بازدید 3203
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

ادامه روند صعودی بازار سهام/ عبور شاخص کل بورس از میانه کانال ۲۵۳ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه بیست و سوم تیرماه ۹۸)، با افزایش ۲۹۷۲ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۲۵۳ هزار و ۵۷۷ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد رشد ۹۸۳ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد نماگر کل بازار سهام بودیم.
کد خبر: ۹۱۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 14 July 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه بیست و سوم تیرماه ۹۸)، با افزایش ۲۹۷۲ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۲۵۳ هزار و ۵۷۷ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد رشد ۹۸۳ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد نماگر کل بازار سهام بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، همانند روز‌های اخیر، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۳۰ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۷۰ هزار و ۸۰۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۲۵ واحدی معادل ۰.۶۹ درصد، عدد ۶۲ هزار و ۳۰۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۸۹ واحدی معادل ۰.۶۹ درصد به رقم ۴۲ هزار و ۳۲۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۸۱۹ واحد افزایش معادل ۱.۰۱ درصد را رقم زد و به سطح ۲۸۳ هزار و ۲۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۳۵ واحد افزایش معادل ۱.۱۰ درصد به رقم ۱۸۷ هزار و ۷۴۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۵۹۲ واحد افزایش معادل ۱.۳۴ درصد همراه بود و عدد ۵۰۰ هزار و ۳۱۴ واحد را به نمایش گذاشت.
 
بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۲۴۱ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۲۳۵ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۲۰۶ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۲۰۳ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۹۷ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۱۶۴ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۳۲ واحد و نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۲۸ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی ونیکی متعلق به سرمایه‌گذاری ملی‌ایران با ۵۰ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۴۹ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا با ۴۵ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۴۳ واحد، نماد شنفت متعلق به نفت پارس با ۳۱ و نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۳۰ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۳ میلیارد و ۱۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۹۰ هزار و ۷۳ نوبت معامله و به ارزش ۹۹۶ میلیارد و ۵۶۴ میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
در معاملات امروز، نماد وساخت مربوط به سرمایه‌گذاری ساختمان ایران بازگشایی شد، نماد رمپنا مربوط به گروه مپنا با توجه به افشای اطلاعات بازگشایی شد، نماد شفا مربوط به سرمایه‌گذاری شفادارو با توجه به لغو مجمع عمومی سالانه بازگشایی شد. نماد خزامیا شرکت‌های زامیاد و نماد فمراد با پیام ناظر بازگشایی شدند.
 
همچنین بر این اساس، نماد‌هایی مانند خاذین، شرکت سایپا آذین، نماد وساپا، سرمایه‌گذاری سایپا، نماد کبافق، معادن بافق، نماد وبشهر، توسعه صنایع بهشهر، نماد آسیا، بیمه آسیا، نماد شیراز، پتروشیمی شیراز و نماد ملت مربوط به بیمه ملت، با پیام ناظر متوقف شدند.
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار