بازدید 19153

کاسبی شرکت راه آهن در سایه قوانین کذب و سامانه ناقص و پراشکال!

وقتی این ایراد‌ها را شنیدم، یادآوری کردم که رفع این موارد در مهلت یک ساعت مقدور نیست و مشمول جریمه خواهم شد و اپراتور مربوطه با خنده تأکید کرد، موارد مندرج روی بلیت صحیح نیست و در هر صورت مشمول جریمه ۳۰ درصدی خواهم شد. بعد از گفتن این جمله هم تأکید کرد، فردا با خیال راحت برای دریافت ۷۰ درصد مابقی با بلیتی که روی کاغذ سفید چاپ شده و اندازه اش دقیق است، مراجعه کنم.
کد خبر: ۹۱۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 20 July 2019
تابناک اجتماعی -
در دورانی که بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ هاب فعال در کشورمان با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی، فصل جدیدی از ارائه خدمات مطلوب به شهروندان آغاز کرده اند، هستند شرکت‌های بزرگی که از ارائه ابتدایی‌ترین خدمات در این بستر عاجزند؛ امثال شرکت راه آهن که از قرار معلوم تا رسیدن به خدمات مطلوب الکترونیک راهی طولانی در پیش دارد.

به گزارش «تابناک»؛ شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران را باید از آن دسته شرکت‌هایی دانست که به رغم وابستگی به دولت و ظرفیت‌های بالایش برای پیوستن به دولت الکترونیک، در این مسیر آنچنان که باید و شاید موفق عمل نکرده و تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله زیادی دارد؛ وضعیتی غیر قابل قبول که بسیاری از مشتریان و مسافران این شرکت را با دردسر‌های بزرگی رو به رو می‌کند.

از جمله ابتدایی‌ترین خدماتی که شرکت‌های مسافربری از جمله شرکت راه آهن در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد، باید به فروش ارزان و آسان بلیت اشاره کرد که در تحقق می‌تواند بخش زیادی از دغدغه و مشکلات مسافران را برطرف کند؛ مسافرانی که برای سفر‌های خود، به ویژه اگر طولانی باشد، نیاز به برنامه ریزی دارند و به احتمال زیاد زمان به آن‌ها اجازه مراجعه حضوری برای تهیه بلیت را به آن‌ها نمی‌دهد.

هرچند در سال‌های گذشته، حجم قابل توجهی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های خدماتی وارد این حوزه شده و تلاش دارند حلقه واسطه‌ای میان شرکت‌های مسافربری و مسافران برای تهیه بلیت باشند، بررسی‌ها نشان می‌دهد عدم برنامه ریزی دقیق و نبود دقت کافی در طراحی سامانه ها، مشکلات جدیدی برای مسافران ایجاد کرده است.

در این میان، شرکت حمل و نقل ریلی جمهوری اسلامی ایران را باید از جمله شرکت‌هایی دانست که در این حوزه چندان موفق نبوده و از قرار معلوم امکانات موجود کنونی این شرکت نیز برای خرید خدماتی، چون بلیت الکترونیکی با مشکلات زیادی رو به روست؛ مشکلاتی که به ویژه در بخش استرداد بلیت اشتباه که محور این گزارش است، بیشتر خودنمایی می‌کند.

برای درک کامل و دقیق این مشکل مطالعه روایت یکی از مشتریان شرکت حمل و نقل راه آهن که برای خرید بلیت از این شرکت از طریق اینترنت اقدام کرده و با مشکلات قابل تأمل و البته عجیب و غریبی رو به رو شده، خالی از لطف نیست. شهروندی که به تازگی برای خرید بلیت قطار مسیر تهران ـ تبریز از طریق اینترنت اقدام کرده و به مشکلاتی دور از انتظار و غیرقابل باور دچار شده است.

او در این باره به خبرنگار «تابناک» می‌گوید: هنگامی که برای خرید اینترنتی بلیت اقدام کردم، تصور می‌کردم تاریخی که نمایش داده شده، تاریخ روز است و خرید کردم، غافل از آنکه بلیت خریداری شده به تاریخ فرداست. وقتی خرید تمام شد به این اشتباه پی بردم و تلاش کردم راه جبران خطا را طی کنم؛ راهی که در قسمت توضیحات بلیت تشریح شده بود.

کاسبی شرکت راه آهن در سایه قوانین کذب و سامانه ناقص و پراشکال!

وی در ادامه می‌گوید: در بند ۴ توضیحات درج شده روی بلیت عیناً آمده: «طبق مقررات تا یک ساعت پس از صدور بلیت به شرط عدم حرکت قطار و مراجعه به آژانس، بلیت با پرداخت ۱۰۰ بهای آن قابل استرداد است. در صورت استرداد تا ساعت ۱۲ روز قبل از حرکت ۹۰ درصد کل بهای بلیت و سه ساعت مانده به حرکت قطار ۷۰ درصد بهای بلیت و تا لحظه حرکت قطار ۵۰ درصد بهای بلیت به مسافر قابل استرداد است.» بر این اساس بلیت را پرینت گرفتم و به سرعت خودم را به یکی از آژانس‌های فروش بلیت رساندم.

واکنشی که کارگشا نبود. وی در این باره شرح می‌دهد: در آژانس تا اپراتور متوجه شد که برای استرداد بلیت مراجعه کرده ام، ابتدا گفت: «سامانه ما قطع است و تا سه ساعت دیگر هم وصل نخواهد شد» و وقتی پیگیری من را دید، به برگه پرینت بلیت ایراد گرفت و گفت، چون روی کاغذ یک رو سفید چاپ شده و سایز آن نیز استاندارد نیست، امکان رسیدگی به آن را نداریم!

این شهروند افزود: وقتی این ایراد‌ها را شنیدم، یادآوری کردم که رفع این موارد در مهلت یک ساعت مقدور نیست و مشمول جریمه خواهم شد و اپراتور مربوطه با خنده تأکید کرد که موارد درج شده روی بلیت صحیح نیست و در هر صورت مشمول جریمه ۳۰ درصدی خواهم شد. بعد از گفتن این جمله هم تأکید کرد فردا با خیال راحت برای دریافت ۷۰ درصد مابقی با بلیتی که روی کاغذ سفید چاپ شده و اندازه اش دقیق است مراجعه کنم.

اما بشنوید از ادامه ماجرا که اگر قرار به بیان چکیده اش باشد، می‌بایست به تکرار بهانه قطع سیستم و ضرورت مراجعه به نمایندگی‌های رسمی فروش بلیت قطار‌های رجا اشاره کنیم و یادآور شویم که این مراجعه‌ها نیز راه به جایی نبرده و در پاسخ یادآوری کرده اند که، چون راه آهن حدود شش ماه است به تعهداتش عمل نکرده و وجود بلیت‌های استردادی را نپرداخته، بهتر است به جای سر زدن به نمایندگی‌ها روانه ساختمان اصلی راه آهن شوم.

به گفته این شهروند و مطابق مستنداتی که ارائه می‌دهد، البته آنجا هم تنها ۷۰ درصد مبلغ بلیت را محاسبه کردند که پرداختش به صورت نقدی نبود و قرار شد ۴۸ ساعت بعد به شماره کارتی که دریافت کرده اند، واریز شود. اتفاقی بر خلاف آنچه روی بلیت درج شده و به ظاهر، برگرفته‌ای قانون و روایتگر بخشی از آن است. قانونی سرراست و شسته رفته که ظاهرا هیچ ارتباطی با قوانین جاری در راه آهن کشورمان ندارد و اگر نگوییم مصداق کلاهبرداری است، ابزاری مناسب برای پشیمان کردن مردم از طی کردن مسیر استرداد بلیت است.

سودی که معلوم نیست وضعیتش در حسابرسی‌های سالانه این شرکت چگونه خواهد بود، اما نتیجه اش، آزار و اذیت و نارضایتی مشتریان این شرکت است. نارضایتی‌ که ظاهرا برای هیچ کسی مهم نیست، شاید از این روی که راه آهن بی رقیب است و می‌داند هر بلایی بر سر مشتریان بیاورد، باز برخی از آن‌هایی که از سفر هوایی هراس دارند و سفر ریلی را به رانندگی و استفاده از اتوبوس‌های بین شهری ترجیح می‌دهند، مشتری اش هستند. مشتریانی که این خاطرات تلخ هم موجب نمی‌شود مزایای راه آهن را ندید بگیرند و می‌سوزند و می‌سازند!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۹
باسلام
بلیط فروشی صرفا بر عهده شرکت رجا و شرکت های دیگر است و شرکت راه آهن هیچ ارتباطی به مسافر و بلیط ندارد
ممنون خواهم بود مطلب فوق اصلاح گردد چرا که شرکت راه آهن دولتی هست درست ولی کار مسافر کلا بر عهده شرکت رجا و سفیر و مهتاب سیر و ... قرار دارد و راه آهن هیچ کار و تعهدی نصبت به مسافر ندارد چرا که کلا واگذار شده است .
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
یکی از بزرگترین مشکلات موجود در کشور ما انداختن تقصیر به دوش دیگران و شانه خالی کردن از مسولیت میباشد بدون ارائه راه حل
کارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
جهت اطلاع باید گفت که راه آهن علیرغم دریافت بودجه های کلان دولتی مدتیه که در تمامی امور ریز و درشت شرکت های ریلی دخالت اشتباه میکنه و تاوانش رو مسافرا میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
متاسفانه مديريت را آهن سايه سنگيني بر روي شركتهاي مالك بويژه شركت رجا دارد .اگر راه آهن دخالتهاي بيجا در امور شركت رجا كنار بگذرد و بجاي دخالت حمايت كنند مثلا كرايه ابنيه و ديزل كمتر كند مسلما شركتهاي مسافري كه همه زيانده هستند ميتوانند خدمات بهتريارائه كنند.
مسعود
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
برادر عزیز ب فرض اینکه رجا فروش بلیط را انجام میدهد که اینچنین نیست رجا بلیط قطارهای خودش رو بفروش می رسانند و بقیه شرکتها هم توسط رکن سفیر فروش بلیط را انجام میدهند راه آهن بعنوان حاکمیت وظیفه دارد نظارت کند و مشکلات مردم را پیگیری و حل نمایید مگه قرار شرکتهای مسافری هر جوری دلشان میخواهد با مردم رفتار کنند تشکیلاتی بعنوان معاونت مسافری در راه آهن وجود دارد که وظیفه اش سیاست گذاری و نظارت است اینها معلوم نیست چکار دارند میکنند متاسفانه مدیرعامل جدید هم که اختیاری از خودش ندارد فقط از صاحبان رانت دستور میگیرد
ناشناس
| France |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
مشکل خود این واگذاری ها هستند که بخشی از سرمایه مردم به نورچشمی های رانت خوار داده شده است
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
نصبت نه نسبت وقتی یه مشت بیسواد دارن پول یا مفت میخورن همین میشه دیگه
راه آهن روزی میلیاردها تومان فقط از بخش باربری سود نصیبش میشه که در این بخش هم حقوق کارکنانش را با تعویق و به سختی پرداخت میکنه . کسانی هم هستند که در این بخش اختلاس های میلیاردی کرده اند و کسی صداشو درنمیاره . تا کی این مسیر ادامه داره خدا داند...
تجربه خودم کاملا متفاوت بود - بعد از اینکه بلیت رفت و برگشت به تبریز رو خریدم از بلیت رفت استفاده کردم و برگشت رو اینترنتی مسترد کردم - همانطور که در پرینت بلیت نوشته بود با کسر 10% بقیه پول رو در عرض چند ساعت برگردوند .

لطفا با 1 تجربه بد که نویسنده داشته کل راه آهن رو زیر سوال نبرید - تمام نوشته های من مستند است و مدارکش موجود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
قطعا یک تجربه نبوده
برای بنده هم همین اتفاقات افتاد در مسیر تهران کرمان
و پول رو حتی کمتر از ۷۰ درصد و بعد از چند ماه به کارتم واریز کردند
درود بر شما که جهت رفع اشکالی سیستمی نسبت به انتقال نظر مشتری با دقت اقدام نمودید
امید است مسئولین مربوطه قدر دادن این انتقال اطلاعات بوده ودر جهت رفع این نقائص پیگیری لازم را انجام دهند
متشکرم
دقیقاً به همین شکله.
من تا حالا سه بار مجبور به استرداد بلیط شدم ، دوبار در مشهد و یه بار هم تهران ، برخورد پرسنل نمایندگی رجا به این شکله که تا میفهمن میخوای بلیطت رو پس بدی ، با بهانه هایی مثل : سیستم قطعه ، اپراتورش نیست ، امکان پرداخت وجه نداریم و ... از پذیرش سباز میزنن تا اونجا که من راهشو یاد گرفتم !!! اول ورود میگم میخوام بلیط بخرم بعدش که طرف پشت سیستم نشست و فهمیدم که وصله نمی تونست انکار کنه ، اونوقت میرفتم سمت استرداد بلیط !!! جالب اینه که توی مشهد اول به دفتر استرداد بلیط مستقر در راه آهن مراجعه کردم و اونها ردم کردن و گفتن باید بری سطح شهر !!!جالبتر اینکه پولت رو هم نقدی به هیچ عنوان نمیدن ، کارت به کارت هم یک هفته طول میکشه...
سلام
من خودم از قطار زیاد استفاده می کردم. (الان چون گرون کردن دیگه نمیتونم استفاده کنم 2 برابر شده قیمت ها)

در مورد استرداد بلیت هم چیزی که شما گفتید من تجریه نداشتم تازه خیلی هم خوب بوده
به صورت اینترنتی از سایت رجا خرید میکردم با درگاه ملت و 7 باری هم شده بود که کنسل کردم و پول برگشت به حسابم.

لطفا در مورد قیمت های سرسام اور قطارهای راه اهن گزارش تهیه کنید.
بلیتی که دوماه پیش 70 تومن بود الان شده 140 تومن.
خدا بگم چیکارشون نکنه
مدتهاست دیگه با قطار سفر نمیکنم، علت آن هم مواردی از این دست و تاخیرها و عدم بروز بودن قطارها و طریق خدمات دهی است، به نظرم یک بلیت vip اتوبوس میگرفت این شهروند محترم خیلی بهتر از قطار بود ، چون هم سیستم تهویه بروزتری داشت هم اینکه صندلی راحتر و خیلی سریع تر از قطار هم به مقصد میرسید. ضمنا هزینه کمتری هم نسبت به قطار پرداخت میکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
شما وکیل وصی مردمی که با اتوبوس بره یا قطار؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
اولاً اتوبوس سرویس بهداشتی نداره که هرموقع اراده کردی بری... ثانیا صندلی هاش برای همه راحت نیست بخصوص افراد کوتاه قد در اتوبوسهای وی.آی.پی خیلی اذیت میشن و ثالثاً تو قطار میتونی کوپه دربست بگیری و خیلی راحت بگیری بخوابی که در اتوبوس این امکان نیست.
بهتر نیست بجای پیشنهاد یک راه جایگزین که برای خیلی ها واقعا مناسب نیست همون قطار اصلاح بشه؟
اشکال از خود خریدار بوده، سایت رجا یک قسمت داره برای پس دادن بلیط و هیچ نیازی به مراجعه به آژانس نیست. من خودم چند بار بدون مشکل بلیط پس دادم.
بله عزیزم
شما با نمونه برخورد داشتید همه جا همینه
کاری نداره هروقت سوار قطار شد به اندازه ی لازم به تجهیزات و وسایل داخل واگن خسارت بزنید. اینا دیگه شورش رو درآوردن. از ایران خودرو و سایپا فرار می کنیم توی دام قطار می افتیم از اونجا فرار کنیم توی دام آژانس های هواپیمایی و هواپیماها می افتیم. چقدر باید به مردم توهین بشه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
اشتباهی منفی دادم
من هم در این مورد بارها به مشکل برخوردم و هیچ اژانسی حاضر به ابطال نیست و واقعا باعث تاسف است. زمانی هم که در سامانه ارتباط با مشتریان پیام گذاشتم کوچکترین زحمتی برای تماس با من به خودشان ندادند. الیته شرکتی که رانت دولتی دارد باید هم همینطور باشد. متاسفم برای این شرکت فشل که جا را برای شرکتهای خلاق و پاسخگو تنگ کرده.
من هم گرفتار همچین مشکلی شدم. و جالب اینکه با توجه به نوع کارم میدانستم راه اهن تقاضای استفاده و اتصال به سامانه ثبت احوال را دارد. اما با توجه به اینکه یکی از چهارنفری که بلیتشان را میخواستم بگیرم یک حرف نام خوادگی اش اشتباه تایپ شده بود با وجود تماس با مرکز پشتبانی فنی، تنها با خنده پیشنهاد دادند که هر چهار بلیط را استرداد کنم و 10 درصد از هر بلیط کسر گردد. وقتی با مقاومت من و اطلاع من از امکان چک کردن با سامانه ثبت احوال روبرو شدند. گفتند امکان دارد تا یک ساعت پس از خرید از بانک ملت پول را بصورت اینترنتی بگیرم، و دقیقا این راهکار را وقتی عنوان کردند که فقط ده دقیقه وقت داشتم و البته من در این ده دقیقه توانستم و پول را از دست عزیزان گرفتم. واقعا متاسفم که راه آهن ملی چنین بلایی به سر مشتریان میاورد
سلام
لطفا این رو هم پیگیری کنید که رجا در یک ماه اخیر اکثر بلیط های مسیر های مختلف رو حداقل 40 درصد گران کرده است
اغلب ادارات به همین شکل هستند. اعتراض هم بکنی کارت را یا کلا گره می اندازند یا اینکه عقب می اندازند.

در یکی از کلانشهرها طبق اطلاعات درج شده در سایت مخابرات مربوطه برای انتقال یک خط تلفن به یکی از دفترهای خدمات ارتباطی مراجعه کردم و درخواست را ثبت کردم و مبلغ ده هزار تومان هم پرداختم. طبق مطالب درج شده در سایت باید حداکثر ده روزه خط به محل جدید وصل میشد. اما حالا دنباله ماجرا:

1- دفتر خدماتی نه رسید مبلغ را داد نه پرینت ثبت درخواست.

2- بعد از یک هفته با دفتر خدماتی تماس گرفتم گفتند مخابرات درخواست را با دلیل واضح نبودن آدرس رد کرده است. آدرس با توضیحات بیشتر را به دفتر گفتم و آنها هم گفتند درخواست را مجدد ثبت کردند.

3- با مرکز مخابرات مربوطه تماس گرفتم که گفتند هیچگونه نقل و انتقال در آن مرکز انجام نمی دهند و اگر شرایط خاصی هست باید شخصا مراجعه کنم و درخواست بدهم تا بررسی کنند!

4- شخصا مراجعه کردم و درخواست هم دادم و ...کلی اصرار برای اینکه پرونده را در سیستم بررسی کنند. برای کاری که حداکثر چند ثانیه طول می‌کشد حدود 10 دقیقه مقاومت کردند!

5- قرار شد مامور برای بازدید بفرستند... مامور هم فرستادند و حالا پس از دو هفته از درخواست شخصی هنوز خط را وصل نکرده‌اند!

اسم شهر را هم به دلیل امکان کارشکنی نمی‌توانم اعلام کنم.
جدای از سامانه مشکل دار و استردادهای پردردسر، خود قیمت بلیت ها هم خصوصا در مسیرهای پرزائری مثل تهران مشهد و قم مشهد فوق العاده گران شده. در حالی که گاها بلیت هواپیما با قیمت های نزدیک به 200 تومان موجود هست بلیت قطار تهران مشهد حتی با قیمت های 300 و 400 هزار تومان به فروش میرسه...
حالا اگر یک قطار یا دو قطار لاکچری باشه باز مشکلی نیست ولی ظاهرا مسئولین دولتی و راه آهن تجاهل میکنند که قطار وسیله ای برای قشر متوسط و ضعیف جامعه است نه قشر پولدار و مرفه...
واگذار کردن راه آهن به صورت صوری و پراشکال به بخش خصولتی واقعا از بزرگترین اشتباهات تاریخ راه آهن ایران بود...
بر سر من هم بلایی آوردند که توبه کردم با راه اهن مسافرت بروم
وقتی مدیر نباشی سود سهل الوصول رو ترجیح میدی به آبرو و سود آینده نگری و اعتماد مردم مشکل اصلی عدم رقابت سالم و عادلانه است
صد البته که راه آهن یکی از بدترین شرکت های دولتی هست . مساله این نیست که امکان بروز رسانی سیستم ها و روش ها وجود نداره. مشکل جای دیگه هست.
کاش روزی بشه که قوه قضاییه به وضعیت شرکت راه آهن و اشاهات مدیرانش به خصوص در زمان وزیر قبلی رسیدگی کنه.
هرکی هرجایی هست یه کاسبی برای خودش راه انداخته حلال حرومش براش مهم نیست کجا اند مردمی که با خدا معامله میکردن
در مورد قانون استرداد بلیط قطار طبق مقررات در صورت استرداد بلیط قبل از یکساعت جریمه ای محاسبه نمیشود ما در صورتی که صرفا از طرف آژانس یا نمایندگی صادرکننده بلیط درخواست استرداد انجام بشود وقتی که مسافر از طریق اینترنت اقدام به خرید بلیط نموده باشد یا باید در مهلت یکساعت از طریق دفتر همان سایت اقدام به استرداد نماید یا مشمول جرائم استرداد گردد.توضیحاتی که در ذیل بلیط قید شده مزبوط به خریدهایی ست که از دفاتر و. نمایندگیها صورت گرفته
خیلی از سایتهای دولتی اینجوری هستن و اعصاب خردکن و ناامیدکننده. یعنی یه کار به این سادگی رو هم نمی‌تونه انجام بده دولت؟؟؟
دلت خوشه! قطار ما خراب شد کوپه ما رو عوض کردن, طیق قانون باید کل پول بلیط رو مسترد میکردن الان ۱۲ ساله دارن پول بلیط رو میدن!!!!
من هم با قطار زیاد سفر میکنم . متاسفانه سیستم فروش بلیت اینترنتی رجا امکان انتخاب صندلی ندارد و من بارها در سفر یک نفره ی خود در اتوبوسی سه ردیفه که قیمت بیشتری هم دارد ، برایم بلیت صندلی دونفره صادر شده . در حالیکه صندلی های تک نفره در همان سالن خالی از مسافر بود. ظاهراً مسئولین محترم رجا کاربرد واگن های اتوبوسی سه ردیفه را از چهار ردیفه برای مسافرانی که به تنهائی سفر می کنند تشخیص نمی دهند و من هم نفهمیدم که برای چه پول بیشتری می پردازم!!!
همینی که هست!
من بلیط گرفتم واسه 2 صبح تاخیر داشت و 5 صبح حرکت کرد من از جلسه امتحان جا موندم و فقط یه عذرخواهی به من گفتن
اینکه خیلی خوبه حداقل ۷۰%رو پس دادن
چند سال پیش برای هر ماشین ضابط قانون یعنی نیروی انتظامی ۲۵۰۰ تومان بابت بلاک لیزری از همه خودروهتی کشور گرفت یادتون هست!!؟؟؟ که اصلا معلوم نشد چی بود غیر خوردن پول مردم!!!
وقتی برای تعویض پلاک رفتم هزینه تغییر پلاک رو کامل گرفتن از پاسبان دم در تا معاون راهنمایی گفتم فقط گفتن پلاک میخوای هزینه رو بده
از این پولا خیلی از ملت گرفتن و صداشو درنیاوردن
آقا دزدی شاخ و دم نداره

من می خواست مریض سرطانی رو ببرم مشهد و مریضم بعلت شدید تر شدن بیماری مجبور شد بستری بشه و مجبور شدم بلیطم رو استرداد کنم
ولی نکردن

اگر خدایی هست

همتون رو واگذاز می کنم بهش ...
خوشبحالتون با اون خدایی که دارین


خدای ما خوابش برده

شما هم دارین جولون میدین .....
من عید امسال بلیط اهواز به تهران گرفتم . دقیقا مصادف با حوادث سیل امسال در خوزستان شد . راه آهن تهران اهواز هم چند روز بسته شد .
برای استرداد از طریق سایت اقدام کردم که پاسخ میداد از طرف بانک مشکلی وجود دارد . بدلیل تعطیل بودن آژانسها امکان مراجعه حضوری به آنها را نداشتم و در نهایت در چند روز اتسداد خط راه آهن فقط یک روز وسط تعطیلی ها خط تهران اهوهز باز شده بود و به همان بهانه کل ۴۰۰ هزار تومان مرا ندادند و پیگیری های من هم نتیجه ای نداد . من حرام می دانم و حلال نمی کنم که ۴۰۰ هزلر تومان من را ندادند .
من ۸ اسفند بلیط داشتم برای مشهد
بخاطر کرونا گفتند سفر کنسل شده و روز هفتم اسفند صبح برای استرداد مراجعه کردم قانون بود تا قبل ساعت دوازده جریمه کنسلی ندارد اما هر جا رفتم گفتند سیستم قطع است و ساعت دوازده و نیم وصل شد و من را سی درصد جریمه کردند هر چه هم پیگیری کردم جواب درست و حسابی به من ندادند
من که راضی نیستم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان