بازدید 5435

امر به معروف در شرایط امروز بسیار سخت است

کد خبر: ۹۱۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ 14 July 2019
رئیس کل دادگستری همدان، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در شرایط امروز بسیار سخت است چرا که شاهد حضور دختران بدحجاب در کنار مادران باحجاب هستیم، اما این مادران حتی از باور‌های خود دفاع نکرده و فرزندانشان را ارشاد نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، توکل حیدری یکشنبه ۲۳ تیر در نخستین شورای فرهنگ عمومی سال ۹۸ استان همدان، با بیان اینکه با فرارسیدن فصل تابستان عدم رعایت پوشش اسلامی در جامعه افزایش یافته و این امر موجب نگرانی مؤمنین و متدینین شده است، اظهار کرد: مردم از دستگاه‌های مسئول انتظار دارند تا به بهترین شکل با بدحجابی و بی حجابی در جامعه برخورد کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان دستگاه قضائی با حضور در جامعه به مناسبت هفته قوه قضائیه با انتقاد شدید مردم به ویژه جوانان از عدم برخورد مناسب با بدحجابی و بی حجابی و گلایه مندی از عدم اجرای امر به معروف و نهی از منکر مواجه شدند، افزود: نیروی انتظامی و بسیج در مرحله اول با ارشاد و هشدار سعی در راهنمایی هنجارشکنانی دارند که به ارزش‌های دینی دهن کجی می‌کنند و در صورت بی توجهی آن‌ها به هشدار‌ها به وسیله دستورات قضائی با هنجارشکنان برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری همدان بیان کرد: در بحث هنجارشکنی و برخورد با بدحجابی خلأ قانونی وجود ندارد، اما با برخورد و مجازات نمی‌توان فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه تبیین و نهادینه کرد و باید در این زمینه کار‌های فرهنگی انجام شود.

وی با بیان اینکه ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد و انبوهی از کار‌های فرهنگی در جامعه شکل گرفته است، گفت: متأسفانه اقدامات فرهنگی ما در مقایسه با هجمه‌های برنامه ریزی شده دشمن بسیار اندک بوده بنابراین برنامه ریزی مدونی در زمینه مقابله با هجمه‌ها صورت نگرفته و نتیجه مطلوبی نیز در این مدت حاصل نشده است.

حیدری با تأکید بر برگزاری جلسه مستقل برای بررسی عفاف و حجاب و جزئیات مربوط به آن عنوان کرد: بدحجابی هر سال در جامعه افزایش پیدا می‌کند چراکه سیاست دشمن گام به گام است و با تک تک افراد هنجارشکن در شهر‌های بزرگ آغاز شده و قصد از بین بردن قبح و ترویج ناهنجاری در جامعه را دارند و در صورتی که اقدامات فرهنگی برای مبارزه با آن‌ها انجام نشود ناهنجاری جامعه را فرا خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری همدان با بیان اینکه نیروی انتظامی و بسیج باید به طور جدی در این زمینه ورود پیدا کنند، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در شرایط امروز بسیار سخت است چرا که شاهد حضور دختران بدحجاب در کنار مادران باحجاب هستیم، اما این مادران حتی از باور‌های خود دفاع نکرده و فرزندانشان را ارشاد نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه بستر امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه ایجاد شود، گفت: دستگاه قضائی و نیروی انتظامی از آمران به معروف و نهی از منکر حمایت خواهند کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان