بازدید 3762

رایزنی فشرده تاج برای ورودبانوان به ورزشگاه‌ها طبق نامه فیفا

آیا نهاد‌های ذی‌صلاح می‌توانند به تاج و یارانش در سئول همفکری بدهند یا خیر؟ هر چه هست فیفا این بار بسیار جدی به موضوع زنان تماشاگر در فوتبال ایران ورود کرده است.
کد خبر: ۹۱۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 09 July 2019

رئیس فدراسیون فوتبال در کنار همه چالش هایی که این روز‌ها پیش روی خود می‌بیند به دنبال بررسی مسئله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیز هست.

به گزارش تابناک ورزشی، در جریان فینال لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته، جانی اینفانتینو رئیس فیفا وقتی وارد تهران شد یکی از موارد مهم برای حضورش در تهران و تماشای فینال لیگ قهرمانان آسیا را بررسی حضور بانوان در ورزشگاه‌های ایران عنوان کرده بود. او حتی در دیدار با روحانی نیز این مساله را متذکر شد و بر لزومش پافشاری کرد.

در طول سال‌های گذشته عدم حضور خانم ها در ورزشگاه‌های فوتبال به یک مطالبه از سوی برخی از بانوان علاقه‌مند تبدیل شده اما از سویی تصمیم گیری در این خصوص فقط در حیطه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نبوده و نیست. در هفته های اخیر خبر‌هایی رسید که رئیس فیفا برای حل این مسئله به صورت اساسی و ریشه‌ای به فدراسیون فوتبال نامه نگاری کرده است و هشدار داده است.

در کنار رواج خشونت در ورزشگاه های ایران، بحث ورود بانوان به استادیوم های کشور، به همین راحتی و بدون بررسی همه جوانب قابل حل نیست و هیچ کسی به اندازه مهدی تاج به این موضوع اشراف ندارد. با این حال تاج که به خوبی می‌داند پیگیری فیفا در مورد حضور بانوان را نباید بدون توجه از کنارش بگذرد در این مدت با نهاد‌های تصمیم گیرنده و مهم ملاقات‌هایی داشته تا برای حل این مسئله راهکار بدهند و نظرات خود را عنوان کنند.

قطعا و بدون شک فدراسیون فوتبال به دنبال راهکاری است که قبل از هر چیز خط قرمز‌های نظام جمهوری اسلامی زیر سوال نرود و پیش از اینکه بگذارد کسانی از آب گل آلود ماهی بگیرند با فیفا برای حل این مسئله مکاتبه لازم را داشته باشد تا این اتفاق مهم مرحله به مرحله و بدون ایجاد حساسیت حل شود. آیا نهاد‌های ذی‌صلاح می‌توانند به تاج و یارانش در سئول همفکری بدهند یا خیر؟ هر چه هست فیفا این بار بسیار جدی به موضوع زنان تماشاگر در فوتبال ایران ورود کرده است.

Image result for ‫خانم های ورزشگاه‬‎

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر