بازدید 5901
۲
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

استراحت بورس پس رکوردشکنی تاریخی/ بیشترین ارزش و حجم معاملات در گروه شیمیایی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه بیست و چهارم تیرماه ۹۸)، با افزایش ۲۹۷۲ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۲۵۳ هزار و ۵۷۷ واحد رسید.  بازار امروز روند متعادلی داشت و با توجه به رکوردشکنی‌های روز گذشته اصلاح امروز طبیعی بود و بخشی از روند صعودی محسوب می‌شود. این در حالی است که در دو روز گذشته شاهد رشد ۳۹۵۵ نماگر کل بازار سهام بودیم.
کد خبر: ۹۱۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 15 July 2019
تابناک اقتصادی
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه بیست و چهارم تیرماه ۹۸)، با کاهش ۲۷۴ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد به رقم ۲۵۳ هزار و ۳۰۳ واحد رسید.  بازار امروز روند متعادلی داشت و با توجه به رکوردشکنی‌های روز گذشته اصلاح امروز طبیعی بود و بخشی از روند صعودی محسوب می‌شود. این در حالی است که در دو روز گذشته شاهد رشد ۳۹۵۵ نماگر کل بازار سهام بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته، بر خلاف روز قبل، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۶ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد به رقم ۷۰ هزار و ۵۸۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۵۲ واحدی معادل ۰.۵۷ درصد، عدد ۶۱ هزار و ۹۵۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۳۹ واحدی معادل ۰.۵۷ درصد به رقم ۴۲ هزار و ۳۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۹۱ واحد کاهش معادل ۰.۲۸ درصد را رقم زد و به سطح ۲۸۲ هزار و ۴۳۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۴۳ واحد کاهش معادل ۰.۲۹ درصد به رقم ۱۸۷ هزار و ۲۰۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۹۵۷ واحد افزایش معادل ۰.۱۹ درصد همراه بود و عدد ۵۰۱ هزار و ۲۷۲ واحد را به نمایش گذاشت.
 
استراحت بورس پس رکوردشکنی تاریخی/ بیشترین ارزش و حجم معاملات در گروه شیمیایی
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۸۸ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۷۹ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۷۸ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا با ۷۷ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۷۳ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۶۹ واحد، نماد شیران متعلق به س. صنایع‌شیمیایی‌ایران با ۶۳ واحد و نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۶۲ واحد و نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۶۰ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۷۸ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۱۶۵ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۴۳ واحد، نماد نوری متعلق به پتروشیمی نوری با ۱۲۹ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۱۰۹ واحد و نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۰۶ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران بیش از ۹۷۱.۳ میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۷۶ هزار و ۴۰۰ نوبت معاملاتی بود، بیشترین ارزش و حجم معاملات امروز در گروه شیمیایی رقم خورد و بر این اساس بیش از ۱۴۰ میلیون برگه سهم در این گروه با ارزش بیش از ۱۲۰.۶ میلیارد تومان داد و ستد شد.
 
شاخص محصولات چرمی با بازدهی بیش از ۷۰ درصدی و تغییر ۳۲۲ واحدی معادل ۵ درصد در راش شاخص صنایع قرار گرفت و پس از آن شاخص حمل و نقل با بازدهی ۷.۳۵ معادل ۲۳۶ واحد افزایش و افزایش ۳.۶۰ درصدی واحد دیگر صنعتی بود که سهامداران خود را شیرین کام کرد و شاخص فنی مهندسی نیز با ۶۷ واحد افزایش معادل ۳.۳۳ درصد در تعقیب دو صنعت محصولات چرمی و حمل و نقب بود.
 
عرضه و تقاضا‌های بازار
 
در معاملات امروز پتروشیمی نوری (نوری)، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس)، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه ۱ (سپاس)، سیمرغ (سیمرغ)، شیشه و گاز (کگاز)، صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر (پارند) و سرامیک‌های‌صنعتی‌اردکان (کسرا) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه شدند و در مقابل شرکت‌های سایپا (خساپا)، سرمایه گذاری صنایع‌شیمیایی‌ایران (شیران) پتروشیمی فناوران (شفن) سرمایه‌گذاری‌بوعلی (وبوعلی) صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲) با حجم‌ترین صفوف عرضه و فروش مواجه شدند.
 
رفت و آمد‌های بازار
 
در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پارس دارو (دپارس ۱) و صنایع‌شیمیایی‌سینا (شسینا ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر؛ سیمان داراب (ساراب)، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ)، پتروشیمی پارس (پارس)، سازه پویش (خپویش)، صنایع سرما آفرین ایران (لسرما)، کارخانجات ایران مرینوس (نمرینو)، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، گروه‌صنعتی‌بوتان (لبوتان ۱)، نفت پارس (شنفت ۱) و ایران خودرو (خودرو ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شدند.
 
نماد معاملاتی حق تقدم شرکت سرمایه گذاری نیرو (ونیروح) با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی، پتروشیمی فن آوران (شفن)، توسعه معادن روی ایران (کروی) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، کارخانجات پلاسکوکار سایپا (پلاسک) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی_ عمومی فوق العاده، سیمان شاهرود (سرود) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال سیمان کردستان (سکرد)، حمل و نقل توکا (حتوکا)، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف.، گروه صنعتی بوتان (لبوتان) بازگشایی شد.
 
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امروز -274 کاهش داشت!!
افزایش ۲۹۷۲ واحدی رو از کجا آوردی؟!!!!
دستکاری وبالابردن غیرواقعی شاخص بورس همرمان باکاهش دستوری قیمت ارز کاملا موفتی بوده وبزودی این روندمعکوس خواهدشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار