بازدید 7709
۱

در بهار ۱۳۹۸، کدام استان دارای کمترین "نرخ بیکاری" بود؟

به تازگی مرکز آمار ایران چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار ۱۳۹۸ را منتشر کرده است. نتایج این گزارش نشان می‌دهد که در بهار ۹۸، نرخ بیکاری با کاهشی ۱.۳ درصدی در مقایسه با بهار ۹۷ به ۱۰.۸ درصد رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌دهند که در حالی که بیشترین کاهش نرخ بیکاری در بهار ۹۸ متعلق به استان چهارمحال و بختیاری بوده است، این استان باز هم بیشترین نرخ بیکاری در بین استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۱۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 10 July 2019
تابناک اقتصادیبه تازگی مرکز آمار ایران چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار ۱۳۹۸ را منتشر کرده است. نتایج این گزارش نشان می‌دهد که در بهار ۹۸، نرخ بیکاری با کاهشی ۱.۳ درصدی در مقایسه با بهار ۹۷ به ۱۰.۸ درصد رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌دهند که در حالی که بیشترین کاهش نرخ بیکاری در بهار ۹۸ متعلق به استان چهارمحال و بختیاری بوده است، این استان باز هم بیشترین نرخ بیکاری در بین استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، در یک سال اخیر اقتصاد کشور با شرایط سختی از جمله تحریم‌های ظالمانه آمریکا مواجه بوده است که این موضوع باعث شد تا چرخ اقتصاد نچرخد. بسیاری معتقد بودند که در این شرایط رفته رفته مشکل بیکاری نیز به مشکلات اقتصاد ایران افزوده خواهد شد، اما گزارش اخیر منتشر شده مرکز آمار ایران در مورد تحولات بازار کار نشان می‌دهد که این اتفاق رخ نداده است و نرخ بیکاری در بهار ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهشی بوده است.

چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار ۱۳۹۸ نشان می‌دهند که نرخ مشارکت اقتصادی (نسبت جمعیت فعال (بیکار یا شاغل) به جمعیت در سن کار ضربدر صد) جمعیت ده ساله و بیشتر از ۴۱.۱ درصد در بهار ۹۷ به ۴۰.۶ درصد در بهار ۹۸ کاهش یافته است.

تعداد جمعیت بیکاران کشور در بهار ۱۳۹۸، دو میلیون و ۹۵۶ هزار و ۶۸۷ نفر گزارش شده است که این تعداد در مقایسه با بهار ۱۳۹۷ کاهشی ۳۶۴ هزار و ۷۸۹ نفری را تجربه نموده است. با این کاهش جمعیت بیکاران، نرخ بیکاری نیز از ۱۲.۱ درصد در بهار ۱۳۹۷ به ۱۰.۳ درصد در بهار ۱۳۹۸ کاهش یافته است.

در بهار ۹۸ نرخ بیکاری در نقاط شهری و روستایی به ترتیب با کاهش‌هایی ۱.۶ درصدی و ۰.۶ درصدی در مقایسه با بهار ۹۷ به ترتیب به ۱۲.۱ درصد و ۷.۳ درصد رسیده است.

همچنین نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله در بهار ۱۳۹۸ با ۱.۸ درصد کاهش نسبت به بهار ۱۳۹۷ به ۲۶.۱ درصد رسیده است.

نرخ بیکاری در بهار ۱۳۹۸ در استان‌های مختلف متفاوت بوده است. نمودار زیر وضعیت نرخ بیکاری در ۳۱ استان کشور در بهار ۱۳۹۸ را نشان می‌دهد. همان گونه که ملاحظه می‌شود کمترین نرخ بیکاری در بهار ۱۳۹۸ مربوط به استان همدان با نرخ بیکاری ۶.۱ درصد بوده است. بعد از استان همدان، در رتبه دوم کمترین نرخ بیکاری استان ها، استان فارس با نرخ بیکاری ۷ درصد ایستاده است. جایگاه سوم بدین لحاظ نیز  به استان خراسان شمالی با نرخ بیکاری ۷.۹ درصد تعلق دارد. بیشترین نرخ بیکاری در بهار ۹۸ نیز به استان چهارمحال و بختیاری با نرخ بیکاری ۱۶.۷ درصد تعلق گرفته است. بعد از این استان، دو استان لرستان و خوزستان به ترتیب با نرخ‌های بیکاری ۱۶.۱ درصد و ۱۶.۲ درصد قرار دارند. نرخ بیکاری در ۱۲ استان کشور از میانگین نرخ بیکاری در کل کشور بالاتر و در ۱۹ استان کشور از میانگین نرخ بیکاری در کل کشور پایین‌تر بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که در بهار ۹۸ در مقایسه با بهار ۹۷ نرخ بیکاری در ۱۹ استان شامل استان‌های چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، فارس، اصفهان، ایلام، یزد، تهران، همدان، گیلان، بوشهر، البرز، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، قزوین، کردستان و مرکزی کاهش یافته است. نرخ بیکاری در ۱۲ استان دیگر کشور نیز در بازه مذکور افزایشی بوده است.

بیشترین افزایش نرخ بیکاری در بهار ۹۸ در مقایسه با بهار ۹۷ در استان هرمزگان با ۴.۴ درصد افزایش بوده است و بیشترین کاهش نرخ بیکاری نیز متعلق به استان چهارمحال و بختیاری با کاهشی ۶.۱ درصدی بوده است.
 
در بهار ۱۳۹۸، کدام استان دارای کمترین
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آخه این نمودار بیکاریه!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار