بازدید 3342
اقتصاد در گذر زمان

از وزیر مالیه شدن معاون الدوله تا پوست اندازی در تیم اقتصادی دولت

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز تیر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۱۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 18 July 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز تیر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

27 تیر 1290، سپهدار در کادر وزیران تغییراتی داد؛ وزیران تازه به این شرح است: وثوق ‌الدوله وزیر داخله، محتشم ‌السلطنه وزیر خارجه، صمصام ‌السلطنه وزیر جنگ، معاون‌ الدوله وزیر مالیه، قوام ‌السلطنه وزیر عدلیه، حلیم‌ الملک وزیر اوقاف و علوم.

27 تیر 1321، به دلیل کمیابی وسایل نقلیه دولت دستور داد تا سازمان‌ های اداری و بازرگانی از وسایل غیرموتوری مانند گاری، دوچرخه، شتر، اسب و الاغ استفاده کنند؛ ضمن اینکه دولت همزمان مذاکراتی را برای وارد کردن سه هزار نفر شتر از هندوستان آغاز کرد.

27 تیر 1329، ابراهیم زند به مدیرکلی بانک ملی ایران انتخاب شد.

27 تیر 1333، بانک صادرات و واردات آمریکا با پرداخت پنجاه میلیون دلار وام به ایران موافقت کرد. همچنین در این روز، در پایان هجدهمین جلسه کنفرانس نفت اعلام شد که درباره چهار مورد 1- تاسیسات نفت 2- مدت قرارداد 3- میزان استخراج و 4- قیمت توافق کامل بین ایران و کنسرسیوم حاصل شده است.

27 تیر 1336، 28 متخصص ایرانی سیمان از اروپا به ایران وارد شدند که طی آن گفته شد: این 28 متخصص که در آلمان و انگلیس تحصیل کرده ‌اند برای اداره کارخانه‌ های سیمان منجیل و رودبار به ایران باز می ‌گردند و از این عده هم‌ اکنون 14 نفر در آلمان و 14 نفر دیگر در انگلستان به ‌سر می‌ برند و در مراجعت به کشور در عملیات نصب و بهره‌ برداری کارخانه سیمان 600 تنی مشغول به‌کار خواهند شد.

27 تیر 1344، با تصویب مجلس شورای ملی سرمایه ایران در بانک توسعه و ترمیم بین ‌المللی افزایش یافت.

27 تیر 1349، گورستان بهشت زهرا (س) افتتاح شد.

27 تیر 1352، ایران برای ساختن سد 30 میلیون تومان به تونس وام داد.

27 تیر 1369، طرح ادغام نيروهاي انتظامي كشور شامل قواي شهرباني، ژاندارمري، كميته هاي انقلاب، پليس قضايي، حراست وزارتخانه ها و ... به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد.

27 تیر 1380، بيمارستان ميلاد امروز در مراسمي با حضور آقاي سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور افتتاح شد.

27 تیر 1389، نمایندگان مجلس در یک جلسه پر حاشیه از توضیحات وزیر بازرگانی درباره واردات بی‌رویه قانع نشدند و به مهدی غضنفری کارت زرد دادند. غضنفری به جلسه علنی مجلس رفته بود تا به سوال نمایندگان مجلس درباره آنچه که تحت عنوان «دلیل واردات بی‌رویه به کشور» و «ارائه آمارهای نادرست» در مورد میزان واردات و صادرات کشور از او پرسیده شد، پاسخ بدهد.

27 تیر 1395، شورای حقوق و دستمزد سقف پرداختی حقوق به دولتمردان را تعیین کرد. با رسانه ‌ای شدن پرداخت حقوق و پاداش ‌های نجومی و نامتعارف به ‌برخی از مدیران دولتی، شورای حقوق و دستمزد طی مصوبه ‌ای، وزرا را مجاز به دریافت حقوق‌ های تک ‌رقمی کرد.

27 تیر 1396، مجلسی ‌ها با ۱۴۲ رای موافق، مجوز تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ‌ها را صادر کردند.

27 تیر 1397، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور رسما، تغییر در تیم اقتصادی دولت را تایید کرد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار