بازدید 2957

تاثیر توقیف نفتکش انگلیسی بر وال‌ استریت

کد خبر: ۹۱۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ 20 July 2019

شاخص‌های سهام وال استریت در پایان معاملات روز جمعه پس از این که ایران اعلام کرد یک نفتکش انگلیسی را توقیف کرده است، رشد خود را از دست دادند

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) در حالی که بازارهای آمریکا مشغول هضم کردن داده‌های درآمدهای شرکت‌ها و اظهارات یک مقام بلندپایه فدرال‌رزرو بودند، وال‌استریت افت کرد و شاخص‌ها از لحاظ هفتگی پایین آمدند.

اس‌اندپی ۵۰۰ با ۰.۶ درصد افت در ۲۹۷۶.۶۱ واحد بسته شد، در حالی که شاخص کامپوزیت نزدک ۰.۷ درصد پایین آمد و در ۸۱۴۶.۴۹ واحد به کار خود پایان داد. میانگین صنعتی داوجونز ۶۸.۷۷ درصد یا ۰.۳ درصد افت کرد و به ۲۷۱۵۴.۲۰ واحد رسید. این در حالی است که در ابتدای معاملات دیروز، شاخص داوجونز بیش از ۱۰۰ واحد رشد کرده بود.

شاخص‌های سهام پس از این رشد خود را از دست دادند که ایران اعلام کرد یک نفتکش انگلیسی را توقیف کرده است.

این هفته شاخص‌های اس‌اندپی و نزدک هر کدام بیش از ۱ درصد افت کردند، که این بزرگترین افت هفتگی آنها از اوایل ماه می تا کنون بود. شاخص داوجونز هم از لحاظ هفتگی ۰.۶ درصد پایین آمد. افت شاخص‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که در اوایل هفته همگی به رکودهای تاریخی دست یافته بودند.

سهام شرکت مایکروسافت پس از اینکه اعلام کرد درآمدهای ۳ ماهه این شرکت از پیش‌بینی‌ها فراتر رفته است، رکورد زد. درآمد این شرکت از فضای ابری، نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد جهش کرد، اما سهام آن تنها با ۰.۱۵ درصد رشد بسته شد.

امریکن اکسپرس، یک شرکت مهم دیگر تحت شاخص داوجونز، درآمدی فراتر از انتظار اعلام کرد، اما سهام این شرکت بیش از ۲.۵ درصد سقوط کرد.

پس از اینکه جان ویلیامز، رئیس فدرال‌رزرو نیویورک، با اظهارات خود امیدها برای کاهش شدید نرخ بهره را بالا برد، سخنگوی فدرال‌رزرو نیویورک این گمانه‌زنی‌ها را آرام کرد و گفت که ویلیامز از دیدگاه تحقیقات آکادمیک نظر خود را ارائه کرده است و منظور او سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو در جلسه آتی، نبوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر