بازدید 29722
آخرین تحولات خاورمیانه؛

«جو بایدن»: به برجام برمی گردیم!/تصویب طرحی برای اتمام حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف سعودی/واکنش روسیه به اقدامات انگلیس در تنگه هرمز و خلیج فارس/ نشست سران روسیه، ایران و ترکیه در قزاقستان

تصویب طرحی برای اتمام حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف سعودی، وعده بایدن برای بازگشت به برجام، نشست سران روسیه، ایران و ترکیه در قزاقستان و درخواست آمریکا از دولت لبنان برای تحریم حزب‌الله، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش روسیه به اقدامات انگلیس در تنگه هرمز و خلیج فارس نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۱۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 12 July 2019

تصویب طرحی برای اتمام حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف سعودی، وعده بایدن برای بازگشت به برجام، نشست سران روسیه، ایران و ترکیه در قزاقستان و درخواست آمریکا از دولت لبنان برای تحریم حزب‌الله، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش روسیه به اقدامات انگلیس در تنگه هرمز و خلیج فارس نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ انگلیس و برخی کشورهای غربی مدعی شده اند که ایران تلاش کرده تا یک نفتکش را در تنگه هرمز توقیف کند؛ اما در پی ادعای مطرح در برخی رسانه‌های غربی ـ به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا ـ مبنی بر تلاش پنج قایق تندرو ایران برای تصرف یک نفتکش بریتانیایی در خلیج‌فارس و عقب نشینی آنها با دخالت ناو انگلیسی «اچ ام اس مونت رز»، روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه ای با تکذیب این ادعا اعلام کرد: گشت های شناورهای نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس طبق روش های جاری و مأموریت های ابلاغی برقرار شده و با هوشمندی، دقت و صلابت در حال انجام است و در ۲۴ ساعت اخیر نیز هیچ مواجهه ای با شناورهای بیگانه از جمله شناورهای انگلیسی صورت نگرفته است.

این اطلاعیه تأکید کرده است: در صورتی که دستوری مبنی بر توقیف شناورهای بیگانه دریافت شود، منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در محدوده جغرافیایی مأموریت خود قادر است بدون درنگ، با قاطعیت و به سرعت نسبت به انجام آن اقدام کند.

در همین رابطه، امروز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو نگران وضعیت تنگه هرمز است، افزود: ریسک رویارویی مستقیم پیرامون ایران افزایش یافته است.

«جو بایدن»: به برجام برمی گردیم!/تصویب طرحی برای اتمام حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف سعودی/واکنش روسیه به اقدامات انگلیس در تنگه هرمز و خلیج فارس/ نشست سران روسیه، ایران و ترکیه در قزاقستان

وی همچنین گفت: اقدامات انگلیس در تنگه هرمز انزجار آور است و شاید وضعیت کشتیرانی در منطقه را پیچیده کند.

تصویب طرحی برای اتمام حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف سعودی

مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه پنجشنبه (به وقت تهران) طرحی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم به اتمام حمایت نظامی از عملیات‌های ائتلاف سعودی در جنگ یمن می‌کند به تصویب رساند. این طرح با ۲۴۰ رأی موافق و ۱۸۵ رأی مخالف به تصویب رسید.

به نوشته روزنامه یو‌اس‌ای‌تودی این مجلس قرار است روز جمعه درباره طرح دیگری که ترامپ را از اقدام نظامی علیه ایران منع کند نیز رأی‌گیری نماید. حامیان این طرح پیش‌بینی می‌کنند این طرح به تصویب خواهد رسید.

این دو طرح، سطح جدیدی از مخالفت‌ها با سیاست خارجی ترامپ را در کنگره به نمایش می‌گذارند، جایی که نمایندگان دموکرات قصد دارند از اکثریت خود برای انتقاد از ترامپ استفاده کنند.

طرح‌های یادشده هر دو در صورت تصویب به عنوان متمم به نسخه مجلس نمایندگان از لایحه بودجه دفاعی آمریکا افزوده خواهد شد. دیگر شاخه قانونگذاری کنگره آمریکا، یعنی مجلس سنا چند هفته پیش نسخه موازی این طرح را به تصویب رساند. بعد از تصویب نسخه مجلس نمایندگان، «کمیته کنفرانس» برای رفع مغایرت‌های دو مصوبه و رسیدن به یک لایحه واحد تشکیل جلسه خواهد داد.

ترامپ فروردین‌ماه سال جاری، مصوبه جداگانه‌ای از کنگره آمریکا را که خواستار قطع حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف سعودی شده بود، وتو کرد. او این طرح را تلاشی «غیرضروری و خطرناک» برای تضعیف اختیارات او در قانون اساسی توصیف کرد. (جزئیات بیشتر) مجلس سنای آمریکا در یک رأی‌گیری که ماه بعد انجام شد در شکستن وتوی ترامپ ناکام ماند.

حامیان این طرح در جلسه رأی‌گیری امروز خاطرنشان کردند عملیات‌های نظامی ائتلاف سعودی در جنگ یمن به کشته شدن هزاران غیرنظامی منجر شده است.

«جو بایدن»: به برجام برمی گردیم!/تصویب طرحی برای اتمام حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف سعودی/واکنش روسیه به اقدامات انگلیس در تنگه هرمز و خلیج فارس/ نشست سران روسیه، ایران و ترکیه در قزاقستان

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.ماه گذشته پایگاه «reliefweb» گزارش داد در چهار سال و نیم گذشته بیش از ۹۱ هزار تن در این جنگ جان باخته‌اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند، نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون تن نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

«جو بایدن»: به برجام برمی گردیم

«جو بایدن» معاون باراک اوباما و از نامزدهای مطرح حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، کشورش را به برجام بازخواهد گرداند.

جو بایدن که در یک نشست انتخاباتی در دانشگاه شهری نیویورک حضور داشت، با اشاره به فواید توافق برجام گفت: «ترامپ توافق هسته‌ای را کنار گذاشت و با این کارش باعث شد ایران برنامه هسته‌ای خود را دوباره توسعه دهد. اگر تهران انجام تعهدات هسته‌ای خود را از سر بگیرد، من به برجام بازخواهم گشت.»

بایدن در عین حال اتهاماتی را علیه ایران با نام «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه» مطرح کرده و مدعی مقابله با آن شده است.

«جو بایدن»: به برجام برمی گردیم!/تصویب طرحی برای اتمام حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف سعودی/واکنش روسیه به اقدامات انگلیس در تنگه هرمز و خلیج فارس/ نشست سران روسیه، ایران و ترکیه در قزاقستان

«جو بایدن» تنها نامزد انتخاباتی آمریکا نیست که وعده بازگشت به برجام را مطرح می‌کند و پیش از او نیز برخی نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا برای سال ۲۰۲۰ بویژه در میان دموکرات‌ها وعده بازگشت به برجام را مطرح کرده و تصمیمات دولت فعلی آمریکا در ارتباط با ایران را زیر سؤال برده‌اند.

ترامپ از اردیبهشت سال گذشته خروج یکجانبه آمریکا را از برجام اعلام کرد و این اقدام از آن زمان با انتقادات تندی در داخل و خارج آمریکا روبه رو شده است.

نشست سران روسیه، ایران و ترکیه در قزاقستان

«میخائیل باگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: دوازدهمین نشست مشترک سه جانبه در مورد سوریه با حضور کشورهای ترکیه، ایران و روسیه در ماه آگوست در شهر «نورسلطان» پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود.

میخائیل باگدانوف خاطرنشان کرد: در این نشست برای نخستین بار نمایندگان لبنان و عراق به عنوان ناظر شرکت می‌کنند.

وی در پایان گفت: برای اینکه نشست کشورهای تضمین کننده صلح در سوریه در سطح بالای سیاسی برگزار شود باید در پایان توافقات مشخصی حاصل شود.

روسیه، ترکیه و ایران کشورهای ضامن طرح آتش‌بس در سوریه هستند و پیش از این چندین دور مذاکره در سطح سران میان رهبران این سه کشور برگزار شده است. دور آخر این نشست فوریه ۲۰۱۹ در سوچی روسیه برگزار شد.

پیش از آن نشستی به میزبانی تهران میان سران این کشورها برگزار شده بود.

درخواست آمریکا از دولت لبنان برای تحریم حزب‌الله

به گزارش الجمهوریه، پاسخ اساسی حزب‌الله به تحریم‌های اخیر آمریکا، روز پنجشنبه از طریق بیانیه فراکسیون «الوفاء للمقاومة» (وفاداری به مقاومت) صادر خواهد شد.

امروز نیز «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنرانی در یک گفت‌وگو با تلویزیون «المنار»، به تحریم‌های آمریکا پاسخ مستقیم خواهد داد.

در همین راستا، محافل رسمی لبنان طی ساعات گذشته به تماس‌ها با مسئولان در وزارت خزانه‌داری آمریکا ادامه دادند تا درباره اقدامات این وزارتخانه علیه حزب‌الله توضیحاتی دریافت کنند، به‌ ویژه این‌که ماهیت این اقدام، به دلیل تحریم دو نماینده پارلمان بی‌سابقه بوده است.

طبق اطلاعات، موضع آمریکا مبتنی بر دعوت مستقیم از دولت لبنان برای دور نگه‌داشتن حزب‌الله از دولت و تحریم آن است. بدون این‌که آمریکایی‌ها دلایل این تحریم‌ها در این برهه زمانی را مشخص کنند و توضیح دهند که چگونه وضعیت به جایی ختم شده است که دو نماینده پارلمان لبنان نیز تحریم می‌شود.

بنابراین، این تحریم‌ها بخشی از تدابیر سختگیرانه‌ای است که دولت آمریکا علیه حزب‌الله به منظور کاستن از نفوذ آن آماده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد، نام سه شهروند لبنانی را به دلیل ارتباط با حزب‌الله لبنان، به فهرست سیاه دفتر کنترل دارایی‌هایی خارجی (اوفک) از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه افزوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۶
چرا قزاقستان ؟ این نشست میتوانست در تبریز برگزار شود ولی متاسفانه عده ای کاری کردند که تبریز را از چنین نشستهایی محروم نمایند
ده سال پیش یک عده دستمال بنفش به دست گرفتند و یک انقلاب مخملی به راه انداختند و با وعده تعامل، مذاکره، دیپلماسی و لغو تحریم ها برنامه اتمی ایران را از ریشه نابود کردند و جاده را برای ورود ناوهای جنگی انگلستان، فرانسه و امریکا به خلیج فارس هموار کردند. الان هم قصد ندارند استعفاء دهند و به شکست اعتراف کنند. هنوز هم منتظر اجرای برجام هستند، بعد از گذشت غریب به یک دهه!.

ﺧُﻨُﻚ ﺁﻥ برجام ﺑﺎﺯﻱ ﻛﻪ ﺑﺒﺎﺧﺖ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﻮﺩَﺵ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻧﺪ ﻫﻴﭽَﺶ ﺍِﻟّﺎ ﻫﻮﺱ برجام ﺩﻳﮕﺮ
دمکرات و جمهوریخواه دولبه قیچی آمریکا هستند
دولتهای اصلاحطلب و اصولگرا هم دسته های این قیچی اند

اکثریت مردم ایران به هیچکدامشان اعتماد ندارند. خارجی و داخلی همه به ملت و کشور ظلم کردند.
مسوولین دلشان رابه این حرفهاخوش نکنند سگ زرد برادر شغاله سیاست خارجی شیطان بزرگ باتغییررییس جمهمور تغییرنمیکنه
فرض کنیم جوبایدن شدرییس جمهوروبه برجام برگشت اگر رییس جمهوربعدی دوباره ازبرجام خارج شد چه؟ ایا سیاست خارجی و وضعیت معاهدات بین المللی ماباید وابسته به انتخابات ریاست جمهوری امریکاباشه؟!!!
به برجام حس دوگانه ای دارم. وقتی که بودش اگر چه به خاطر ارامش نسبی اقتصاد بهتر میتوانستیم امرار معاش کنیم اما از انجا که خیال مسولان از داخل وخارج راحتر بود هر روز یک پروژه اعصاب خوردکن کلید میزدند٬ اما الان به خاطر جیب خالی راحتر از اتفاقات عبور میکنند وکمتر روی اعصاب ملت رژه میروند. کلا همه مان کم حرفتر وکم شور شده ایم. شکر . بی پولی هم عالمی داره
شیطان بزرگ هیچ غلطی نمی تواند بکند. حزب الله هم الغالبون
برو سماق بمیک جوبایدن ، رییس جمهور بعدی صددرصد باز هم ترامپه
اگر بایدن رئیس جمهور شود تازه اول بازیست .
به افتخار رییس جمهور شدنش و بازگشتش به برجام ، یک چند موشک پرتاب خواهیم کرد.
برادر حسین هم چند مقاله آبدار به افتخارش خواهد نوشت.
.
.
.
روسیه الان دارد با دمش گردو می شکند
و ادعا هایش در مورد نگرانی تنگه هرمز و طرفداری از ما ، در حالیکه دارد عملا سهمیه نفت ما را در بازار بنفع خود برداشته
است .
اعتماد کردن به روسیه در مناسبات خارجی بزرگترین اشتباه راهبردی ما خواهد بود .
هیچ کشوری تضمین کننده صلح در کشور دیگر نیست ترکیه در عفرین جنایت جنگی انجام می دهد و دیموگرافی منطقه را تغییر می دهد و حالا دنبال صلح است یک بام و دو هوا
در بخش نظرات ميبينم که برخي استدلال ميکنند که انگليس در اتحاديه اروپا نيست و... تو را به خدا در نظام بين الملل از منطق و قانون حرف نزنيد.برجام نشان داد که سازمان ملل- دادگاه لاهه-اژانس انرژي اتمي -اتحاديه اروپا-سازمان کنفرانس اسلامي و... يعني کشک(با عرض معذرت از کشک) دنياي کنوني کثيف ترين و وحشيانه ترين دوران تاريخ بشريت است.بخدا اگر امريکا لندن را با بمب اتم ويران کند نخست وزير انگليس ان را محکوم و اتحاديه اروپا ابراز تاسف ميکند چرا که در اين زمانه اکثر مردم جهان به فکر پيشرفت مالي و حداکثر لذت از زندگي هستند و اصلا دنبال دردسر حفظ استقلال و...نيستند.انگليس مطابق نظر امريکا از اتحاديه جدا شد و الان بايد پاچه خواري را (در حد نهايتش!!!)براي امريکا نشان بده تا در نظام بين الملل اقتداري داشته باشه.راستي کسي ميدونه در اين وضعيت بهترين کار چيه؟!!!!
خود برجام هم خسارت بود با نفت فروختن نمیشه کار برای جوانان ساخت فقط پول تو جیبی ژن های خوب است
مسئولین اگه به این وعده دلخوش هستند بدانند که کارتل های سرمایه داری رئیس جنهور آمریکا را تعیین می کنند
ما نیازی به جوبایدن نداریم مرگ بر امریکا و انگلیس
دل به دمکراتها خوش نکنید اونها هم ممکنه از ما استفاده کنن ولی وقتی سرکار بیان سعی میکنن از ما استفاده کنن و فشار بیارن
ما مردم ایرلن2 خواستاریم انگلیس را یک گوشمالی تمیز بدهید

تمیز بدین معنی که بصورت رسمی نباشد که تبعات داشته باشد
مثلا برخورد مین با نفت کش انگلیسی یا ناو جنگی اش
جنگ رواني انگليس عليه ايران، اونا ميدونن اگه نفتكش ايراني رو ازاد نكنن نيروهاي مسلح مقابله به مثل ميكنن، برا همين سناريوي دروغين حمله شناورهاي سپاه و دفع اون توسط ناو انگليسي رو مطرح ميكنن تا افكار عمومي عليه ما بشه و ي جوري ما رو فريب بدن و تست كنن، روباه پير بدونه دوران قجري گذشته، كه همه درباريان جيرخوارت باشن، و با ي تهديد منافع مارو ب خطر بندازي، با ايراني طرفي كه تا مديترانه پيش رفته، با ايراني طرفي كه شكوه دوران داريوش هخامنش رو زنده كرده. ي نصيحت ب روباه پير: اشتباه نكن ، امامقلي هايي كه پرتغالي ها رو از خليج هميشه فارس تا اروپا راندند هنوز هم زنده اند ، پس ب قول ظريف مراقب باش
بایدن باید پیروزی در انتخابات رو تو خواب ببینند ، وقتی ۹۰ درصد پیش بینی حکایت پیروزی کلینتون داشت ، شکست خوردید حالا طرف اقتصاد آمریکا رو شکوفا کرده میخواهید شکستنش بدین
همه مردم سر کارن , چه راستی چه چپی , فقط پولدارا پولدارتر میشن , متوسطا و فقیرا , فقیرتر میشن فقط باید از این کشور رفت
فعلا مسیولین خودشون ماندن چکار کنند چرا که اگه ترامپ به برجام هم برگرده و حضرات بخواهند مذاکره کنند باز هم ملت میپرسند که ۶ ماه که ترامپ مدام درخواست مذاکره مجدد کرد چرا قبول نکردید ؟؟؟
اولین ناقض برجام خود اوباما بود. مسئولین ایران حتی اگر امریکا به برجام برگردد، اصلاح نخواهند شد

بیش از 93 درصد مشکلات ناشی از عدم مدیریت، بی تدبیری و بی مسئولیتی، مسئولینِ همیشه مسئوول ایران است
بهترین کار مذاکره با ترامپ و حل مسائل است ، اکثرا کالاها ۳ برابر شده در حالی که قدرت خرید مردم حداکثر ۱۶ درصد افزایش یافته و من با ۳ میلیون حقوق با این تورم نابود شدم ، خدا برای بازنشستگان و کارگران بسازه .
بهه رای نیاوردن ترامپ دل خوش نکنیم چون در تاریخ امریکا هیچ ریس جمهوری یک دوره ای نبوده
فقط تحریم... اخه بابا یعنی یکی توی دنیا نیست که جلوی زیاده روی یانکی ها رو بگیره؟؟
امريكادرتمام قارههاى جهان باكشورهاى فراوانى مشكل دارد وحل فصل مسلئلرا به يك ژاندارم محلى سپرده است نوك پيكان ژاندارم محلى است نه امريكا ژاندارم منطقه ما امرات وعربستان است مسؤل تأمين منافع امريكا انها هستند براى خرفهم امرات وعربستان مجلس نمايندگان اميريكا طرح عدم حمايتاز ائتلاف نظامى را تصويب كرده است
باید به عمو جو گفت که خودتی. 2 سال بی هیچ چشمداشتی به تعهداتمون پایبند بمانیم تا شاید جنابعالی بشوید رئیس جمهور و شاید به وعده ات عمل کنی؟ برو بابا!
ایران نباید پول مردم را بده به لبنان و سوریه ...
تابناک به سن و سال بایدن اشاره می گردی بد نبود. ..
جو،
اول تحریم ها را لغو می کنی بعد به برجام برمیگردی! اوکی؟
بابا ما دیگه بر جام را نمی خواهیم امریکا هم همه تحریمهاشو را اعمال کرده دلار هم همه زورش را زد تازه اگه امریکا به برجام برگرده بازم دلار قیمتش پایین نمیاد .این تحریمهای امریکا دیگه اخر تحریمه کم مونده اموات ایرانیها را هم تحریم کنند تحریمهای سازمان ملل هم همین ها را شامل میشه وچیز تازه ای توش نیست پس اتیش بزنید این ننگ نامه برجام را و کمر همت ببندیم و بمب اتم بسازیم .ایران را با کره شمالی مقایسه نکنید چون شاهراه نفت و گاز جهان و مقصد اجناس لوکس غربی و شرقی از این شاهراه میگذرد. با داشتن بمب اتم و موشک باستیک و حامیان منطقه ای به راحتی میشود تنگه را بست و شرط باز شدن انرا برداشتن تحریمها و پذیرفتن ایران بعنوان یک کشوراتمی گذاشت .تابناک چاپش کن پاینده ایران
روسیه فقط بلوف میزند
و بهترین و بالاترین سودها را از تحریم های ما مخصوصا نفت ما و ضعیف تر شدن ما را می برد.
اگر بایدن هم به برجام برگردد ایران نباید برگردد از کجا معلوم یک دیوانه دیگری مانند ترامپ بعد از بایدن ریس جمهور آمریکا نشود . باید سازو کاز دیگری برای برجام تعیین شود
خواهشا گزارشی در مورد افزایش قارچی شبکه های ماهواره ای فارسی تبلیغاتی دین مسیحیت تهیه کنید . نیم درصد جمعیت ایران مسیحی نیستند و معلومه این تعداد شبکه رو برای تبلیغ و ترغیب مسلمان ایرانی راه اندازی کردن...
تنها راه درمان بیماری های کشور یک چیزه. اینکه هر ایرانی غیرت کنه و پا در رکاب بیاد وسط میدون.نه به آمریکا و روسیه و چین دل خوش کنه و نه اروپا. هر ایرانی اگر فقط به این یقیین برسه که با همت و تلاش مستمر هر در بسته ای باز میشه آینده خود و فرزندانش و کشورش رو درخشان میکنه.اونایی که تبلیغ میکنن آمریکا هرجا رفته اون کشور آباد شده و پیشرفت کرده والله بالله تالله دروغ میگن.آمریکا هرگز خیرخواه هیچ ملتی نبوده نیست و نخواهد بود.اگر کره جنوبی و ژاپن و ترکیه و امثالهم به اینجا رسیدن لطف آمریکا نبوده بلکه همت و تلاش و ایثار تک تک مردم این کشورها بوده و بس.چینی ها رو هم آمریکا به اینجا رسونده؟!!! ای هموطن فقط یک بار در زندگیمون از خودمون بپرسیم واسه این مملکت واسه این آب و خاک چه کردیم؟ما هرچه کردیم فقط واسه گذراندن زندگیمون و بدست آوردن پول بیشتر و رفاه بیشتر بوده.نه اینکه اینها بد باشه،نه خوب هم هست اما این شده هدف اول و مقدس تک تک ماها.چرا فقط انتظار داریم نظام و دولتها همه کارها رو انجام بدن و ما فقط بهره ش رو ببریم؟ هموطن ، یک کلام و خلاص . تا از این لاک چند صد ساله خارج نشویم دربها بر همین پاشنه ها خواهد چرخید.پس خودمون رو عوض کنیم.تک تک نود میلیون ایرانی.
سلام بنظر من اگر دیپلماسی ماکارآمد بود حوبایدن و ترامپ و هر آدمک دیگه ای برای مافرق نمی کرد ..چرا که اقتدار یک کشور جلوتر از سلاح و تجهیزات است ...اگر دیپلماسی ما ارتباط با همسایگان را باهر ترفتد و سیاستی که می شد باید محکمتر از هر سیاست دیگه ای بدان توجه می کرد ...باید دیپلماسیی ما ارتباط با کشورهای همسایه خصوصا عربستان را با چنگ و ندان نگه می داشت ...ما قبل از ترامپ باید به آنها پیشنهاد کمک در نیروگاه هسته ای و فروش تجهیزات نظامی رو می دادیم ..با آنها یه ائتلاف بزرگ کشورهای مسلمان را تشکیل می دادیم ...اما متاسفانه مسیولین ما اینقدر غرب زده هستن که هیچ حا جز غرب را نمی بینند .ما باید با همین اقتدار ی که داریم موجبات همبستگی کشورهای مسلمان را ایجاد می کردیم با هرسیاست هم که شده باید اینکار را می کردیم آنوقت می دیدید که ترامپ و اوباما و حوبایدن ...هر عقرب و ماری که می آمد برای ما فرقی نمی کرد ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل