بازدید 8679

ترزا می‌ در جلسه «کمیته کبری» شرکت نکرد

کد خبر: ۹۱۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۲ 20 July 2019
اسکای نیوز گزارش داد «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در نشست اضطراری دولت درباره توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران که در حال برگزاری است شرکت نکرده است.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، بر اساس برنامه اعلام شده، نشست دولت موسوم به «کمیته کبری» از ساعت ۱۰ و نیم جمعه شب به وقت محلی (۲ بامداد شنبه به وقت تهران) به ریاست جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس آغاز شد.

هانت لحظاتی پیش از برگزاری این نشست گفت: تلاش می‌کنیم، از راه‌های دیپلماتیک، بحران با ایران را حل و فصل کنیم. لندن به دنبال گزینه نظامی با ایران نیست.

وی در عین حال عنوان کرد:، اما اگر آزادی دریانوردان ما محدود شود، ایران بازنده این حادثه خواهد بود.

وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت: با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود تلفنی صحبت کرده، اما موفق نشده با محمد جوادظریف که در پرواز است گفت: وگو کند.

نشست اضطراری دولت انگلیس پیرامون تحولات تنگه هرمز در حالی برگزار می‌شود که منابع خبری انگلیس اذعان دارند تصمیماتی که گرفته می‌شود تنها ۵ روز تا تعیین نخست وزیر اتی انگلیس معتبر است.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای جمعه شب اعلام کرد: عصر جمعه (۲۸ تیر) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

جرمی هانت پیشتر ادعا کرده بود کشتی مصدر (MESDAR) انگلیس که با پرچم لیبریا در تنگه هرمز در حال حرکت بود، متوقف شده، اما رصد ترافیک دریایی جهانی نشان می‌دهد که این کشتی در چارچوب مأموریت خود به سمت بندر رأس تنوره عربستان در حال حرکت است.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس پیشتر اعلام کرد که در حال ارزیابی شرایط و فوراً به دنبال اطلاعات بیشتر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر