بازدید 4253
خبر مهم رييس كميته حقوقى و تدوين مقررات فدراسيون فوتبال

براتی اعلام کرد: تغييرات اساسى در مقررات انضباطى فيفا

مقررات انضباطی جدید نسبت به مقررات سابق خلاصه‌تر شده است و از ۱۴۷ ماده به ۷۲ ماده کاهش پیدا کرده و ساختار آن بهتر و محتواى آن شفاف‌تر شده همچنین در موضوعاتی مانند مبارزه با تبعیض و حمایت از حقوق بشر کاملا به روز رسانی شده است
کد خبر: ۹۱۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹ 13 July 2019

رییس کمیته حقوقى و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال آخرین تغییرات اساسى مقررات انضباطى فیفا را تشریح کرد.
تغییرات اساسى در مقررات انضباطى فیفا

به گزارش تابناک ورزشی و به نوشته سایت رسمى فدراسیون فوتبال، احمدرضا براتی رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال از تغییرات اساسی مقررات انضباطی فیفا خبر داد؛ و در این خصوص اظهار داشت:بعد از سال‌ها مقررات انضباطی فیفا به صورت اساسی تغییر کرده است.

براتی در توضیح بیشتر این تغییرات افزود: مقررات انضباطی جدید نسبت به مقررات سابق خلاصه‌تر شده است و از ۱۴۷ ماده به ۷۲ ماده کاهش پیدا کرده و ساختار آن بهتر و محتواى آن شفاف‌تر شده همچنین در موضوعاتی مانند مبارزه با تبعیض و حمایت از حقوق بشر کاملا به روز رسانی شده است. در خصوص موضوع مبارزه با تبعیض و نژاد پرستی در مقررات جدید فیفا باید توجه کرد که محتواى مقررات مربوط به حوزه مبارزه با تبعیض و نژاد پرستی با رعایت بالاترین استاندارد‌های بین المللی اصلاح شده است و نکته بسیار مهم این است که چنانچه داور بعد از رعایت شرایط لازم، یک مسابقه را به علت رفتار‌ها یا شعار‌های نژاد پرستانه تعطیل نماید نتیجه مسابقه به ضرر تیمی که رفتار‌ها منسوب به آن تیم یا تماشاگران آن است، اعلام خواهد شد. همچنین در برخورد با متخلفین این حوزه، علاوه بر تنبیهات معمول، برنامه‌های آموزشی و تربیتی هم اجرا خواهد شد.

براتی اعلام کرد: تغييرات اساسى در مقررات انضباطى فيفا

وى افزود:بخش بسیار مهم دیگری که در مقررات انضباطی فیفا تغییر کرده مربوط می‌شود به حوزه مالی و قراردادی و مهمترین تغییرات این بخش عبارت هستند از اینکه از این به بعد فیفا علاوه بر اینکه کما فی السابق تصمیمات دیوان بین المللی ورزش CAS را که در رسیدگی تجدیدنظر به آرای فیفا صادر می‌شود اجرا می‌کند همچنین تصمیماتی را که خود CAS بدون مداخله فیفا در حوزه فوتبال صادر می‌کند را نیز اجرا و حمایت می‌کند.
براتی در ادامه این توضیحات افزود:فیفا بر اساس مقررات جدید، باشگاه‌های بدهکار را تا هنگام تصفیه کامل بدهی هایشان از نقل و انتقالات محروم می‌کند و در همین راستا، چون بعضی از باشگاه‌ها برای فرار از پرداخت بدهی هایشان مبادرت به انتقال امتیاز باشگاه یا تغییر نام خود می‌کردند، از این به بعد باشگاه جانشین باشگاه بدهکار هم مشمول تنبیهات و ضمان اجرا‌های فیفا خواهد شد.

رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون ادامه داد:برای اولین بار در این مقررات، دادرسی علنی در رسیدگی‌های فیفا پیش بینی شده است یعنی چنانچه اصحاب پرونده درخواست نمایند رسیدگی علنی خواهد بود و دسترسی عموم به جلسات رسیدگی فراهم خواهد شد.
براتی در پایان از فراهم شدن امکان معاضدت حقوقی فیفا خبر داد و گفت: فیفا در مقررات جدید به منظور حمایت از حقوق اشخاصی که توانایی کافی برای استخدام وکیل و تعقیب قانونی شکایت خود ندارند، تسهیلات ویژه و معاضدت حقوقی را پیش بینی نموده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل