌ها و اظهارات یک مقام بلندپایه فدرال‌رزرو بودند، وال‌استریت افت کرد و شاخص‌ها از لحاظ هفتگی پایین آمدند. اس‌اندپی ۵۰۰ با ۰.۶ درصد افت در ۲۹۷۶.۶۱ واحد بسته شد، در حالی که شاخص کامپوزیت نزدک ۰.۷ درصد پایین آمد و در ۸۱۴۶.۴۹ واحد به کار خود پایان داد. میانگین صنعتی داوجونز ۶۸.۷۷ درصد یا ۰.۳ درصد افت کرد و به ۲۷۱۵۴.۲۰ واحد رسید. این در حالی است که در ابتدای معاملات دیروز، شاخص داوجونز بیش از ۱۰۰ واحد رشد کرده بود. شاخص‌های سهام پس از این رشد خود را از دست دادند که ایران اعلام کرد یک نفتکش انگلیسی را توقیف کرده است. این هفته شاخص‌های اس‌اندپی و نزدک هر کدام بیش از ۱ درصد افت کردند، که این بزرگترین افت هفتگی آنها از اوایل ماه می تا کنون بود. شاخص داوجونز هم از لحاظ هفتگی ۰.۶ درصد پایین آمد. افت شاخص‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که در اوایل هفته همگی به رکودهای تاریخی دست یافته بودند. سهام شرکت مایکروسافت پس از اینکه اعلام کرد درآمدهای سه ماهه این شرکت از پیش‌بینی‌ها فراتر رفته است، رکورد زد. درآمد این شرکت از فضای ابری، نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد جهش کرد، اما سهام آن تنها با ۰.۱۵ درصد رشد بسته شد. امریکن اکسپرس، یک شرکت مهم دیگر تحت شاخص داوجونز، درآمدی فراتر از انتظار اعلام کرد، اما سهام این شرکت بیش از ۲.۵ درصد سقوط کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی: خواهان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستیم

نایب رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به کاهش فاصله بین نرخ ارز در بازار آزاد و سامانه نیما، این موضوع را دلیلی برای کاهش خسارت صادرکنندگان و افزایش بازگشت ارز حاصل از صادرات عنوان کرد. محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با ایبِنا درباره جزییات دیدار رؤسا و اعضای هیأت رئیسه سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون با عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در هفته گذشته گفت: اتاق بازرگانی ایران در یک سال گذشته موضع خود را درباره ارز تغییر نداده و ما خواهان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستیم. رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی گفت: نظر اتاق ایران آن است که اگر قرار است به کالایی یارانه داده شود، این یارانه ریالی و مستقیم به شهروندان پرداخت شود. وی ادامه داد: با وجود پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان می بینیم که نرخ تورم کالاهای اساسی بالا می رود و آثار منفی این موضوع را از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون دیده ایم. وی تصریح کرد فاصله زیاد بین نرخ سامانه نیما و نرخ ارز در بازار آزاد در ماه های گذشته به صادرات، جذب ارز و بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور لطمه زد. انصاری در عین حال درباره روند نزولی نرخ ارز در بازار طی هفته های گذشته و نزدیک شدن آن به نرخ نیمایی گفت: کاهش فاصله بین نرخ بازار آزاد و نیما، میزان خسارت صادرکنندگان را کاهش خواهد داد و در نتیجه میزان ارز حاصل از صادراتی که به کشور بازخواهد گشت را افزایش می دهد.

افزایش ۱۵۰ تومانی نرخ دلار و یورو در صرافی‌های مجاز و بانکی

روز گذشته، بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۵۵۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۱۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این نرخ نسبت به پایان هفته گذشته، ۱۵۰ تومان رشد داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در معاملات امروز، به نرخ ۱۳۴۵۰ تومان خریداری و با رشد ۱۵۰ تومان نسبت به روز پنج شنبه گذشته، به قیمت ۱۳۵۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

صادرات نفت عربستان به پایین‌ترین حد سیزده ماهه سقوط کرد

گزارش عربستان به مؤسسه جودی نشان داد، صادرات نفت این کشور در ماه می امسال به ۶ میلیون و ۹۴۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت که پایین‌ترین رقم از ماه می سال ۲۰۱۹ میلادی تا کنون است. رقم یاد شده، نسبت به صادرات روزانه ۷ میلیون و ۱۸۰ هزار بشکه نفت عربستان در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی، ۲۴۰ هزار بشکه کمتر بود. صادرات نفت عربستان در ماه می امسال ۹ میلیون و ۶۷۰ هزار بشکه در روز بود. کاهش صادرات عربستان در حالی است که این کشور تحت فشار دونالد ترامپ، به مقامات آمریکایی وعده داده بود با افزایش صادرات، کاهش صادرات نفت ایران ناشی از تحریم ها را در بازار جبران کند.

کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا هفته گذشته برای سومین هفته پیاپی کاهش یافت. شرکت خدمات حفاری بیکر هیوز اعلام کرد، شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا در هفته گذشته با پنج مورد کاهش به ۷۷۹ دکل رسید که پایین‌ترین رقم از ماه فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون است، حال آن که شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا در دوره مشابه پارسال، ۸۵۸ دکل بود. شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا به عنوان شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده، مورد توجه فعالان بازار نفت است.

گیر افتادن دلار در دوراهی صعود یا کاهش

وجود اخبار مثبت و منفی متعدد باعث شد تا شاخص دلار دچار نوسانات زیادی شود. به نقل از رویترز، هر چند مدیران ارشد بانک مرکزی آمریکا با عقب‌نشینی نسبتا محسوس از مواضع قبلی خود اعلام کردند هنوز نسبت به کاهش نرخ بهره مصمم نیستند، تنش‌ها در منطقه خلیج فارس باعث شد تا دلار نتواند به طور کامل از این شرایط بهره گیرد. جان ویلیامز، رئیس دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو در نیویورک با اشاره به تلاش این نهاد برای برقراری تعادل بین نرخ بهره و تورم گفت: سیاست کاهش نرخ بهره سریع در دستور کار قرار ندارد. جاشوا تدبیر، مدیر پوشش ریسک در مؤسسه "وسترن یونیون بیزینس سالوشنز" گفت: نظر مدیران بانک مرکزی به معنای تغییرات فوری در سیاست‌های پولی نیست و این مسأله باعث شد تا دلار شروع به بازیابی خود کند. دلار به اخبار مرتبط با بانک مرکزی آمریکا حساسیت زیادی پیدا کرده است. به گزارش ایسنا؛ شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۹۷.۱۶۸ واحد رسید. در پیش بودن برگزیت و وعده بانک مرکزی اروپا به آغاز دور جدید خرید اوراق قرضه باعث شد تا دلار ابتدا خود را ۰.۵ درصد بالا بکشد و هر یورو به ازای ۱.۱۲۲ دلار  مبادله شود؛ اما دلار بار دیگر رو به کاهش رفت و در نهایت با ایستادن در سطح ۱.۱۲۷۳ واحدی به کار خود در معاملات هفتگی خاتمه داد.

سود مرکب بانک ها هر روز کنتور می اندازد

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه فعالیت بسیاری از واحدهای تولیدی در حال حاضر متوقف است، اما سود مرکب بانک ها  هر روز کنتور می اندازد، افزود: اخذ سود مرکب بر اساس اظهارنظر صریح مراجع عظام تقلید غیرشرعی است چرا که ما چند جلسه خدمت مراجع عظام حضور یافته و مطالب خود را در این باره مطرح کرده ایم که نظر شفاف مراجع این بود که سود روی سود خلاف ضوابط شرعی است. وی با بیان اینکه براساس طرح تهیه شده نحوه محاسبه از سود مرکب به سود ساده تغییر پیدا می‌کند، ادامه داد: اثر مثبت حذف ربح مرکب این است که تعهدات فعالان اقتصادی که دچار مشکل شده اند را کاهش می‌دهد، البته دوره زمانی این طرح مربوط به گذشته بوده و برای آینده تصمیم دیگری اخذ می‌شود. به نقل از خانه ملت؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در صورت تصویب نهایی و تصویب شورای نگهبان شاهد تحول بسیار مهم در تسویه بدهی‌های فعالان اقتصادی به نظام بانکی کشور خواهیم بود، گفت: بر این اساس حجم نقدینگی نظام بانکی افزایش پیدا خواهد کرد و دارایی‌های راکد آنها کم خواهد شد و نظام بانکی نیز تنفس پیدا می کند.

ادامه صادرات پتروشیمی ایران به سه قاره جهان

مدیرکل گمرک پارس جنوبی با اشاره به روند تجارت خارجی از این گمرک، گفت: یک میلیون و ۵۷۰ هزار تن صادرات غیرنفتی به ارزش بالای ۷۰۰ میلیون دلار از گمرک پارس جنوبی به مقصد سه قاره دنیا در خرداد امسال انجام شده است. احمد پورحیدری با بیان این مطلب ادامه داد: خرداد امسال در مجموع ۱۰ هزار تن کالا از این گمرک وارد کشور شده که ارزشی ۴۳۰ میلیون دلاری دارد. وی با اشاره به اینکه حجم واردات در خرداد امسال از نظر ارزش ۲۹۰ درصد بیشتر از خرداد سال ۹۷ بوده افزود: مبدا واردات کالا به ایران بیشتر کشورهای ایتالیا، آلمان، چین، امارات، اسپانیا و کره‌جنوبی بوده است. پورحیدری بیشترین واردات را مربوط به شیرآلات گازی، اتصالات کوره، لوله، تلمبه‌های توزیع سوخت، اجزا و قطعات توربین گازی و خازن‌های ثابت برقی عنوان کرد. وی افزود: در زمینه صادرات غیرنفتی از این گمرک که شامل محصولات پتروشیمی به جز میعانات گازی می‌شود، در خرداد یک میلیون و ۵۷۰ هزار تن صادرات به ارزش بالای ۷۰۰ میلیون دلار صورت گرفته که از نظر وزنی ۲۳ درصد و از نظ ارزش ۲ درصد رشد را نشان می‌دهد. به نقل از ایرنا؛ مدیرکل گمرک پارس جنوبی مقاصد اصلی صادراتی ایران از این گمرک را هند، موزامبیک، آفریقای جنوبی، ازبکستان، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و امارات دانست و ادامه داد: صادرات زمینی از این گمرک به کشورهای عراق، افغانستان و ترکیه نیز در جریان بوده و همچنین کشوهای چین، رومانی، قرقیزستان، تایوان، کویت، قطر، عمان، پاکستان و ایتالیا نیز میزبان محصولات پتروشیمی ایران بوده‌اند.

ناصر سراج: شورای رقابت نباید از قیمت گذاری خارج می‌شد

ناصر سراج در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید و الکامپ ۹۸ در جمع خبرنگاران در خصوص قیمت گذاری خودرو‌ها گفت: شورای رقابت نباید از قیمت گذاری خارج می‌شد و وزیر صنعت هم خیلی موافق این موضوع نیست. سراج تصریح کرد: شورای رقابت براساس فرمولی قیمت خودرو را تعیین می‌کرد و مبنای این قیمت گذاری تورم بخشی استعلام شده از بانک مرکزی بود. رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: شرایط به خوبی پیش می‌رفت، اما خودروسازان قانع نبودند و تمایل داشتند بی در و پیکر قیمت را افزایش دهند. آن را به شورای هماهنگی بردند و اختیار را از شورای رقابت گرفتند، در حالی که طبق­ قانون کسی نمی‌تواند اختیارات شورای رقابت را کم کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه خودروسازان واقعا به علت کمبود یا نبود قطعه به تعهدات خود عمل نمی‌کنند یا دلیل دیگری دارد، گفت: هم اکنون ۱۸۰ هزار خودرو در سایت‌های خودروسازان انبار شده است. ما اخیرا هیأتی به استان مازندران فرستادیم و در یک شهرستان چهل روز از پارک خودرو‌ها می‌گذشت و هیچ کسری نداشتند، اما توزیع نمی‌کردند. وی افزود: آن‌ها را مکلف کردیم که توزیع کنند و خودروهایی را که کمبود قطعه مهم ندارند، تحویل دهند. سراج به تشکیل جلسه‌ای با خودروسازان، قطعه سازان، تعزیرات و­ دیگر فعالان مرتبط با خودرو تا ماه آینده اشاره کرد. /باشگاه خبرنگاران

پیش بینی از ادامه روند افزایشی قیمت طلا

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند روند افزایشی قیمت طلا در هفته جاری ادامه پیدا می‌کند.

طلا پس از اظهارات اخیر مقامات ارشد بانک مرکزی آمریکا که انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره را تقویت کرد، به قیمت بالای جدیدی صعود کرد که بالاترین رکورد در شش سال اخیر بود. فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت پرایس فیوچرز اظهار کرد: طلا نه تنها به روند صعودی ادامه داده بلکه قیمت بالای جدیدی را شکسته است.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۲ تن شرکت کردند که از میان آن‌ها هشت تن یا ۶۷ درصد افزایش قیمت طلا و سه تن یا ۲۵ درصد کاهش قیمت این فلز ارزشمند را پیش‌بینی کردند در حالی که یک تن یا هشت درصد نظری نداشتند. در این بین، ۶۴۳ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که از میان آنها ۴۷۷ تن یا ۷۴ درصد افزایش قیمت و ۹۶ تن یا ۱۵ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند، در حالی که ۷۰ تن یا ۱۱ درصد نظری نداشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
دلار حداکثر 6 -7 هزار تومن بیشتر نیست و دارد به قیمت واقعی خودش نزدیک می شود .مسئولین سر دو راهی کاهش یا افزایشند....!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
من هم میتوانم ادعاکنم دلار۳تا۴هزارتومان ارزش دارد! ولی برای این ادعا نبایددلایل ومستنداتی ارائه شود؟یاصرف ادعاکافیست؟
مجمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
اقایان مسئولین با ارز 4200 تومانی نتوانستید کالاهای اساسی و معیشتی و دارو و درمان و ...... را تامین نمایید حال بدنبال حذف وافزایش ان هستید مگر مردم واقشار جامعه درامد وحقوق شان به دلار است ؟؟؟؟؟
یکی از اخبارهای مثبتی که میتونه باعث کاهش واقعی نرخ دلار بشه و توی سه ماه گذشته منتشر شده رو با ذکر مثال توضیح دهید!!!
به نام خدا
اینجانب 10 مهر 97 برای اولین بار بعد 36 سال از زندگی خود خودرو ساینا موعد تحویل تیر 98 ثبت نام نمودم و در تاریخ 10 مهر97 15 میلیون به حساب سایپا واریز کردم که آن زمان قیمت کارخانه خودرو مذکور 30 میلیون تومان بود،دی ماه همان سال قیمت خودرو مذکور 44 اعلام شدو در تیر امسال پس از فروش فوری هایی که با قیمت 53 توسط سایپا زده شد،تازه دعوتنامه ارسال گردید و قیمت 60 میلیون 900 هزار زده شد،در روز بعد پس از دلسرد شدن 5 میلیون از قیمت قبلی کسر گردید ولی با توجه به وضعیت بوجود آمده و اینکه در سایت تحویل خودرو را 60 روز دیگر قید نموده اند و بدعهدی های قبلی و ترفند های تغییر تاریخ تحویل به تاریخ دعوت نامه اینجانب از خرید خودرو منصرف شدم و پس از مراجعه به نمایندگی اعلام شد که احتمالا پول اینجانب را هم دو ماه دیگر خواهند داد.

من این مورد را نوشتم که هم اطلاع رسانی نمایم و هم اعلام نمایم که از هیچ کدام از کسانی که در این وضعیت نقش دارند نمی گذرم که خانواده من با دو فرزند 2 و 5 ساله را معطل نمودند و اعلام نمودند که از کارخانه خودرو بخرید...
اگر قیمت دلار به 5000 تومن برسه و سایر اقلام ضرورری کاهش پیدا نکند ، در آن صورت 35 درصد مردم ایران از ثروتمندترین مردم جهان می شوند.
یک دلال سیب زمینی فقط 8 میلیارد تومن در یک معامله سود خاص کسب کرد یعنی یک میلیون ششصد هزار دلار.
یک مالک آپارتمان 200 متری (متری 50 میلیون تومن ) یعنی دو میلیون دلار بدست می آورد.
یک پراید 12 هزار دلار ارزش خواهد داشت .
با این شرایط و عدم کاهش سایر قیمتها ، آنهایی که می خواهند دلار به مرز 3000 تومن و یا 5000 تومن برسه ،اختلاس گرند. شک نکنید .
مگه ما فعال اقتصادي هم داريم .
اگر دلار به مرز 5000 تومن برسه ، و قیمتها کاهش پیدا نکنه ، حقوق ریالی 7 میلیون کارمند بازنشسته و مشغول بکار باید افزایش یابد.
فرض کنید میانگین حقوق به 7 میلیون تومان برسد یعنی ماهی 1400 دلار ، در آن صورت دولت فقط می بایستی حدود ، تقریبی، 80 میلیارد دلار حقوق کارمندانش را بدهد .
ارز باید تک نرخی شود ولی چون برخی از ارز دولتی سود های کلانی می برند هیچ اراده ای برای تک نرخی شدن ارز وجود ندارد.
دلار چاره ای جز سعود ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
صعود صحیح است.
یکشنبه ۳۰ تیر ساعت ۱۳:۳۰
سکه ۴۳۰۰۰۰۰
دلار ۱۲۳۰۰
قیمتها ساعتی درحال افزایش هستند
تلاش برای کاهش دستوری نرخ دلارتا سطح ۱۰ هزارتومان وسکه تا زیر ۴ میلیون باشکست مواجه شد. انهایی که فریب جوسازیهای کاهش نرخ ارز وسکه را نخورده و دارایی شان رامفت ازدست ندادند پاداش صبروشکیبایی وهوشیاری خود را گرفتند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
دلارات باد کرده تو دستت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
این یارو دلاله، شک نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
چیزی که بادکرده بورسه که باوجودهمه جمایت هاودستکاری ها بزودی شاهدترکیدنش خواهیم بود
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
نیم ساعت استراحت کنی حالت خوب میشه
خیلی باید مراقب بود ...حذف دلار 4200 باعث افزایش نامتعارف قیمت ارز در بازار خواهد شد زیرا یک تقاضای حدود 20میلیارددلاری به یکباره وارد بازار خواهد شد و شک سنگینی بر دلار واردو باعثافزایش قیمت دلار تا بیست هزار تومان میشود...که کاهش شدید ارزش پول ملی و بالا رفتن ارزش داراییهای حضرات سرمایه دار میشود...سرمایه شان این بار باز هم سه برابر میشود در حالیکه بدهی های چند هزار میلیارد تومانیشان به سیستم بانکی همان مقدار قبل است حال بخوانید حدیث مفصل از این مابه التفاوت را!!!!از سویی تورم ناشی از افزایش قیمت چند برابری کالاهای وارداتی با عرض 4200 باعث میگردد اثر مولتی پلیکان افزایش این کالاها کالاهای اساسی و جانشین این کالاها را در بازار با افزایش چندبرابری مواجه سازد...لذا انچه مسلم است در شرایط کنونی حذف دلار4200یعنی تورم ،کاهش شدید ارزش پول و فقیرتر شدن فقرا و ثروتمندتر شدن اغنیا.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر