بازدید 17397
بازار ارز در دومین روز هفته؛

کرکره صرافی‌ها این روز‌ها با کاهش قیمت ارز بالا می‌رود/ دلار به پایین‌ترین قیمت ۵ ماه اخیر رسید/ کاهش معنادار تفاوت نرخ دلار نیمایی و آزاد

دومین روز هفته، تابلوی صرافی‌ها خبر از ادامه کاهش نرخ ارز به ویژه دلار و یورو دادند. افت قیمتی که دلار را پس از مدت‌ها به میانه کانال ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رساند تا شاهد کاهش نرخ این ارز در بازار آزاد با سامانه نیما باشیم. همچنین امروز به دلیل تعطیلی بازار‌های جهانی، شاهد ثبات نرخ ۴۷ ارز در بانک مرکزی بودیم.
کد خبر: ۹۱۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ 14 July 2019
تابناک اقتصادیدومین روز هفته، تابلوی صرافی‌ها خبر از ادامه کاهش نرخ ارز به ویژه دلار و یورو دادند. افت قیمتی که دلار را پس از مدت‌ها به میانه کانال ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رساند تا شاهد کاهش نرخ این ارز در بازار آزاد با سامانه نیما باشیم. همچنین امروز به دلیل تعطیلی بازار‌های جهانی، شاهد ثبات نرخ ۴۷ ارز در بانک مرکزی بودیم.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه بیست و سوم تیرماه ۹۸) بازار ارز، بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۴۰۰ تومان خریداری شد و با کاهش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۲۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. پیش از این در روز‌های پایانی بهمن ماه سال گذشته، دلار به این سطح قیمت رسیده بود و پس از آن شاهد فراز و فرود نرخ دلار تا سطح ۱۵ هزار تومان نیز بودیم، ولی تا به امروز دلار به نرخ ۱۲۵۰۰ تومان معامله نشده بود.

همچنین بر این اساس، یورو دیگر ارز پرطرفدار بازار، امروز به نرخ ۱۴۳۰۰ تومان خریداری شد و در مقابل، به قیمت ۱۴۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این نرخ نسبت به روز شنبه، ۱۰۰ تومان کاهش داشته است.

نرخ رسمی ۴۷ ارز ثابت ماند

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «یکشنبه بیست و سوم تیرماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس بدون تغییر  نسبت به روز  گذشته ۵۲ هزار و ۸۰۴ ریال و هر یورو نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته  ۴۷ هزار و ۳۹۵ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۶۷۵ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۸۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۲۳ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۴۰ ریال، روپیه هند ۶۱۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸  هزار و ۱۰۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۵۱۸ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۸۶۰ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۶۸ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۱۸۱ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۱۱۹ ریال، راند آفریقای جنوبی سه هزار و ۹ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۳۴۳ ریال، روبل روسیه ۶۶۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۸ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۴۸۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۹ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۴۲ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۷۴۶ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۸۵ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۱۰۹ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۱۱ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار ۵۷ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۰۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۵هزار و ۹۵۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۱۳ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۶۷۶  ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۹۴۲ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۷۹۰ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۳ هزار و ۳ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۴ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۶۳۹ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۱۴۹ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.

کرکره صرافی‌ها این روز‌ها با کاهش قیمت ارز بالا می‌رود/ دلار به پایین‌ترین قیمت ۵ ماه اخیر رسید

به گزارش تابناک اقتصادی؛ نرخ ارز این روز‌ها بدون توجه به تحولات سیاسی و اظهار نظر‌های خصمانه مقامات آمریکایی برای فشار بیشتر بر اقتصاد ایران، مسیر کاهشی را برگزیده است. روندی که دلایل مختلفی همچون، کاهش تقاضا، افزایش عرضه، بازگشت ارز صادراتی به چرخه اقتصاد، کاهش نرخ حواله درهم و در نهایت چشم انداز مثبت از راه اندازی بازار متشکل ارزی در آینده نزدیک را در بر دارد. اما آنچه مسلم است بازارساز و سیاست گذار ارزی، در هفته‌های اخیر توانسته جوسازی رسانه‌های معاند و همچنین تلاش دلالان برای نوسان گیری و بر هم زدن نظم بازار را، به نوعی پیش خور کند و اجازه تاثیرگذاری منفی بر روند معاملات را نمی‌دهد.

در این میان همتی، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نزدیک شدن نرخ ارز بازار آزاد به ارز نیما اظهار داشت: خوشبختانه بازار ارز از ثبات برخوردار است و روند بازگشت ارز حاصل از صادرات بهبود یافته است که نشانه استقبال فعالان اقتصادی از سیاست‌های ارزی اخیر است.

معصومه آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در خصوص تفاوت نرخ نیما و بازار آزاد معتقد است: دولت باید تلاش کند که نرخ ارز را تثبیت و قیمت دلار در بازار آزاد را به نرخ نیمایی نزدیک کند که در صورت یکی شدن قیمت در این دو بازار تشکیل بازار متشکل ارزی توجیه دارد، در غیر اینصورت تا زمانی که این تفاوت قیمت وجود داشته باشد بازار متشکل شکل نخواهد گرفت.

برخی از فعالان به کاهش نرخ ارز توسط بازارساز اشاره می‌کنند و معتقدند کاهش اختلاف نرخ نیما و آزاد در شرایط کنونی با هدف کاهش تقاضا در بازار آزاد و تقویت بازار ثانویه می‌باشد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر و نرخ‌های امروز، اختلاف نرخ دلار در سامانه نیما و بازار آزاد به یک هزار تومان رسیده است و اختلاف یورو نیز به ۱۲۰۰ تومان کاهش یافته است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
نه عزیزم، اینکاره نیستید مطمئن باشید نمیتونید کنترل کنید که اگه میتونستید برنج ایرانی کیسه ای ۳۰۰ تومن نمیشد. این عوام فریبیها هم بدرد خودتون میخوره.
هنوز هم این مقدار بالا است و باید برود زیر ۱۰ تومان تا به نرخ واقعی ان برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
بلی باید برود
من ۱۰۰ هزاردلاراسکناس میخوام اگر کسی بااین قیمت (۱۲۵۰۰ تومان) فروشنده هست بگه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
تشریف ببر به میدان فردوسی. فت و فراوونه. امروز ظهر دیدم که 12600 میدادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
لطفا شماره تماس بذار الان می فروشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
کجایی شما ؟
عربستان؟
اساسا این پیغام یعنی چی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
خیلی ناراحتی که دلار اومده پایین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
این بازار گرمی ها دیگه جواب نمیده داداچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
شما خریدار نیستی شما فقط دلال هستی
سلیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
معلومه خیلی بهت فشار اومده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
ای دلال بینوا
نباید رو 18 تومن می خریدی!
همش عددسازی وبازی روانی هست درست مثل شاخص بورس
هرکس بااین قیمت بخره بردکرده البته اگه گیرش بیاد( منظورم سهمیه محدود ۲۲۰۰ دلار سالی یک بارباارایه کارت ملی نیست)
مطمئن باشید که این وضعیت موقتیه و بزودی شاهد افزایش سرسام آور دلار خواهیم بود . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
خخخخخخ
راستشو بگو، چقدر دلار انبار کردی؟؟؟
سکته نزنی؟!!!
جیهون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
معلوم دلار خریدی دیپو کردی. دلتو خوش نکن تا ضرر نکردی ببر بفروش. فقط سود بانکی را بگیری از اون پول کلی سود کزدی . داری خودتو گول می زنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
به جنابعالی چی می رسه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
شما هم از اونایی هستین که دلار خریدین و تو بالش ها نگه داشتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
سرسام نگیری!!!
خدا را شکر
الان دوباره خبرنگار صدا و سيما پاميشه مياد تو بازار گزارش تهيه كنه . بلافاصله فرداش قيمت ميره بالا .
سيب زميني پانزده هزارت.مان به دلار كاري ندشته باش
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
5500 خریدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
منم حدود 6500 خریدم تازه از شهرک اکباتان
بعضی دوست دارند جو بدهند
ظاهرا دستهایی در کاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
از کجا میخرین 15 تومن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
میوه فروش محلتون بدجوری باهات حساب کرده !! بنده خدا 15 هزار تومان؟؟ برو یه جای دیگه بخر قیمت این نیست والا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
کجا میشینی شما؟؟؟
تابناک جان فوتش بزرگ کن ممنون
پروپاگاندا
همهچیز را داریم با دلار بیست هزار تومان می خریم که چی فقط ومصنوعی قیمت را پایین نگه داشته اند مثلاتحریم ها اثر ندا ردواقعا در این موضوع برای افرادی که ذوق زده می شوند اینقدر مشکل است
پس چرا قطعات کامپیوتر هی میپره بالاتر قیمتاش ؟ رم 150 تومانی رفته بالای 500 تومان
وقتی خبر از قیمت دلار میشه،دلالان عزیز این عرصه،شدید به تکاپو می افتند و میگن موقتی و دلار تا... میرسه،کار دولته و ...،خدا راشکر که از بیست هزار تومان رسیده به حدود دوازده و نیم، هنوز نموتونم بفهمم که یه عده چطور از له شدن افراد ضعیف جامعه در اثر افزایش قیمت ارز،لذت می برند؟
مگه چه اتفاقی افتاده که بخواد دلار بیاد پایین .تحریمها کمتر شده که نه .همش بازی روانیه تا دلارهای مردم روانه بازار بشه و باز با قیمت گرونتر به خود مردم بفروشن واسه جبران کسر بودجه.
پروپاگاندا
خدا مي دونه دوباره دولت چه خوابي براي مردم ديده .
دلار را ارزان کردید .
حالا نوبت اجناس هست از قبیل برنج گوشت مرغ ماهی شیر ماست کره و ....
ارزان کنید مایحتاج مردم را. سری به بازار لوازم یدکی خودرو بزنید یک عدد سنسور پراید که 30 هزار تومن بوده میگویند سیصد هزار تومن.صفحه کلاچ پراید.....!!!
شما را به خدا ای مسولان به داد مردم برسید حقوقها کفاف 5 روز را هم نمی دهد.کمرمان زیر بار گرانی خرد شد. شما را به امام حسین به داد بدبختی ما مردم برسید.
باز یک نوسان گیری دیگه از بانک مرکزی. به زودی شاهد افزایش قیمت خواهیم بود تا مجددا بانک مرکزی سود ببره و مردم ضرر کنن
هر وقت قیمت دلار در بازار ازاد شد 1000 توان اونوقت مملکت خوب میشه ..درهم امارات بشه 300 توامن انگاه ایران خوب شده
این نرخ نرخ دولتی است نه آزاد.اگر میتونید نرخ ارزهای ازاد را اعلام کنید.
ضمنن نرخ اعلام شده بالا را از کجا باید تهیه کنیم.
لطفا ادر س بدید ممنون میشم.
من دلارنخریدم سکه وطلاخریدم یه ریالم مفت نمیدم به طلافروشا که سودشوبکنم توجیب اونانگه میدارم شاهنامه آخرش خوش سکه گران غالب مردم کردین حالامیگیدارزون شده کاسب شین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار