بازدید 16407
مرحله فینال لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ - شیکاگو آمریکا

گزارش زنده: ایران ۱ - لهستان ۳ / ورق برگشت و باختیم ، مصاف با برزیل بازی مرگ و زندگی شد + تصاویر

تیم ملی والیبال ایران با وجود برتری درخشان در ست نخست حساس ترین بازی اش در این فصل لیگ ملت های جهان، اما بامداد امروز جمعه در شیکاگو مغلوب قدرت و آمادگی فوق العاده تیم لهستان شد. جوسازی سنگین کادرفنی و بازیکنان حریف از شاخصه های این مسابقه بود. حالا ایران برای دریافت سند صعود به نیمه نهایی و نزدیک شدن به نخستین مدال تاریخ والیبال کشورمان باید برزیل پرآوازه را از پیش رو بردارد.
کد خبر: ۹۱۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۸ 12 July 2019

تیم ملی والیبال ایران در بهترین فرم آمادگی خود گام به مرحله نهایی مهمترین تورنمنت والیبال دنیا گذارده و بعد از ۵ سال برای کسب مدال تاریخی به مصاف حریفان سرسخت و پرآوازه می رود اما کمبود نیروی تراز اول برای جانشینی چند بازیکن اصلی تیم بسیار مشهود است و تیم کولاکوویچ برخلاف تیم های سرشناس جهان، نفرات جایگزین مناسبی برای چنین میادین فشرده و سنگین ندارند.

به گزارش تابناک ورزشی، شاگردان کولاکوویچ در اولین بازی خود به مصاف لهستانی رفت که گفته می شد بدون کورک و کوبیاک ضعیف شده اما برتری این تیم مقابل برزیل قدرتمند، نشان داد که به هیچ عنوان نمی توان این قدرت اروپایی را دست کم گرفت و بازیکنان جایگزین لهستان برای پیروزی در هر مسابقه ای کافی هستند. لهستان امشب هم به رغم واگذاری ست نخست به ایران، تا پایان مثل یک دیدار فینال جنگید و با ترکیب تیم دومش هم بسیار مدعی و غیرقابل شکست نشان داد.

ایگور کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از سعید معروف، سید محمد موسوی، علی شفیعی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، امیر غفور و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد. این بازی را سیمونوویچ ۴۳ ساله از صربستان به همراه هرنان گونزالو کاسامیولا ۵۴ ساله از آرژانتین سوت زدند.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به نفع لهستان

تیم ایران به رغم دفاع عالی در ست چهارم و کسب چهار امتیاز توسط موسوی و مجرد ، اما نتوانست شرایط بازی را تغییر دهد و سرویس های کم نقص لهستانی ها که در ست نخست از آن خبری نبود، باعث شد تیم ایران از پاس های طلایی معروف کم بهره شده و توپ های لازم به غفور نرسد. بازی ضعیف معنوی نژاد و سرویس های عجیب موسوی در طول این مسابقه به چشم آمد. تیم ایران تنوع تاکتیکی زیادی در این مسابقه از خود بروز نداد و در مقابل  هینن موفق شد با شناخت کامل از نقاط قوت تیم ایران و طراحی مناسب در جنگ روی تور، انتقام شکست در خاک ایران را بگیرد و به نیمه نهایی صعد کند.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۰ به نفع لهستان

در ست سوم، تیم لهستان که گویا انگیزه ناتمامی برای برتری مقابل ایران داشت ، با برتری محض در اسپک و به خصوص توپ گیری انتهای میدان، اختلاف را حفظ کرد و پیروز این ست شد. لهستان که از بازی ۵ سته روز گذشته مقابل برزیل، آمده بود بسیار سرحال تر از تیم ایران نشان داد. تعویض‌های کولاکوویج نیز در این ست نتوانست اختلاف را کاهش دهد و در نهایت لهستان ۲۵ بر ۲۰ برنده ست سوم شد.

تیم ملی ایران تا پایان ست سوم ۳۶ امتیاز از اسپک، ۸ امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، ۴ پوئن سرویس و ۱۵ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و در مقابل تیم لهستان نیز ۴۳ امتیاز از اسپک، ۶ امتیاز از دفاع روی تور، ۸ پوئن سرویس و ۱۳ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۸ به نفع لهستان

گرچه برتری در شروع این ست هم با ایران بود، اما توپ‌گیری لهستانی‌ها در انتهای زمین اجازه نداد تا اختلاف زیاد شود. اما نکته مهم بهبود سرویس‌های لهستان در این ست بود؛ کاری که نقطه قوت ایران در ست اول محسوب می‌شد. سرویس‌های بندوز  تیم ایران را در دریافت به مشکل انداخت تا نتیجه ۶ بر ۴ به سود شاگردان هینن شود. در امتیاز ۸ بر ۵ به سود لهستان تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند.   ملی‌پوشان ایران اختلاف را کم کردند تا در امتیاز ۱۱ بر ۱۱ برابر شوند، اما ویتال هینن درخواست وقت استراحت فنی کرد. در ادامه اعتراض‌های مکرر او به تصمیم داور موجب شد تا لهستانی‌ها یک کارت قرمز بگیرند و نتیجه بازی ۱۳ بر ۱۳ مساوی شود. سپس لهستان اوج گرفت و در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ اختلاف را زیاد کرد. این ست با بی انگیزگی بازیکنان ایران در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود لهستان تمام شد.

گزارش زنده: ایران ۱ - لهستان ۱ / تساوی در ست دوم با ادامه جنجال‌های هینن و سرویس‌های برق آسای بندوز + تصاویر

ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۱ به نفع ایران

 تیم ایران با سرویس‌های هدفدار شفیعی خوب شروع کرد و در امتیاز‌های ابتدایی کولاکوویچ با درخواست ویدئوچک یک امتیاز برای ایران گزفت. اعتراض عجیب و شدید ویتال هینن در همان ابتدای مسابقه جو را بهم ریخت و بازیکنان لهستان را جری کرد.   این فریاد‌ها و اعتراض‌ها موجب ضربه به تیم لهستان شد و آن‌ها جدال روی تور را به ایران واگذار کردند.

گرچه لهستانی‌ها در امتیاز ۷ بازی را به تساوی کشاندند، اما ناگهان ایران با سرویس‌های عالی امیر غفور نتیجه را به اختلاف ۱۱ بر ۷ رساند و درخواست دو وقت فنی هینن هم اثری نداشت. سرویسی با سرعتبیش از ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت توسط غفور امتیاز ۱۶ را به ایران رساند تا برق از سر هینن بپرد. بعد از وقت استراحت فنی دوم، شاگردان این مربی جنجالی اختلاف را با سرویس‌هایی که با کمک تور تغییر مسیر دادند، کم کردند، اما در نهایت در امتیاز حساس ۱۹ یک توپگیری هوشیارانه توسط معروف، روحیه را به ایران برگرداند و این ست نخست با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران خاتمه پیدا کرد. بازی در این ست بیش از هرزمان دیگری به شکل کری خوانی بین بازیکنان دو تیم درآمده بود و سرویس‌های کوبنده غفور توانست این جنگ تمام عیار را به سود ایران خاتمه داد.

گزارش زنده: ایران ۱ - لهستان صفر / برتری حیثیتی در ست نخست مقابل حریف جنجالی

 

سال ۲۰۱۹ نیز برای ایران خوش یمن بوده و در حالی که لیگ جهانی به لیگ ملت‌ها تغییر نام داده، شاگردان کولاکوویچ بعد از ۱۲ برد و ۳ باخت در مرحله مقدماتی حالا پای به مرحله نهایی گذاشتند. بلندقامتان ایرانی در نخستین بازی خود در شرایطی به مصاف لهستان رفتند که این تیم در شب نخست مرحله نهایی برزیل پرستاره را ۳ بر ۲ شکست داد. در دور مقدماتی ایران با حمایت تماشاگران ارومیه‌ای توانست ۳ بر ۲ از سد لهستان عبور کند تا نهمین برد تاریخ خود را برابر این تیم قدرتمند به دست بیاورد. لهستان هم در سابقه ۲۰ رویارویی ۲ تیم ۱۱ برد تا قبل از این بازی کسب کرده است.

بازی ایران – لهستان در مرحله نهایی لیگ ملت ها 2019

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۷
دریافت‌های ایران خیلی ضعیف بود. برای این نقطه‌ضعف، فکر عاجلی باید بشه.
من که نظرمو گفته بودم،ایرانی ها خیلی خوب شروع میکنند وخیلی بد تموم میکنن،ولی بازم دمشون گرم،تو این کشور فقط دلمون به همین ورزش خوشه، خوشبختانه نمیتونن این دلخوشیهای کوچیک رو ازمون بگیرن،!!
خدایا تیم ملی والیبال ایران را موفق بدار
اقا ورق برگشت چیه بازی را از قصد باختن مگر مرض دارین مردم را سر کار میگذارین پشت پرده چه خبره شرط بندی بوده مردم را ناراحت کنن از گیم دوم وسط بازی سه امتیاز جلو بودن خودشون را وا دادن اصلا معلوم هست یه ورزشکار ببینه میفهمه که هیچ هر ادم ورزش نکرده ای هم میفهمه جمع کننین خودتون رو
تبریک میگم به بازیکنان ایران که با غروری که از برد ست اول کسب کردن باعث باخت خودشون شدن
ورق برنگشت. برگردوندند

تا همینجا هم از تیم قدرتمند ، با غیرت و بدون حاشیه والیبال ایران ممنون هستیم.

فوتبالیستها باید والیبالیست های عزیزمان را الگوی رفتار و اخلاق و ورزش خودشان قرار دهند
این تیم والیبال پر افتخارترین تیم ورزشی کشورمان در دهه های اخیر بوده است.

پیروز باشید.
مربی ایران توانایی تغییر نتیجه در شرایط حساس را ندارد شما تفاوت مربی لهستان و ایران را به وضوح می بینید فاصله تیم دوم ما با تیم اولمان زمین تا اسمان است ولی تیم دوم لهستان اومده شگفتی ساز شده و بهتر از تیم اول بازی می کنه. ما اساسا مشکل اصلی مان تو بازی دریافت بود ولی کولا معنوی نژاد رو میارو تو که دریافتش ضعیفه و عملا ضعف تیم رو با این تعویض تشدید کرد
حیف
جو گیر نشوید تنها تیمهای آسیایی در دور نخست از تیم اصلیشان استفاده کردند .
سرشون سلامت.
از برزیل میبریم و میریم مرحله بعد.
یکی از بهترین بازیهایی بود که تا حالا دیدم. هرچند بعضی از بازیکنان در حد نامشان بازی نکردند اما بازکنان لهستان بازی تقریبا بینقصی را ارائه دادند و در بعضی صحنه ها غیر قابل باور.
بچه ها خوب نجنگیدن، تلاش بازیکنای لهستان به مراتب بیشتر از بازیکنای ما بود متاسفنه
سرویسهای ضعیف بچه ها مخصوصا موسوی عراقی ؛ تیم ایران را فنا کرد
موسوی گند زد .
طلسم تیم ملی محمد موسوی هست.

کلا هیچ عملکرد مثبتی نداره. اگر بخوایم تفاضل امتیازاتی که موسوی برای تیم ملی آورده رو در بازی دیشب حساب کنیم بدون شک به عدد منفی قابل توجهی میرسیم.

غفور به تنهایی جور تیم رو داشت میکشید.

اگر مافیای سعید معروف نبود، زودتر از اینها اسم موسوی باید خط میخورد.

آقای موسوی خواهش میکنم از تیم ملی خداحافظی کن. برای لحظاتی که برامون رقم زدی ازت ممنونیم.

لطفا برو.
تاریخ مصرف موسوی فرا رسیده.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر