بازدید 4815
بازتاب

تازه‌ترین مصاحبه ژاوی درباره نیمار، دی یونگ و رئال مادرید

در دوره‌های مربی گری به ما می‌گفتند یک مربی می‌داند چه زمانی کارش را شروع می‌کند، اما از زمان پایانش خبر ندارد. من اکنون نمی‌دانم هفته بعد چه خواهد شد! شرایط همیشه روی تصمیمات مربیان تاثیرگذار است، ولی هیچ وقت نمی‌دانید در آینده چه اتفاقی قرار است رخ بدهد
کد خبر: ۹۱۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵ 13 July 2019

ژاوی که مقابل پرسپولیس کفش هایش را آویخت و با تازگی مربی شده است از مدل فوتبالی که دوست دارد، گفت و از اینکه مشخص نیست کی به بارسلونا به عنوان سرمربی یا مربی برمی‌گردد.

به گزارش تابناک ورزشی، ژاوی، اسطوره بارسلونا که حالا سرمربی السد قطر است و تیمش اردوی پیش فصلش را در بارسلونا بر پا کرده، اخیرا مصاحبه مفصلی با نشریه موندو دپورتیوو داشته که بخشی از آن را ملاحظه کردید. در ادامه این مصاحبه ژاوی را می‌توانید بخوانید.

از ژاویِ مربی چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

تا همین حالا هم احتمالا همه چیز را درباره من می‌دانید. دوست دارم تیمم توپ و مالکیت را در اختیار داشته باشد؛ ابتکار عمل با تیم من باشد؛ توپ را هر چه سریع‌تر از حریف پس بگیرد؛ حمله کند. از نظر من فوتبال ورزشی برای لذت بردن است. تلاشی برای بردن؛ و تیمی که راه‌های بیشتری برای گل زدن ارائه کند، طبعا شانس بیشتری هم برای پیروزی دارد. این مدلی است که می‌خواهیم در السد پیاده کنیم. می‌خواهیم بازیکنان را متقاعد کنیم که می‌توانند از فوتبال بازی کردنشان بیشتر لذت ببرند. باید با بازیکنان صادق و شفاف بود. باید فروتنانه آن‌ها را متقاعد کرد که با این سبک بازی، به موفقیت نزدیک‌تر هستیم. من ایده‌هایی دارم؛ بقیه مربیان ایده‌های دیگری دارند، اما معتقدم ایده‌های من، تیم را به پیروزی نزدیک‌تر می‌کند.
زمان مشخصی برای بازگشتم به بارسلونا وجود ندارد. در دوره‌های مربی گری به ما می‌گفتند یک مربی می‌داند چه زمانی کارش را شروع می‌کند، اما از زمان پایانش خبر ندارد. من اکنون نمی‌دانم هفته بعد چه خواهد شد! شرایط همیشه روی تصمیمات مربیان تاثیرگذار است، ولی هیچ وقت نمی‌دانید در آینده چه اتفاقی قرار است رخ بدهد. اکنون زمان مناسبش نیست و آماده هدایت بارسلونا نیستم.

تازه‌ترین مصاحبه ژاوی درباره نیمار، دی یونگ و رئال مادرید

مردم می‌گویند وقتی ژاوی سرمربی بارسلونا شود، درست مثل گواردیولا جام‌های زیادی می‌برد. این فشار خطرناک نیست؟

سعی می‌کنم عادی باشم و با این چیز‌ها فشار را روی خودم بیشتر نکنم. خبر دارم که انتظارات زیادی از من وجود دارد. از یک طرف این حرف‌ها را مثبت می‌بینم، اما از طرفی هم نه، چون به معنای افزایش فشار‌ها است. اما این هم خوب است که مردم مرا فردی قابل بدانند و روی من به عنوان مربی آینده بارسا حساب کنند. اگر فشار بیشتری هم باشد، آن را در حالت عادی کنترل خواهیم کرد و مشکلی وجود ندارد.

نظرت درباره فصلی که بارسا پشت سر گذاشت و پایانش باعث شد تردید‌هایی درباره والورده به وجود بیاید، چیست؟

در بارسا همیشه شما را قضاوت می‌کنند. چه رئیس باشید چه مربی. بارسا این طور است؛ هر باشگاه بزرگی این طور است. کاتالان‌ها بسیار بابت فتح یک سه گانه دیگر هیجان زده بودند، ولی در نهایت فقط لالیگا کسب شد؛ و این را صرفا محض یادآوری می‌گویم که چندین سال پیش ما حاضر بودیم فقط هر سال قهرمان لیگ باشیم. نباید فراموش کنیم ما در تاریخ باشگاه مجموعا ۵ بار قهرمان اروپا شده‌ایم. این به خوبی نشان می‌دهد قهرمانی در اروپا چقدر دشوار است. بعد هم تیم در فینال کوپا باخت و فصل آن طوری که هواداران می‌خواستند، تمام نشد. نمی‌دانم شغل والورده در خطر بود یا نه، ولی به نظرم او مربی بسیار قابل و معتبری برای بارسلونا است.

خرید دی یونگ؟

به نظر من خرید معرکه‌ای بود. بازیکنی در کلاسی فوق العاده بالا. دی یونگ بازیکنی همه کاره و کامل است؛ نه فقط از لحاظ تکنیکی که در حملات هم به تیمش برتری می‌بخشد. در دفاع تلاش می‌کند و هم تیمی‌ها را پوشش می‌دهد. این تواضع را دارد که به عقب برگردد و در یک کلام، خرید معرکه‌ای بود. هم برای حالا هم آینده؛

و گریزمان؟ خیلی‌ها نمی‌دانند مثلث او با مسی و سوارز قرار است چطور بازی کند؟

این دیگر بر عهده والورده است که باید آن‌ها را در کنار هم جا بیندازد. اگر گریزمان خریده شود به این خاطر است که مربی و مدیریت متقاعد شده‌اند که خرید مفیدی خواهد بود. به لحاظ فوتبالی از نظر من گریزمان بازیکن فوق العاده‌ای است. او این توانایی را دارد که در باشگاهی بزرگ، تفاوت‌ها را رقم بزند. این را در اتلتی و تیم ملی فرانسه ثابت کرده است. او قهرمان جهان شده و مطمئنا نقش بزرگی در بارسا خواهد داشت. گریزمان بازیکنی درجه یک و در کلاس جهانی است.

دیگر نامی که این روز‌ها پیرامون بارسلونا شنیده می‌شود، نیمار است. به نظر شما چنین انتقالی ممکن است و آیا مفید است یا خیر؟

البته که خرید مفید و خوبی خواهد بود. به لحاظ فوتبالی شکی وجود ندارد که نیمار بازیکن قابلی است. او هم درست مثل گریزمان می‌تواند تفاوت‌ها را رقم بزند. نیمار قبلا در بارسا بوده و او را می‌شناسیم. او با ما قهرمان اروپا شده و مقطع شگفت انگیزی در بارسا داشت. برگشتنش به تصمیم مربی و مدیران بستگی دارد، ولی به لحاظ فوتبالی من به نیمار نمره ۱۰ از ۱۰ می‌دهم. او معرکه است. چطور می‌توانم نظرم را درباره برگشتن نیمار آن هم پس از نحوه جدایی‌اش بگویم. تصمیم با مربی و مدیریت است. از یک سو شکی نیست که داشتن بازیکنی، چون نیمار هر هواداری را به وجد می‌آورد و از سوی دیگر نحوه جدایی او چندان جالب نبود. باشگاه باید تصمیم بگیرد.

امسال کار بوسکتس در چند بازی به هو شدن کشید. نظرتان چیست؟

به نظرم منصفانه نیست. بوسکتس بازیکنی پرتلاش است که برای تیم کار می‌کند. بازیکنی کامل و سطح بالا که هو شدنش از نظر من عادلانه نیست. مردم بازی را تجزیه تحلیل نمی‌کنند که اگر می‌کردند، می‌دیدند که مشکل از بوسکتس نیست. مشکل همه تیم است. به همین خاطر است که بوسکتس به زحمت می‌افتد. ربطی به این ندارد که سطح بازی بوسکتس پایین است. بوسکتس زمانی کارش سخت می‌شود که تیم تلاش نکند و او را تنها بگذارد. البته تیمی بازی نکردن همه بازیکنان را به دردسر می‌اندازد. بهترین هافبک دنیا هم اگر تیم با او همراهی نکند، به دردسر می‌افتد. از نظر من انتقاد از بوسکتس بی نهایت ناعادلانه است؛ درست مثل انتقاد از آلبا و سه چهار بازیکن دیگری که همیشه در مظان اتهام هستند. مسئله عملکرد تمام تیم است.

خرید‌های مادرید؟

مادرید امسال بیش از قبل تشنه رقابت کردن است؛ به خصوص پس از سال بدی که داشت. آن‌ها برمی‌گردند، چون ژن برنده‌ای دارند. باشگاه بزرگی هستند و هنوز هم بازیکنان ارزشمندی در ترکیب شان حضور دارند و البته خرید‌های خوبی هم داشته‌اند. هازارد، یوویچ و ... مادرید دوباره در همه رقابت‌ها مدعی خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر