بازدید 4615

قیمت سکه طرح جدید شنبه ۲۹ تیر ۹۸/ پیش‌بینی از بازار جهانی طلا در هفته آتی

بازار طلا و سکه در اولین روز هفته بر خلاف روند کاهشی روز‌های قبل، با افزایش نسبی قیمت‌ها همراه شد. به گونه‌ای که سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دوباره در کانال ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان جای گرفت.
کد خبر: ۹۱۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲ 20 July 2019
بازار طلا و سکه در اولین روز هفته بر خلاف روند کاهشی روز‌های قبل، با افزایش نسبی قیمت‌ها همراه شد. به گونه‌ای که سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دوباره در کانال ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان جای گرفت.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در حالی که هفته گذشته شاهد بیشترین کاهش قیمت طلا و سکه در چهارمین روز هفته بودیم، اما با تغییر مسیر بازار ارز به سوی افزایش نرخ دلار، بازار طلا و سکه نیز با رشد قیمت‌ها همراه شد و در کنار رشد نرخ ارز، شاهد ورود تقاضای جدید به بازار نیز بودیم که این عامل سبب افزایش حباب سکه شد.

حال بر اساس آخرین نرخ‌های اعلام شده توسط اتحادیه طلا و سکه تهران؛ هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۴ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۴ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین هر سکه یک گرمی به رقم ۹۵۰ هزار تومان رسیده است.  هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز، ۳۹۸ هزار و ۶۰۰ تومان ارزشگذاری شد.  

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آبشده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، امروز به رقم یک میلیون و ۷۲۷ هزار تومان رسیده است.
 
قیمت سکه طرح جدید شنبه ۲۹ تیر ۹۸/ پیش‌بینی از بازار جهانی طلا در هفته آتی

پیش‌بینی از بازار جهانی طلا در هفته آتی

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند روند افزایشی قیمت طلا در هفته جاری ادامه پیدا می‌کند. به گزارش ایسنا، طلا پس از اظهارات اخیر مقامات ارشد بانک مرکزی آمریکا که انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره را تقویت کرد، به قیمت بالای جدیدی صعود کرد که بالاترین رکورد در شش سال اخیر بود.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت پرایس فیوچرز اظهار کرد: طلا نه تنها به روند صعودی ادامه داده بلکه قیمت بالای جدیدی را شکسته است.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۲ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها هشت نفر یا ۶۷ درصد افزایش قیمت طلا و سه نفر یا ۲۵ درصد کاهش قیمت این فلز ارزشمند را پیش‌بینی کردند در حالی که یک نفر یا هشت درصد نظری نداشتند.

در این بین، ۶۴۳ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که از میان آن‌ها ۴۷۷ نفر یا ۷۴ درصد افزایش قیمت و ۹۶ نفر یا ۱۵ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند در حالی که ۷۰ نفر یا ۱۱ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا خوش‌بین بودند، در حالی که اکثر کارشناسان وال‌استریت نظر خنثی داشته یا کاهش قیمت این فلز را پیش بینی می‌کردند. هر اونس طلا برای تحویل در اوت در معاملات روز جمعه بازار آمریکا یک دلار و ۴۰ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۴۲۶ دلار و ۷۰ سنت بسته شد، اما برای کل هفته یک درصد درصد افزایش ثبت کرد. قیمت طلا اواسط معاملات روز جمعه به رکورد ۱۴۵۴ دلار و ۴۰ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت در شش سال گذشته بود.

درصد درستی پیش بینی وال‌استریت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۵۶ درصد و سرمایه گذاران ۵۲ درصد بوده است.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه "لاسال فیوچرز" انتظار دارد طلا پس از اظهارات جان ویلیامز، رییس بانک فدرال نیویورک که به احتمال کاهش ۵۰ درصدی نرخ‌های بهره اشاره کرد، افزایش پیدا کند.

وی به کیتکونیوز گفت: در سطح جهانی شاهد فشار‌های فزاینده برای کاهش نرخ‌های بهره هستیم و باید دید روند دلار آمریکا به چه صورت خواهد بود، اما کاهش نرخ‌ها از فلزات ارزشمند پشتیبانی خواهد کرد.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو با توجه به نمودار‌های فنی، گفت: به نظر می‌رسد طلا حرکت رو به افزایش خواهد داشت.

دانیل پاویلوس، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" گفت: هر گونه عقب نشینی طلا با افزایش تقاضای خرید مواجه خواهد شد.

در این بین، شون لاسک از شرکت والش تردینگ پیش بینی کرد بدون وقایع ژئوپلیتیکی، بازار ممکن است با سودگیری از رشد قیمت‌ها مواجه شود، زیرا مواضع بانک مرکزی آمریکا برای تسهیل سیاست پولی روی قیمت طلا تاثیر گذاشته است.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی هم پیش بینی کرد طلا در هفته جاری تغییر قیمت نخواهد داشت.

 

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل