بازدید 5696

پکن: توافق هسته‌ای ایران، جایگزین ندارد

کد خبر: ۹۱۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ 16 July 2019
وزارت خارجه چین امروز سه شنبه با انتقاد از مواضع برجامی آمریکا اعلام کرد، توافق هسته‌ای ایران جایگزین ندارد و تنها راه برای کاهش تنش‌ها، اجرای موثر و کامل این توافق است.

به گزارش فارس، «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه اظهارنظر‌های مقام‌های پکن درباره مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا، امروز سه شنبه بر لزوم اجرای موثر و کامل برجام تاکید کرد و این توافق را «جایگزین‌ناپذیر» خوانده است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای ایران، «جایگزین ناپذیر» است، از مواضع دولت آمریکا در قبال این توافق انتقاد کرده است.

«گنگ شوانگ» تصریح کرد: «اجرای کامل و موثر این توافق (توافق برجام)، تنها راه عملی و موثر فیصله دادن به موضوع هسته‌ای ایران و کاستن از تنش‌ها است».

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین همچنین اعلام کرد، مساله تعهد ایران به برجام مربوط به کمیسیون مشترکی است که بر اجرای این توافق نظارت دارد.

به گفته گنگ شوانگ، آمریکا به دلیل خروج سال گذشته از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، مقصر تنش‌های اخیر است.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود، آمریکا باید به اعمال فشار بر ایران پایان داده و شرایط را برای حل سیاسی و دیپلماتیک تنش‌ها مهیا کند.

اظهارنظر‌های امروز این مقام چینی در حالی مطرح شده که اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا علیه ایران از یک سو و فشار واشنگتن به دیگر کشور‌های جهان برای متوقف کردن مراودات تجاری و اقتصادی قانونی خود با ایران از سوی دیگر ادامه دارد
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر